نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مدیریت هوشمند سالن کنفرانس

اتاق جلسات هوشمند چیست؟

قسمتی از یک ساختمان هوشمند می باشد که می تواند به صورت یکپارچه و یا به صورت مجزا اتفاقات سالن کنفرانس و اتاق جلسات را کنترل نماید. مدیریت هوشمند اتاق جلسات می تواند به مدیر جلسات امکان کنترل اتفاقات اتاق کنفرانس و جلسات را از هر نقطه ای بدهد و در اداره و کنترل هرچه بهتره جلسات به کاربر کمک نماید.

 

مزایای هوشمندسازی سالن کنفرانس

هدف اصلی از برگزاری جلسات چه در سطح درون سازمانی چه فراسازمانی تاثیر گذاری حداکثری بر روی مخاطبان می باشد. در این راستا انجام سناریو هایی که به صورت پشت سر هم به جلب توجه بیشتر مخاطبان منجر شود میتواند برگزار کننده گان جلسات را در رسیدن به اهدافشان یاری کند. از طرفی مشاهده سیستم های مدار بسته، دوربین های سالن کنفرانس و به طور کلی هر یک از موارد مورد استفاده در تجهیز سالن کنفرانس، کنترل اتفاقات اتاق های جلسات و همچنین برقراری تماس های داخلی تصویری و صوتی با اتاق های مورد نظر میتواند در مدیریت هرچه بهتر جلسات مفید واقع گردد.

شروع منظم و برنامه ریزی شده جلسات

زمان استراحت و بازگشت به جلسات

احضار مخاطبان به جلسات

ملزومات مورد نیاز اتاق کنفرانس هوشمند

ملزومات اتاق کنفرانس هوشمند شامل یک زیرساخت و لوازم جانبی مورد نیاز برای کنترل اتفاقات به صورت هوشمند می باشد. این ملزومات با توجه به نیازمندی پروژه متفاوت می باشد اما به صورت کلی شامل :

 

ماژول کنترل کننده

ماژول کنترل کننده مثل کنترل پرده‌ها

ماژول کلید و پریز

ماژول های کلید و پریز های هوشمند لمسی

ماژول های کنترل روشنایی

ماژول کنترل روشنایی به صورت قطع و وصل و دیمری

صفحه نمایش

جهت کنترل اتفاقات و مشاهده بازخورد و نظارت دوربین ها

ماژول های فراخوانی

مثل ماژول های فراخوانی آسانسورها

ماژول های امنیتی

ماژول های امنیتی و سنسور های حضور

 

ماژول مادون قرمز

جهت کنترل سیستم های تصویری و گرمایش و سرمایشی

ماژول پخش صوت

تجهیزات اتاق کنفرانس مدرن شامل چه مواردی می باشد

تجهیزات اتاق کنفرانس مدرن شامل نرم افزار و سخت افزار می باشد.

قسمت سخت افزاری شامل تجهیزات اشاره شده در بالا می باشد اما قسمت نرم افزاری شامل بستر امن کد گذاری شده برای ارتباطات و نرم افزار کنترل کننده اتفاقات می باشد که به وسیله آن می توان با پروتکل های امن از هر نقطه ای این اتفاقات را کنترل و نظارت کرد.

نسل آینده اتاق‌های کنفرانس

با توجه به علاقه روز افزون به هوشمند سازی ساختمان ها و مجموعه ها، هوشمند سازی سالن جلسات به عنوان قسمتی از یک مجموعه کلی بخش جدانشدنی از این رویه میباشد که همه مجموعه ها برای بدست آوردن ارزش افزوده بیشتر هوشمند سازی را به عنوان بخش جدایی ناپذیر این رویه قبول کرده و به آن گرویده اند.

اتاق های کنفرانس هوشمند چه قابلیت هایی دارند؟

مهمترین قابلیت اتاق کنفرانس هوشمند اثر بخشی بیشتر بر روی مخاطبان می باشد که با انجام سناریو ها به صورت به هم پیوسته این اهم را ممکن می سازد. علاوه بر این پیاده کردن سناریوهای مختلف همچون :
1. شروع جلسات (شامل تنظیم نور محیط، باز شدن پرده نمایش، پخش صوت متناسب با شروع جلسات، مات کردن شیشه‌های اتاق جلسات، حرکت پرده‌ها متناسب با نور محیط، تنظیم دمای محیط، نظارت دوربین‌های اتاق کنفرانس و دوربین های مدار بسته مجموعه بر روی پنل کنترلی و …)
2. وقت استراحت بین جلسات(شامل تنظیم نور محیط، باز شدن پرده نمایش، پخش صوت متناسب با زمان استراحت بین جلسات، مات کردن شیشه های اتاق جلسات، حرکت پرده ها متناسب با نور محیط، تنظیم دمای محیط، نظارت دوربین های اتاق کنفرانس و دوربین های مدار بسته مجموعه بر روی پنل کنترلی و …)
3. پایان جلسات(شامل تنظیم نور محیط، بسته شدن پرده نمایش، پخش صوت متناسب با زمان پایان جلسات، شفاف کردن شیشه های اتاق جلسات، حرکت پرده ها متناسب با نور محیط، تنظیم دمای محیط، نظارت دوربین های اتاق کنفرانس و دوربین های مدار بسته مجموعه بر روی پنل کنترلی و …)
4. امکان کنترل هر یک از این سناریو ها به وسیله کلید پریز های تاچ از نقاط مختلف
5. امکان کنترل سناریو ها و نظارت دوربین ها از هر نقطه ای با پروتکل کاملا امن.

اهمیت اتاق های کنفرانس مدرن

مهمترین دلیل برای برگزاری جلسات و کنفرانس ها، اثر بخشی هرچه بیشتر بر روی مخاطبان می باشد. هر تکنولوژی که منجر به اثر گذاری بیشتر بر روی مخاطبان باشد و این عمل را برای میزبان راحت تر کند مورد استقبال عمومی قرار خواهد گرفت به همین دلیل اتاق های کنفرانس مدرن با قابلیت کنترل اتفاقات به صورت اتوماتیک و به هم پیوسته اهمیت بسیاری خواهد داشت.

 

برای آشنایی بیشتر با عملکرد یا قیمت محصولات، یک گزینه را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ‌های متداول درباره هوشمند سازی سالن کنفرانس

به طور خلاصه ، هوشمند سازی کلیه تجهیزات برقی سالن ها را تحت یک محیط یکپارچه کنترل می‌کند . همچنین تجهیزات می‌توانند به صورت هوشمند برخی کارهای قابل برنامه‌ریزی را انجام دهند. با این قابلیت تجهیزات از هرجای دنیا، از طریق اینترنت قابل کنترل هستند. قسمتی از مزایای این کار شامل سناریو پذیر کردن شروع و پایان جلسات ، مشاهده دوربین های سیستم کنفرانس و دوربین های مدار بسته، کنترل هوشمند روشنایی ، باز و بسته شدن پرده نمایش، کنترل هوشمند دمای محیط و بسیاری از موارد دیگر به شما کمک می‌کند.

 

به طبع از مهمترین دلایل برگزاری جلسات، تاثیر گذاری بیشتر بر روی مخاطبان می باشد، بدین منظور هر وسیله ای که باعث نظم دهی بهتر و سیستماتیک کردن جلسات کردد به نوعی تاثیر گذاری بیشتری بر روی مخاطبان ایجاد خواهد کرد.

 

روش‌های بیسیم و سیمی هر دو می‌توانند مجموعه شما را هوشمند کنند. مبحث مهم‌تر از بیسیم و یا سیمی بودن ، استفاده از پروتکل استاندارد و روش استاندارد می‌باشد. پروتکل استاندارد همچون KNX و زیگبی توسعه‌پذیر است و شما را به یک شرکت و یا یک برند وابسته نمی‌کند. به روزرسانی سیستم، عیب‌یابی و پشتیبانی سیستم را آسان‌تر می‌کند. . بسته به امکانات موردنیاز و بودجه می‌توان سیستم‌های مختلفی را برای مجموعه هوشمند طراحی نمود .