نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

برتری لابراتوار زبان بر روش های سنتی آموزش زبان

تاریخ انتشار: 2019/10/06

لابراتوار زبان

مؤلفه های یک لابراتوار زبان مدرن کدام ها هستند؟

لابراتوار زبان محیط یادگیری بسیار مؤثرتر از کلاس های سنتی ایجاد می کند که توانایی دانش آموزان را ارتقا داده و درجه بالایی از توجه به تنوع زبان را در آن ها ایجاد می کند.
یک نرم افزار لابراتوار زبان مشارکت و یکپارچه سازی دانش آموزان را در تمرینات مختلف تشویق می کند، و این در مسائلی مثل میزان زمانی که طول می کشد که دانش آموزان در کلاس به زبان دیگری صحبت کنند، منعکس می شود. در یک کلاس با روش سنتی 45 دقیقه ای، 2.2 درصد وقت دانش آموزان برای صحبت کردن به زبانی که می آموزند می گذرد. در حالی که در کلاس لابراتوار زبان آموزشی ، درصد زمان صرف شده نزدیک به 24 درصد است. همچنین لازم به ذکر است که بسته به تمریناتی که در کلاس انجام می شود ممکن است این ارقام بیشتر باشد.

با توجه به این ارقام بدیهی است که لابراتوارهای زبان مزایای زیادی را نسبت به سیستم های سنتی تدریس ارائه می دهند، از جمله به چندین دانش آموز اجازه می دهد تا همزمان صحبت و تعامل کنند، امکان ضبط تمام این مداخلات وجود دارد، تمرین های مختلفی را می توان به گروه های مختلف دانش آموزان داد، با رسانه کار کرد و بسیاری مزایای دیگر.

علاوه بر این، استفاده از لابراتوار زبان به دانش آموزان این امکان را می دهد تا به سرعت و به آسانی به توسعه انواع مختلفی از تمرین های کلاس، به شخصی سازی روند یادگیری، تشویق خلاقیت، نوآوری و آموزش دسترسی داشته باشند. لابراتوارهای زبان همچنین از درجه بالایی از توسعه مهارت، کار گروهی و مشارکتی برای رفع موانع اجتماعی – زمانی پشتیبانی می کنند زیرا اطلاعات در مکان و زمانی خاص یافت نمی شوند و در عین حال سواد دیجیتالی را پوشش می دهند که به نیازهای جدید آموزشی و اجتماعی پاسخ می دهد.

 

لابراتوار زبان کلسمیت

 

مزایای استفاده از لابراتوار زبان

آزمایشگاه های زبان دارای چندین ویژگی متمایز هستند که آن ها را به عنوان گزینه ایده آل برای دستیابی به مشارکت بالا، تعامل و غیره در زمان آموزش تبدیل می کند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

  • مراکز آموزشی با استفاده از منابع محاسباتی ابزاری را فراهم می کند که ارتباط ، تعامل و غیره را در یک کلاس تسهیل می کند.
  • این فن آوری به طور خاص برای آموزش طراحی شده است و انگیزه بالایی در زبان آموزان ایجاد می کند زیرا آن ها با تجهیزات ویژه برای یادگیری زبان کار خواهند کرد. مشارکت در چنین محیطی بسیار بیشتر خواهد بود.
  • علاوه بر این ، فناوری لابراتوار زبان هم به معلمان و هم به دانش آموزان مزایای بزرگی را ارائه می دهد زیرا هر دو می توانند به سرعت و به راحتی به فناوری های جدید اطلاعات و ارتباطات دسترسی پیدا کنند. آن ها کلاس درسی دارند که در آن آخرین فناوری ها برای یادگیری زبان د راختیارشان قرار می گیرد.
  • استاد فقط ناظر نیست، بلکه تمام وظایف معلم زبان ها را انجام می دهد و کار وی توسط فناوری تقویت و تسهیل می شود و علاوه بر این، او به عنوان یک ناظر انرژی و انگیزه بخش عمل می کند.
  • این سیستمی است که توجه زیادی به تنوع و شخصی سازی فرایندهای آموزش و یادگیری دارد.
  • لابراتوارهای زبان باعث ایجاد ارتباط متقابل در کلاس و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می شوند.

نتیجه

نتیجه نهایی که به کمک لابراتوارهای زبان حاصل می شود، برای روند یادگیری زبان آموزان بسیار مثبت است. سرعت یادگیری آن ها بطور چشمگیری افزایش می یابد زیرا دانش آموزان با استفاده از آخرین فناوری ها علاقه مند به مطالعه می شوند و به سرعت و به طور موثر یاد می گیرند و از زمان صرف شده برای یادگیری به طور بهینه استفاده می کنند.
علاوه بر این، زبان آموزان به کار گروهی تشویق می شوند، همچنین تعامل بیشتری بین دانش آموزان، یادگیری مادام العمر، خلاقیت، شخصی سازی فرایندهای آموزش و یادگیری، توسعه مهارت و غیره در لابراتوارهای زبان وجود دارد.
لابراتوار زبان به این معنی است که استاد و زبان آموزان به طور فعال در فعالیت های مختلفی که در طول کلاس اتفاق می افتد شرکت می کنند، بنابراین مشارکت بسیار بالاتری نسبت به محیط های یادگیری سنتی دارند.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =