نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

راهکارهای ارائه محتوا جذاب دیجیتال ساینیج برای مخاطبین

تاریخ انتشار: 2021/02/01

محتوا جذاب دیجیتال ساینیج

در عصر داده‌های بزرگ، شرکت‌ها و سازمان‌ها در رقابت تنگاتنگی با هم قرار گرفته‌اند تا بهترین تجربه استفاده از محصولشان را مخصوصا از طریق ارائه محتوا جذاب دیجیتال ساینیج برای مشتریان برمبنای داده‌هایی که از مشتری می‌گیرند، عرضه کنند.

دیجیتال ساینیج‌ها، اطلاعات را نمایش می‌دهند. در حالت ایده آل، این نمایش محتوا باید برای مخاطبان درست در زمان درست باشد. در غیر این صورت، این کانال ارتباطی و تبلیغاتی، تأثیر کمتری خواهد داشت. شرکت‌های بسیاری به دنبال استفاده از محتوای پویا هستند که مستقیما پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. اما، یک مشکل بزرگ هنگام خلق محتوای پویا وجود دارد: چطور از ایجاد مزاحمت برای مشتری جلوگیری شود؟

اما چگونه می توان مطمئن شد که سیستم دیجیتال ساینیج، نقش خود را به طور موثر ایفا می‌کند؟ در ادامه چند نکته برای طراحی محتوا بیان شده تا در این راه به شما کمک کند.

نحوه طراحی محتوا دیجیتال ساینیج

  • از تصاویر/فیلم‌های واقع گرایانه با کیفیت بالا استفاده کنید

مانند هر تصویر بصری، تصاویر و ویدئوهای باکیفیت نمایش داده شده روی ساینیج راحتتر از تصاویر با کیفیت پایین توجه افراد را نسبت به خود جلب می‌کنند. بنابراین، باید از نمایش تصاویر یا فیلم‌هایی که به طور قابل توجهی فیلتر شده خودداری کنید.

  • متن را مختصر و دقیق بیان کنید

به عنوان یک قاعده کلی، هر متنی در نمایشگر هوشمند دیجیتال ساینیج نمایش داده می‌شود باید تا حد امکان مختصر باشد. یک خط باید حداکثر 5 کلمه داشته باشد. هر خطی بالای پنج کلمه به هم ریخته و خواندن آن سخت تر به نظر می‌رسد. همچنین، متن‌ها باید آنقدر بزرگ و رنگارنگ باشند که هرکسی بتواند بدون سختی زیاد آن بخواند.

  • از روشنایی مناسب صفحه استفاده کنید

نورپردازی بر نحوه دیدن محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه دیجیتال ساینیج تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، بینندگان هدف به سختی می‌توانند در یک روز روشن، محتوا را روی صفحه تاریک مشاهده کنند. تنظیم روشنایی صفحه با توجه به نور محیط بسیار مهم است.

  • دیجیتال ساینیج را شلوغ نکنید

هرچند هر نمایشگر می‌تواند انواع مختلفی از محتوا را نمایش  اما پر کردن کل نمایشگر با محتواهای مختلف توصیه نمی‌شود. یک دیجیتال ساینیج حرفه ای باید دارای فضای خالی کافی باشد تا خوانندگان بتوانند مطالب را به راحتی و به سرعت مشاهده یا مطالعه کنند.

  • محتوا را مرتبا آزمایش کنید

آزمایش محتوا تنها راهی است که می‌توان فهمید آیا محتوای آن‌ها مناسب، قابل فهم و قابل اجرا است یا خیر. در غیر این صورت، دیجیتال ساینیج شما پیام مورد نظر را به درستی منتقل نمی‌کند. برای آزمایش محتوا، سازنده محتوا می‌تواند نظرسنجی‌های دوره ای را برای سنجش عملکرد و تأثیر محتوا انجام دهد. به این ترتیب، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند اصلاحاتی را برای بهبود ROI خود، تشخیص داده و اجرا کنند.

ایجاد محتوای پویا از طریق دیجیتال ساینیج

در عصر داده های بزرگ، شرکت ها و سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با هم قرار گرفته اند تا بهترین تجربه استفاده از محصولشان را مخصوصا از طریق دیجیتال ساینیج برای مشتریان برمبنای داده هایی که از مشتری می گیرند؛ عرضه کنند. شرکت های بسیاری به دنبال استفاده از محتوای پویا هستند که مستقیما پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. اما، یک مشکل بزرگ هنگام خلق محتوای پویا وجود دارد: چطور از ایجاد مزاحمت برای مشتری جلوگیری شود؟
ریچارد ونتورا – VP فروش محصولات تصویری NEC، از تاریخ 26 تا 29 مارس میزگردی را همراه با ژول آلارد – مدیرارشد شریک تجاری خود، لن دودیس- مدیرعامل، گروپو ویدانتا و لن دالیمور – مدیران توسعه دیجیتال شرکت تبلیغاتی لامار در Digital Signage Expo برای بررسی این موضوع تشکیل داد.

پیام های دیجیتال ساینیج

دو دلیل برای تاثیر گذاری پیام های دیجیتال ساینیج بر روی مخاطب

مطمئنا هیچ شرکتی دوست ندارد که پیام‌های دیجیتال ساینیج او به اشتباه درک شوند و یا کسی به آن‌ها توجه نکند. مخصوصاً زمانی که وقت بسیاری را برای تولید محتوا با نکات مهم در پیام دیجیتال ساینیج صرف کرده‌ است. با این وجود همه ما می‌توانیم زمان‌هایی از زندگی‌مان را به یاد بیاوریم که سعی کرده‌ایم در یک گفتگوی جدی با شخص دیگری، مسائل بسیار مهمی را به او بفهمانیم اما موفق نشده‌ایم. این مسئله در شرایطی که شما برای رساندن پیام خود به شکل تبلیغات زمان و هزینه زیادی صرف کرده‌اید می‌تواند ناامید کننده باشد.

به عنوان مثال تصور کنید شما مبلغ بسیار زیادی را برای خرید شبکه دیجیتال ساینیج 4K هزینه کرده اید تا فروش خود را در مغازه‌ای که دارید افزایش دهید. اما حتی بعد از اینکه محتوا را در صفحه‌های نمایش اجرا کردید تاثیری در افزایش مشتریان خود نمی‌بینید. مشتریان به پیام هایی که نمایش می‌دهید، توجه نمی‌کنند. مثل اینکه دارید با دیوار حرف می زنید.

اگر شما هم از اینکه پیام‌های نمایش داده شده در دیجیتال ساینیج تاثیری که شما انتظار داشتید را روی مخاطب تان نداشته‌، ناامید شده‌اید. بهتر است بدانید که به دو دلیل اصلی زیر، استراتژی دیجیتال ساینیج شما با شکست مواجه شده‌است. در صورتی که این دو دلیل را بشناسید می‌توانید با برطرف کردن مشکلات پیام‌های دیجیتال ساینیج خود، مشتریان و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید:

  1. پیام های دیجیتال ساینیج شما با موقعیتی که در آن قرار گرفته است همخوانی ندارد

یک بار در پمپ بنزین ایستاده بودم و در حال پر کردن باک بنزین بودم. در همین حین صفحه نمایش دیجیتال ساینیج شروع به پخش تبلیغات کرد. آن روز خیلی سرد بود در حالی که صفحه نمایش تبلیغاتی را مربوط به خنک شدن با خرید بستنی را نشان می داد. هرچند این تبلیغ می‌توانست در تابستان تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب داشته باشد اما در آن لحظه که هوا بسیار سرد بود؛ کاملا تاثیر منفی روی من گذاشت.

شما باید پیام های درست را در زمان درست روی دیجیتال ساینیج نمایش دهید. به عنوان مثال اگر در یک روز بارانی قصد نمایش پیام هایی را دارید باید تبلیغاتی در زمینه چای و قهوه یا چتر داشته باشید. یا اگر تبلیغات در روز آفتابی پخش می شود می توانید پیام هایی در خصوص تبلیغ مایو یا کرم های برنزه کننده نمایش دهید.

شما حتی می‌توانید صفحه نمایش تان را به سنسور های بسیار پیشرفته مجهز کنید که به طور مستقیم با آنالیز داده هایی که از چهره مخاطب به دست می آورد، مثل سن، جنسیت، حالت رفتاری و غیره پیام های متناسب با او را نمایش دهد.

در دیجیتال ساینیج های ساده، شما باید محتوایی را نمایش دهید که برای موقعیتی که مخاطب در آن قرار گرفته است، مناسب باشد. بنابراین شما باید برای آپدیت کردن محتوا ها، زمان و هزینه صرف کنید. محتواهای قدیمی در شرایط مختلف دیگر کارساز نخواهند بود.

  1. پیام های دیجیتال ساینیج شما مخاطب را درگیر نمی‌کند

یکی دیگر از مشکلات پیام های دیجیتال ساینیج این است که هیچ چیزی به مخاطب ارائه نمی دهد که واقعاً او را درگیر تبلیغی که نشان داده شده، کند. تبلیغات متعددی درباره محصولات روی دیجیتال ساینیج نمایش داده می شود اما اینکه اطلاعات ارائه شده درباره محصول تا چه حد برای مخاطب جذاب است باید ارزیابی شود. حتی اگر تصور می‌کنید هیچ اشتباهی در طراحی تبلیغات خود نداشته اید باز هم باید پیام های دیجیتال ساینیج را به نحوی تغییر دهید که مشتری با برند شما درگیر شود. به عنوان مثال می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • یک QR کد روی صفحه دیجیتال نمایش دهید و به مشتری اعلام کنید که با اسکن آن می تواند از تخفیف خرید برخوردار شود.
  • مشتریان را ترغیب کنید تا برای برنامه خاصی در وب سایت شما ثبت نام کنند.
  • به آن ها اجازه دهید اعتراضات و انتقادات و پیشنهادات خود را ثبت کنند.
  • یک بازی ساده روی صفحه نمایش تاچ اسکرین خود برای مخاطب تعریف کنید.
  • با درخواست از مخاطب برای وارد کردن اطلاعات خود با او تعامل داشته باشید.
  • لیست کاملی از محصولات را را نمایش دهید که مخاطب بتواند هر کدام را که نیاز داشت، انتخاب کند.

این روش های ساده موجب می‌شود صفحه نمایش دیجیتال ساینیج شما مشتریان را بیشتر درگیر خود کند. هدف از نمایش پیام های دیجیتال ساینیج، فقط فروش محصولات نیست بلکه باید تجربه مشتری را از خرید در مغازه شما بهبود بخشد. به این ترتیب مشتریان برای خرید های بعدی به شما مراجعه می کنند و پول بیشتری نیز خرج خواهند کرد.

چگونه از طریق دیجیتال ساینیج محتوای پویا در اختیار مشتریان خود قرار دهید؟

مشتریان چه چیزی را دوست ندارند

ژول آلارد مدیر ارشد یک کمپانی مطرح محصولات صوتی و تصویری داستانی را در مورد زمانی می‌گوید که یک آزمایشگاه کوچک داشت و مشتری برای خرید محصولی که به صورت آنلاین در سایت آن آزمایشگاه جستجو کرده بود به او مراجعه کرد اما محصول تمام شده بود. در صورتیکه در جستجوی او در سایت این متن نمایش داده شده بود:”ما همچنان این محصول را موجود داریم، می‌توانید برای خرید آن به ما مراجعه کنید.”

آلارد اضافه کرد:”این اتفاق برای کسانی که آن را تجربه کرده‌اند خوشایند نیست.”

دالیمور مدیر توسعه دیجیتال یک شرکت تبلیغاتی نیز بیان کرد که تبلیغ کننده‌هایی مانند لامار باید روش‌های قدیمی براساس مدل یک به چند رابطه ای را به مدل یک به رابطه هدف تبدیل کنند چون مشتریان به اطلاعات مرتبط با هدفی که می‌خواهند و به آن نیاز دارند، پاسخ می‌دهند. اما، ارائه پیام‌هایی که به شدت هدفگذاری شده نیز می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

دالیمور گفت:”من فکر نمی‌کنم هیچکس در این اتاق دوست داشته باشد که لیست مواردی که جستجو کرده روی دیجیتال ساینیج نمایش داده شود.”

اشتباه رایج دیگر، بمباران اطلاعاتی مشتری با ارائه اطلاعات بسیار متنوع در اپلیکیشن‌ها، دیجیتال ساینیج و پلت فورم‌های دیگر است که مشتری تمایل خود را به داشتن اطلاعاتی در مورد آن ابراز کرده است.

آلارد گفت:”شما واقعا نمی خواهید این جمله را بشنوید – باگ فرستادن را متوقف کنید- تکرار یک مطلب ثابت برای مشتری موجب نمی شود که مشتریان از آن مطلب چیز بیشتری درک کنند.

دیجیتال ساینیج

مشتریان چه چیزی دوست دارند

کلید اصلی استفاده از داده‌های بزرگ بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان این است که طبق پنل لیست مواردی که می‌توانند با آن سر و کار داشته باشند را به آن‌ها پیشنهاد دهیم.

لن دودیس مدیرعامل گفت”زمانیکه برای داده‌ها، مقدار مشخصی ارائه می‌دهید، افراد با آن به خوبی کنار می‌آیند.”

دودیس همچنین اضافه کرد:”اگر از داده‌ها به درستی استفاده کنیم، می‌توانیم یک تجربه کاملا شخصی برای مشتریان ایجاد کرده یا آن‌ها را به سمتی که برایشان مفید و کاربردی است، هدایت کنیم.”

به عنوان مثال با استفاده از فناوری ارزیابی چهره به جای تشخیص چهره که فقط قادر است خود شخص را شناسایی کند، می‌توان جنسیت، سن یا خصوصیات دیگر مشتری را تشخیص داد و تبلیغاتی منحصر به خود او نمایش داد.

مشاوران همچنین گفته اند که فروشندگان نباید فقط به منظور جمع کردن داده‌ها به جمع آوری داده بپردازند. با این کار آن‌ها هم می‌توانند اعتبار بسیار زیادی برای خود کسب کنند و هم می‌توانند در تله به چند دسته تقسیم شدن گرفتار شوند.

دالیمور اذعان داشت که بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی تمایل دارند که بینندگان خود را با مقیاس به شدت کوچکی مثل مردان آسیایی 24 ساله که صاحب پرنده عروس هلندی هستند اما می‌خواهند پودر لباسشویی بخرند، دسته بندی کنند.

او اضافه کرد: “وقتی ما داده‌ها را با این جزئیات تفکیک می‌کنیم ممکن است داده مربوط به مرد 39 ساله ای که پودر لباسشویی می خرد را از دست بدهیم.”

مشاوران پیشنهاد می‌کنند که هنگام تهیه محتوا جذاب دیجیتال ساینیج تمرکز خود را به سطح وسیعتری از بینندگان معطوف کنیم به این ترتیب می‌توانیم فروش خود را به شدت بالا برده و آگاهی بینندگان را بدون از دست دادن هیچکدامشان نسبت به برند خود بالاتر ببریم.

صنعت خود را طوری حفظ کنید که بتوان روی آن حساب کرد

متاسفانه همواره شرکت‌هایی وجود دارند که از داده‌ها سوء استفاده کرده و به حریم شخصی مشتریان وارد می‌شوند. این شرکت‌ها اعتماد مشتریان را نسبت به فناوری‌های تبلیغاتی مانند سامانه دیجیتال ساینیج از بین می‌برند. اما همانطور که مشاوران گفته‌اند، باید این شرکت‌ها را به عنوان شرکت‌های بدرفتار به بینندگان بشناسانید.

دالیمور بیان کرد:”باید افرادی را که از داده‌ها استفاده غیراخلاقی می‌کنند در صنعت مورد پیگرد قانونی قرار داد.”

مشاوران همچنین بیان کرده‌اند که فروشندگان باید هدف اصلی دیجیتال ساینیج و داده‌های بزرگ را همواره در نظر داشته باشند. این سیستم ها صرفا برای جمع آوری داده تولید نشده‌اند بلکه هدف اصلی آن ها جلب توجه مثبت مشتریان است.

ونتورا بیان کرد:”به یاد داشته باشید که هر مشتری تجربیات شخصی خودش را از تبلیغات دیجیتال ساینیج دارد و این کسب تجربه با دیدین این تبلیغات به اتمام نمی‌رسد بلکه مشتری را با خود همراه می کند.”

محتوای دیجیتال ساینیج

توصیه های متخصصان برای محتوای دیجیتال ساینیج چیست؟

تاثیر گذاری بیشتر دیجیتال ساینیج با به روز بودن محتوای آن امکان پذیر است. پس یکی از بزرگترین نکات پویا نگه داشتن محتویات و به روز رسانی مداوم آنهاست. همیشه به دنبال راه کارهای جدید برای متنوع تر کردن محتویات باشید. به ویژه محتویاتی که در محیط های باز و با عبور و مرور زیاد به نمایش در می آیند.

به این فکر کنید که اگر شما با یک جامعه آماری مواجه هستید که به طور روزانه از یک مکان مشخص عبور می کنند، چه نوع محتوایی می تواند نظر آنها را به خود جلب کند؟

شما ممکن است از سخت افزار های ایده آل ای در اماکن با عبور و مرور بالا استفاده کنید. مثلا یک نمایشگر بزرگ، جذاب و گران قیمت. اما تا زمانی که از محتوای به روز شده استفاده نکنید، تاثیر گذاری چندانی از دیجیتال ساینج نخواهید دید. پس محتوای تکراری و کسل کننده، تاثیر گذار نخواهد بود.

توصیه‌های متخصصان دیجیتال ساینیج برای تولید محتوا

  • پس توصیه اول این است : محتویات دیجیتال ساینیج را همیشه به روز و پویا نگه دارید و روی محتوا سرمایه گذاری کنید.

به واکنش افراد دقت کنید. چه نوع محتوایی نظر مردم را بیشتر به خودش جلب می کند؟ واکنش آنها به این نوع محتویات چیست؟ از این اطلاعات استفاده کنید و محتوای خودتون رو با توجه به این داده ها برنامه ریزی و تولید کنید.

دیجیتال ساینیج پدز

  • پس توصیه دوم این است : محتوایی که برای مردم جذابتر است تولید کنید.

مدام استراتژی محتوایی خود را مرور کنید. با توجه به اطلاعات به دست آمده آنها را به روز کنید. هیچ وقت یک برنامه سه ساله برای محتوای خودتان ایجاد نکنید و بدون در نظر گرفتن تغییرات در رفتار افراد به نوع محتویات و تاثیر گذاری آنها، به برنامه خود ادامه ندهید. پس یکی از مهمترین نکات ایجاد تغییرات و به روز رسانی استراتژی ها در کنار به روز رسانی های ارائه شده برای نرم افزار هاست. در این صورت است که شما همیشه محتوای پویا و به روزی خواهید داشت و افراد هر بار که به نمایشگر های شما برسند، محتوای دیجیتال ساینیج شما برایشان جذاب تر خواهد بود.

  • پس توصیه سوم این است : استراتژی محتوایی خود را مدام به روز کنید.

 

آیا دیجیتال ساینیج ارزش سرمایه گذاری دارد؟

پاسخ کوتاه بله است. کاربرد این فناوری می‌تواند هویت برند یک سازمان را افزایش داده و تجربه بازدیدکنندگان را ساده کند. یک دیجیتال ساینیج می تواند برداشت‌های اولیه خوبی را ایجاد کند، از سلف سرویس پشتیبانی کرده و وقت کارمندان را برای انجام کارهای مهم‌تر آزاد کند.

وقتی تابلوهای ویدئویی به صورت حرفه ای طراحی می‌شوند، بهترین مزایا را دارند. بر خلاف آماتورها، متخصصان می‌توانند سیستم را هماهنگ کنند تا دیده شدن آن را بهبود بخشند و آن را به طور مناسب راه اندازی کنند. با راهنمایی یک فرد متخصص، استفاده از دیجیتال ساینیج به هیچ وجه ناامید کننده نخواهد بود.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هشت =