نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

هر آنچه باید در مورد مانیتور اتاق کنفرانس بدانید

تاریخ انتشار: 2021/02/07

مانیتور اتاق کنفرانس

امروزه تجهیز کردن یک سالن کنفرانس برای انتقال داده ­ها، تبادل اطلاعات، برقراری ارتباطات تصویری، صوتی و نمایش ویدئو‌ها به یک امر ضروری تبدیل شده است. در اتاق کنفرانس یا یک سالن همایش در هر مجموعه ­ای نیاز به پخش صوت و تصویر و ارتباط دوسویه بین شرکت­ کنندگان بسیار حائز اهمیت است. استفاده از امکانات بروز برای این منظور یکی از مهم­ترین تجهیزات برای یک ارتباط بهینه و مفید مانیتور اتاق کنفرانس می ­باشد. پس با توجه به نیازهای گوناگون­ شرکت­ ها و سازمان ­ها مانیتور کنفرانس برای رفع نیازهای مختلف انتخاب یک مانیتور ایده آل بسیار کاربردی می ­باشد. از این رو تولیدکنندگان سیستم‌های صوتی­ تصویری با توجه به تقاضای بازار خرید و فروش، انواع مختلفی از مانیتور­ ها را متناسب با کاربری افراد طراحی کرده ­اند. در این مقاله ما می­ خواهیم بدانیم که مانیتور میز کنفرانس چیست ؟ اهمیت آن در چه چیز نهفته است؟ و همچنین به سوالاتی در مورد انواع مانیتور­های کنفرانس پاسخ دهیم.

مانیتور کنفرانس چیست؟

مانیتور اتاق کنفرانس چیست؟ این سوالی است که در ابتدا با آن روبرو خواهیم بود. مانیتوریینگ در معنای عام یعنی نمایش انواع داده ­ها بر روی یک صفحه نمایش (مانیتور). اما آنچه برای مانیتورینگ در یک جلسه نیاز داریم مانیتور کنفرانس است. مانیتور کنفرانس را به صورت خلاصه می ­توان به این صورت تعریف کرد: یک صفحه نمایش مناسب بر روی میز جلسات جهت نمایش داده ­ها و گزارش­ ها از طریق یک ارتباط ویدئویی و صوتی دوسویه. از طریق مانیتور کنفرانس می­ توانید به راحتی جلسات خود را مدیریت و یک جلسه مفید و بهینه را برای شرکت و سازمان خود برگزار کنید. موارد و فاکتور­های متعددی برای انتخاب یک مانیتور کنفرانس وجود دارد که برای تجهیز یک سالن کنفرانس باید به آن ­ها توجه کرد. از جمله محیط سالن کنفرانس، کاربری آن، کیفیت صوت و تصویر و سایر فاکتور­های دیگر. حال این سوال مطرح می ­شود که به طور کلی مزایای استفاده از مانیتور کنفرانس چیست؟ نحوه انتخاب یک مانیتور کنفرانس چگونه است؟ در ادامه می­ خواهیم به هر یک از این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید به عبارتی بدانیم ما باید دقیقا دنبال چه چیزی بگردیم؟

انواع مانیتور کنفرانسی از نظر ظاهری

به طور کلی سه دسته مانیتور به لحاظ ظاهری در بازار موجود است.

  • مانیتور کنفرانس ثابت
  • مانیتور کنفرانس لیفت یا آسانسوری
  • مانیتور کنفرانس لپ­ تاپی

مانیتور کنفرانس ثابت

مانیتور ثابت، همانطور که از نامش پیداست، مانیتوری است که در یک مکان خاص روی میز قرار می ­گیرد. این نوع از مانیتور کنفرانس توسط یک پایه مانیتوری فیکس می ­شود.

مانیتور لیفت (آسانسوری)

مانیتور­های لیفت که از آن با آسانسوری هم یاد می ­شود دسته ­ای از مانیتورهاست که با مکانیزم جمع شونده در درون میز طراحی شده است. این نوع مانیتور کنفرانس به شما این امکان را می ­دهد تا مانیتور خود را از روی میز ناپدید کرده و فضای کاری بیشتری را به شما ارائه می ­دهد. قرارگیری یک موتور متحرک در درون میز به آرامی مانیتور کنفرانس شما را بالا و پایین می ­کند. معمولا شرکت­ ها و سازمان ­ها در برگزاری جلسات خود با مشکل کمبود فضا و شلوغ بودن میز­های خود مواجه هستند. این موضوع گاها باعث کاهش کیفیت جلسات و همچنین نوعی بهم ریختگی و بی­نظمی در هنگام برگزاری جلسات می­ گردد. بدین منظور مانیتور کنفرانس لیفت می ­تواند ظاهری زیبا به اتاق جلسات شما ببخشد. این امر در عین حال کوچک بودن و محیط شما را به یک فرصت تبدیل خواهد کرد. بنابراین اگر شما کمبود فضای مناسب در سالن کنفرانس خود روبرو هستید،  مانیتور لیفت می­ تواند پاسخگوی مناسبی برای شما باشد. که در میز تعبیه می­ شود.

مانیتور کنفرانس لپ­تاپی

یکی دیگر از انواع مانیتور اتاق کنفرانس، مانیتورهای کنفرانس لپ­تاپی است. در این نوع لولاهایی شبیه به لپ­تاپ در درون مانیتور کنفرانس جهت باز و بسته کردن آن قرار دارد. مانیتورهای لپ­تاپی علاوه بر ظاهر زیبا مانند انواع لیفت آن می ­تواند در کاهش فضای اشغال شده در سالن جلسات شرکت­ ها و سازمان ­ها بسیار تاثیرگذار باشند.

 

مانیتور کنفرانس

مزایای استفاد از مانیتور کنفرانس

تجهیز یک اتاق کنفرانس خصوصا وجود مانیتور میز کنفرانس­ ها به شما این امکان را می­ دهد تا بدون محدودیت با همکاران خود در ارتباط باشید. فرض کنید در یک جلسه می ­خواهید به نمایش یک فایل صوتی و تصویری بپردازید. مشکلات متعددی برای نمایش آن بر روی یک پرده نمایش خواهید داشت. از عدم زاویه دید مناسب نفرات شرکت ­کننده تا عدم وضوح صوت و تصویر و حتی مشکلات ارتباط اعضای حاضر در جلسه با یکدیگر. یا فرض کنید در جلسه شما نیاز به مشارکت دیگر شرکت­ کنندگان در جلسه یا رای گیری آنان باشد. بدون شک چالش­ های گوناگونی برای برگزاری اینگونه جلسات خواهد بود. بنابراین وجود یک مانیتور مناسب نه تنها باعث بهبود برگزاری جلسات شما خواهد بود بلکه مشکلات ارتباطی متعدد را برطرف خواهد کرد.

انتخاب یک مانیتور اتاق کنفرانس مناسب؟

هنگام انتخاب یک مانیتور اتاق کنفرانس ابتدا باید موارد مختلف کاربری و محیطی سازمان خود را در نظر بگیرید. عواملی مانند اندازه و مساحت محیط، راحتی و توانایی مطلوب دیداری و شنیداری و تعداد شرکت­ کنندگان و کاربران مانیتور کنفرانس. این مسئله باید توجه ما را به اندازه صفحه نمایش، کیفیت صدا در ارسال و دریافت و طراحی اگرونومیک و مواردی از این دست جلب کند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه یک صفحه نمایش مطلوب و مناسب به شما این امکان را می­ دهد تا بتوانید درک آسانی برای انتقال و یا دریافت اطلاعات مد نظر در یک جلسه را داشته باشید. به عنوان مثال شاید نیاز باشد همزمان چند برنامه مانند اکسل، پاورپوینت را نمایش دهید. این کار نه تنها باعث راحتی کاربران خواهد بود بلکه در مدیریت وقت و کارآمد بودن یک جلسه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مورد بعدی که در آن توجه به اندازه صفحه نمایش مانیتور کنفرانس­ ها ضروری است، تعداد استفاده کنندگان از یک مانیتور در آن جلسه است. به دلیل بسیاری از جمله میزان هزینه و یا تعدد نفرات و افراد مجموعه، شرکت­ ها و سازمان­ ها از یک مانیتور برای چند نفر استفاده می ­کنند. با انتخاب یک مانیتور کنفرانس مناسب می­ توان یک یا چند نفر به صورت همزمان از یک سیستم استفاده مطلوب کنند.

دوربین کنفرانس

قرارگیری یک دوربین مناسب در مانیتور کنفرانس از موارد ضروری است که باید در انتخاب آن دقت لازم به عمل آید. در جلسات امروزی نیاز به ارتباط هر یک از نفرات با یکدیگر اجتناب ناپذیر است. یک دوربین با کیفیت علاوه بر افزایش بهره ­وری جلسه، ارتباط اشخاص را سهولت می ­بخشد. شاید حضور دوربین مجزا به برطرف کردن این معظل کمک کند، اما آن هم مشکلات خود را دارد. شلوغ شدن میز و مشکلات هماهنگی تصویر بین دو دستگاه تنها موارد جزئی آن است. بنابرین وجود یک دوربین با وضوح تصویربرداری می­ تواند بسیار مفید باشد.

سیستم صوتی

در برگزاری یک جلسه تنها یک ارتباط تصویری مطلوب نمی­ تواند پاسخگوی نیاز­های ما باشد. آنچه که در کنار وضوح تصویر تاثیر گذار است، کیفیت انتقال صوتی است. وقتی نیاز به مشارکت اشخاص باشد، یک صدای نامناسب بسیار چالش برانگیز و آزاردهنده خواهد بود.  این امر باید در کنار یک سیستم صوتی صورت پذیرد. پس باید سیستم صوتی را نیز در نظر گرفت. مانند آنچه در اهمیت دوربین کنفرانس ذکر شد، انتخاب یک مانیتور کنفرانس که دارای سیستم صوتی با کیفیت باشد بسیار اثر گذار است.

طراحی ارگنومیک

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام حضور در یک جلسه با مواردی چون گردن درد و کمر درد مواجه شوید. اگر مانیتور کنفرانس از طراحی ارگنومیک مناسبی برخوردار نباشد، قطعا کیفیت برگزاری جلسات شما را به شدت تحت شعاع قرار خواهد داد. این امر حتی در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلاتی و بیماری­ های چون برای گردن و ستون فقرات خواهد شد. بنابراین باید به شیوه قرارگیری و انعطاف پذیر بودن مانیتور کنفرانس نیز توجه کرد. یک مانیتور اتاق کنفرانس مطلوب باید قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع برای وضعیت بدن شرکت­ کنندگان را داشته باشد.

کیفیت صفحه نمایش

وضوح تصویر قطعا یکی از تاثیرگذارترین ویژگی­ های مانیتور کنفرانس­ های خوب و ایده آل است. کیفیت صفحه نمایش نه تنها باعث بهبود و افزایش بهره ­وری شرکت ­کنندگان در جلسات سازمان شما می شود، بلکه ارتباط دو سویه افراد را نیز آسان­تر می کند. به لحاظ نوع ساخت و تکنولوژی صفحه نمایش، دو نوع LCD و LED آن موجود است. LCD مخفف Liquid Crystal Display که از یک مایع کریستال برای نمایش تصویر استفاده می­ کند. LCD تکنولوژی است که مانیتور کنفرانس توسط دو لایه شیشه ­ای به صورت متقارن ساخته شده که کریستال مایع در یکی از این لایه­ ها نگهداری می­ شود. تکنولوژی LED نیز مشابه تکنولوژی LCD می­ باشد با این تفاوت که منبع نوری که نور لازم جهت تولید یک تصویر را فراهم می ­کند متفاوت است.

پورت­ های ورودی

بحث دیگری که باید هنگام خرید و انتخاب یک مانیتور میز کنفرانس به آن توجه کرد پورت­ های ورودی و خروجی آن است. اصولا پورت­ ها و کابل­ های یک مانیتور کنفرانس به دو نوع VGA و HDMI تقسیم می شوند. کابل ­ها و پورت­ های VGA که مخفف Video Graphics Array می ­باشند، در یک مانیتور کنفرانس داده ­های تصویری مورد نظر ما را به صورت آنالوگ منتقل می­ کند. اما کابل­ ها و پورت­ های HDMI  که مخفف High Definition Multimedia Interface است، قابلیت انتقال بالا ، سریع و با کیفیتی توسط یک کابل را دارا می­ باشند. کابل­ ها مورد استفاده در مانیتور کنفرانس به وسیله یک اسپلیتر VGA یا HDMI متناسب با یکی از انواع مانیتورها تصاویر را نمایش می­ دهند. اسپلیتر (Splitter) در یک مانیتور کنفرانس با دریافت داده ­ها از یک ورودی و تحویل آن به خروجی­ های متعدد وظیفه پخش تصویر را بر عهده دارد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =