نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

قلمرو دیجیتال ساینیج – The Scope Of Digital Signage

تاریخ انتشار: 2014/07/23

دیجیتال ساینیج

اگر نگوئیم خیلی ها، باید بگوئیم بعضی از متخصصان فرهنگ و هنر که در مورد آینده مطالعه می کنند، پیش بینی کرده اند که دیجیتال ساینیج تا حدی رشد می کند که در هر منطقه متمدنی دیده می شود که می تواند شامل ساختارها و نمایشگرهای درونی و بیرونی، تجاری و غیر تجاری و خانگی و غیر خانگی باشد. به علاوه، در هیچ نقطه ای از آینده نمی شود ردپایی از دیجیتال ساین ایج نباشد و بخش مهمی از زندگی آینده ما را تشکیل ندهد. در ضمن، بحث در مورد شکل و کیفیت کاربرد آن به همان اندازه برای این صنعت جدید با اهمیت است.
در این زمینه مشاغل مختلفی گسترش پیدا کرده اند که رسانه جدید را در آینده نشان می دهند و واحد های توسعه یافته، پذیره نویسی سهام و سود سهام سالیانه اند.
بنیان اصلی صنعت دیجیتال ساینیج، بر پایه صنعت تبلیغات جهانی است که بزرگ و بزرگتر هم می شود. بر اساس تحقیقات سازمان تبلیغات و رسانه های اطلاع رسانی، ایالات متحده در سال 2005 حدوداً 144 میلیارد دلار صرف تبلیغات کرده است. در مقیاس جهانی و بر اساس سازمان حسابرسی جهانی در سال 2005 حدوداٌ ، 385 میلیارد دلار خرج تبلیغات شده است و تا سال 2010 این میزان به نیم میلیارد دلار خواهد رسید.
بر اساس آمار ” نیلسن مانیتور پلاس” میزان دلاری که آمریکا در صنعت تبلیغات در سال 2006 خرج کرده است حدوداً 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و بر اساس منبعی دیگر، از این میزان 1 میلیارد دلار آن صرف سیستم اطلاع رسانی یکپارچه شده است.
عکس 1.3 نشانگر تنها 3 درصد از هزینه هایی است که صرف ساینیج ها در فضای باز در سال 2006 شده است، در حالی که دیجیتال ساینیج ها کوچتر و پیشرفته تر هستند.
نکته اینجاست که دیجیتال ساینیج در مقایسه با شبکه های تلویزیونی یا پیام هایی که از طریق کابل ها مخابره می شود بسیار کوچک جلوه می کند. البته شکل قبلی هنوز به تغییر احتیاج دارد با خواندن این کتاب شما هم با این نظر موافق می شوید.
عکس 1.4 تصویری از مخارج تبلیغات را نشان می دهید و آنرا به عنوان نتیجه تحقیقات “ورونیس شولر اتیسون سان ” گزارش هوشمند تی ان اس مدیا، یونیورسال مک کان، تبلیغات در فضای آزاد اتحادیه آمریکا LAB/PWC ارائه می دهد. این چارت نمایشگر تمام ارزیابی های تبلیغات آمریکاست.
عکس 1.4 هزینه تبلیغات پرداخته شده توسط مدیا تایپ در سال 2006 به میزان 165 میلیارد دلار (و روینس شولر گزارشات هوشمند TNS مدیا، یونیورسال مک کان، تبلیغات در فضای باز اتحادیه آمریکا و LAB/PWC)
عکس 1.5 هزینه تبلیغات رسانه های دیجیتال در فضای باز حدود 102 میلیارد دلار (روینس شولرایستوسان، گزارش هوشمند تی ان اس مدیا، یونیورسال مک کان، تبلیغات در فضای باز اتحادیه آمریکا LAB/PWC)
اندازه فروشگاه ها متغیر است، مثل هزینه های تبلیغات که می تواند متغیر باشد. دیجیتال ساینیج نسبتاً درصد کمتری از فروشگاه های رسانه ای دیجیتال را تشکیل می دهد، حدوداً 102 میلیون دلار در سال 2006 (مراجعه به عکس 1.5) اگر چه انتظار می رود این میزان در آینده افزایش یابد.
مطالعات در شهر نیویورک نشان داده است که:
1. خریداران پذیرای ویدئوهای کوتاه از طریق دیجیتال ساینیج هستند.
2. ویدئوهای کوتاه جلوی امواج رکود تجاری را می گیرد.
3. ویدئوهای کوتاه مصرف کنندگان را به خرید یک محصول و یا استفاده از یک سرویس تشویق می کنند. (شکل 1.6 این پدیده ها را با دقت بیشتری شرح می دهد.) با این که تحقیقات، ارزیابی های گوناگونی را در جاهای مختلف این کتاب بیان می کند ولی نکته خیلی ساده است: صنعت تبلیغات پرقدرت و سودمند بازشناسی می شود و سپس آینده دیجیتال ساینیج در آمریکا و در سطح جهانی تخمین زده می شود دیجیتال ساینیج کارش را به خوبی انجام می دهد و آینده بهتری در انتظارش است. (عکس 1.6 به درک بهتر این موضوع کمک می کند.)
بخشی از دلیل این که صنعت تبلیغات خواستار توجه به پتانسیل رسانه جدیدی مثل دیجیتال ساینیج است، رقابت آن با دیگر رسانه های جدید مثل VOD ,MP3 ,DVR و اینترنت است. مثلاً مطالعات اخیر توسط هیات تحقیقات و NS نشان می دهد که حدود 16 درصد از خانواده های آمریکایی از اینترنت استفاده می کنند و برنامه های تلویزیون را به صورت آنلاین نگاه می کنند و هر سال این میزان دو برابر می شود. تحقیقات نشان می دهد، راحتی و آسایش شخصی و اجتناب از دیدن پیام بازرگانی 2 دلیل اصلی استفاده کاربران از اینترنت به جای تلویزیون است.
عکس 1.6دیجیتال ساینیج احتمال خرید از پیش برنامه ریزی نشده را در یک محیط کوچک افزایش می دهد. یک نفر از سه نفر بعد از دیدن یک کالای بخصوص در نمایشگر  یک فروشگاه آنرا خریداری می کند.
نگاهی منحصرانه به سخت افزار مصرف کنندگان الکترونیکی در پس جنبش دیجیتال ساینیج، “ارلینگتون” مصرف کنندگان الکترونیک در ایالت ویرجینیا و تولیدکنندگان اتحادیه آمریکا بیانگر این است که همه هزینه های فروشگاههای کوچک در سطح جهان که از ساینیج استفاده می کردند در سال 2003، 501 میلیارد دلار بوده است که این میزان با رشد پروجکشن ها 29 درصد افزایش یافته و در سال 2009 به 35/2 میلیارد دلار رسیده است.
درآمد حاصل از این نمایشگرها در سال 2003 شامل: پلاسما 310 میلیون دلار، ویدیوهای LED 156 میلیون دلار، پروجکشن 19 میلیون دلار و LCD 16 میلیون دلار می باشد. تا سال 2009 انتظار می رود سود حاصله از نمایشگرهای پلاسما تا 14/1 میلیارد دلار افزایش یابد و LCD ها نیز تا مرز 966 میلیون دلار پیش بروند. در همان سال، انتظار می رود که LED و پروجکشن به ترتیب 220 میلیون و 30 میلیون دلار فروش داشته باشند. عکس 1.7 و 1.8 نقطه تلاقی بسیار مهمی از دیجیتال ساینیج را نشان می دهد.
رشد حقیقی و تخمین زده شده نمایشگرهای پلاسمای فلت در سال 2007 و 2008 ( اتحادیه تولید کنندگان CE، حق چاپ محفوظ)
رشد فروش حقیقی و تخمین زده شده فروشندگان الترونیکی از سایر نمایشگرهای دیجیتال ساین ایج ( از سال 2003 تا 2008) ( اتحایدیه تولید کنندگان CE- حق چاپ محفوظ)
بر اساس منابع، می توان اینگونه عنوان کرد که تحلیلگران معتقدند صنعت دیجیتال ساینیج تا پایان سال 2010 سودی معادل 5/2 میلیارد دلار خواهد داشت. بر این اساس از 450000 بیل برد در سطح کشور حدود 500 تای آن دیجیتال هستند و همه آنها در 2 سال اخیر نصب شده اند و بیش از صد تای دیگر در سال 2008 نصب خواهد شد ( بر اساس تبلیغات اتحادیه آمریکا، صنعت تبلیغات در واشنگتن و در سالن های بزرگ هتل ها و …)
در سطح دیگری از سنجش، مثال هایی از شبکه های دیجیتال ساینیج شامل 75000 نمایشگر در فروشگاههای “وال مارت”، 43000 نمایشگر در رستورانهای مک دونالد و 8240 نمایشگر در کمپ آمریکا در 103 فروشگاه (و در برخی نقاط با بیش از 80 نمایشگر در هر فروشگاه) دیده می شود.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

One thought on “قلمرو دیجیتال ساینیج – The Scope Of Digital Signage

  1. زاهدی گفت:

    مطلب جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =