نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

معرفی تکنولوژی های مختلف بردهای هوشمند

تاریخ انتشار: 2018/02/10

برد هوشمند

در این مقاله به معرفی تکنولوژی های مختلف بردهای هوشمند پرداخته ایم و نقاط ضعفف و قوت هر کدام را بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.
تخته های هوشمند از سه سطح تشکیل شده اند سطح روی برد سطح میانی و سطح پشت برد هوشمند.

تکنولوژی برد های هوشمند
-مغناطیسی یا مگنت
-لمسی
-اپتیکال

بردهای هوشمند مگنت
سطح پشت برد هوشمند مگنت از ورقه گالوانیزه، سطح میانی از فوم فشرده و مداری سیم پیچی شده که در کل سطح میانی برد قرار گرفته است و سطح روی برد از ورق استیل بهمراه روکش پلاستیکی سفید رنگ تشکیل شده است.  فریم این نوع برد از جنس آلومینیوم میباشد  همچنین یک کابل USB جهت اتصال برد با کامپیوتر و   شامل یک عدد قلم مخصوص برد هوشمند وجود دارد.

نقاط قوت
از نقاط قوت بردهای هوشمند مگنت می توان به سرعت نوشتاری و رزولوشن بالای آن ها اشاره کرد که باعث محبوبیت این بردها نسبت به بردهای لمسی قدیمی میباشد. همچنین برد هوشمند مگنت تنها با قلم های مخصوص خود کار میکند و زمانی که کاربر با برد کار میکند اگر دست و یا بدنش با برد برخورد کند  در عملکرد آن اختلالی ایجاد نمی شود.

نقاط ضعف
اگر به برد ضربه وارد شود  و یا کاتر کشیده شود که باعث پاره شدن یک رشته سیم شود برد دیگر کار نمی کند و تعمیر آن نیز هزینه بر وسخت می باشد.
در صورتیکه قلم های برد خراب یا گم شود کاربر نمی تواند از دستگاه استفاده نماید .

بردهای  هوشمند لمسی
سطح پشت برد هوشمند لمسی از  ورقه گالوانیزه، سطح میانی از فوم فشرده و سطح روی برد از ورق استیل بهمراه روکش پلاستیکی سفید رنگ تشکیل شده است. قاب برد یک فریم آلومینیومی است ومداری از چراغ های LED که دور تا دور فریم دستگاه قرار گرفته که از سطح برد جدا میباشد. همچنین یک کابل USB جهت اتصال برد به کامپیوتر و یک پنل شامل 3 عدد قلم وجوددارد.

نقاط قوت
امروزه برد های هوشمند لمسی از دقت و سرعت عمل بالایی برخوردار می باشند. این بردها تاچ میباشند بدین صورت که در صورت گم شدن قلم های آن تخته هوشمند همچنان کارایی دارد. وایت برد هوشمند لمسی در برابر ضربه مقاوم میباشد.
از مهم ترین  نقاط قوت این بردها قابلیت تعویض سطح برد با هزینه مناسب میباشد که در انواع دیگر برد های هوشمند( مگنت و اپتیکال ) در صورت خرابی سطح روی برد قابلیت تعمیر وجود ندارد. برد هوشمند لمسی امروزه جزء محبوب ترین تکنولوژی در میان برد های هوشمند میباشد.

نقاط ضعف
کاربر در زمان فعالیت خود با برد نمی تواند به برد تکیه دهد.

بردهای اپتیکال :
مشابه بردهای لمسی می باشد، بجای استفاده از چراغهای led از یک کیت هوشمند در برد استفاده می شود. از سرعت فوق العاده پایین برخوردار می باشد در نقاطی از دستگاه عملکرد دستگاه قطع  و وصل می شود.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =