تازه ها

جلسه توجیهی سیستم لابراتوار باحضور شرکت های نفتی برگزار شد

در راستای آشنایی بیشتر مدیران آموزش شرکت ها و سازمانها با قابلیت ها و کاربردهای لابراتوار آموزشی جلسه توجیهی شرکت مهندسی نوآوران تحقیق در تاریخ 27 مرداد 92 برای مسوولین و مدیران آموزشی شرکت های نفتی برگزار گردید.
در این جلسه دو ساعته شرکت های نفت خزر، نفت پاسارگاد، شرکت ملی صادرات گاز و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت حضور داشتند و آقای مهندس علی موسوی کارشناس لابراتوارهای آموزشی شرکت نوآوران به ارایه مطلب پرداختند.
موسوی در مورد دوره برگزار شده و اهداف آن می‌گوید: «هدف از برگزاری این دوره، آموزش و آشنایی با سیستم لابراتوار آموزشی و کاربردهای آن بود. طی این دوره، گذشته و آینده لابراتوارهای آموزشی، دلایل استفاده و کارکردهای آن توضیح داده شد. در بخش کارگاه نیز مشخصات و کارکردهای لابراتوار برای حاضران ارائه شد و با نمایش فیلم آموزشی نحوه استفاده استاد و دانشجو از سیستم لابراتوار به نمایش گذاشته شد.»
از آنجا که مخاطبان دوره مسئولان آموزش سازمان های نفتی بودند موسوی مباحث تخصصی لابراتوار را نیز مطرح کرد و به پخش اسلایدهای کاربرد لابراتوارهای آموزشی در شرکت های نفتی پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
مهندس موسوی در اینباره میگوید: «پس از آموزش موارد مهم در انتخاب سیستم لابراتوار، تجهیزات آن توضیح داده شد سپس تصاویر پروژه های انجام شده در شرکت های نفتی بصورت اسلاید به نمایش درآمد و مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. با پیشرفت سیستم های لابراتوار، امروزه می توان از آن برای آموزش های چندمنظوره و دوره‌های ICDL نیز استفاده کرد. در پایان هر دوره نیز می توان از شرکت کنندگان آزمون گرفت. معرفی امکان تهیه آزمون در سیستم لابراتوار آموزشی مورد استقبال شرکت کنندگان دوره قرار گرفت زیرا نرم‌افزارهای جدید لابراتوار چند منظوره است و قابلیت های گسترده ای دارد و علاوه بر سیستم آموزش و امکانات مدیریتی، امکان آزمون گیری نیز فراهم می باشد اما در نرم افزارهای قدیمی این امکان وجود ندارد.»
آقای موسوی ادامه میدهد: «در حوزه لابراتوارهای آموزش زبان، تطبیق تلفظ از مهمترین کارکردهای سیستم لابراتوار است و جذابیت بسیاری برای دانشجویان دارد. علاوه بر آن، سیستم لابراتوار می‌تواند اطلاعات دانشجو را طی دوره آموزشی ثبت کند و انواع گزارش ها را تهیه نماید. این گزارش ها شامل اطلاعات دانشجو، حضور و غیاب و مطالب ارائه شده در طول دوره است.»
ایشان افزودند: قابلیت مهم سیستم های لابراتوار تطبیق آنها با سیستم‌های قدیمی است. بدین معنی که برای ارتقا سیستم های قدیمی لازم به کنار گذاشتن و خرید دوباره تمام تجهیزات نیست بلکه سیستم های جدید این مسئله را پشتیبانی می کنند با این حال اکثر دارندگان سیستم لابراتوار ازین مسئله آگاهی ندارند.»
با برگزاری این دوره، کاربرد های سیستم لابراتوار برای حاضرین آشکار تر شد. امروزه با پیشرفت سیستم های لابراتوار امکان آموزش های چند منظوره فراهم آمده است و استفاده از لابراتوار تنها به آموزش زبان محدود نمی شود. از اینرو بیان کاربردها و حوزه استفاده از لابراتوار مورد توجه و استقبال حاضرین این دوره قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =