نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

تفاوت ویدئو وال و مانیتور صنعتی

تاریخ انتشار: 2022/10/01

ویدئو وال و مانیتور صنعتی

نسل جدید نمایشگرهای صنعتی، به خاطر کاربرد‌های فراوان و امکاناتی که فراهم می‌کنند از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردارند هستند. ویدئو وال و مانیتور صنعتی که جز این نسل جدید نمایشگرها هستند، جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی تبلیغات هستند و هر کدام به نوبه خود امکانات و قابلیت‌های بسیاری را ارائه می‌دهند. این نمایشگرها از نظر قابلیت اطمینان، کیفیت و طول عمر ویژگی‌های متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی کلی این نمایشگر های صنعتی و تفاوت آن‌ها خواهیم پرداخت.

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال یک سطح تصویری بزرگ است که از چندین پنل نمایشگر تشکیل می‌شود. مشکل ویدئو وال‌های اولیه این بود که حاشیه بزرگی داشتند که سطح مفید نمایش هر تلویزیون را احاطه کرده بود. این موضوع به طور کامل اثر نمایش تصویر را تخریب می‌کرد. بنابراین، فن‌آوری‌های جدید برای به حداقل رساندن فضای بلا استفاده بین نمایشگرهای مختلف معرفی شدند. در سیستم‌های ویدئو وال امروزی عموما از پنل‌های LCD، یا چندین LED به طور مستقیم استفاده می‌شود. چگالی پیکسل باید به اندازه کافی بالا باشد تا پیکسل‌های مجزا از هم را نبینید. این تفکیک باید به نسبت اندازه دیوار در نظر گرفته شود. اگر به عنوان مثال می‌خواهید یک ویدئو وال 4K داشته باشید، به 4 صفحه نمایش Full HD با چیدمان 2×2 نیاز دارید.

یکی دیگر از عواملی که در چگالی پیکسل(فاصله پیکسل‌ها از یکدیگر)موثر هستند، فاصله‌ای است که ویدئووال از کاربران خواهد داشت، هر چه این فاصله زیاد باشد شما می‌توانید از تراکم پیکسلی پایین‌تری استفاده کنید اما اگر فاصله کاربران از ویدئو وال کمتر باشد، آن‌ها این تصاویر را با کیفیت تصویر پایین‌تری خواهند دید.

مانیتور صنعتی چیست؟

مانیتور‌های صنعتی نیز همانند ویدئو وال کاربردهای بسیاری را در نمایش ویدئو و تصاویر دارد و به صورت تک بر روی دیوار یا پایه های سقفی نصب می‌شود. کسب و کارهای کوچک و بزرگ از این مانیتور صنعتی برای جذب و مطلع کردن مشتریان درباره محصولات و خدمات خود بهره می‌برند و در محیط‌های کسب و کار در جهت بالا بردن فروش بازتاب خوبی ایجاد می‌کند.

تفاوت ویدئو وال و مانیتور صنعتی

  • مانیتور صنعتی نسبت به نمونه خانگی طول عمر و ساعت کارکرد بالاتری دارند. از مانیتور صنعتی بیشتر به صورت تکی استفاده می‌شود اما قابلیت استفاده به صورت تعداد را نیز داراست.
  • ویدئو وال نمایشگریست که عمدتا به صورت تعداد استفاده می‌شود که بنابر درخواست و نیاز کاربر در ابعاد دلخواه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • یکی از تفاوت‌های بین ویدئووال و مانیتور صنعتی این است که مانیتورهای صنعتی نسبت به ویدئو وال از لبه های ضخیم تری برخوردار هستند و این امر باعث می شود که نتوان تصویر یکپارچه‌ای مانند ویدئو وال به نمایش بگذارند.
  • نمایشگر ویدئو وال از زاویه دید بسیار گسترده ای برخوردار است و توانایی نمایش یکپارچه و یا به صورت جداگانه تصاویر را دارد.

مزایای استفاده ویدئووال نسبت به مانیتور صنعتی

  • از آنجایی که ویدئووال نسبت به مانیتورهای صنعتی دارای قابلیت شخصی سازی طرح و مساحت صفحه برای کسب و کار‌های کوچیک و بزرگ و همچنین قابل استفاده در فضاهای باز و هم در فضای بسته است به این علت ویدئو وال انتخاب مناسب‌تری نسبت به مانیتور صنعتی است.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از ویدئو وال نسبت به مانیتور صنعتی طول عمر نسبتا بالاتری دارند و قابلیت کار کردن در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته را دارند.
  • پیکسل‌های ویدئو وال در فاصله‌های متفاوتی از یکدیگر قرار دارند که این فاصله تعیین کننده وضوح تصویر می‌باشد. همچنین فاصله‌ای که قرار است مخاطب شما از ویدئو وال داشته باشد نیز در انتخاب فاصله پیکسل‌های ویدئو وال تاثیر خواهد داشت.
  • اگر مانیتورهای صنعتی بدون هیچ وقفه‌ای روشن باشند، دچار مشکلاتی می شوند. یکی از این مشکلات فرسودگی داخلی مانیتور است. فرسودگی داخلی یکی از مواردی است که آثار آن موجب کاهش عمر دستگاه می‌شود. این آسیب‌ها قابل جبران نیستند و باید پیش از وقوع آن اقدامات لازم انجام گردد.
  • یکی دیگر از مشکلات و معایب مانیتور صنعتی گرم شدن آن است. گرم شدن این مانیتورها به دو دلیل اتفاق می‌افتد که نخستین دلیل آن استفاده بیش از اندازه از مانیتور می‌باشد. دومین دلیل گرم شدن مانیتور، وجود گرما در محیط و عدم تهویه مناسب در آن می‌باشد. گرم شدن بیش از حد مانیتور، طول عمر آن را کاهش داده و گاهی با نوسان تصویر همراه است. پس فراهم کردن تهویه مناسب و استفاده به اندازه از دستگاه، از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.

آیا در ویدئو وال امکان نمایش چند تصویر متفاوت وجود دارد ؟

بله، این قابلیت در ویدئو وال توسط ویدئو پروسسور انجام می‌شود. در مورد چگونگی عملکرد دستگاه ویدیو پروسسور روی ویدئو وال مطالعه کنید.

اگر قصد خرید ویدئو وال را دارید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید:

شماره تلفن: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =