نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

تفاوت ویدئو کنفرانس و تله کنفرانس چیست؟

تاریخ انتشار: 2021/07/04

تفاوت ویدئو کنفرانس و تله کنفرانس

کنفرانس ویدئویی با سرعت بالایی در حال رشد است در حالی که سازگاری آن با مشاغل و پیشرفت نرم افزاری نیز روز به روز بیشتر می‌شود. ممکن است در مورد تفاوت ویدئو کنفرانس و تله کنفرانس پیشرفته گیج شوید. بگذارید هرگونه ابهامی را برطرف کنیم.

تله کنفرانس چیست؟

تله کنفرانس روشی سنتی تر تماس تلفنی است که از سیستم تلفنی برای اتصال همزمان چند تماس صوتی با هم استفاده می‌کند که به عصر استفاده از سیستم تلفنی آنالوگ و پارتی لاین‌ها برمی‌گردد.

امروزه، از تله کنفرانس گاه به گاه استفاده می‌شود، اما گاهی اوقات شرکت های مخابراتی بابت اتصال بیش از دو سر به یک خط تلفن، هنوز هم قیمت های هنگفتی از مصرف کنندگان می‌گیرند.

اتفاق دیگری که رخ داد این است که دنیا با ظهور اینترنت به سمت خدمات تلفن دیجیتال حرکت کرد، بنابراین امروزه، وقتی از اتصالات تله کنفرانس استفاده می کنید، در اصل از لحاظ فنی در حال استفاده از اینترنت برای این کار هستید.

برخی مشاغل هنوز هم گاهی اوقات میزبان کنفرانس های تلفنی هستند، اما به طور کلی هزینه آن به ازای هر مکالمه گرانتر است و نحوه تنظیم آن‌ها نیز به هیچ وجه انعطاف پذیر نیست.

تله کنفرانس‌ها، فقط به کنفرانس صوتی محدود می‌شوند، بنابراین بحث در مورد یک ایده از طریق خط تلفن می‌تواند چالش برانگیز باشد.

کنفرانس ویدئویی چیست؟

در چند دهه گذشته بطور کلی پیشرفت‌های زیادی در زمینه فناوری و ارتباطات دیجیتال اتفاق افتاده است . امروزه، نرخ بیت‌ها به حدی افزایش یافته اند که اکثر اتصالات اینترنتی می‌توانند از چندین جریان زنده با کیفیت بالا برای انتقال فیلم و صدا پشتیبانی کنند. دستگاه هایی که اطلاعات دیجیتالی ما را ارسال، پردازش و دریافت می‌کنند، از زمان تلفن آنالوگ نیز به شدت بهبود یافته اند.

این بدان معناست که امروزه هر دستگاه موبایل معمولی یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال روی خود دارد که چیزی در حدود اوج تحقیقات علمی و احتمالاً داستان علمی در روزهایی است که تله کنفرانس تازه محبوب شده بود، بنابراین دستگاه‌های زیادی وجود دارند که سخت افزار مورد نیاز سیستم کنفرانس ویدیویی به طور پیشفرض روی آن‌ها وجود دارد.

 نرم افزار کنفرانس ویدیویی این روزها معمولاً پویا و انعطاف پذیر است که به طور معمول می‌تواند از طریق یک مرورگر وب کار کند، به این معنی که کاربران نهایی برای استفاده از کنفرانس ویدئویی با هر کسی در هر نقطه از جهان، نیازی به نصب هیچ چیز خاصی روی دستگاه‌های خود ندارند.

پیشرفت عظیم دیگری که همراه با فناوری به وجود آمده، هزینه کنفرانس ویدیویی است که در واقع معمولاً بصورت مکالمه رایگان است.

سرانجام، برخی از سیستم های نرم افزاری کنفرانس ویدیویی هنوز هم می‌توانند سازگاری متقابل را با سیستم تلفن انجام دهند! این بدان معنی است که اگر واقعاً می خواهید با یک ” شماره گیری ” اتصال تلفنی برقرار کنید، راه حل‌های نرم افزاری مناسبی برای شما وجود دارد.

شباهت‌ها و تفاوت‌های ویدئو کنفرانس و تله کنفرانس

  • هر دوی این موارد می‌توانند افراد مختلفی را در یک کنفرانس صوتی به هم متصل کنند و می‌توانید هنگام صحبت، صدای شرکت کنندگان را بشنوید. از منظر صوتی، آن‌ها به همین منظور خدمت می‌کنند.
  • هر دوی این موارد در واقع از اینترنت برای انتقال سیگنال‌های صوتی دیجیتال استفاده می‌کنند.
  • برای اتصال به هر یک از این موارد می توانید از تلفن همراه استفاده کنید.

و این نقطه، همان جایی است که شباهت ها تقریباً تمام می‌شود، زیرا کنفرانس ویدیویی می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد.

کنفرانس ویدیویی بسیار برتر از تله کنفرانس است. این برنامه می‌تواند از پس نمایش تصاویر ویدئویی HD برآید، از انعطاف پذیری و سازگاری بیشتری در چندین سیستم عامل یا پیکربندی سخت افزاری برخوردار است، اجرای آن ارزان است و می‌تواند به صورت بی‌نهایت مقیاس بندی شود. این در حالی است که استفاده از آن، ارزان‌تر است.

مشاغل کوچک معمولاً سیستم‌های کنفرانس ویدئویی را انتخاب می‌کنند تا اینکه بخواهند برای نصب یک سیستم تلفنی که قادر به برقراری تماس کنفرانسی است، سرمایه گذاری کنند.

البته تله کنفرانس نیز هنوز کاربردهایی دارد، تا زمانی که مردم همچنان از سیستم تلفن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، ناگزیر زمان‌هایی پیش می‌آید که شما می‌خواهید همزمان بیش از دو نفر را از طریق تلفن مرتبط کنید – اما استفاده از آن بیشتر به علت راحت‌تر بودن آن است تا اینکه به دلایل فنی نحوه مدیریت کردن یک ارتباط تله کنفرانس فکر کنید.

در آینده، کنفرانس ویدیویی به احتمال زیاد در زندگی ما به امری عادی تبدیل می شود. این نوع برقراری ارتباط هنوز در حال رشد است و حدود یک میلیارد نفر در کره زمین هنوز بدون اتصال به اینترنت هستند. این در دهه های آینده تغییر خواهد کرد، و سیستم‌های نرم افزاری ویدئو کنفرانس احتمالاً به سازگاری با این تغییرات ادامه خواهند داد.

تله کنفرانس برای همیشه همان چیزی خواهد بود که هست با توجه به اینکه یک سیستم قدیمی است – اما مطمئنا در ایجاد صنعت کنفرانس ویدئویی امروزی نقش مهمی ایفا کرده است. همان متخصصین و مهندسانی که در جلسات تلفنی و وبینارها کار می کردند سرانجام مواردی مانند پخش زنده را توسعه دادند.

آینده ویدئو کنفرانس و تله کنفرانس

تنها دلیلی که امروزه همچنان از تله کنفرانس استفاده می‌شود این است که مردم هنوز از طریق سیستم تلفنی صحبت می‌کنند.

البته در همه کشورها اینگونه نیست. به عنوان مثال، در چین از پیام های متنی (پیام کوتاه) به سختی استفاده می‌شود. شماره تلفن های فردی اهمیت کمتری نسبت به حساب‌های WeChat دارند. در آن محیط هایی که سرویس‌های اینترنتی مستقیماً VOIP (Voice over IP)  را در لایه اپلیکیشن نرم افزار ارائه می‌دهند، تماس‌های تلفنی در واقع چت صوتی هستند. آن‌ها مانند اروپا و سایر نقاط جهان دو چیز جداگانه نیستند.

اگر آینده چیزی شبیه به این توضیحات باشد، می‌توان گفت که کم و بیش تمام نیازهای تله کنفرانس در برنامه های VOIP  و کنفرانس ویدیویی پوشش داده می شود و ما تا حدود زیادی شاهد وقوع این اتفاق هستیم.

کنفرانس ویدئویی ممکن است به چیزی مانند تله پرزنس کامل تبدیل شود. اما این موارد با چالش‌های سخت افزاری همراه است.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =