نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

ویژگی هایی که در هنگام خرید ویدئو پروژکتور می توان از آن صرف نظر کنید

تاریخ انتشار: 2020/07/26

خرید ویدئو پروژکتور

زمانی که تصمیم می گیرید یکی از تجهیزات با تکنولوژی روز را خریداری کنید ممکن است با شنیدن اصطلاحات تکنولوژیکی و فنی که در بازار وجود دارد، گیج بشوید. بسیاری از فروشندگان قصد دارند با صحبت های تخصصی روی ذهن شما تاثیر بگذارند تا کارت عابر بانک شما را خالی کنند. گاهی اوقات دانستن اینکه خصوصیات مورد نیاز شما از یک تکنولوژی چیست یا اینکه آیا پرداخت هزینه بیشتر برای خرید دستگاهی که برای اهداف دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد ارزشش را دارد یا خیر، بسیار مشکل است.
این مسئله در خصوص خرید ویدئو پروژکتور ها نیز صدق می‌کند. این تجهیزات دارای خصوصیات بسیار گسترده ای هستند که برای رفع نیازهای محیط های آموزشی و تجاری تا حد ممکن طراحی شده است.

بنابراین در این راهنما نگاهی به برخی از خصوصیات ویدئو پروژکتور می‌اندازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا این ویدئو پروژکتور همان چیزی است که به آن نیاز دارید یا خیر. بیایید شروع کنیم!

ویدئو پروژکتور Short Throw

یکی از اصلی ترین مسائل برای نصب پروژکتور در محیط های تجاری این حقیقت است که آن ها به سادگی فضایی برای نصب آن پیدا نمی کنند. ویدئو پروژکتور های قدیمی تقریباً نیاز به 2.5 متر فضا بین خود دستگاه و پرده نمایش یا دیوار داشتند که نصب آن را در بسیاری از محیط های تجاری با مشکل مواجه می کرد.

پروژکتور Short Throw یا پروژکتورهای با پرتاب بسیار کوتاه لیزری و تعاملی را می‌توان تقریباً نزدیک پرده نمایش نصب کرد.

این ویژگی موجب شده نمایش تصویر در فضاهای خاص بسیار ساده تر شود و همچنین پرزنت کردن جلوی صفحه نمایش  ویدئو پروژکتور تاثیر نگذارد.

نسبت تصویر (Aspect ratios)

از نسبت تصویر سر در نمی‌آورید؟ نگران نباشید ما اینجاییم! معمولا نسبت تصویر در ویدئو پروژکتور ها4:3  یا 16:9 طراحی می‌شود. البته گاهی اوقات دیتا پروژکتور هایی نیز وجود دارند که از هر دو نسبت تصویر پشتیبانی می کنند مانند ویدئو پروژکتور مکسل MC-EX303.

درباره نسبت تصویر  4:3 اینطور تصور کنید که بیشتر شبیه مانیتور کامپیوتر های قدیمی و نزدیک به شکل مربع است. این تصویر برای پرزنتیشن هایی با متن های متعددی که باید نمایش داده شوند؛ ایده آل است. اما تصویر 16:9 برای نمایش تصاویر و ویدئو ها مناسب تر است. چون تصویری شبیه به تلویزیون را نمایش می دهد. این تصویر پهن بدون مشاهده نوارهای سیاه در بالا و پایین تصویر دیده می‌شود.

پس اگر کسب و کار شما بیشتر از تصاویر و ویدئوهای سینمایی استفاده می کند، بهتر است نسبت تصویر 16:9 را انتخاب کنید. در غیر این صورت به دنبال مدلی با نسبت تصویر4:3 مثل ویدئو پروژکتور Maxell EW-3551 باشید.

کیفیت تصویر 4K

آخرین نکته در باره جهان رسانه و تلویزیون، کیفیت 4K است. این استاندارد جدید، جایگزین کیفیت فول اچ دی یا p۱۰۸۰ شده است و معمولاً در جدیدترین تلویزیون هایی که به بازار عرضه شده اند، مورد استفاده قرار گرفته است.

این کیفیت تصویر که تقریبا چهار برابر رزولوشن فول اچ دی را دارد، فرمت ایده‌آلی برای اسکرین های بسیار بزرگ است که در آن پیکسل های بیشتری می تواند به کیفیت بهتر تصویر منجر شود. اما آیا واقعاً چنین کیفیتی برای ویدئو پروژکتور مورد نیاز است؟

خوب این مسئله بستگی به این دارد که شما چه چیزی را نمایش می دهید و اندازه ای که می خواهید با آن نمایش دهید، چقدر است. بیشتر ویدیو پروژکتور ها، برای نمایش داده های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل اسپریت شیت ها، گراف ها و پرزنتیشن های پاورپوینت می شود.

کیفیت 4K این تصاویر را بسیار واضح تر و متن ها را در اندازه های بزرگتر، کاملا خوانا می کند. اما اگر قصد ندارید تصاویر را روی صفحه نمایش بسیار بزرگی نمایش دهید و یا نمی خواهید تصاویر و طراحی های گرافیکی یا ویدئو با کیفیت بالا را با پروژکتور خود نمایش دهید، نیازی نیست که هزینه اضافی از جیب شرکت برای خرید پروژکتور با کیفیت 4k بپردازید.

تماس با ما:

جهت مشاوره خرید ویدئو پروژکتور می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 02142981

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =