نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

5 فاکتور مهم برای انتخاب بهترین مدیا پلیر تلویزیون تعاملی

تاریخ انتشار: 2018/07/24

تلویزیون تعاملی

چند جزء اصلی سخت افزاری برای خلق یک مجموعه دیجیتال ساینیج در نظر گرفته می شود اما یکی از اجزائی که کمتر از همه به آن توجه می شود انتخاب بهترین مدیا پلیر برای یک کاربرد خاص است. ساختار چنین پلیرهایی مشابه با یک مینی PC است. اما گول نخورید، این جعبه های کوچک تنها به یک هدف طراحی شده اند – پخش مطمئن مدیا با رزولوشن بالا در یک محیط ناهنجار.
این تجهیزات می توانند با اطمینان این وظیفه را انجام دهند چون مدیا پلیرهای دیجیتال ساینیج جدید از معماری PC معمولی استفاده نمی کنند. این یک تمایز قابل توجه است. یک مدیا پلیر مدرن لزوما پخش کننده مدیا در فضای اینترنت نیست بلکه شامل سخت افزارها و نرم افزارهای بهینه شده برای تکمیل وظیفه ای است که به عهده دارد  و نه بیشتر.
البته انتخاب دیجیتال ساین ایج امروزی شامل نمایش پلیرهای موجود در خود آن است که به SOC مشهور است. اما نمایش SOC را نمی توان با یک مدیا پلیر  قدرتمند مقایسه کرد. نمایشگرهای مجهز به SOC، فاقد پاور پردازش  و خصوصیات نرم افزاری که از استراتژی های پیشرفته بهره ببرند؛ هستند.
به عنوان مثال، نیاز به CPU قابل توجهی برای تجمیع و پخش داده ها در زمان واقعی دارند که یک خصوصیت استاندارد روی پلیرهای مدرن است. بعلاوه، نمایشگرهای SOC معمولا فاقد پورت های I/O معکوس اند که معمولا برای گرفتن این نوع داده ها مورد نیاز است. اگر بخواهیم زیاد در مورد SOC ها منفی نگر نباشیم می توانیم بگوییم برای هدفی که ساخته شده اند، مناسبند. اما تمرکز ما روی شبکه های دیجیتال ساین ایج است که هدف از ساخت آن فراتر از یک راه حل خارج از چهارچوب است.

دیجیتال ساین ایج

در ادامه به چند نکته که هنگام خرید مدیا پلیرهای جدید یک سیستم اطلاع رسانی یکپارچه (دیجیتال ساینیج) باید درنظر بگیرید اشاره شده که به شما کمک می کند پلیری انتخاب کنید که علاوه بر برطرف کردن نیازهای ضروریتان، با پیشرفت تکنولوژی در آینده سازگار و قابل استفاده باشد.

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین مدیا پلیر (کلاینت) دیجیتال ساینیج

1-بررسی آپشن های برقراری ارتباط مدیا پلیر

پورت های مدیا پلیر بسیار مهم اند چون به مانیتوری که برای دیجیتال ساین ایج استفاده می کنید متصل می شوند. از خرید مدیا پلیرهایی که فقط پورت های VGA یا DVI دارند خودداری کنید چون نشان دهنده تراش های گرافیکی قدیمی با رزولوشن پایین است.
به دنبال پورت های HDMI استاندارد باشید که ویدئوهای HD طبیعی با رزولوشن 1080*1920 را نمایش می دهد. مدیا پلیرها با HDMI 2.0 که از اولترا HD پشتیبانی می کنند و 4k نامیده می شوند دارای رزولوشن 3840*2160 @ 60 fps هستند که حتی از مورد قبلی نیز بهترند.
علاوه بر اینکه HDMI دارای تکنولوژی صوتی hi-def است، اگر در طراحی شما نیاز باشد می توان از آن به عنوان یک پورت صوتی مجزا برای پخش صدا استفاده کرد. استفاده از یک جک 3.5 میلی متری یا optical audio می تواند برای این کاربرد مناسب باشد.
پورت مهم دیگر مربوط به ارتباط شبکه است. پلیرهای ایده آل از هر دو نوع پورت چندگانه اترنت Gb و وای فای تعبیه شده در داخل دستگاه پشتیبانی می کنند. اگر از ارتباط وایرلس استفاده می کنید؛ به دنبال جدیدترین استاندارد آن یعنی 802.11 ac باشید که موجب می شود با بالاترین سرعت، امنیت و اطمینان به منابع محتوای خود دسترسی داشته باشید.
داشتن یک پورت USB (ترجیحا V 3.0)  نیز معمولا مورد نیاز است؛ اما ضروری نیست. این پورت را می توان برای آپدیت های آف لاین firmwar یا حتی نصب پلی لیست روی پلیر در حالت آف لاین به کار برد. همچنین می توان برای به اشتراک گذاشتن دستگاههای شخص ثالث از آن استفاده کرد.
اگر شبکه دیجیتال ساینیج شما نیاز به مشارکت مشتری دارد پیشتیبانی از وایرلس  از “خوب است که باشد” به “باید باشد” تغییر می کند. به عنوان مثال برای به اشتراک گذاری سیستم به صورت بی سیم به یک مجموعه بزرگتر ممکن است بخواهید از بلوتوث، بیکونز، NFC یا RS-232 (پورت سریالی) استفاده کنید؛ اما برای استفاده از تمام این مسیرها نیاز به سنسورهای زمان واقعی یا تبادل با یک گوشی هوشمند دارید. بهترین پلیرهای دیجیتال ساین ایج مواردی هستند که از wifi داخلی تعبیه شده پشتیبانی می کنند. اگرچه کاربرد آنها ممکن است نیاز به ویجت های برنامه ریزی شده داشته باشد تا در مورد نیازهای خاص به خوبی عمل کند. این برنامه ریزی ها معمولا از طریق یک API انجام میگیرد و در کل توسط این صنعت پشتیبانی می شود.

2-بررسی امکان ارتقای مموری

نوع مموری و انعطاف پذیری آن هنگام خرید مدیا پلیرهای دیجیتال ساینیج یا تلویزیون تعاملی معمولا نادیده گرفته می شود. اما هیچ چیزی به اندازه عدم وجود حافظه کافی نمی تواند پلی لیست مدیای شما را نابود کند. مدیا پلیرهای مدرن تنها روی تجهیزاتی نصب می شوند که مموری آن امکان ارتقا داشته باشد که معمولا به علت حجم محتوای بسیار بالا روی RAM است. (4k را در نظر بگیرید.)
چون محتوا داخل خود مدیاپلیر دانلود و ذخیره می شود؛ معماری آن چند آپشن حافظه را پیشنهاد می دهد که به طور قابل توجهی قدرتمندتر از نمایشگرهای SOC است. در حقیقت حافظه آن طبق تغییر نیاز شما قابل ارتقا یافتن است.
در عوض از خرید مدیاپلیرهایی که دارای درایو هاردیسک استاندارد (HDD) هستند؛ خودداری کنید. ممکن است قیمت آنها کمتر باشد اما معمولا در محیط های ناهنجاری که مدیاپلیرهای تلویزیون تعاملی در آن استفاده می شوند به سرعت خراب می شوند. HDD معمولا اصلی ترین دلیل خرابی مدیاپلیرها در محیط مورد استفاده است. اما طراحی پلیرهای مدرنی که از درایو حالت جامد (SSD) یا فلش مموری استفاده می کنند بسیار معمول و متداول شده است.

3-بررسی نرم افزار و فرمت های قابل استفاده

به طور ایده آل، مدیا پلیر دیجیتال ساینیج ( تلویزیون تعاملی ) باید بتواند تمام ورژن های سیستم های عملیاتی معمول را پشتیبانی کند که عبارتند از:

  • Windows 10 64bit
  • Windows 8.1 64bit
  • Windows 7 32bit / 64bit
  • Ubuntu 15.10
  • Ubuntu 16.04 LTS
  • Android 5.1
  • Linux

هرکدام از این پلت فورم ها از موتورهای مدیای شخص ثالث مشخصی پشتیبانی می کنند. اما بهتر است  به دنبال پشتیبانی از HTML 5 یا SMIL باشید که پیشرفته ترین روش پلیرها برای نمایش منابع از سرورهای ابری است. روشهای دیگر مانند FTP نیز به خوبی کار می کنند اما این روش بسیار قدیمی است و آپشن های پلی لیست شما را به طور قابل توجهی محدود می کند. یک پلیرساینیج دیجیتال با CPU چند هسته ای می تواند از چند موتور پلی اوت مدیای شخص ثالث پشتیبانی کند که می تواند صرفا نرم افزاری یا شامل سخت افزار باشد. مطمئن ترین موتور مدیا که نیاز به کمترین قدرت CPU برای راه اندازی دارد از برنامه HTML 5 یا SMIL استفاده می کند.
این موضوع زمانی بسیار مهم است که از ویدئوهای با رزولوشن بالا استفاده می کنیم. چون پلی لیست های دیجیتال ساین ایج برای انطباق با نمایش تصاویر دارای رزولوشن طبیعی طراحی شده اند. بنابراین پشتیبانی از بالاترین رزولوشن ممکن برای جلوگیری از نمایش بدون وضوح تصویر با پیکسل های نامتناسب در اسکرین های بزرگ ضروری باشد.
بهترین پلیرهای از یک واحد پردازنده گرافیکی پیشرفته (GPU) بهره می برند که سخت افزار آن از کداک های MP4، H264 و H265 پشتیبانی می کند. با ذخیره بار بسیار زیاد روی CPU، GPU های پیشرفته توانسته اند پلی بک هایی با رزولوشن Ultra مطمئن و بی نقصی ارائه دهند.  البته پشتیبانی از این سخت افزار اضافی، هزینه بیشتری به خریدار تحمیل می کند اما به طور قابل توجهی کیفیت پخش تصویر را افزایش می دهد. البته واضح است که در تکنولوژی دیجیتال ساینیج، داشتن این کیفیت تصویر بسیار مهمتر از صرف چند دلار ناقابل است. بهترین مدیا پلیرهای تلویزیون تعاملی آنهایی هستند که از سیستم Ultra high definition (UHD) در HDMI 2.0 پشتیبانی می کنند.

4-تعیین سیستم خنک کننده مورد نیاز

موضوع مهم دیگر، مکانی است که پلیر در آن نصب می شود. در حقیقت قرار دادن آن درست نزدیک به محل نمایش معمولا بهترین مسیر است اما هیچ پلیری نمی تواند در شرایط گرما و رطوبت بالا برای مدت طولانی دوام بیاورد. چون خراب شدن سیستم در محل مورد استفاده، بسیار هزینه بر است؛ ارزیابی محل نصب پیش از استفاده بسیار ضروری است.
البته بیشتر پلیرها دارای مشخصاتی در خصوص محدوده کارکرد دما و رطوبت در محل نصب هستند و بیشتر آنها در محدوده مشخص شده به خوبی کارمی کنند. بهترین راه برای استفاده صحیح از یک پلیر، بررسی تجهیزات و مشخصات طراحی است که موجب کاهش بار حرارتی وارد شده به پلیر می شوند:

– چیپ ست های متحرک

– دیسک حالت جامد (SSD) یا فلش مموری (نداشتن HHD)

– فین های فلزی خنک کننده تعبیه شده در داخل دستگاه (به جای فن)

– طراحی عدم نیاز به فن

– کمتر از 65 وات (در حالت عملیات)

5-سیستم دزدگیر

معمولا نیازی نیست که نگران دستکاری شدن تلویزیون تعاملی خود باشید چون پلیرها نزدیک یا روی نمایشگر نصب می شوند که از دسترس عموم خارج است. اما …
اما اگر پلیر شما در دسترس عموم قرار دارد و درنتیجه نیاز به امنیت بیشتری دارید، به دنبال مدیاپلیرهای جدید باشید که دارای اسلات امنیت Kensington هستند. با استفاده از این اسلات می توانید از سیستم قفل جهانی استفاده کنید که برای جلوگیری از دزدیده شدن آن به خوبی عمل می کند.
اما اگر می خواهید مدیا پلیر خودتان را قفل کنید، لاکرهای متعددی در بازار وجود دارد ( مثل Key-Rex) که از دزدیده شدن سیستم در محیط های بسیار مستعد نیز جلوگیری می کند.
این خصوصیات و فاکتورهای کلیدی، مواردی است که امروزه هنگام خرید بهترین مدیاپلیرهای دیجیتال ساینیج برای تجارت خود باید آنها را در نظر بگیرید. البته ممکن است موارد دیگری نیز مدنظر شما باشد.

حالا که اطلاعات شما در مورد تکنولوژیها و تجهیزات دیجیتال ساینیج به روز شد؛ می توانید با اعتماد به نفس بیشتری یکی از آنها را انتخاب کنید.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید