نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نحوه کالیبره کردن برد هوشمند

تاریخ انتشار: 2019/05/04

کالیبره کردن برد هوشمند

به طور کلی کالیبره کردن یعنی چه؟

کالیبره کردن به معنای تنظیم و تعیین مقدار دقیق یک ابزار، دستگاه یا سامانه است. در فرآیند کالیبره کردن، مقدار اندازه گیری شده توسط دستگاه با مقدار استاندارد مقایسه می‌شود و در صورت تفاوت، تنظیمات دستگاه به گونه‌ای تغییر داده می‌شود که دقت و صحت اندازه گیری به حداکثر برسد.

این فرآیند در بسیاری از ابزارها و دستگاه‌های مختلفی از جمله تراز، ترمومتر، فشارسنج، انواع تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های آزمایشگاهی، برد یا تخته هوشمند، دوربین‌ها، گیرنده‌های GPS و… انجام می‌شود. کالیبره کردن به منظور اطمینان از صحت و قابلیت اعتماد اندازه‌گیری‌ها و ایجاد پایداری و دقت برای سیستم‌ها و دستگاه‌ها بسیار اهمیت دارد.

کالیبره کردن تخته هوشمند به چه معناست؟

تعریف مختصات و تنظیم ابعاد تصویر بطوری که توسط سیستم کامپیوتری و برد هوشمند شناسایی شود کالیبراسیون یا کالیبره کردن می گویند.
کالیبره کردن برد هوشمند اولین بار هنگام نصب برد انجام می شود و تا زمانی که برد و ویدئو پروژکتور جابجا نشوند و یا ویندوز سیستم تعویض نشود نیازی به کالیبره کردن مجدد تخته هوشمند نمی باشد.
شاید سوال پیش بیاید که از کجا متوجه شویم که برد کالیبره نیست؟ زمانی که شروع به نوشتن بر روی تخته هوشمند می کنید اگر با فاصله از محلی که قلم و یا انگشت دست شما بر روی برد قرار گرفته نوشته شود این یعنی که برد کالیبره نیست.

برد هوشمند

نحوه کالیبره کردن برد هوشمند

ابتدا بر روی درایور برد که بر روی صفحه دسکتاپ قرار دارد یا در نرم افزار برد هوشمند که بر گزینه  کالیبره کردن که بر روی نوار ابزار قرار گرفته است کلیک کرده  صفحه ای باز میشود که ممکن است به زبان انگلیسی نباشد، می توانید زبان را به انگلیسی تغییر دهید و گزینه صفحه ابعاد تصویر را انتخاب کنید.
همانطور که در فیلم نشان داده می شود با قرار دادن قلم بر روی نقاط مشخص شده به ترتیب  عمل کالیبره کردن را انجام می دهیم. با اتمام عمل کالیبراسیون برد هوشمند آماده استفاده می باشد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

3 thoughts on “نحوه کالیبره کردن برد هوشمند

  1. حامد رحمانیان گفت:

    ویدئو خیلی مفیدی بود ممنون بابت این ویدئو چون ما بعد از جابجایی برد هوشمند همیشه مشکل کالیبره کردن داشتیم.

  2. زهرا گفت:

    سلام
    من امروز بعد از کار با سیستم مدرسه و تخته هوشمند ، با شات داون اول کیس را خاموش کردم ، بعد دوباره خواستم روشنش کنم ، ارور میداد که خاموش شدن کامل انجام نشده و تخته هوشمند به سیستم وصل نمیشد ..
    میشه راهنماییم کنید که باید چکار کنم ؟

    1. نوآوران تحقیق گفت:

      سلام، وقت شما بخیر.
      لطفا بفرمایید ویدئو پروژکتور و برد هوشمند شما چه برندی می باشد و خطای مربوط به خاموش نشدن دستگاه مربوط به کدام دستگاه میباشد.
      در صورت تمایل به راهنمایی سریعتر می توانید با شماره واتس اپ 09103334800 و یا شماره تماس 02142981 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =