نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مراکز کاربرد ویدئو وال + موارد و مراکز استفاده

تاریخ انتشار: 2021/04/07

مراکز کاربرد ویدئو وال

ویدئو وال که به آن نمایش دیواری هم گفته می‌شود شامل چندین نمایشگر (تلویزیون یا مانیتور) می باشد که به دقت کنار یکدیگر قرار گرفته اند. هدف از استفاده ویدئو وال ایجاد یک سطح تصویری یا صفحه نمایش بزرگتر می باشد. در ادامه مراکز کاربرد ویدئو وال و موارد استفاده آن که شامل هر دو صفحه نمایش باریک LCD و LED با دید مستقیم است، را بررسی می کنیم:

مراکز کاربرد ویدئو وال

این تکنولوژی بسیار شبیه به تکنولوژی نمایش استاندارد است، به جز آن می‌توان آن را برای کاربردهای بسیار بزرگ‌تر تطبیق داد. دستگاهی متشکل از چند صفحه مجزا که کاربرد گسترده ای دارند اما کنترل و تولید آن‌ها سخت‌تر است چون بزرگ‌تر شده‌اند. با افزایش اندازه صفحه نمایشگر، در نهایت دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست که فقط از یک صفحه نمایش استفده کنید بلکه استفاده از چندین نمایشگر در کنار هم از نظر اقتصادی منطقی تر است.

ویدئو وال برای فروشگاه

  • کاربرد ویدئو وال در فروشگاه ها

این روزها می‌توان با استفاده از ویدئو وال برای فروشگاه و مراکز خرید به ویژه فروشگاه‌های پوشاک  برای تقویت نام تجاری و کمک به تغییر فضا و حال و هوای فروشگاه موثر است. فروشگاه‌های دیگر می‌توانند از یک وال ویدیویی در قسمت ورودی یا دیگر نقاط مهم پررفت و آمد مانند ورودی راه پله یا پله برقی استفاده کنند. در برخی موارد به ویژه در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی، تمام دیوارهای فروشگاه با فناوری نمایشگر پوشانده می شوند تا تبدیل به دکور پویا شوند.

ویدئو کنفرانس برای سالن کنفرانس

  • سالن کنفرانس شرکت‌ها و سازمان‌ها

این روز‌ها کاربرد ویدئو وال برای سالن کنفرانس به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده‌است. در لابی برج‌های اداری شرکت‌های بزرگ در حال استفاده از وال‌های LED یا LCD هستند که از طریق آن دستاوردهای برند یا شرکت را به نمایش می گذارند، یا در برخی موارد، با استفاده از داده‌های پویا یا منحصر به فرد، توجه مراجعین را جلب می‌کنند. از طرف دیگر، نمایش داده‌های آنی از قبیل آب و هوا و یا اطلاعات ترافیک مستقیما و به طور خودکار به این تصاویر دیجیتالی که به طور پیوسته تغییرات در داده را نمایش می‌دهد، کمک می کند که طبیعی تر به نظر برسد. در همین حال، در سازمان‌های مراقبت بهداشتی از وال های نمایش LCD بزرگ با قابلیت دریافت ورودی لمسی برای برقراری ارتباط و توضیح مشارکت‌های عمده اهدا کنندگان استفاده می‌شوند.

 

ویدئو وال

  •  ادارات اجرایی و عملیاتی

کاربرد ویدئو وال در مراکز تماس اداره های پلیس، سازمان‌های امنیتی، شرکت‌های خدماتی و دیگر نهادهای بزرگ که با اطلاعات زیادی سروکار دارند بسیار رایج شده است. در ادارات اجرایی و عملیاتی با استفاده از از LCD بزرگ و یا وال های دیواری LED در اتاق‌های کنترل و مراکز عملیاتی برای نظارت بر فعالیت از طریق نمایش نمودار پویا و اعداد با تغییرات همزمان و لحظه ای یا ویدیوهای مرتبط استفاده می‌کنند. وال ها به داشبوردهای عظیمی تبدیل می‌شوند که تیم‌ها می‌توانند به سرعت نسبت به محتوای نمایش داده شده روی آن‌ها، واکنش نشان دهند.

 

 

ویدئو وال برای بیمارستان

 

  • کاربرد ویدئو وال در بیمارستان و مراکز درمانی

نصب ویدئو وال در بیمارستان و مراکز درمانی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. استفاده از ویدئو وال منجر به افزایش خدمت رسانی به بیماران و مراجعه کنندگان در مراکز درمانی می‌شود. در بیمارستان‌ها می توان در موارد زیر از ویدئو وال استفاده کرد:

  1. اعلام شیفت کاری پزشکان و متخصصان
  2. سیستم نوبت دهی
  3. نمایش تصویر سی تی اسکن و ام آر آی
  4. اطلاع رسانی اتاق عمی
  5. نمایش شرایط بیمار

موارد استفاده از ویدیو وال

  • کاربرد تبلیغاتی ویدئو وال

طراحی و چاپ تصاویر بر روی پوسترها و استفاده از تصاویر بدون حرکت و ثابت به تدریج جای خود را به فن‌آوری ویدئو وال می‌دهد. این تغییر در حال رخ دادن است زیرا نه تنها هزینه‌ نمایش تصاویر و ویدئوهای پویا کاهش‌یافته است بلکه شرکت‌ها می‌توانند به جای تنها یک فایل، چندین فایل را برای تبلیغ نشان دهند و در عرض چند دقیقه در آن تغییرات ایجاد کنند و یا حتی برای جلب توجه مخاطبان به طور فزاینده‌ای از محتوای دیجیتال ساینیج استفاده کنند.

  • پخش

ال سی دی هایی با حاشیه ای بسیار باریک و ال ای دی های با دقت بالا در سطح محلی یا ملی برای پخش تصاویر و ویدئوها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمایش تصاویری در پس‌ زمینه‌ ثابت با نسخه‌های دیجیتالی که می‌توانند در طول نمایش تغییر کنند و یا حتی با سوژه در طول پخش اخبار و گفتگو به روز شوند، کاملا عادی است.

  • مهمان‌نوازی

هتل‌ها، رستوران‌ها و سینماها از وال های دیجیتالی با فرمت بزرگ به شیوه‌های گوناگون در کنار دیگر امکانات خود استفاده می‌کنند. هتل‌های بزرگ، ویدئو وال های پشت میزهای پذیرش ایجاد کرده‌اند تا به مشتریان خوشامد بگویند، آن‌ها را از خدمات و امکانات رفاهی آگاه کنند و آن‌ها را در طول تایم­‌های شلوغ در زمان‌هایی که انتظار می‌کشند، پذیرا باشند. رستوران‌ها با هدف سرگرمی و نمایش تصاویر ورزشی از تکنولوژی تلویزیون های معلق از سقف به نصب ویدئو وال­‌های عظیم روی آورده‌اند که می‌توانند بازی‌های بزرگ را نشان دهند یا تقسیم بندی شوند تا همزمان چندین بازی را نشان دهند.

  • اطلاعات

 نمایشگرهای نصب شده در قسمت ورودی و خروجی بخشی از مراکز حمل و نقل انبوه مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و پایانه های اتوبوس برای دهه ها مورد استفاده بوده است، اما فن‌آوری وال نمایش دیجیتالی در حال حاضر برای گسترش انواع اطلاعات موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور خاص، فرودگاه ها شروع به استفاده گسترده‌ای از وال دیواری برای ایجاد تصاویر قابل‌ تغییر در ایستگاه‌های بازرسی، خطوط هوایی و کنترل امنیتی کرده‌اند. با تغییر هر اطلاعاتی در طول روز، مانند اطلاعات مربوط به خطوط باز یا بسته، اطلاعات در صفحه نمایش نیز تغییر می‌کند.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 thoughts on “مراکز کاربرد ویدئو وال + موارد و مراکز استفاده

  1. مجید احمدآبادی گفت:

    برای فضای بیرونی باید از ویدئو وال استفاده کنیم یا محصول دیگه ای برای این کار هست؟

    1. نوآوران تحقیق گفت:

      شما میتونید برای فضای باز از تلویزیون شهری استفاده کنید. حتما قبل از خرید این محصول مقاله خرید تلویزیون شهری را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =