نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

تفاوت دیجیتال ساینیج و تلویزیون چیست؟

تاریخ انتشار: 2021/05/02

تفاوت دیجیتال ساینیج و تلویزیون

دیجیتال ساینیج به سرعت به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل می‌شود. در سفرهایمان به ما کمک می‌کند تا به مکان موردنظر خود برویم. در خریدهایمان به ما کمک می‌کند، تبلیغاتی را که با علایق ما مرتبط هستند یا فیلم هایی که در سینما در حال پخش هستند، نشان می‌دهد. دیجیتال ساینیج برای مشاغل و مصرف کنندگان، سرمایه گذاری خوبی است و به آن‌ها امکان می‌دهد به روشی هدفمندتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. نمایشگر دیجیتال ساینیج در واقع، نمایشگری است که جنبه تجاری دارد و به طور کلی تبلیغاتی است که یک تجارت یا محصول را تبلیغ می‌کند. این اصطلاح برای اشاره به نمایشگر‌های دیجیتال و غیر دیجیتال، از جمله بیلبوردها و تبلیغات پوستری مرسوم استفاده می‌شود.
این روزها دیجیتال ساینیج را تقریباً می توان در هر کسب و کار تجاری یافت. آن‌ها فضای تبلیغاتی را در اختیار سازمان ها قرار می‌دهند که بدون مزاحمت است، و در عین حال، برای افرادی که به اطلاعات یک محصول نیاز دارند، قابل مشاهده و قابل تشخیص است. معمولا مراکزی که نمایشگر دیجیتال ساینیج مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: مراکز خرید، فرودگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، مراکز شهر، استادیوم‌های ورزشی، سالن‌های نمایش فیلم، بانک‌ها و موزه‌ها است.

 تفاوت دیجیتال ساینیج و تلویزیون چیست؟

بین دیجیتال ساینیج و تلویزیون های صفحه تخت چند تفاوت قابل توجه وجود دارد. یکی از بزرگترین تفاوت ها این است که تلویزیون‌ها، سیستم هایی بسیار کارآمد با تیونرهای داخلی هستند، در حالی که نمایشگر‌های دیجیتال ساینیج از این ویژگی برخوردار نیستند. وجود سیستم صوتی برای تمام تلویزیون‌ها، یک ویژگی مشترک به شمار می آید، اما این ویژگی برای نمایشگر‌های دیجیتال ساینیج ضروری نیست (اگرچه در صورت لزوم می‌توان بسیاری از آن‌ها برای پخش صدا شخصی‌سازی کرد). در حقیقت، تلویزیون ها قابلیت های استاندارد بسیاری دارند که به آن‌ها این امکان را می دهد که مستقل باشند، در حالی که  تابلو‌های دیجیتال ساینیج از این جهت که برای عملکرد خود به پشتیبانی اضافی و / یا ورودی نیاز دارند، بیشتر شبیه مانیتورهای رایانه‌ای بسیار بزرگ هستند.

جوانب مثبت و منفی نمایشگر‌های دیجیتال ساینیج

با رواج روزافزون دیجیتال ساینیج، درک نکات مثبت و منفی آن‌ها بسیار مهم است.

جوانب مثبت

  • جذاب / چشم نواز: با صفحه نمایشگر های روشن و قابلیت نمایش حرکات فعال، دیجیتال ساینیج‌ها بسیار جذاب ترند و از فاصله‌های دورتر به راحتی قابل تشخیص هستند و توجه مردم را به خود جلب می‌کنند.
  • قابلیت به‌روز رسانی منظم محتوا: از آنجا که صفحه ها از طریق نرم افزار کنترل می شوند، در مقایسه با پوسترهای سنتی یا سایر نمایشگرها، تغییر محتوای آن‌ها آسان است.
  • استفاده بهتر از فضا: نمایشگر‌های رایج فقط می توانند یک تبلیغ یا محتوای دیگر را همزمان دربرداشته باشند، به این معنی که باید مرتباً عوض شوند. دیجیتال ساینیج اجازه می دهد بسیاری از مطالب با ترتیب چرخشی، ذخیره و نمایش داده شود، با استفاده از آن‌ها انعطاف پذیری بیشتر و بازگشت سرمایه بهتر برای مشاغل فراهم می شود.
  • سود مالی بلند مدت: اگرچه سرمایه گذاری اولیه اغلب زیاد است، اما نمایشگر‌های دیجیتال ساینیج‌ در طولانی مدت بازدهی خوبی دارند زیرا انعطاف پذیری و فرصت های بیشتری برای ارتباط با مشتری برای شرکت ها فراهم می کنند.

 جوانب منفی

مصرف کنندگان را تحت فشار می‌گذارند: از نظر برخی مشتریان، نمایشگر‌های دیجیتال ساینیج،‌ اطلاعات بسیار زیادی را به نمایش می گذارند که توجه به هر یک از آن‌ها را برای بیننده سخت می کند.

سرمایه گذاری اولیه گران قیمت: همانطور که قبلاً گفته شد،دیجیتال ساینیج‌ قبل از اینکه بازدهی داشته باشند، در ابتدا به سرمایه گذاری کلانی نیاز دارند.

تعمیر و نگهداری پیچیده: از آنجا که این فن آوری نسبتاً جدید است، هنوز فضای زیادی برای پیشرفت دارد و به همین دلیل برای استفاده صحیح و کارآمد از آن، اغلب به قراردادهای نگهداری و آموزش کارکنان بیشتری نیاز است.

نیاز به منبع تغذیه: سیستم اطلاع رسانی یکپارچه ساینیج‌ در حالی که مانند بیلبوردها و پوسترها هیچ ضایعات کاغذی ندارند، برای کار کردن به مقدار مناسبی انرژی احتیاج دارند، بنابراین کار با آن‌ها هزینه بیشتری دارد.

جوانب مثبت ارائه شده برای تابلو اعلانات هوشمند (دیجیتال ساینیج‌) نسبت به جوانب منفی آن بسیار بیشتر است و می تواند به راحتی سرمایه گذاری مورد نیاز را توجیه کند. آن‌ها یک فضای تبلیغاتی بدون مزاحم را فراهم می‌کنند که هر روز هزاران نفر می توانند آن را ببینند، در حالی که از نظر محیط زیست نیز مناسب اند. این فضا برای تبلیغات و پیام های دیگری که مشاغل می‌خواهند با فشار یک دکمه منتقل کنند، امکان شخصی سازی بی نظیری دارد. جالب تر اینکه، آن‌ها می توانند با هر تعداد کیوسک و عملکرد سلف سرویس هماهنگ شوند و به ایجاد یک فضای تبلیغاتی نیز کمک کنند.

 

تفاوت دیجیتال ساینیج و تلویزیون

تفاوت دیجیتال ساینیج و تلویزیون

جوانب مثبت و منفی نمایشگر تلویزیون مرسوم (ساینج‌های تلویزیونی)

جوانب مثبت

  • کارایی بیشتر: تلویزیون‌ها را می توان بدون هیچ گونه نرم افزار اضافی مورد استفاده قرار داد و به عنوان یک سیستم سرگرمی چندکاربردی تر است.
  • نمایشگر روشن تر: از آنجا که می توان نمایشگر را از طریق تنظیمات تلویزیون تغییر داد، می توان نمایشگر را در مقایسه با اکثر سیستم های دیجیتال ساینیج‌ مرسوم روشن تر کرد، اگرچه این کار انرژی بیشتری را می‌طلبد و درنتیجه هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد.
  • هزینه کمتر: بدون هیچ گونه ادغام نرم افزاری اضافی، نمایشگرهای تلویزیون سرمایه اولیه بسیار کمتری دارند.

جوانب منفی

  • گران تر: در دراز مدت، استفاده از تلویزیون هزینه بیشتری دارد زیرا به طور کلی در نتیجه ویژگی‌های اضافه شده به آن‌ها مانند تصویر روشن تر و صدا، بیشتر از دیجیتال ساینیج، به انرژی نیاز دارند. علاوه بر این، استفاده بیشتر انرژی، در نهایت به تعمیر و نگهداری بیشتر و در نتیجه طول عمر کمتری منجر می شود.
  • تعمیر و نگهداری بیشتر: همانطور که قبلاً گفته شد، نمایشگرهای تلویزیون مرسوم برق بیشتری را مصرف می‌کنند که به این معنی است که تلویزیون ممکن است به مرور زمان به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز داشته باشد.
  • مصرف برق بیشتر: عملکردهای اضافی در تلویزیون ها مانند دریافت صدا و سیگنال به این معنی است که برای اجرای تلویزیون‌ها به عنوان نمایشگر، برق بیشتری لازم است.

عملکرد محدود به عنوان نمایشگر ساینیج‌- در حالی که تلویزیون ها عملکردهای سرگرمی بیشتری دارند، اما وقتی به عنوان نمایشگر ساینیج‌ بدون افزودن نرم افزار تخصصی استفاده می شوند، از کاربرد کمتری برخوردار هستند.

 آیا می توانید از تلویزیون به عنوان نمایشگر دیجیتال استفاده کنید؟ پاسخ مثبت است، اما در نهایت توصیه نمی شود زیرا این روش در طولانی مدت هزینه بیشتری دارد. تلویزیون ها در مقایسه با نمایشگرهای کیوسک معمولی یا نمایشگرهای اختصاصی عملکرد محدودی دارند.

نمایشگر دیجیتال ساینیج‌ در همه جا وجود دارد، مشتریان را برای خریدهایشان راهنمایی می کند و همچنین سفر را تسریع می کند. بهتر است اکثر مشاغل مزایای دیجیتال ساینیج‌ تجاری را در نظر بگیرند و دریابند که چگونه به آن‌ها کمک می‌کند تا موفق‌تر شوند و در بازارهای مختلف خود را متمایز کنند.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 3 =