نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

چطور میز کنفرانس مناسب انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 2021/09/13

میز کنفرانس

  گزارش شده‌است که مدیران تا 35 درصد از وقت خود را در جلسات می‌گذرانند. بنابراین، اتاق کنفرانسی که به خوبی طراحی شده می‌تواند پرداختن به بحث‌های بزرگ، ایده پردازی‌ها و برگزاری جلسات پربار را تسهیل کند. میز کنفرانس کامل می‌تواند به چیدمان بهتر اتاق کنفرانس کمک کند و محیط بهتری برای مشارکت ایجاد کند. علاوه بر این، اتاق‌های کنفرانس به ایجاد یک محیط حرفه‌ای هنگام تعامل با مشتریان یا کارفرمایان کمک می‌کنند.

در ادامه 5 نکته که هنگام انتخاب میز کنفرانس مناسب برای دفتر کار خود باید در نظر بگیرید، ذکر می‌کنیم:

  1. اندازه اتاق

اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، اندازه اتاق شما است. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف میز وجود دارد تا افراد بتوانند به راحتی به تمام قسمت‌های اتاق دسترسی داشته باشند. درها و پنجره های اتاق را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که آن‌ها نیز به راحتی قابل دسترسی هستند. همچنین باید در نظر بگیرید که اتاق چه کارکردهای دیگری دارد. به عنوان مثال، اگر در اتاق کنفرانس شما یک سیستم صوتی و تصویری قرار دارد، باید آن فضا را نیز به حساب بیاورید.

  1. جایگاه نشستن

در مرحله بعد، ظرفیت اتاق را تعیین کنید تا تعداد صندلی‌های مورد نیاز تان را مشخص کنید. حتی ممکن است بخواهید به این فکر کنید که چه نوع صندلی‌هایی را برای اتاق کنفرانس در نظر گرفته اید. این به شما کمک می کند که تعداد صندلی‌هایی که باید اطراف میز خود قرار دهید را تعیین کنید. به یاد داشته‌‌باشید که به کارکنان و مشتریان خود فضای کافی برای نشستن و جابجا شدن در صندلی خود را بدهید، حتی زمانی که میز پر است.

  1. منابع تغذیه و پریز برق

به احتمال زیاد از تلفن‌ها، لپ تاپ‌ها، ویدئو پروژکتور، سیستم کنفرانس و ویدئو کنفرانس در اتاق کنفرانس شما استفاده می‌شود. به همین دلیل، منابع تغذیه و پریزهای برق موجود در اتاق کنفرانس خود را در نظر بگیرید و مشخص کنید نحوه قرارگیری این تجهیزات چگونه بر عملکرد میز تأثیر می‌گذارد. شما نمی خواهید در وسط یک جلسه مهم درگیر کابل، سیم و نبودن پریز برق نزدیک خود باشید.

  1. طراحی زیبایی

اگر میز کنفرانس اولین چیزی است که برای اتاق جلسات خود خریداری می‌کنید، فکر کنید که چگونه بر زیبایی طراحی بقیه اتاق و همچنین دفتر کل شما تأثیر می‌گذارد. در غیر این صورت، قطعات مبلمان اداری موجود خود را در نظر بگیرید تا مشخص شود کدام میز کنفرانس بهترین تناسب را با آن‌ها دارد. اشکال هندسی مختلفی که برای میز کنفرانس وجود دارد از جمله دایره، مستطیل، یو شکل، مربع و غیره را حین انتخاب، در نظر بگیرید. چند سوال که می‌تواند در تصمیم گیری برای طراحی میز اتاق کنفرانس به شما کمک کند، شامل موارد زیر است:

  •  طراحی سنتی را ترجیح می‌دهید یا مدرن؟
  • رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهید یا تیر؟
  1. هزینه

در انتها، باید به خاطر داشته‌باشید که کدام میز کنفرانس، مناسب بودجه شما است. گزینه‌های متنوعی در رنج قیمت‌های مختلف وجود دارد. قیمت‌ها می‌توانند با توجه به اندازه میز، جنس میز و اینکه آیا بخشی از کالکشن جدید یا قدیمی است، متفاوت باشد. همچنین می‌توانید برای کسب نظر بیشتر با برخی از وب سایت‌های معتبر مربوط به بررسی لوازم اداری مشورت کنید.

تفاوتی ندارد که از اتاق کنفرانس برای یک جلسه ناهار معمولی استفاده می‌کنید یا برای بستن قرارداد با یک مشتری بزرگ در هر صورت هر اتاق کنفرانسی، یک سرمایه‌گذاری برای تجارت شما است.

انتخاب اندازه مناسب میز کنفرانس

محاسبه اندازه مناسب برای میز کنفرانس به آسانی با در نظر گرفتن 3 نکته زیر هنگام خرید و انتخاب میز کنفرانس برای مبلمان اداری امکان پذیر است:

  • اتاقی که قصد دارید میز را در آن قرار دهید را اندازه بگیرید.
  • تصمیم بگیرید که چند نفر باید سر میز بنشینند
  • از جدول زیر برای یافتن نزدیکترین تطابق استفاده کنید.

ابعاد زیر بر اساس میز کنفرانس مستطیلی یا قایقی شکل است. اگر برای خرید میز کنفرانس به شکل دیگری به کمک نیاز دارید یا فقط حوصله انجام محاسبات ریاضی را ندارید، با ما تماس بگیرید!

تعداد نفرات حداقل اندازه اتاق
(متر)
حداقل اندازه میز
(متر)
4 10×12 3×5
6 10×13 3×6
8 11×17 4×8
10 11×19 4×12
12 11×21 4×14
14 11.5×23 4.5×16

سوالات متداول اندازه میز کنفرانس

ارتفاع استاندارد میز کنفرانس چقدر است؟

ارتفاع استاندارد برای میزهای کنفرانس 76.2 سانتی‌متر برای میزی با ضخامت 3 سانتی‌متر است.

پهنای یک میز کنفرانس چقدر است؟

بیشتر میزهای کنفرانس بین 90 تا 120 سانتی‌متر عرض دارند. برخی از تولید کنندگان هر سبک از میز اتاق جلسه را با طول، عرض و یا ضخامت مختلف ارائه می‌دهند.

هر فرد به چقدر فضا نیاز دارد؟

حداقل 75 سانتی‌متر برای هر فردی که پشت میز کنفرانس می‌نشیند همان اندازه‌ای است که برای یک جلسه کاری باید در نظر بگیرید.

البته به طور کلی، 90 سانتی‌متر برای هر نفر، فضای راحت‌تری است که کاملا برای یک جلسه هیئت مدیره مناسب است، و همچنین یک قانون کلی خوب برای میزهای گرد است.

در نظر گرفتن فاصله سخاوتمندانه 105 سانتی‌متر برای هر نفر زمانی که اسناد و لپ‌تاپ‌های زیادی روی میز وجود دارد، نیز مناسب‌تر است.

اما اگر می خواهید شرکت کنندگان در جلسه را تحت تاثیر قرار دهید، 120 سانتی‌متر به ازای هر نفر باعث می‌شود مهمانان و دیگر افراد VIP حس کنند که در سطح First Class هستند.

کدام شکل از میز کنفرانس بیشترین افراد را در خود جای می دهد؟

میزهای کنفرانس مستطیلی، قایق شکل و مربعی بیشترین تعداد صندلی در هر اینچ مربع را ارائه می‌دهند. اما میزهای Racetrack و میزهای گرد کمترین صندلی را پشت خود جای می‌دهند.

آیا یک میز کنفرانس به شکل قایقی برای افراد بیشتری مناسب است تا یک میز مستطیلی؟

نه واقعا. مگر اینکه در مورد یک میز منحنی شکل بسیار خوش ساخت صحبت کنید، میزهای قایق شکل عملاً محیطی مشابه یک میز مستطیلی با اندازه مشابه دارند. مزایای میز قایقی شکل ظاهری زیباتر و خطوط دید راحت تر هنگام نشستن است.

ارتفاع متداول میزهای کنفرانس

  • میز کنفرانس 180 سانتی‌متر
  • میز کنفرانس240 سانتی‌متر
  • میز کنفرانس 304 سانتی‌متر
  • میز کنفرانس 365 سانتی‌متر
  • میز کنفرانس 425 سانتی‌متر
  • میز کنفرانس 485 سانتی متر

 

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دوازده =