نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مقایسه دیتا ویدئو پروژکتور DLP, LCD و LED

تاریخ انتشار: 2019/08/27

دیتا ویدئو پروژکتور

چند نکته برای اینکه بتوانید پروژکتور مورد نیاز خود را انتخاب کنید

مقایسه دیتا ویدئو پروژکتور DLP, LCD, و LED

سه سطح تکنولوژی اساسی در دیتا ویدئو پروژکتور ها به نام های DLP, LCD, و LED مورد استفاده قرار می گیرد.

  • ویدئو پروژکتور DLP

دیتا ویدئو پروژکتور DLP (پردازش نور دیجیتال) از یک چیپ ساخته شده از آینه های میکروسکوپی کوچک و یک چرخ رنگی گردان برای خلق تصاویر استفاده می کند. پروژکتور های DLP تصاویر بسیار واضحی را ارائه می دهند و نیاز به هیچگونه فیلتری ندارند. زمان پاسخ آن ها به اندازه توانمندی سه بعدی شان کاملاً قابل قبول است. طول عمر لامپ پروژکتور های DLP, فقط ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ساعت است و ممکن است در برخی از صحنه‌های نمایش، بینندگان حالت روح یا باندینگ را مشاهده کنند.

ویدئو پروژکتور

  • دیتا پروژکتور LCD

از طرف دیگر پروژکتور های LCD, از نمایشگرهای کریستال مایع که هیچ قطعه در حال جابجایی ندارند؛ استفاده می کنند. به همین علت قیمت آن ها ارزانتر است. در صورتی که بودجه شما محدود باشد خرید پروژکتور LCD با یک چیپ برای شما مناسب است. اما LCD هایی که دارای سه چیپ هستند  3LCDتصویر بهتری را به نمایش می‌گذارند و میزان نویز آن ها نیز کمتر است که برای تماشای فیلم ها مناسب تر است. اما LCD ها نیاز به فیلتر نگهدارنده دارند و کنتراست خروجی آنها نیز پایین تر است.

  • ویدیو پروژکتور  3LCD

یک سیستم رنگی با سه LCD از  LCDهای مجزا به رنگ های قرمز سبز و آبی استفاده می‌کند. نور ساطع شده از LCD با استفاده از یک منشور ترکیب می شود تا تصویر نهایی را خلق کند. این روش معمولاً تصویر باکیفیت تری را نسبت به طراحی های LCD تک چیپ یا DPL نتیجه می دهد.

  • ویدئو پروژکتور LED

پروژکتور های LED از یک یا چند LED استفاده می‌کنند که طول عمر آن ها بیش از بیست هزار ساعت است. رنگ نمایش داده شده توسط آن ها بسیار بهتر است و مصرف توان آن نیز بسیار کمتر است. این ویدیو پروژکتور گران تر از مدل های دیگر می باشند. هزینه حفظ و نگهداری آن ها ناچیز است و حرارت کمتری تولید می کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که پروژکتورهای LED نسبت به پروژکتورهای LCD, یا DLP شفافیت کمتری دارند؛ بنابراین در صورتی که داخل اتاق نور طبیعی بسیار زیادی وجود دارد؛ استفاده از دیتا ویدئو پروژکتور های LED توصیه نمی شود.
برخی از پروژه های بسیار پیشرفته با خصوصیتی به نام جابجایی لنز به بازار عرضه شده اند. این پروژکتور ها یک ریل فیزیکی دارند که لنز را  در جهت بالا و پایین یا چپ و راست  تنظیم می کند تا تصویر نیز جابجا شده و در محل مناسب  قرار بگیرد. بدیهی است که این ویژگی انعطاف پذیری  بسیار زیادی را هنگام نصب پروژکتور  در اختیار کاربر قرار می دهد.

  •  پروژکتورهای  جیبی

دیتا پروژکتور های جیبی از LED ها به عنوان منبع نور استفاده می کنند به همین دلیل از لحاظ اندازه فوق العاده فشرده هستند. این پروژکتور ها کف دست شما جا می‌شوند و می ‌توان آن ها را همراه با وسایل و دستگاه های دیگری مانند موبایل  ، تبلت ها ، تلویزیون، کامپیوتر ها و حتی دوربین های دیجیتالی  استفاده کرد.
با وجودی که این پروژکتورها رزولوشن یا شفافیت بسیار بالایی ندارند اما با توجه به اندازه کوچکشان در اتاق های تاریک کاملا قابل قبول هستند. حتی می‌توانید از یک پرده نمایش ۶۰ اینچی برای نمایش تصاویر این پروژکتور ها استفاده کنید. همچنین قابلیت اتصال چند نوع دستگاه مانند اسمارت فون ها، کنسول های بازی و لپ تاپ به این پروژکتور ها وجود دارد. با وجود اندازه کوچکی که دارند؛ سازندگان یک حافظه ذخیره سازی داخلی و باتری قابل شارژ در وسیله ای که کمتر از ۲۰۰ گرم وزن دارد را تعبیه کرده اند.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =