نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نمایشگر ویدئو وال چیست؟

تاریخ انتشار: 2021/09/21

نمایشگر ویدئو وال

در ویدئو وال‌های نسل جدید امکان ایجاد نمایشگرهای ویدئویی LED با اشکال و اندازه‌های مختلف با هر عرض و ارتفاعی فراهم است، به این ترتیب صفحه نمایشگر ویدئو وال می‌تواند متناسب با نیاز شما تغییر شکل دهد. از آنجا که صفحه نمایش نسل جدید ویدئو وال‌ها از مونتاژ بلوک‌های کوچک (ماژول‌ها) به ابعاد 16 سانتی متر در 32 سانتی متر ساخته می‌شود، در صورت لزوم صفحه نمایش LED ارائه شده می‌تواند به فرمت دیگری که شما نیاز دارید، تبدیل شود. قابلیت تغییر صفحه نمایش در حین عملیات تعمیر و نگهداری، مزیت دیگر این تجهیزات است. در این تجهیزات، هر بلوک آسیب دیده را می‌توان به طور مجزا تعمیر یا تعویض کرد، در صورتیکه برای تلویزیون‌های LED قدیمی امکان این کار وجود ندارد.

در مقایسه با صفحه نمایش تلویزیون‌های قدیمی، نمایشگرهای LED  دارای بازتولید رنگ روشن تری هستند (16 میلیون رنگ در تلویزیون‌های معمولی در مقایسه با 4398 بیلیون رنگ در صفحه نمایش‌های LED) که تصویر را واقعی‌تر می‌کند.

روشنایی نمایشگر ویدئو وال

روشنایی تصویر در صفحه‌های  ال ای دی ویدئو وال نسل جدید 600-800 CD/m²  است. (مقایسه کنید با تلویزیون‌های قدیمی که برابر 350-500 CD/m² است). این میزان روشنایی زمانیکه صفحه نمایش در معرض نور زیاد داخل محیط بسته یا در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ضروری است تا تصویر محو نشود. صفحه های LED نور را منعکس نمی‌کنند زیرا 100٪ مات هستند، که به ویژه برای استودیوهای تلویزیونی بسیار مهم است.

عمر نمایشگر LED

عمر صفحه نمایش LED  دو برابر طول عمر تلویزیون‌های قدیمی است: 100.000 ساعت در مقایسه با 30.000-50.000 ساعت. نحوه عملکرد نمایشگرهای LED  7/24 (دائمی) است، در حالی که زمان کار توصیه شده برای تلویزیون معمولی 8-16 ساعت در روز است.

تفاوت نمایشگر های ال سی دی و ال ای دی

سخت افزار و فناوری‌های نمایشگر‌ها و مانیتور‎ها با سرعتی باور نکردنی توسعه یافته است. پانزده سال پیش باید برای یک تلویزیون پلاسمای بزرگ هزاران دلار پرداخت می‌شد اما امروزه می‌توان یک تلویزیون پنجاه و پنج اینچی با صفحه نمایش 4K را از سایت آمازون با کمتر از 500 دلار خریداری کرد. برخلاف نمایشگرهای سخت افزاری تغییرات قیمت و نوآوری شامل تعداد کمی از فناوری‌های این صنعت شده که آنچنان قابل رویت نیست.

در دو دهه گذشته، مانیتور‌های ال سی دی در جایگاه برترین‌های فناوری بازار فروش قرار داشتند، اما با گذشت زمان، مصرف کنندگان به دنبال نمایشگر‌هایی بدون لبه و حاشیه بزرگ برای دوام و زیبایی ویدئو وال خود بودند. یک ویدئو وال مدرن دارای حاشیه‌ باریک و نازک است و ما درحال پیشروی به سمت روزهایی هستیم که این لبه‌ها به خاطره‌ای در گذشته تبدیل خواهند شد. تلاش برای از بین بردن حاشیه‌های مانیتور‌های ال سی دی منجر به ایجاد فناوری ال ای دی شده است. ال ای دی ممکن است مشابه ال سی دی نوشته شود اما این دو فناوری دارای تفاوت‌های بیشتری نسبت به مشابه بودن نام‌هایشان هستند. ما می‌خواهیم راجب تعدادی از تفاوت های بین مانیتورهای LCD و LED و کاربرد های مورداستفاده شما بحث کنیم.

اولین مسئله ای که درباره دو مانیتور مورد بررسی قرار می‌دهیم موضوع فناری اولیه سطح بالای آن‌هاست، مانیتور‌های ال سی دی مانند تلویزیون‌هایی‌اند که شما در پذیرایی خانه دارید اما بیشتر نمایشگر‌های ال سی دی که برای برنامه‌های تجاری استفاده می‌شوند دارای حاشیه و لبه‌های نازک‌اند زیرا زمانی که نمایشگرها را در ویدئو وال قرار می‌دهند قصد دارند وقفه‌هایی که ممکن است در سطح محتوا به وجود آید را به حداقل برسانند.

در مقابل ویدئو وال‌های ال ای دی متفاوت‌تر‌اند. ویدئو وال‌های ال ای دی از پنل‌های کوچک و جداگانه‌ای ساخته شده‌اند که یکپارچه و هماهنگ باهم کار می‌کنند. زمانی که این پنل‌ها کنار هم قرار می‌گیرند تشخیص اینکه شما به صد یا هزار پنل یا یک سخت افزار بزرگ متصل شده‌اید بسیار سخت است. این بزرگترین نکته مثبت فناوری ال ای دی است؛ ویدئو وا‌ل‌های LED، حاشیه‌هایی که ویدئو وال‌های ال سی دی دارند را ندارند.

تفاوت دیگر ال سی دی و ال ای دی در رزولوشن صفحه نمایش‌های آن‌هاست. صفحه نمایش‌های ال سی دی می‌توانند رزولوشن بالایی را با قیمت مناسب ارائه دهند. رزولوشن مانیتور‌های مدرن در اندازه‌های 1080p یا 4k است. صفحه نمایشگر‌های 8k در حال توسعه اند اما به زمان بیشتری برای ورود به جریان اصلی تجارت نیاز دارند.

رزولوشن صفحه نمایش‌های ال ای دی متفاوت‌تر است. رزولوشن آن‌ها به جای اندازه‌های 1080p یا 4k با “pixel pitch” اندازه گیری می‌شود. پیکسل پچ‌ها معمولا برحسب میلی متر اندازه گیری می‌شوند و هرچه اندازه پیکسل پچ‌ها بزرگتر باشد پیکسل‌ها از هم فاصله بیشتری دارند. این بدان معناست هرچه پیکسل پچ‌ها بزرگ تر باشند محتواها ازفاصله نزدیک کمتر قابل مشاهده خواهند بود. هنگام طراحی ویدئو وال ال ای دی به پیکسل پچ‌ها و بهترین فاصله تماشای آن دقت می‌کنند. زیرا اگر اندازه پیکسل پچ‌ها بسیار بزرگ باشد افرادی که نزدیک‌ترند تصاویر و محتواها را با وضوح ضعیف‌تری مشاهده خواهند کرد. خرید ویدئو والی که دارای پیکسل پچ کوچک‌تری است، همیشه کاربردی‌تر است و این ویژگی تفاوت، صفحه نمایش‌های ال ای دی و ال سی دی را بیشتر برای ما نمایان می‌کند.

صفحه نمایش‌های ال ای دی از مانیتور‌های ال سی دی گران‌ترند. برای یک مشتری ساختن یک ویدئو وال خوب با وضوح مناسب با استفاده از صفحه نمایش ال ای دی سطح متوسط بدون صرف حداقل 100,000 دلار مشکل خواهد بود. ما می‌توانیم صفحه نمایش‌های با کیفیت ال سی دی را با قیمت 35,000 دلار را تهیه کنیم اما تهیه صفحه نمایش‌های ال ای دی به همان اندازه حدود 500,000 دلار خواهد بود. هنگامی که تلویزیون‌ها وارد بازار شدند فناوری ال ای دی بسیار مشابه فناوری ال سی دی بود اما دارای هزینه و محبوبیت بیشتر. زمانی که قصد آشنایی با ویدئو وال‌های ال ای دی را دارید باید از لیست هزینه‌های آن‌ها اطلاع پیدا کنید تا شوکه نشوید زیرا بیشتر مردم حتی انتظار مواجه شدن با همچین هزینه‌هایی را ندارند. فناوری ال ای دی باورنکردنیست شما فقط باید به جستجوی بیشتری بپردازید تا فناوری ال ای دی را با قیمت مناسب به جای ال سی دی انتخاب و خریداری کنید.

البته که تفاوت، مزایا و معایب بیشتری بین صفحه نمایش‌های ال سی دی و ال ای دی وجود دارد که شما حین جستجو برای خرید ویدئو والتان به دانستن آن‌ها احتیاج دارید اما ما فکر می‌کنیم برای کسی که در مرحله و درک اولیه از دنیای ویدئو وال است چنین اطلاعاتی کافیست.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + بیست =