تازه ها

بهترین فرودگاه جهان انتخاب شد

بهترین فرودگاه جهان

در جریان مراسم جوایز سالانه فرودگاههای جهان که در جریان نمایشگاهی در ژنو برگزار شد فرودگاه چانگی که در سنگاپور واقع شده است به عنوان برترین فرودگاه جهان در سال 2013 انتخاب شد.

فرودگاه چانگی در سال 2010 نیز از سوی این موسسه به عنوان برترین فرودگاه جهان انتخاب شده بود.
1. ترمینال شماره 3 فرودگاه چانگی
نمایی از سالن پروازهای ورودی و خروجی ترمینال 3
2. ترمینال 3 فرودگاه چانگی
فروشگاه‌های ترمینال 3
3. ترمینال شماره 2 فرودگاه چانگی
نمایی از سالن پروازهای خروجی ترمینال 2
4. ترمینال شماره 1 فرودگاه چانگی
نمایی از سالن پروازهای ورودی ترمینال 1
5. ترمینال پروازهای ارزان قیمت فرودگاه چانگی
این ترمینال میزبان پروازهای خطوط هوایی ارزان قیمت (LCC) است
6. قطارهای خودکار و بدون راننده SkyTrain
این قطار ترمینال‌های مختلف فرودگاه چانگی را به یکدیگر متصل می‌کند
در حال حاضر شرکتی به نام “گروه فرودگاه چانگی” مدیریت این فرودگاه را بر عهده دارد. چانگی یکی از 6 فرودگاه پر رفت و آمد جهان است.
ترمینال شماره یک این فرودگاه تنها بعد از 7 سال تأسیس آن در سال 1988 جایزه بهترین فرودگاه جهان را از Business Traveller انگلیس دریافت کرد.
چانگی فرودگاه خانگی خطوط هوایی سنگاپور، Silkair، Tiger Airways، Jetstar Asia Airways و Valuair است. همچنین خطوط هوایی Qantas از فرودگاه چانگی به عنوان محل توقف موقت پروازهای استرالیا- اروپا (معروف به مسیر هوایی کانگرو) استفاده می‌کند.
در حال حاضر این فرودگاه میزبان 100 خط هوایی در جهان است که به 200 شهر در 60 کشور جهان پرواز می‌کنند. به طور متوسط در هر هفته 5 هزار و 400 پرواز خروجی و ورودی در چانگی انجام می‌شود و سالانه 42 میلیون مسافر به این فرودگاه قدم می‌گذارند که این میزان 7 برابر جمعیت کل سنگاپور است.
ترمینال پروازهای ارزان قیمت (Budget Terminal)
این ترمینال در 26 مارچ 2006 به منظور سرویس دهی به پروازهای خطوط هوایی ارزان قیمت (LCC: Low Cost Carriers) راه‌اندازی شد. این ترمینال در بلوار فرودگاه منطقه چانگی در نزدیکی ساختمان اصلی فرودگاه قرار دارد. طراحی ساده و یک طبقه این ترمینال با مساحت 28 هزار و 200 متر مربع باعث می‌شود هزینه بلیط پروازهای ارزان قیمت بسیار پایین بماند.
از سال 2006 تاکنون ظرفیت این ترمینال از 2.7 میلیون مسافر در سال به 7 میلیون مسافر در سال رسیده‌است.
در دنیای امروز دیجیتال ساینیج بعنوان ابزاری قدرتمند در تبلیغات و اطلاع رسانی بویژه فرودگاههای دنیا بکار گرفته میشود . عبارت ساینیج به معنای اطلاع رسانی دیداری است که عموما از تابلوها انجام میشود. اینگونه تابلو ها همه جا در زندگی ما حضور دارند از تابلوهای اطلاع رسانی عادی تا الکترونیکی هر جا که اطلاعاتی روی یک صفحه بزرگ در دسترس بازدید کنندگان قرار گیرد را میتوان ساینیج نامید.
بدین ترتیب دیجیتال ساینیج سیستمی متشکل از سخت افزار ها و نرم افزار هاست که امکان نمایش اطلاعات را باکاربری متنوع در بستر شبکه های کامپیوتری فراهم می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =