نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

خرید تلویزیون شهری + ۵ نکته طلایی قبل از خرید

تاریخ انتشار: 2022/04/26

خرید تلویزیون شهری

از تعمیر و نگهداری ویدئو وال گرفته تا انتشار محتوا، در این مقاله تمام نکاتی که تیم‌های فناوری اطلاعات و سرویس دهی باید در نظر بگیرند را به اشتراک گذاشتیم.
تلویزیون‌های شهری یا ویدئو وال‌ها، تصاویری بزرگ و پویایی را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند خدمات ارزشمند و غیرقابل انکاری را ارائه دهند. هنگامی که در مرکز سرویس دهی و درمانی بیمارستان نصب شوند، به کارکنان کمک می‌کنند تا داده‌هایی مانند تخت‌های موجود و زمان ترخیص و همچنین جابجایی بیماران در سراسر بیمارستان را پیگیری کنند. ویدئو وال‌ها که در اتاق انتظار یا لابی نصب می‌شوند، می‌توانند محتواهای سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان یا اطلاعاتی درباره مسیریابی، اطلاعیه‌های عمومی یا هنری را به نمایش بگذارند. خدمات ویدئو وال به سرعت در حال رشد است: Fortune Business Insights انتظار دارد تا سال 2026 بازار خرید تلویزیون شهری LED به 36 میلیارد دلار برسد که بیش از دو برابر سهم بازار در سال 2018 است.

خرید تلویزیون شهری

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری شامل یک تصویر در ابعاد خیلی بزرگ است که متناسب با نمایشگر و فاصله نمایشگر از اولین ناظرها تعریف می‌شود.

تلویزیون‌های شهری قابلیت های متفاوتی دارند از جمله اینکه می‌توانند 24 ساعته 7 روز هفته روشن باشند و در شرایط محیطی سخت، آب و هوای آفتابی و بارانی بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند.

تلویزیون‌های شهری قابلیت نمایش محتواهای تبلیغاتی، آموزشی، پیام های اخلاقی و… دارا می‌باشند. که می توانند به صورت خودکار و یا برنامه ریزی شده از قبل این محتواها را نمایش دهند.

 ضربه خوردن یا برخود شی با تلویزیون شهری باعث آسیب رساندن به ماژول‌ها می‌شود اما به راحتی می‌توان همان ماژول خراب را در حین روشن بودن تعویض کرد.

امکان ارسال اطلاعات برای تلویزیون های شهری هم از طریق شبکه اینترنتی و هم از طریق شبکه 3G 4G ،5G وجود دارد.

تفاوت ویدئو وال با تلویزیون شهری

انواع تلویزیون شهری از نظر مراکز کاربرد ایندور یا اوتدور

به طور کلی تلویزیون شهری بر اساس محل استفاده به دو دسته ایندور یا داخلی که به آنها تلویزیون شهری داخل سالن هم گفته می‌شود و اوتدور یا خارجی تقسیم می‌شوند.

1. تلویزیون‌های شهری داخلی (ایندور):

این نوع تلویزیون‌ شهری داخل ساختمان‌ها مراکز سرپوشیده و مسقف نصب می‌شوند. برخی از کاربردهای تلویزیون‌ شهری ایندور عبارت‌اند از:

  • استفاده در لابی، فضاهای پذیرایی هتل‌ها، مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های تجاری
  • استفاده در دانشگاه‌ها، مراکز تجاری، بیمارستان‌ها و سایر اماکن عمومی جهت ارائه اطلاعات کاربردی، خدمات و غیره را به کاربران

2. تلویزیون‌های شهری خارجی (آوتدور):

این نوع تلویزیون‌ شهری در فضاهای باز استفاده می‌شود و از آنجا که در معرض شرایط آب و هوایی و تغییرات دمایی قرار دارند، باید دارای مقاومت بالا و قابلیت نمایش در شرایط خارجی باشند. کاربردهای تلویزیون‌های شهری اوتدور عبارت‌اند از:

  • استفاده جهت نمایش تبلیغات و پیام‌های تجاری در محل‌های عمومی مانند میدان‌ها، پارک‌ها، محلات تجاری و ایستگاه‌های عمومی
  • استفاده جهت در رویدادها و جشنواره‌ها برای نمایش زنده و پخش تصاویر مهم و جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • استفاده برای اطلاع‌رسانی به مردم در شرایط اضطراری و اعلان‌های عمومی مانند هشدارهای طوفان، زلزله و سایر حوادث اضطراری

این تقسیم‌بندی نشان می‌دهد که تلویزیون‌ شهری چندین نقش کاربردی در مکان نصب مختلف دارد.

انواع تلویزیون شهری از نظر تکنولوژی ساخت

تلویزیون شهری از نظر تکنولوژی ساهت و نوع صفحه نمایش به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شوند. تلویزیون شهری LED، LCD، OLED و LED Display

  1. تلویزیون‌ شهری LED: رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع تلویزیون شهری است. این تلویزیون‌ها از صفحه نمایش LED برای تولید تصویر استفاده می‌کنند که انرژی مصرفی کمتری نسبت به تلویزیون‌های LCD دارند و اغلب به صورت بزرگ‌تر و پانل‌های ماتریسی تولید می‌شوند.
  2. تلویزیون‌ شهری LCD: در این نوع تلویزیون‌ها، صفحات نمایش LCD از یک لایه مایعات کریستالی بین دو پرده شیشه‌ای تشکیل شده‌اند و به وسیله نور پس‌زمینه نوردهی انجام می‌شود.
  3. تلویزیون‌ شهری OLED: این نوع تلویزیون‌ها از فناوری OLED (LED های ارگانیک) برای تولید تصویر استفاده می‌کنند.
  4. تلویزیون‌های نمایشگرهای نوری (LED Display): این نوع تلویزیون‌ها از LED های کوچک تشکیل شده‌اند که با ترتیب مختلف رنگ‌ها تصاویر را تولید می‌کنند. این تلویزیون‌ها عمدتاً در تابلوهای تبلیغاتی بزرگ در شهرها استفاده می‌شوند و توانایی نمایش تصاویر پویا و تبلیغات متحرک را دارند.

تفاوت ویدئو وال با تلویزیون شهری چیست؟

تفاوت اصلی در تراکم پیکسلی کمتر تلویزیون شهری نسبت به ویدئو وال‌هایی که برای محیط های Indoor استفاده می‌شوند، است. منظور از تراکم پیکسلی کمتر نزدیک بودن پیکسل‌های تصویر به هم است، چون هر چه فاصله ناظر از نمایشگر بیشتر باشد امکان دیده شدن جزئیات خیلی ریز و دقیق کمتر می‌شود به همین دلیل از تراکم پیکسلی کمتر استفاده می‌کنند و همچنین چون ابعاد تلویزیون شهری باید بزرگتر باشد تراکم پیکسلی کمتر دارای قیمت پایین‎‌تری می‌باشد و مقرون به صرفه هستند.

مصرف برق تلویزیون‌های شهری بیشتر از ویدئو وال‌های indoor  است. حدود 3 تا 4 برابر  بنابر این باید به فکر تامین برق تلویزیون شهری باشید.

کاربرد تلویزیون شهری بصورت معمول در محیط های Outdoor  است فقط در بعضی موارد در فروشگاه‌هایی که پنجره رو به بیرون به سمت آفتاب مستقیم است از تلویزیون شهری داخل فروشگاه استفاده می‌شود. چون تلویزیون‌های شهری نور بیشتری تولید می‌کنند زیر نور مستقیم آفتاب هم کاملا روشنایی قابل قبولی دارند.

تفاوت تلویزیون شهری و بیلبورد تبلیغاتی

تفاوت تلویزیون شهری با بیلبورد تبلیغاتی

از تبلیغات قدیمی و سنتی می‌توان به تبلیغات محیطی اشاره کرد که به دلیل عمومی بودن آن  تاثیر بسیاری در برقراری ارتباط با مخاطب دارد. از جمله تبلیغات محیطی بیلیبورد‌های تبلیغاتی هستند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تلویزیون شهری نسبت به بیلیبورد تبلیغاتی می‌پردازیم.

مزایا استفاده از تلویزیون شهری

  • تغییر آسان محتوا
  • کم هزینه بودن
  • عدم نیاز به نیروی انسانی
  • عمر مفید بالا (100 هزار ساعت)
  • هزینه تامین و نگهداری بسیار پایین
  • تاثیر گذاری بیشتر محتوا نمایش داده شده (به دلیل تغییر محتوا در لحظه)
  • خیره کننده و مفید در محیط هایی که ترافیک بصری کمتری دارد
  • نمایش محتوا جذاب و 3 بعدی

معایب استفاده از تلویزیون شهری

  • اختلال در حواس پرتی رانندگان به دلیل ابعاد بزرگ (معمولا سایز تلویزیون شهری در معابر بزرگ سایز استانداردی دارد)
  • عدم جذابیت تصاویر متحرک برای ناظر متحرک

نکات مهم قبل از نصب تلویزیون شهری

با این حال، نکات زیادی باید قبل از نصب ویدئو وال مورد توجه قرار گیرد. از جمله:

  • اندازه صفحه نمایش
  • زیرساخت ساختمان
  • نگهداری و آموزش کارکنان

شما می‌توانید از یک ویدئو وال برای ایجاد یک صفحه نمایش عظیم با چندین پنل استفاده کنید. تلویزیون شهری  باید دارای کمترین «حاشیه» باشد – شکاف‌های بین پنل‌ها – تااز حواس‌پرتی ناشی از ایجاد اختلال در محتوای نمایش داده شده جلوگیری شود.

نتیجه گیری: ویدئو وال‌ها می‌توانند خدمات ارزشمندی در تمامی بخش‌ها ارائه دهند. با استفاده از راهنمای زیر، صفحه نمایش مناسب را برای سازمان خود پیدا کنید.

قیمت تلویزیون شهری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تلویزیون‌های شهری به چندین عامل بستگی دارد. در ادامه برخی از اصلی‌ترین عواملی که تأثیر مهمی بر قیمت تلویزیون‌های شهری دارند، آمده است:

  • اندازه صفحه نمایش: یکی از اصلی‌ترین عوامل قیمت‌گذاری تلویزیون‌ شهری، اندازه صفحه نمایش است. تلویزیون‌های با صفحه نمایش بزرگتر، معمولاً قیمت بالاتری دارند.
  • فناوری نمایش: نوع فناوری استفاده شده در صفحه نمایش تلویزیون نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. برخی از فناوری‌های رایج شامل LED، OLED و QLED است. تلویزیون‌های OLED و QLED معمولاً قیمت بیشتری دارند به دلیل ویژگی‌های واضحی که ارائه می‌دهند.
  • ویژگی‌های تصویری و صوتی: تلویزیون‌ها ممکن است ویژگی‌هایی مانند فرکانس تازه‌سازی صفحه، تکنولوژی HDR (High Dynamic Range) و سیستم‌های صوتی پیشرفته داشته باشند. این ویژگی‌ها می‌توانند بر قیمت تلویزیون تأثیرگذار باشند.
  • برند: برند نیز می‌تواند در قیمت تلویزیون‌های شهری تاثیر داشته باشد. معمولا برندهای معتبر، قیمت بالاتری هم نسبت به برندهای متفرقه دارند.

خرید تلویزیون شهری در تهران

برای خرید تلویزیون شهری در تهران، شما می‌توانید به چندین روش مراجعه کنید:

  • جستجوی کلمات مرتبط با این حوزه در گوگل و انتخاب شرکت مورد نظر با در نظر گرفتن خدمات پس از فروش مناسب و قدمت، چرا که در تلویزیون‌های شهری، خدمات پشتیبانی یکی از مهمترین عوامل در انتخاب شرکت‌ها هستند.
  • مراجعه حضوری، مذاکره با کارشناسان فروش نمایندگی‌های معتبر فروش تلویزیون شهری، بازدید از show room و نمونه های نصب شده
  • برقراری تماس با شرکت‌های ارائه دهنده این محصول و دریافت مشاوره فنی از کارشناسان مجرب

اگر به دنبال تلویزیون شهری با کیفیت بالا و قیمت مناسب در تهران هستید، شرکت نوآوران تحقیق، گزینه‌ای عالی برای خرید تلویزیون در تهران و سایر شهرستان‌هاست. با بیش از ربع قرن تجربه، شرکت نوآوران تحقیق به شما تجربه‌ای منحصر به ‌فرد از خرید تلویزیون شهری را ارائه خواهد داد.

چرا شرکت نوآوران تحقیق را انتخاب کنید؟

  1. تنوع محصولات 2. کیفیت عالی 3. قیمت مناسب    4. خدمات پس از فروش

جهت بازدید از show room شرکت میتوانید با هماهنگی قبلی، در محل شرکت حاضر شوید و از محصولات ما بازدید به عمل آوردید. در ادامه برای سهولت دسترسی، نقشه جهت مسیریابی قرار داده شده است.

سوالات مهم قبل از خرید تلویزیون شهری

1. تلویزیون شهری در کجا قرار خواهد گرفت؟

تلویزیون شهری محصولی معمولا در ابعاد بزرگ و فاصله بیش از 8 متر از ناظر می‌باشد که جهت نمایش محتواهای تبلیغاتی در طول 24 ساعت شبانه روز می‌باشد.

تلویزیون‌های شهری باید قابلیت کار در زیر نور مستقیم خورشید و شرایط سخت جوی را دارا باشند .

2. چه نوع محتوایی در تلویزیون شهری نمایش داده خواهد شد؟

محتواهای قابل نمایش در تلویزیون شهری معمولا به نحوی انتخاب می‌گردد که مناسب ناظر‌های غیر ثابت بوده و معمولا سرعت حرکت محتواها کمتر از نمایشگر‌های معمولی می‌باشد تا هم ترافیک بصری کمتری ایجاد کند و هم ناظر‌های متحرک زمان کافی برای درک محتوای نمایشی را داشته باشند.

3. آیا با آژانس های خارجی همگام می شود؟

 نمایشگر‌های تلویزیون شهری فقط یک نمایشگر می‌باشند و مثل همه محصولات نمایشی دیگر قابلیت همگام سازی به وسیله محصول دیجیتال ساینج با سازمان‌های دیگر یا پخش محتوا در زمان بندی‌های منظم را دارا خواهد بود.

4. هر چند وقت یکبار محتوا را تغییر خواهید داد؟

تغییر محتوا بسته میزان اطلاعات نمایش داده شده در هر اسلاید متفاوت می‌باشد. معمولا تلویزیون‌های شهری مناسب نمایش اطلاعات با جزییات زیاد نمی‌باشد و اطلاعات کلی با مدت زمان نمایش کوتاه مناسب محتواهای این محصول می‌باشد.

5. آیا نرم افزاری برای تعمیر و نگهداری تلویزیون شهری مورد نیاز است؟

نرم افزارهای مخصوص تنظیمات اولیه هر برند متفاوت می‌باشد و مصرف کننده‌های نهایی محصول تلویزیون شهری فقط محتوا را بارگزاری کرده و نمایش می‌دهند.

علاوه بر تلویزیون‌های شهری که نیاز به تجهیزات وابسته فراوانی همچون خنک کننده‌ها و کنترلر‌های نسبتا پیچیده دارد از محصولات Outdoor برای تابلو‌های تبلیغاتی در ابعاد کوچک‌تر نیز استفاده می‌گردد که با توجه به عمر مفید بالا 100000 ساعتی و شدت روشنایی بالا و قابلیت کارکرد در 24 ساعته و 7 روز هفته محصولی ایده آل برای تبلیغات محیطی به حساب می‌آید.

تماس با ما

اگر قصد خرید تلویزیون شهری دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید”

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پانزده =