نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

دوربین اتوترک؛ سیستم کنفرانس اتوترک

تاریخ انتشار: 2019/12/10

سیستم کنفرانس اتوترک

در سال‌های اخیر که سیستم‌های کنفرانس دیجیتال مرسوم شده است و افزایش استفاده از ویدئو کنفرانس در سازمان‌ها و شرکت‌ها همچنین در سالن‌های بزرگ تصویر برداری از اهمیت بالایی برخوردار شده است. به همین منظور در سیستم کنفرانس‌های دیجیتالی قابلیتی به نام دوربین اتوترکینگ فراهم شده است.

 وجود دوربین در سالن‌های کنفرانس به منظور ضبط تصاویر و مستند سازی لازم و ضروری است. دوربین‌هایی که در سالن‌های کنفرانس استفاده می‌شوند، قابلیت کنترل به صورت دستی (Manual) یا به صورت خودکار (Auto Track) را دارند. در مدل کنترل دستی، وجود یک اپراتور برای کنترل دوربین لازم است.
در سیستم کنفرانس اتوترک با دوربین کنترل خودکار (Auto Track)، دوربین ها از پیش تنظیم می‌شوند و هنگامی که میکروفن سخنران یا شرکت کننده روشن می‌شود، دوربین به صورت خودکار تصویر فردی که صحبت می‌کند را ضبط می‌کند.

سیستم اتوترک یا دوربین اتوترکینگ چیست؟

برای مثال در یک سالن کنفرانس 50 نفره و مجهز به دوربین‌های تصویربرداری که بصورت اتوترکینگ عمل می‌کنند، هر شخصی که میکروفن کنفرانس رومیزی خود را روشن کند دوربین کنفرانس ردیاب خودکار که بر اساس چیدمان سالن جانمایی شده است که ممکن از یک دوربین و حتی در بعضی موارد با توجه به ابعاد سالن تا 4 دوربین جانمایی شده باشند و برای ردیابی سخنران استفاده می‌شود هر کسی که دکمه فشار دهد و بخواهد صحبت کند این دوربین بصورت خودکار می‌چرخد و چهره سخنران را نمایش می‌دهد و همزمان هنگامی که سخنران در حال صحبت کردن است هم می‌توانید تصویر را داشته باشید و هم قابلیت رکورد کردن جلسه را فراهم می‌کند از مزایای دوربین اتوترکینگ می توان به این مورد اشاره کرد که دیگر نیازی به یک اپراتور جهت پشتیبانی نمی‌کند. از مزایای دیگر آن بحث برقراری کنفرانس تصویری می‌باشد که امکان برقراری ویدئو کنفرانس را نیز فراهم می‌کند.

 قبل از سیستم کنفرانس اتوترکینگ از سیستمی استفاده می شد که اپراتور در اتاق کنترل باید ابتدا سخنران، joystick  های کیبورد کنترل و دوربین مدنظر را انتخاب می‌کرد و از طریق کیبرد کنترلر به سمت فرد سخنران تغییر می‌داد که این کار حدود 30 ثانیه الی 1 دقیقه طول می‌کشید و شاید بیشتر بستگی به زمانی داشت که اپراتور، سخنران را پیدا می‌کرد اما در دوربین اتوترکینگ این پروسه زیر 1 ثانیه انجام می‌شود که باعث افزایش کارایی و کیفیت جلسه می‌شود.

کیفیت دوربین کنفرانس اتوترک

دوربین کنفرانس با توجه به تکنولوژی‌های ساخت آن‌ها، کیفیت های متفاوتی از جمله 480، 720 (HD) ، 1080p (Full HD) و … دارند.
اتوترک بودن دوربین کنفرانس ویژگی خاص دوربین نمی‌باشد، بلکه ویژگی خاص منبع تغذیه محسوب می‌شود. به این معنی که یک سیستم کنفرانس اتوترک توسط منبع تغذیه مشخص می‌شود.

ضبط صدا و تصویر در سیستم کنفرانس

در سیستم کنفرانس صوتی ، صدا توسط میکروفون‌های رومیزی دریافت و از منبع تغذیه می‌توان خروجی صدای باکیفیت و مطلوب دریافت کرد. صدای خروجی توسط بلندگوها پخش و توسط رکوردر صدا ضبط و آرشیو می‌گردد. اکثر منابع تغذیه سیستم کنفرانس قابلیت ضبط و آرشیو کردن صدای جلسات را دارا می‌باشند.
برای ذخیره سازی تصاویر در سیستم کنفرانس از تجهیزات جانبی از جمله رکوردرهای تصویر می‌توان استفاده نمود.

مراکز کاربرد دوربین اتوترک

  • سالن های کنفرانس و جلسات
  • سالن های همایش
  • سالن های اجلاس

مزایا سیستم کنفرانس اتوترکینگ

  • حذف نقطه کور در سالن کنفرانس
  • عدم نیاز به اپراتور
  • آرشیو صدا و تصویر جلسات
  • جابجایی دوربین با سرعت بالا
  • نمایش چهره سخنران

دوربین کنفرانس اتوترک

قیمت دوربین اتوترک به چه عواملی بستگی دارد

قیمت دوربین‌های اتوترک به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه تعدادی از این عوامل را بررسی می‌کنم:

  1. ویژگی‌ها و مشخصات فنی: قدرت و کیفیت تصویرگیری، رزولوشن دوربین، نوع حسگر تصویر، توانایی‌های فیلم‌برداری، سیستم فوکوس، حساسیت ISO و دیگر ویژگی‌های فنی دوربین می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت دوربین اتوترک داشته باشد. دوربین‌های با قابلیت‌های پیشرفته و حسگرهای بزرگتر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  2. برند و مدل: برند و مدل دوربین نیز بر قیمت آن تأثیرگذار است. برندهای معروف و محبوب معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین، مدل‌های جدیدتر و با ویژگی‌های متمایز و مدرن نیز معمولاً گرانتر هستند.
  3. لوازم جانبی: دوربین اتوترک ممکن است شامل لوازم جانبی باشد. هزینه اضافی برای تهیه و استفاده از لوازم جانبی ممکن است قیمت کلی دوربین اتوتراک را افزایش دهد.
  4. بازار و منطقه جغرافیایی: بازار و منطقه جغرافیایی هم می‌تواند تأثیری در قیمت دوربین‌های اتوترک داشته باشد. در برخی مناطق، به دلیل مالیات‌ها و هزینه‌های واردات، قیمت‌ها ممکن است بالا رود.
  5. عرضه و تقاضا: تقاضای بالا و عرضه محدود ممکن است باعث افزایش قیمت دوربین شود.
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 thoughts on “دوربین اتوترک؛ سیستم کنفرانس اتوترک

  1. احمد عباسنژاد گفت:

    سیستم کنفرانس آتوترک ایرانی هم داریم در حال حاضر توی بازار ایران؟

    1. نوآوران تحقیق گفت:

      احمد عزیز، بله سیستم های کنفرانس که با دوربین اتوترک هم مچ بشن وجود دارن. برای اطلاع از میکروفن‌ها و سیستم کنفرانس ایرانی شرکت نوآوران تحقیق که این قابلیت رو دارن میتونید از محتوای مقاله درج شده در وبسایت استفاده کنید. داخل محتوا محصولات هم معرفی شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =