نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مزایای ویدئو کنفرانس در صنعت نفت، گاز وپتروشیمی

تاریخ انتشار: 2016/05/07

ویدئو کنفرانس

تا به امروز سازمانهای بسیاری از فناوری ویدئو کنفرانس استفاده نموده و به موفقیت های قابل توجهی با با توجه به مزایای ویدئو کنفرانس دست یافته اند. در میان این سازمانها، شرکت هایی که در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می کنند، سهم عمده ای را به خوداختصاص داده اند.
در میهن عزیزمان نیز شرکتهای نفتی بسیاری به سمت استفاده از این فناوری تاثیر گذار رفته اند که شرکت نوآوران تحقیق افتخار تجهیز بسیاری از این شرکتها در کارنامه خود ثبت نموده است.( شرکت حفاری شمال، شرکت ملی انتقال گاز ایران، شرکت حفاری و اکتشافات انرژی گستر پارس، شرکت نفت پارس، شرکت پتروشیمی تخت جمشید، شرکت پتروشیمی مهر، شرکت پتروشیمی شیراز، پتروشیمی خلیج فارس و……)
در ادامه شرحی از موفقیت، استفاده سه شرکت جهانی معتبر در استفاده از این تکنولوژی را ملاحظه میکنید
INPEX یک شرکت جهانی حفاری و تولید نفت و گاز است که هم اکنون بیش از ۷۰ پروژه را در ۲۶ کشور به عهده دارد و در لیست ۵۰ شرکت برتر صنعت نفت و گاز جهان قرار دارد. این شرکت از سال ۱۹۸۶ بخشی از یک مجتمع تجاری در استرالیا بوده و پروژه های عظیمی را در زمینه نفت و گاز به عهده داشته است. پروژه های این شرکت نیاز زیادی به جلسات برنامه ریزی پیچیده میان دفاتر این شرکت و شرکای تجاری در اقصی نقاط جهان دارد که این مسأله مدیران و دیگر افراد INPEX را مجبور به رفتن به سفرهای طولانی و زمانبر می نمود.
با توجه به اهمیت برگزاری جلسات حضوری به منظور برطرف کردن نیازهای تجاری و اجرای کار تیمی در تمامی سطوح سازمان، INPEX ترمینال ارتباط گروهی ویدیو کنفرانس را انتخاب نمود. این راه حل کمک می کند تا اینشرکت ارتباطات تصویری زنده را با کیفیتی فوق العاده تجربه کند و با توجه به امکان ارسال و نمایش فایل و انتقال صدای HD ، جلسات با کیفیت هر چه بالاتر برگزار شود. این تکنولوژی با ایجاد امکان برقراری جلسات سریع، باعث به وجود آمدن تعامل روزانه میان اعضای این شرکت می شود و هم اکنون به طور میانگین، این سازمان ۶ ساعت در روز از این تکنولوژی استفاده می کند.
از دیگر مزایای ویدئو کنفرانس که در اثر استفاده مستمر از این سیستم  حاصل می گردد، کاهش چشم گیر هزینه های مربوط به سفر می باشد که در نتیجه این سازمان، شاهد بازگشت سرمایه گذاری در زمانی کوتاه بود.
همان طور که می دانیم مدیر عامل شرکت بزرگی همچون INPEX باید به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس باشد. به همین دلیل آقای توشیاکی کیتامورا پس از مدتی تصمیم به افزایش استفاده سیستم های گروهی ویدئو کنفرانس در اتاق خود گرفت و اکنون نه تنها در تمامی اوقات به سرعت در دسترس می باشد، بلکه قادر به هدایت جلسات از دفتر شخصی خود نیز است.
قدم بعدی این شرکت، گسترش سیستم ویدئو کنفرانس و تجهیز پیمانکاران به این تکنولوژی بود. هم اکنون INPEX به راحتی قادر به برقراری ارتباط با این شرکتها می باشد.
با توجه به گسترش استفاده از این راه حل در INPEX این شرکت با استفاده از زیر ساختاهای ویدئو کنفرانس قادر به برقراری ارتباط همزمان میان دفاتر خود در استرالیا، لندن و یوکوهاما شد و بدین ترتیب اکنون به بهترین شکل قادر به استفاده از این تکنولوژی میباشد.
BORD GAIS که ۳۳ سال پیش در ایرلند تاسیس گردید، یکی از شرکتهای شناخته شده در صنعت انرژی و عرضه گاز طبیعی محسوب میگردد. این شرکت دارای ۹۰۰ نفر پرسنل بوده و علاوه بر صنعت انرژی در زمینه شبکه های انتقال نیز فعالیت دارد.
فعالیت در بازار آزاد انرژی، به معنای مواجه شدن با تغییرات سریع این بازار می باشد. مدیر عامل این شرکت معتقد است که در چند سال گذشته این شرکت به صورت مداوم به دنبال راه هایی به منظور ارائه سرویس های بهتر برای برآورده کردن نیازهای متغیر مشتریان بوده است و به همین منظور به راهکارهایی برای تولید اثربخش انرژی می اندیشد.
بنابراین به منظور افزایش سطح خدمات، این شرکت متکی به فناوری های روز گردید و تصمیم به استفاده از ویدیو کنفرانس گرفت. مدیر عامل BORD GAIS اعتقاد دارد که پرسنل این شرکت مشتاق به استفاده از این تکنولوژی هستند و کیفیت بالای صدا و تصویر در این سیستم ها منجر به کاهش سفرها و در نتیجه افزایش قابل توجهی در میزان بهره وری در شرکت گردیده است.
BORD GAIS از ترمینالها و شبکه ویدئوکنفرانس استفاده می کند و در حال حاضر ۱۵ دستگاه ترمینال میان دفاتر این شرکت در کورک و دوبلین ارتباط برقرار کرده اند. این شرکت به دنبال توسعه استفاده از این راه حلها نیز می باشد.
Eni یکی از بزرگترین و مهمترین کمپانی های تولید انرژی در ایتالیا و یکی از رهبران جهانی صنعت نفت و گاز به شمار می رود. حدود ۷۶۰۰۰ فرد در بیش از ۷۰ کشور جهان برای Eni مشغول به کار هستند. گستردگی اینشرکت، نظارت و مدیریت دقیق و مداوم را برای Eni بسیار حائز اهمیت ساخته است. Eni در بسیاری از مواردنقش خود را به خوبی ایفا کرده است و شهرت این کمپانی در ایتالیا از تمامی شرکت های نفت و گاز دیگر بالاتراست. این کمپانی مایل است که این تصویر مثبت را در سایر نقاط جهان نیز ایجاد کند. همانطور که می دانیم، توزیع انرژی نیاز به دسترسی به دورترین نقاط در هر کشور دارد. پالایشگاه های ایتالیا اکثراً در مناطق دورافتاده واقعند. همچنین جستجو برای یافتن منابع جدید، یکی از بزرگترین چالش های موجود در این صنعت است. اکثر فعالیت هایاین شرکت نیز از طریق شرکت های تابعه انجام می شود که برخی از آنها خارج از ایتالیا قرار دارند. با در نظر گرفتن موارد فوق میتوان تصور نمود که هماهنگی و مدیریت چنین فعالیت هایی تا چه حد پیچیده است.
در سال ۲۰۰۴ این شرکت برای نخستین بار تصمیم به استفاده از راه حل های ویدیو کنفرانس گرفت و یک تماس نقطه به نقطه را میان رم و میلان ایجاد کرد. در تابستان ۲۰۰۵ این شرکت تصمیم گرفت تا شبکه ویدئوکنفرانس خود را توسعه دهد و با توجه به اینکه کیفیت صدا و تصویر و امنیت اطلاعات برای این شرکت بسیار مهم بود محصولات ویدئو کنفرانس توسط این شرکت انتخاب شد. در این مقطع زمانی همه پالایشگاه ها به شبکه متصل شدند و Eni تجهیزات ویدئو کنفرانس را به صدها سایت در ۲۶ کشور انتقال داد. مدیران ارشد این شرکت از مشتاقان استفاده از این تکنولوژی بودند و بخش عملیاتی این شرکت نیز اکنون از این تکنولوژی به خوبی استفاده می کند.
از مزایای ویدئو کنفرانس می توان به کاهش هزینه های عملیاتی و میلیون ها یورو صرفه جویی در هزینه های سفر این شرکت شد. همچنین تخمین زده می شود با استفاده از این سیستم در Eni ، هر سال ۱۱۵۰۰ تن CO2 کمتری وارد محیط زیست میشود.
با توجه به مواردی که ذکر شد، مزایای ویدئو کنفرانس برای Eni عبارتند از:
• افزایش کارایی مدیران از طریق سرعت بخشیدن به فرایند تصمیم گیری
• افزایش کارایی افراد بخش عملیاتی از طریق همکاری های بهتر
• کاهش آلودگی محیط زیست
• کاهش هزینه ها
• صرفه جویی در زمان

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =