نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

اسکای روم چیست؟

تاریخ انتشار: 2022/09/19

اسکای روم

برنامه اسکای روم چیست؟

اسکای روم یک سرویس برگزاری وبینار، کلاس آنلاین زنده و جلسات مجازی است. اما استفاده‌‎ی‌ اسکای‌روم مانند سایر سرویس‌های ارتباطی آنلاین، با شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسید. اسکای‌روم، در دوران شیوع کرونا میزبان وبینارها و جلسات مجازی بسیاری در حوزه‌های گوناگون بوده است.

امکانات اسکای روم چه هستند؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا skyroom گزینه مناسبی برای برگزاری وبینار‌ها و جلسات می‌باشد. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها و امکانات این برنامه اشاره خواهیم کرد:

  • امکان ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری
  • امکان اشتراک‌گذاری دسکتاپ، نرم‌افزارها و صفحات وب برای شرکت کنندگان در وبینار، کلاس آنلاین و جلسه مجازی وجود دارد.
  • پخش فایل‌های صوتی و تصویری برای کاربران
  • اسکای‌روم دارای تخته وایت‌بردی است که می‌توان در موقع لزوم جهت یادداشت‌نویسی و ترسیم اشکال هندسی با استفاده از قلم نوری، از آن بهره برد.
  • امکان به اشتراک‌گذاری فایل: در اسکای‌روم، امکان به اشتراک‌گذاری فایل با سایر کاربران داخل روم (اتاق) وجود دارد.

 

بررسی مزایا و معایب اسکای‌ روم

بررسی مزایا و معایب اسکای‌روم

مزایای اسکای روم

از مزایای استفاده از اسکای‌روم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به نصب برنامه یا افزونه
  • محیط فارسی و سهولت استفاده
  • تنظیم هوشمند کیفیت
  • سرورهای داخل کشور
  • امکان برگزاری رویداد زنده در سایت کاربر
  • پنل کاربری

معایب اسکای روم

با اینکه skyroom دارای مزایای فراوانی است در ادامه به برخی از کمبود‌هایی که در برگزاری کلاس‌های آنلاین احساس می‌شود اشاره خواهیم کرد. از جمله این کمبودها می‌توان به نداشتن قابلیت ضبط کلاس یا جلسه اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف اسکای‌روم این است که در این کلاس امکان اشتراک دوربین برای حداکثر 3 کاربر برقرار می‌باشد. اما با این حال امکانات و مزایای اسکای‌روم بسیار بیشتر از معایب و نقاط ضعف آن است.

راهنمای نصب اسکای روم

اسکای روم برای کامپیوتر

برای استفاده از اسکای‌روم شما نیازی به دانلود و یا نصب برنامه نخواهید داشت تنها کافیست یک دوربین ویدئو کنفرانس یا وبکم داشته باشید. در قدم بعدی عبارت skyroom را در گوگل جستجو کنید و وارد وبسایت شوید.

اگر شما قبلا در skyroom ثبت نام کرده باشید فقط کافیست با وارد کردن اطلاعات کاربری وارد شوید و از امکانات و خدمات آموزشی آنلاین یا شرکت در وبینار استفاده کنید.

اسکای روم برای موبایل

اگر امکان دسترسی به لپ تاپ یا کامپیوتر را ندارید، جای نگرانی نیست، شما می‌توانید با استفاده از موبایل و ورود به وبسایت skyroom از خدمات آن استفاده کنید.

اسکای روم اندروید

نصب و نحوه کار با برنامه اسکای‌روم بسیار آسان است. این پلتفرم این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به مدت هفت روز بصورت رایگان از برخی از امکانات آن استفاده نمایید و با پرداخت هزینه از امکانات دیگر آن بهره مند شوید.

اسکای روم در آیفون

پس از انتشار نسخه 11 اسکای‌روم، مشکل استفاده از این برنامه بر روی آیفون و آیپاد برای کاربران اپل برطرف شد.

دانلود برنامه اسکای روم

دانلود برنامه اسکای روم

در صورت نیاز شما می‌توانید جهت دانلود برنامه اسکای روم از راه‌های زیر اقدام نمایید:

  1. App Store یا Google Play: اگر از دستگاه موبایل استفاده می‌کنید، می‌توانید به App Store برای دستگاه‌های iOS یا Google Play برای دستگاه‌های اندروید مراجعه کنید و اپلیکیشن اسکای روم را از آنجا دانلود کنید.
  2. سایت اسکای روم: برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اسکای روم، برای دانلود اپلیکیشن خود، لینک دانلود مستقیم را در وبسایت خود قرار می‌دهند. شما می‌توانید به وبسایت رسمی اسکای روم مراجعه کنید و برنامه را از آنجا دانلود کنید.

حتماً پیش از دانلود هر نرم‌افزاری، مطمئن شوید که از منابع معتبر و رسمی استفاده می‌کنید تا از امنیت برنامه و اطلاعات خود محافظت کنید.

اسکای روم ساخت کدام کشور است ؟

خبر خوب برای کاربران skyroom این است که این پلتفرم ساخت ایران است و نگرانی بابت از دسترس خارج شدن آن نخواهند داشت. از مزیت‌های دیگر این پلتفرم این است که دیتابیس‌های آن داخل کشور هستند که این امر باعث افزایش امنیت و سرعت در انتقال اطلاعات می‌شود.

ورود به وبسایت اسکای روم از طریق آدرس www.skyroom.online

 

سوالات متداول

آیا امکان حذف یا اضافه تخته به صورت مجازی در اسکای روم هست؟

بله، امکان اضافه یا حذف کردن تخته مجازی در کنار اضافه کردن تخته‌های دیگر و پاک کردن مطالب روی تخته نیز وجود دارد

آیا امکان برگزاری رویداد زنده در وب‌سایت وجود دارد؟

بله؛ برای این کار، باید آدرس دامنه و زیردامنه‌ خود را به کارشناسان فنی Skyroom اعلام کنید.

نحوه ایجاد لینک وبینار به چه صورت است؟

برای درست کردن لینک وبینار در اسکای روم، کافیست پس از ورود به پنل کاربری، از قسمت اتاق‌ها، روی گزینه اتاق جدید کلیک کنید.

اشتراک‌گذاری فایل در این پلتفرم با چه فرمت‌هایی امکان‌پذیر است؟

اشتراک‌گذاری فایل در فرمت‌های مختلفی از قبیل zip, pdf, pptx, ppt , odp , png , jpg , jpeg ,gif وجود دارد.

آیا باید بابت استفاده از اسکای روم هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

شما می‌توانید به طور رایگان در وبسایت رسمی ثبت نام کنید و از خدمات کلی پلتفرم استفاده کنید؛ اما اگر نیاز به دریافت خدمات پیشرفته داشته باشید، باید مبلغی را بابت هزینه‌ی اشتراک پرداخت کنید تا سایر امکانات و قابلیت‌های موجود در اسکای روم برای شما فعال شود.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =