نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نویز کنسلینگ میکروفون به چه معناست؟

تاریخ انتشار: 2022/08/23

نویز کنسلینگ میکروفون

نویز کنسلینگ چیست؟

نویز کنسلینگ یعنی حذف صداهای اضافی و مزاحم محیط و الگورتیم عملکرد آن به این صورت است که صدای شما یا موسیقی که به آن گوش می‌دهید از فیلترها عبور می‌کند و صداهای اضافی محیط پشت در می‌مانند. پس اگر هنگام مکالمه با دوستان و همکارانتان، آن‌ها از سروصدا و شلوغی محیط اذیت می‌شوند،هدفون یا میکروفون نویز کنسلینگ می‌تواند مشکلات شما را حل کند.

انواع نویز کنسلینگ

  • نویز کنسلینگ پسیو یا نویز ایزولیشن
  • نویز کنسلینگ اکتیو
  • نویز کنسلینگ پسیو یا نویز ایزولیشن

به حذف نویز در هدفون توسط قابلیت‌های فیزیکی نویز ایزولیشن یا نویز کنسلینگ پسیو گفته می‌شود. مواد مورد استفاده در ساخت و همچنین طراحی هدفون باعث می‌شود که هنگام استفاده از هدفون هیچ صدای اضافی از بیرون نمی‌شنوید و این امر به شما کمک می‌کند از شنید صدای موسیقی یا صدای همکارتان، بدون صدای اضافی محیط بیشتر لذت ببرید. مثلا ایرپادهای پلاستیکی نرم که دقیقا مطابق اندازه و ابعاد گوش شما هستند یا هدفون‌هایی که بطور کامل گوش شما را احاطه می‌کنند در همین دسته‌ی رفع نویز پسیو یا غیرفعال هستند. برای همین به آن ایزوله کردن نویز می‌گویند چون صدا از داخل آن‌ها عبور نمی‌کند و به گوش نمی‌رسد.

  • نویز کنسلیشن اکتیو

نویز کنسلینگ  اکتیو بر خلاف نویز کنسلینگ پسیو با قابلیت فیزیکی صدای اضافی را حذف نمی‌کند، بلکه با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته این کار را انجام می‌دهد. به کمک این تکنولوژی الگوی صداهای ورودی آنالیز می‌شوند و یک سیگنال آنتی نویز تولید می‌شود که در واقع یک موج معکوس با فراکانس برابر نویز‌های اضافی است و این امر باعث حذف نویز‌های محیط می‌شود.

این نوع رفع نویز به تکنولوژی پیشرفته‌تری نیاز دارد. کار این تکنولوژی به شدت هیجان‌انگیز است. در حالت کلی الگوهای صدایی و نویزهای ورودی شناسایی و آنالیز می‌شوند. برای اینکه نویزها امکان ورود به گوش را پیدا نکنند خود هدفون یک سیگنال آنتی‌نویز تولید می‌کند تا جلوی ورود این نویزها را بگیرد. از مکانیزمی به نام میرایی موج‌های صوتی استفاده می‌شود. در حقیقت یک موج معکوس موج‌های نویز را می‌میراند.

این تایپ از نویز کنسلینگ برای صداهای ثابت و با فرکانس پایین مناسب است. مانند صدی کولر یا پنکه سقفی و یا هر صدای ثابتی که در محیط وجود دارد.

نویز کنسلینگ میکروفون در ویدئو کنفرانس چیست و چگونه به برقراری ارتباط موثر کمک می‌کند؟

نویز کنسلینگ میکروفون در ویدئو کنفرانس، سیستم الکترونیکی است که به حذف صداهای ورودی اضافی محیط در بالا بردن کیفیت صدای صوتی منتقل شده نقش بسزایی دارد.

نویز کنسلینگ در ویدئو کنفرانس بر شنیده شدن صدای افراد تمرکز می‌کند و به حذف صداهای اضافی محیط از قبیل صدای کیبورد، فن، ورق خوردن صفحات دفتر افراد و دیگر صداهایی که مزاحمت ایجاد می‌کند، کمک می‌کند.

وجود نویز کنسلینگ در میکروفون ویدئو کنفرانس، به این معنا که اگر شما از این تجهیزات استفاده کنید در طرف دیگر تماس همکاران یا دوستانتان صدای شما با وضوح  و شفافیت بالایی خواهند شنید اما اگر آن‌ها از میکروفون مجهز به نویز کنسلینگ  استفاده نکنند، صدایی که شما از آن‌ها دریافت می‌کنید دارای نویز خواهد بود.

انواع نویز  اضافی محیط

نویزهای محیط به دو دسته مداوم و لحظه‌ای تقسیم می‌شوند.

  • نویزهای محیطی مداوم: صداهایی هستند که با فرکانسی تقریبا ثابت در محیط وجود دارند، مانند صدای فن، کولر یا حتی صدای ماشین‌های عبور در خیابان.
  • نویزهای محیطی لحظه‌ای: صدای‌هایی هستند که معمولا به صورت لحظه‌ای در یک زمان کوتاه اتاق می‌افتند مانند صدای افتادن خودکار یا کلیک ماوس و … .

هدف نویز کنسلینگ میکروفون، حذف این صداها از صدای ورودی و در اسپیکرها حذف این صداها از صدای پخش شده از اسپیکر است. فناوری نویز کنسلینگ توانایی حذف نویزهای مداوم را به صورت کامل و نویزهای لحظه‌ای را تا حد زیادی دارد و نکته جالب این فناوری این است که انسان متوجه نویزهای اضافی تولید شده توسط این سیستم برای بلوکه کردن نویزهای محیط نمی‌شود.

برای خرید میکروفون کنفرانس و اسپیکرفون مجهز به فناوری نویز کنسلینگ با ما تماس بگیرید:

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =