نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

هر آنچه باید در مورد نصب ویدئو وال در فضای باز بدانید

تاریخ انتشار: 2022/05/17

ویدئو وال در فضای باز

در این مقاله، 4 نکته مهم که باید برای نصب ویدئو وال در فضای باز در نظر بگیرید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.  نمایشگرهای صنعتی ویدئو وال روشی محبوب برای انتقال اطلاعات، نمایش محتوای تبلیغاتی و درگیر کردن مخاطب با نمای محتوای چند رسانه‌ای هستند. نه تنها می‌توان از آن‌ها در فضای داخلی لابی‌های اداری، فروشگاه‌ها، یا اتاق جلسات بزرگ استفاده کرد، بلکه می‌توان آن‌ها را به صورت بوم‌های بزرگ‌تر در فضای باز نصب کرد.

اگر قصد دارید مانیتور صنعتی ویدئو وال را به فضای باز ببرید، نکات مختلفی را باید در نظر بگیرید. به طور طبیعی، مقاومت در برابر آب و هوا اولین نکته ای است که به ذهن شما می‌رسد. اما چند مسئله دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به خواندن ادامه مقاله ادامه دهید تا در مورد آنچه باید در هنگام برنامه ریزی پروژه‌ای که نیاز به نصب ویدئو وال LED در فضای باز دارد، بیشتر بدانید.

نکاتی برای نصب ویدئو وال در فضای باز

بدیهی است که یک ویدئو وال LED مناسب برای فضای باز باید در برابر آب و هوای محلی که قرار است نصب شود، مقاوم باشد. شما باید آب و هوای آن مکان را در نظر بگیرید مثلا آیا قرار است این سیستم و برای ساعات زیادی زیر نور آفتاب کامل قرار بگیرد، با در معرض باران شدید باشد و غیره. پانل‌های فضای باز دارای رتبه بندی‌های هستند که طبق استاندارد با اصطلاح IPX بیان می‌شود. این استاندارد در مورد میزان مقاومت آن‌ها در برابر آلودگی، گرد و غبار، نفوذ آب و رطوبت، اطلاعاتی را به شما می‌دهد.

به عنوان مثال، نکته اصلی برای نصب ویدیو وال در مناطق صحرایی، در نظر گرفتن تابش شدید نور خورشید و گرمای زیاد است که می‌تواند به سرعت هر چیزی را از بین ببرد.

نکته مهم دیگر روشنایی است. به طور معمول، پانل‌های فضای باز باید تا سه برابر روشن تر از پانل های داخلی باشند، و این عدد معمولاً با واحد nits نشان داده می‌شود.

به جز این دو مورد، نکات دیگری هم باید برای نصب ویدیو وال در فصای باز در نظر گرفته شود، از جمله:

  • فاصله بین ویدئو وال و بینندگان

همانطور که هنگام انتخاب اندازه مناسب یک تلویزیون یا پرده نمایش ویدئو پروژکتور برای اتاق کنفرانس، فاصله صندلی بینندگان از صفحه نمایش یکی از نکات مهم در نظر گرفته می‌شود، فاصله ای که بینندگان با ویدئو وال در فضای باز دارند نیز مهم است. هر چه نمایشگر صنعتی ویدئو وال شما از نزدیک‌تر دیده شود، به پنل‌هایی با وضوح بالاتر و گام پیکسل‌ فشرده تر نیاز دارید. به عنوان یک دستورالعمل کلی، بهتر است فاصله ای حدود 3 فوت را به ازای هر 1 میلی متر وضوح در نظر بگیرید. برای یک ویدیو وال عظیم در کنار ساختمان، می‌توانید از پنل‌هایی با وضوح پایین‌تر استفاده کنید که هزینه کمتری نیز دارند.

  • روش نصب ویدئو وال

ویدئو وال شما چگونه در فضای باز نصب می شود؟ چند روش اصلی برای نصب این سیستم‌ها در فضای باز وجود دارد. نصب روی زمین، راه حل نسبتا ساده ای است. برخی از تولیدکنندگان پانل تمایل دارند براکت‌هایی با طراحی سفارشی برای نصب ویدیو وال ارائه دهند، اما می‌توان از پایه‌های استاندارد نیز برای نصب ویدیو وال استفاده کرد.

برخی از پانل‌ها را می‌توان مستقیماً روی دیوار نصب کرد. این نوع پانل ممکن است گران‌تر باشد اما امکان نصب بسیار تمیزی را فراهم می‌کنند. در این پنل‌ها مسیری برای تعمیر و سرویس از قسمت جلو در نطر گرفته می‌شود زیرا امکان دسترسی به قسمت عقب بدون برداشتن آن‌ها وجود ندارد.

  • رفرش ریت

بسته به محتوایی که روی ویدئو وال خود نمایش می دهید، توجه به رفرش ریت پانل نیز ضروری است. برای جلوگیری از نمایش خطوط مواج به رفرش ریت بالایی برای پخش ویدئو نیاز دارید، در غیر اینصورت هنگام مشاهده تصاویر به دلیل عدم تطابق، اختلالاتی را مشاهده می‌کنید. پنل‌های دارای رفرش ریت بالاتر، گران‌تر هستند.

تعمیر و نگهداری، سهولت تعمیر و سرویس، خدمات پس از فروش و گارانتی نیز ملاحظات بسیار مهمی هستند. همچنین باید به دنبال نرم افزاری باشید که بتواند پنل را به  درستی کنترل کرده و اشکالات را گزارش کند. برخی از پانل‌ها نیز با دسترسی ساده و ماژول اضافی طراحی شده‌اند تا امکان ارائه خدمات و تعمیرات را بدون باز کردن پانل جهت رفع برخی از مشکلات ساده‌تر کنند.

کارشناسان ما می‌توانند برای خرید نمایشگر صنعتی ویدئو وال داخلی و خارجی مناسب به شما مشاوره بدهند. اجازه دهید به شما کمک کنیم سیستم ویدیو وال خود را طراحی کرده و نصب کنید. برای شروع، با ما تماس بگیرید. ما مشتاقانه منتظر همکاری با شما هستیم.

شماره تلفن: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 thoughts on “هر آنچه باید در مورد نصب ویدئو وال در فضای باز بدانید

  1. علی محمدی پور گفت:

    من یکم گیج شدم. ویدئو وال فضای باز همون تلویزیون شهریه؟ یا فرق داره؟ کسی که میخاد برای فضای باز یک نمایشگر نصب کنه باید ویدئو وال بخره یا تلویزیون شهری؟

    1. نوآوران تحقیق گفت:

      با سلام خدمت شما،
      ویدئو وال و تلویزیون شهری شباهت های زیادی به هم دارن و این مشکل رو خیلی از کاربران و مشتریان ما دارن. برای اینکه درک درسترسی از تلویزیون شهری داشته باشید پیشنهاد میکنم مقاله ای که در این خصوص با عنوان خرید تلویزیون شهری + ۵ نکته طلایی قبل از خرید آماده شده رو مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =