نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مقایسه تابلو روان و تلویزیون شهری

تاریخ انتشار: 2021/06/26

مقایسه تابلو روان و تلویزیون شهری

ویدئو وال که نام دیگر آن تلویزیون شهری است این روزها یکی از عناصر مهم اطلاع‌رسانی و تبلیغات به شمار می‌آیند. دلیل این موضوع این است که تلویزیون شهری و ویدئو وال‌ها نقش پررنگی در جلب مخاطب دارند. صاحبان کسب و کار‌های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا به استفاده از این محصول روی آورده‌اند. اما سوال که ممکن است پیش بیاید این است چه نیازی به استفاده از ویدئو وال هست؟ اساسا انواع مدل‌های این دستگاه که ما با عنوان تلویزیون شهری یا ویدئو وال آن را می‌شناسیم چه تفاوتی با تابلو‌های روان دارند؟ ما در این یادداشت می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و بدانیم چه تفاوتی میان یک تابلو روان ساده و یک تلویزیون شهری وجود دارد؟ اگر شما هم به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی درباره تلویزیون شهری و تابلوهای روان هستید، خواندن این مقاله بسیار به شما کمک خواهد کرد.

اهمیت استفاده از ویدئو وال و تابلو روان

استفاده از نمایشگرهای صنعتی بزرگ برای اطلاع‌رسانی و جلب مخاطب در اماکن عمومی و فضاهای بزرگ، از اهمیت خاصی برخوردار است. مراکز اداری، تفریحی و اقتصادی و بسیاری از مکان‌های شلوغ و پرتردد می‌تواند محیط مناسبی برای قرارگیری نمایشگرهای بزرگ باشند. شما با استفاده از نمایشگرهای بزرگ می‌توانید طیف وسیعی از اهداف و دستاوردهای خود را در مکان‌های مهم در ابعاد بزرگ به مخاطب نشان دهید. به همین دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی کشور خودمان برای نمایش تبلیغات دیجیتال و اطلاع‌رسانی‌های خود به استفاده از نمایشگرهای بزرگ روی آورده‌اند. از جمله نمایشگرهای بزرگی که توان نمایش تصاویر را دارند، می‌توان از ویدئو وال و تابلو روان نام برد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که این دو محصول چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. برای پاسخ به این سوال ابتدا به صورت خلاصه با تابلو روان و ویدئو وال آشنا می‌شویم و سپس به مقایسه آن دو خواهیم پرداخت.

تعریف ویدئو وال و تابلو روان

ویدئو وال یا تلویزیون شهری در حقیقت نمایشگر بزرگی است که با هدف نمایش تصاویر در ابعاد بیشتر از چند نمایشگر کوچک‌تر تشکیل شده است. تلویزیون‌های شهری به صورتی طراحی شده‌اند که بدون هیچ‌گونه مشکلی تصاویر را با کیفیت مناسب برای مدت‌زمان طولانی نمایش دهند. اما تابلو‌های روان در واقع نمایشگرهایی هستند که به صورت دیجیتال حروف و اشکال را نمایش می‌دهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تابلو روان نمایش حروف و اشکال مختلف به صورت متحرک است. در طراحی و ساخت تابلو روان از دیودهای نوری استفاده می‌شود و از طریق یک سیستم کامپیوتری، نوشته‌ها و تصاویر نمایش داده می‌شوند. از ویدئو وال‌ها و تابلو‌های روان برای نمایش اطلاعات و تبلیغات در شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی بسیار استفاده می‌شود.

مقایسه ویدئو وال و تابلو روان

با مقایسه ویدئو وال و تلویزیون شهری با تابلو‌های روان، متوجه می‌شویم که در اصل یک ریشه مشترک دارند و هر دو عضو یک خانواده هستند. آنچه که با عنوان ویدئو وال می‌شناسیم همان مدل توسعه‌یافته تابلو روان است که توان و قدرت نمایش فیلم و عکس را دارد. به عبارتی تلویزیون شهری قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی را دارد و به دلیل تکنولوژی بکار رفته در آن توان پخش تصاویر را خواهد داشت. با اینکه ریشه این دو محصول در اصل یکی هستند و شباهت‌هایی از نظر ساختاری با هم دارند، اما از نظر فنی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. ما در ادامه می‌خواهیم تفاوت‌های بین این دو را بررسی کنیم تا بدانیم کدام یک از این محصولات گزینه مناسب‌تری برای استفاده ما خواهند بود.

تفاوت ویدئو وال و تابلو روان

همان‌طور که اشاره شد این دو نمایشگر ویژگی‌های متفاوتی دارند که باعث برتری یکی بر دیگری خواهد شد. اکنون ما می‌خواهیم هر یک از این ویژگی‌ها را به صورت دقیق نام ببریم و سپس آن‌ها را به طور کامل بررسی کنیم. عمده تفاوت ویدئو وال‌ها با تابلوهای روان در موارد زیر است:

  • برد اصلی سیستم
  • توان فنی سیستم
  • ابعاد نمایش تصاویر
  • میزان حافظه نمایشگر

مقایسه برد اصلی ویدئو وال با تابلو روان

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های ویدئو وال با تابلو روان در برد کنترل یا همان مادر برد آن‌هاست. مادر برد بکار رفته در ویدئو وال‌ها و تلویزیون‌های شهری از فناوری پیشرفته‌تری بهره برده‌اند و به همین دلیل کیفیت بالاتری دارند. بردهایی که در ساخت تلویزیون شهری بکار می‌رود معمولا توسط کمپانی‌های معروف دنیا با تکنولوژی روز تولید می‌شود. در کنار تفاوت در مادر برد، در نوع هاب هم این دو محصول با یکدیگر تفاوت دارند. هاب‌ها که مادر برد را به ماژول‌ها متصل می‌کنند نقش اساسی در نمایش تصاویر دارند. این سوکت‌ها در تابلوهای روان با محدودیت مواجه هستند و تنها یک یا دو نوع هاب بر روی برد اصلی تابلوهای روان قرار گرفته است. به همین دلیل در این دستگاه‌ها طیف محدودی از ماژول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این موضوع در دستگاه‌های ویدئو وال اصلا مطرح نیست. مادر برد تلویزیون شهری به صورتی طراحی شده است که دارای انواع این هاب‌ها باشد و در نتیجه قابلیت راه‌اندازی تمامی ماژول‌ها را خواهد داشت.

مقایسه توان فنی و تکنولوژی بین تلویزیون شهری و تابلو روان

مسئله دیگری که باعث ایجاد تفاوت بین این دو نمایشگر می‌شود توان فنی و تکنولوژی بکار رفته در هر یک از این دو محصول است. ویدئو وال این امکان را دارد که تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت بالا نمایش دهد. اما تکنولوژی که برای تابلو روان تعریف شده است این قابلیت را ندارد. بر خلاف تابلو روان، اساسا مهندسان و سازندگان ویدئو وال‌ها این وسیله را برای نمایش تصاویر در نظر گرفته‌اند. تلویزیون شهری این توان را دارند که بدون لحظه‌ای وقفه تا ساعت‌ها انواع تصاویر را بدون کوچک‌ترین مشکلی نمایش دهند. حتی نسل جدید ویدئو وال‌، این قابلیت را دارند که در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته بدون وقفه به کار خود ادامه دهند. اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم، جنس تکنولوژی این دو محصول با یکدیگر تفاوت دارند. تکنولوژی بکار رفته در تلویزیون شهری یک فناوری جدیدتر و کارآمدتر است. به همین علت دستگاه‌های ویدئو وال امکانات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهند. مورد دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم، طول عمر بالای ویدئو وال‌هاست. این دستگاه از نظر طول عمر و تجهیزات فنی به صورتی ساخته شده است که حتی روزها و هفته‌ها هم روشن باشد، دچار مشکل نشود.

ابعاد نمایش تصاویر

یکی دیگر از عمده تفاوت‌های بین ویدئو وال و تابلو روان، تفاوت در اندازه صفحه‌نمایش و ابعاد نمایش تصاویر در این دو محصول است. در تابلو‌های روان مشکلی که وجود دارد، امکان بزرگ کردن ابعاد صفحه‌نمایش است. مادر برد تابلو روان معمولا توان نمایش تصاویر و اشکال را از یک ابعادی به بالا را نخواهد داشت. اساسا تابلو‌های روان برای نمایش اشکال، حروف و اعداد گزینه مناسبی هستند و به همین دلیل ابعاد و اندازه نمایش تصاویر در آن‌ها کوچک است. اما در تلویزیون شهری این موضوع اصلا مطرح نیست. شما می‌توانید تا ابعاد بسیار زیادی صفحه‌نمایش خود را بزرگ کنید. سازندگان ویدئو وال به این موضوع توجه کرده‌اند که موارد فنی تلویزیون شهری به گونه‌ای باشد که متناسب با شرایط محیطی ابعاد را تغییر دهند. به همین دلیل از نظر ابعاد و بزرگی نمایش تصاویر برتری به طور کامل با ویدئو وال‌هاست.

میزان حافظه نمایشگر 

در تابلو‌های روان حافظه‌ای که در سیستم بکار رفته است برای نمایش اشکال، اعداد و حروف است. طبیعتا حافظه‌ای که در آن استفاده شده است، ظرفیت پایینی خواهد داشت. اما ویدئو وال یا تلویزیون شهری برای این ساخته شده است که ساعت‌ها و روزها بدون وقفه انواع تصاویر و فیلم‌ها را به نمایش درآورد. علاوه بر اینکه ظرفیت حافظه ویدئو وال بیشتر و بالاتر از تابلوهای روان است، تلویزیون شهری امکان اتصال حافظه جانبی را هم در خود دارد. ظرفیت حافظه چند برابری ویدئو وال‌ و همچنین امکان استفاده از حافظه جانبی، تلویزیون شهری را به یک گزینه ایده‌آل برای نمایش تصاویر تبدیل می‌کند.

پیشنهاد ما 

آنچه که واضح است نیاز روزافزون شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به انجام تبلیغات است. یکی از این راهکارهای موثر تبلیغاتی استفاده از نمایشگرهایی است که دستاوردهای شما را نشان می‌دهند. تابلو روان و ویدئو وال‌ دو محصولی هستند که نمایش اطلاعات را برای شما ممکن می‌سازند. اما موضوعی که پیش می‌آید تفاوت‌های این دو سیستم نمایشی است. در تابلوهای روان شما صرفا می‌توانید اعداد، حروف و اشکال را نمایش دهید و همچنین با مشکلی به نام ابعاد تصاویر روبرو خواهید شد. اما تکنولوژی بکار رفته در ویدئو وال به گونه‌ای است که این مشکلات را نخواهند داشت. فناوری تلویزیون شهری به گونه‌ای است که این دستگاه امکان پخش تصاویر و فیلم‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن خواهد داشت. علاوه بر آن این دستگاه این توان را دارد که ساعت‌ها و روزها تصاویر مدنظر شما را نمایش دهد. به طور خلاصه تکنولوژی ویدئو وال به مراتب پیشرفته‌تر از تابلوهای روان است. بنابراین کیفیت نمایش تصاویر و حتی جنس تصاویر در تلویزیون شهری تفاوت چشم‌گیری خواهند داشت.

جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص ویدئو وال از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =