نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

دیتا پروژکتور هیتاچی در موزه راه آهن ژاپن

تاریخ انتشار: 2014/08/20

دیتا پروژکتور

مطالعه موردی ویدئو پروژکتورهای CP-A100
ژاپن
پیشینه ای برای معرفی
در شهر سایتاما یک موزه راه آهن به عنوان پروژه اصلی بزرگداشت بیستمین سالگرد تاسیس شرکت راه آهن شرق ژاپن افتتاح شده است. بازدیدکنندگان می توانند تاریخ تکنولوژی ها و سیستم های مربوط به راه آهن را با مشاهده اتومبیل های راه آهن واقعی و همچنین نمایشگرهای ارائه دهنده پیشنه تاریخی هر دوره، مطالعه کنند. شبیه ساز هایی نیز برای آموزش قوانین و طرز کار قطارها وجود دارد که بسیار مورد علاقه کودکان است. این موزه همانند سازمان پیشین، موزه حمل و نقل ژاپن، در آغاز از تلویزیون های نمایشی بزرگ برای  به کار انداختن این شبیه سازی ها استفاده میکرد.
به طور معمول هنگام استفاده از دیتا پروژکتور، قراردادن پرده نمایش در محلی دور با استفاده از صفحه ای بزرگ ضروری است. به همین دلیل موزه تصمیم به تهیه و استفاده از دیتا پروژکتور ال سی دی CP-A100 با فاصله نورافکنی بسیار کوتاه گرفت، همانند پرده نمایشی که برای تلویزیون های نمایشی بزرگ استفاده می شد.

 مزایای معرفی

دیتا پروژکتور هیتاچی CP-A100 اولین ویدئو پروژکتور دنیا با فاصله کانونی بسیار کوتاه و لنز و آینه ای با سطح و شکلی آزاد است. فاصله پرتوافکنی آن بر روی صفحه ۸۰ اینچی، (با احتساب ویدئو دیتا پروژکتور) تنها ۶۳ سانتی متر و ۲۵ اینچ می باشد. اگر این دیتا پروژکتور به صورت عمودی نصب گردد، تصویر آن می تواند بر کف و سقف سالن و همینطور بر روی سطوح دیوار تشکیل شود. علاوه بر این می تواند بر صفحه ای بزرگ در فضایی کوچک بتابد، و از این جهت یک نمایش عالی برای تجهیزات تفریحی است. این پروژکتور با آرامشی در سطح کتابخانه (حالت نجوا) و نگهداری آسان، حتی در محدوده کم عرض یک شبیه ساز قطار راه آهن نیز، فضای نمایشی مفرحی را فراهم می کند.
در موزه راه آهن، شبیه ساز نوع ۲۱۱، که برای آموزش راهبران قطار شرکت راه آهن شرق ژاپن استفاده می شود، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد از این حس که گویی یک قطار واقعی را هدایت می کنند، لذت ببرند.
در حال حاضر با افزودن شبیه ساز ۲۰۵ مورد استفاده در خط یامانوته، شبیه ساز ۲۰۹ مورد استفاده در خط ایهبن توهوکو و شبیه سازهایی دیگر، این موزه، نمایشگاه بسیار جذابی برپا ساخته است که روزانه به طور متوسط ۴۵۰ گروه بازدیدکننده دارد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =