نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

چگونه ویدئو پروژکتور تجاری مناسب انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 2022/04/09

ویدئو پروژکتور تجاری

ویدئو پروژکتورهای تجاری، دستگاه‌هایی هستند که برای نمایش تصاویر و ویدئوها در محیط‌های تجاری و تجارتی استفاده می‌شوند. این پروژکتورها اغلب در کنفرانس‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های کنسرت، سینماها، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های عمومی استفاده می‌شوند. با یک ویدئو پروژکتور تجاری می‌توانید جلسات را روان‌تر پیش ببرید، کاری کنید که پرزنتیشن‌ها از صفحه نمایش خارج شوند و حتی آما‌رهای کسل‌کننده را پر جنب و جوش و جذاب نمایش دهید. اما انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب برای شما مستلزم توجه به نیازهای تان و قابلیت‌های فنی متناسب با همان نیازها است. در راهنمای کامل زیر، به شما نشان می‌دهیم چگونه نیازهای ویدیو پروژکتورتان را بسنجید و بهترین راه‌ را برای انتخاب دستگاه مناسب کسب‌وکارتان را بشناسید.

اگر به هر نوع اطلاعاتی در مورد پروژکتورهای تجاری نیاز دارید، ادامه مطلب را بخوانید. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات و جزئیات فنی هر ویدئو پروژکتور می توانید از وبسایت ما نیز دیدن کنید.

انتخاب ویدئو پروژکتور تجاری مناسب می تواند تفاوت بین برگزاری یک جلسه عالی یا یک فاجعه کامل باشد. همه ما می دانیم که پروژکتورها راه حلی مقرون به صرفه برای بهبود جلسات کاری ارائه می دهند و اگر الزاماتی که برای پرده نمایش آن‌ها وجود دارد را بدانیم، از متناسب بودن تصاویر پخش شده نیز اطمینان کافی خواهیم یافت.

بسیاری از ویدئو پروژکتورها با داشتن مزایای متعدد، از جمله دوام، صرفه جویی در فضا، و دید با زاویه باز، آنچه شما نیاز دارید را در خود دارند. طراحی با فیلتر و عمر طولانی لامپ، هزینه کلی خرید (TCO) بسیار مقرون به صرفه تری را فراهم می‌کنند که به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد بودجه خود را بیشتر صرف ارتقای فناوری کند.

بهترین ویدئو پروژکتور تجاری

در پروژکتورهای تجاری جدید، کیفیت تصویر بهتر از همیشه شده و گزینه های دیتا پروژکتور برای رفع هر نوع نیازی در دسترس هستند. با این حال، انتخاب از میان گزینه های متعدد، می تواند چالش برانگیز باشد. آشنایی با موثرترین فناوری ها با توجه به نیازمندی های یک کسب و کار، همراه با مشخصات فنی موثر بر کیفیت تصویر، نقطه شروع خوبی است.

قبل از اینکه خود تجهیزات را بررسی کنید، برای ارزیابی نیازها و شرایط نصب پروژکتور، یک قدم به عقب بردارید. با بررسی این موارد قبل از انتخاب دستگاه، مطمئن می شوید که بهترین سیستم پروژکتور مناسب با کسب و کار خاص خود را پیدا می کنید:

  • اندازه اتاق جلسه
  • تعداد شرکت کنندگان
  • شرایط نور
  • تعداد پروژکتورهای مورد نیاز
  • الزامات پرزنت کردن
  • و غیره

مشخصات ویدئو پروژکتور تجاری

البته همپوشانی زیادی بین انواع مختلف پروژکتورهای مناسب برای تجارت و کسب و کارها وجود دارد. به عنوان مثال، بیشتر پروژکتورهای تعاملی دارای قابلیت های شبکه و از نوع پرتاب کوتاه (Short Throw) یا فوق العاده کوتاه (Ultra Short Throw)هستند. با این حال، صرف نظر از اینکه کدام یک از این مشخصات گسترده به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، بهتر است برخی از مشخصات اصلی پروژکتورها را که بر کیفیت نمایش تصویر تأثیر می گذارند، در نظر بگیرید، از جمله:

  • فناوری ویدئو پروژکتور
  • فناوری پردازش رنگ
  • وضوح
  • نسبت کنتراست
  • روشنایی
  • نسبت تصویر
  • آپشن های شنیداری

در نهایت، بهتر است ویژگی های اتصال و سهولت استفاده را نیز ارزیابی کنید. قبل از توضیح هر یک از مشخصات و ویژگی های بالا، ابتدا نگاهی به این خواهیم داشت که چرا ویدئو پروژکتور همچنان یک راه‌حل ایده‌آل برای پخش محتوای تصویری در کسب و کارها و شرکت ها هستند.

ویدئو پروژکتور

فناوری پردازش رنگ پروژکتورهای تجاری

بیشتر پروژکتورها دارای نوعی فناوری طراحی شده برای افزایش عملکرد رنگ هستند. یکی از شناخته شده ترین آن‌ها، ™BrlliantColor  است که توسط  Texas Instruments، در بسیاری از برندهای پروژکتور ادغام شده است. برخی از تولیدکنندگان ویدئو پروژکتورها، فناوری اختصاصی برای افزایش مزایای  BrilliantColor، طراحی کرده‌اند که سطوح روشنایی بالاتر و طیف گسترده‌تری از رنگ‌های واقعی را برای بهبود تجربه تماشای همه‌جانبه در هر نوری ارائه می‌کند.

از جمله مزایایی که باید در فناوری پیشرفته پردازش رنگ باید به دنبال آن‌ها بود، عبارتند از:

  • عملکرد رنگ ثابت در هر دو محیط روشن و تاریک
  • طراحی چرخ رنگ پیشرفته
  • گسترش دامنه رنگ
  • قابلیت های کنترل دینامیک لامپ
  • تنظیمات رنگ/روشنایی خودکار یا تک لمسی
  • افزایش دقت در مقیاس خاکستری
  • به حداقل رساندن نوسانات روشنایی

ویدئو پروژکتورهای مناسب برای محیط های تجاری

با مزایای بسیار زیادی که پروژکتورها ارائه می دهند، تعجب آور نیست که فناوری ویدئو پروژکتور در حیطه حرفه ها، صنایع و مصارف خانگی گسترش یافته است. پروژکتورهای امروزی شامل مدل‌های قابل حمل بسیار سبک و کوچک، دستگاه‌های پیشرفته برای استفاده در سینماهای تجاری و هر کاربرد دیگری در این بین هستند. مشخصات ویدئو پروژکتور مورد استفاده در مشاغل را می توان به سه ویژگی زیر که بیشتر برای رفع نیازهای این حیطه استفاده می شود، محدود کرد:

  • قابلیت اتصال شبکه
  • پرتاب کوتاه و فوق العاده کوتاه
  • تعاملی بودن

سایر ویژگی های پروژکتورهای تجاری

فراتر از این مشخصات اولیه، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که نصب و راه اندازی پروژکتور را آسان تر و کارآمدتر می کند. از جمله مواردی که باید جستجو کرد عبارتند از:

  • ویژگی های صوتی

همه پروژکتورها شامل ویژگی پخش صدا نیستند و اگر هم داشته باشند، کیفیت آن کمتر از حد مطلوب است که شنیدن صدا را در اتاق کنفرانس دشوار می‌کند. سازندگان پروژکتور معمولاً سطح وات بالا را به عنوان نشانه ای از کیفیت صدا ذکر می‌کنند. با این حال، این ویژگی می‌تواند کاملا گمراه کننده باشد، زیرا وات به تنهایی معیار قابل اعتمادی برای عملکرد بلندگو نیست. ویدئو پروژکتورهای تجاری که کیفیت صدای عالی را علاوه بر تصاویر باکیفیت ارائه می‌دهند، با در نظر گرفتن هر دوی این ویژگی‌ها طراحی و ساخته می‌شوند.

  • گزینه های اتصال

هرچند یک پورت HDMI برای انتقال محتوا از منبع به دیتا پروژکتور ضروری است، اما وجود دو ورودی‌ HDMI انعطاف‌پذیری بیشتری را برای راه‌اندازی و نصب آسان، فراهم می‌کند و نیاز به کابل‌کشی کمتری، دارد. فعال کردن اتصال همزمان دو منبع ویدئویی دارای HDMI، مانند دوربین‌های دیجیتال، تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، ریسورها و پخش‌کننده‌های Blu-ray/DVD، در پروژکتورهایی با دو ورودی‌ HDMI ، زمان صرف شده برای جابجایی بین ورودی‌ها را به حداقل می‌رسانند.

اکثر ویدئو پروژکتورها حداقل یک کانکتور VGA (آنالوگ) برای رایانه و یک کانکتور ویدیوی کامپوزیت برای تجهیزات ویدیویی ارائه می‌دهند. اگر رایانه شما دارای یک خروجی دیجیتال  که معمولاً یک رابط HDMI است، دارد ممکن است بخواهید یک اتصال دیجیتال روی پروژکتور نیز داشته باشید، زیرا احتمال بروز مشکلاتی مانند لرزش پیکسل‌های ناشی از همگام سازی ضعیف سیگنال را از بین می‌برد. برای منابع ویدیویی، اتصال HDMI  ارجحیت دارد بنابراین، برای اتصال تجهیزات ویدیویی بهتر است مطمئن شوید که دیتاپروژکتور شما دارای کانکتورهای HDMI است. برخی از پروژکتورها اکنون به پورت‌های HDMI با قابلیت اتصال با وضوح بالا (MHL) مجهز شده‌اند که به شما امکان می‌دهد از دستگاه‌های Android نیز محتوا را پخش کنید.

  • پورت   USB

وجود یک درگاه USB به ارائه دهندگان این امکان را می‌دهد که از دانگل‌های HDMI بی‌سیم مانند Google Chromecast برای پخش آسان محتوای چندرسانه‌ای و تکمیل پرزنتیشن خود استفاده کنند. پخش محتوای چندرسانه‌ای با ارائه سطح جدیدی از اشتراک‌گذاری و تعامل، به سخنرانان این امکان را می‌دهد در حالی که به راحتی در اتاق حرکت می‌کنند تا مشارکت و تعامل بیشتری با شرکت‌کنندگان داشته باشند، مجموعه بی‌پایانی از مطالب را از دستگاه‌های تلفن همراه خود نمایش دهند. ویژگی‌های بیشتری مانند دانگل تعبیه شده در داخل دستگاه موجب می‌شود دانگل‌های رسانه ای، ایمن و دور از دید، بوده و به سهولت پخش محتوای چند رسانه ای بی سیم کمک می‌کنند.

  • بلوری سه بعدی

هرچند استفاده از ویدئو پروژکتور بلوری سه بعدی هنوز در اکثر محیط‌های اداری غیر معمول است، اما می‌توان از آن برای بهبود محتوای تخصصی ارائه شده استفاده کرد. پروژکتورهایی با آخرین فناوری HDMI بالاترین کیفیت تصویر و صدا را بدون تخریب ارائه می‌دهند و می‌توانند تصاویر سه بعدی را مستقیماً از پخش کننده‌های سه بعدی بلوری نمایش دهند.

  • ویژگی های کنترل از راه دور

به دنبال گزینه‌هایی مانند کنترل‌های تک دکمه‌ای باشید که تنظیمات از پیش تعیین شده برای روشنایی و سایر تنظیمات را فعال می‌کنند. کنترل‌های تک دکمه‌ای که هنگام توقف محتوای شما، میزان روشنایی صفحه نمایش را کم می‌کند (همراه با کم کردن ‌نور خودکار زمانی که پروژکتور غیرفعال است) مصرف برق را کاهش و طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور را افزایش می‌دهد  که نه تنها بهبود در مصرف انرژی را به همراه دارد و بلکه برای محیط زیست و صرفه جویی در هزینه‌های شما نیز مفید است.

  • سهولت استفاده بیشتر

ویژگی‌های طراحی هوشمند می‌تواند استفاده و نگهداری از پروژکتور را آسان‌تر و لذت بخش‌تر کند. ویژگی‌هایی از جمله هودهای مدیریت کابل برای کاهش درهم و برهم شدن سیم (و خطرات قطع شدن) و درب‌های لامپ با دسترسی آسان می‌توانند در زمان صرفه جویی کنند و راندمان تعمیر و نگهداری را کاهش دهند.

  • عمر طولانی لامپ

هر چه عمر لامپ طولانی‌تر باشد، TCO ( هزینه جانبی حداقلی) ویدئو پروژکتور کمتر می‌شود، که می‌تواند عامل مهمی در محیط‌های پرمصرف مانند اتاق کنفرانس باشد.

جمع بندی نهایی در مورد انتخاب پروژکتور تجاری مناسب

با توجه به نیازهای خاص شما، می‌توانید یک ویدئو پروژکتور تجاری با ویژگی‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید. قبل از خرید، بهتر است مشخص کنید که برای کاربردهای خاصی مانند نمایشگرهای تعاملی (interactive displays)، سیستم‌های ویدئوکنفرانس (video conferencing) و یا سیستم‌های تصویربرداری ویدئویی از پروژکتور استفاده می‌کنید یا خیر. همچنین، در نظر داشته باشید که منابع نوری مانند لامپ یا لیزر پروژکتور باید دوره عمر مناسبی داشته باشند و قابلیت تعویض آسان داشته باشند.

طیف گسترده ای از سیستم ها برای مطابقت با نیازهای مختلفی که ممکن است برای کسب و کار خود داشته باشید ارائه می شود. اگر می خواهید برخی از ملاحظاتی را که می خواهید در نظر داشته باشید بهتر درک کنید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در خصوص ویژگی های هر مدل پروژکتور کسب کنید.

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =