نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

کدام ویدئو پروژکتور مناسب اتاق های کوچک است ؟

تاریخ انتشار: 2020/03/02

ویدئو پروژکتور مناسب اتاق های کوچک

ویدئو پروژکتور های مختلف برای نشان دادن تصویر نیاز به فاصله های مختلف دارند. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که کدام مدل های ویدئو پروژکتور مناسب اتاق های کوچک است و  آیا شما فضای کافی برای نصب ویدئو پروژکتور در اتاق خود دارید یا خیر.
بزرگترین مزیت ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون این است که شما با قیمتی بسیار پایین تر، صفحه نمایش بسیار بزرگتری خواهید داشت. نکته مهم این است که – در بیشتر موارد- شما باید خود پروژکتور را چند متر با فاصله از صفحه نمایش قرار دهید.

حال ببینیم آیا فضای شما مناسب نصب ویدئو پروژکتور است ؟

“Short Throw” به چه معنی است؟

غالبا (اما نه همیشه)، دو حرف انتهای نام مدل ویدئو پروژکتور نشان دهنده نسبت پرتاب کوتاه یا بلند است. به عنوان مثال ویدئو پروژکتور مدل Hitachi AW2505 را در نظر بگیرید. “AW” درابتدای مدل مخفف  یا “پرتاب کوتاه” است. اما ببینیم پرتاب یعنی چه؟
تفاوت فاصله پرتابگر پروژکتور با توجه به نوع لنز مورد استفاده آن تعیین می شود، به دلیل کیفیت شیشه های لازم برای طراحی و ساخت، مدل های دیگر ویدئو پروژکتور ها  نسبت به  ارزان تر هستند.

ویدئو پروژکتور short throw

نسبت پرتاب (Throw ratio)

عددی که باید به هنگام خرید  ویدئو پروژکتور به آن توجه کنید، نسبت پرتاب است که گاهی به آن فاصله پرتاب نیز گفته می شود. در زبان انگلیسی، ضریب پرتاب روشی برای محاسبه فاصله ایست که پروژکتور باید از دیوار داشته باشد. به عنوان مثال، ضریب پرتاب 1 به این معنی است که پروژکتور برای تهیه یک تصویر مورب باید 1 فوت از صفحه نمایش فاصله داشته باشد. نسبت پرتاب 0.4 به این معنی است که پروژکتور باید 4.8 اینچ از صفحه نمایش به پروژکتور فاصله داشته باشد تا یک تصویر مورب 1 فوتی داشته باشد. معادله به صورت زیر تجزیه می شود:

(نسبت پرتاب) X  (اندازه صفحه نمایش مطلوب به اینچ) = (فاصله به اینچ)

ویدئو پروژکتور های فاصله کوتاه در مقایسه با فاصله بلند: تفاوت آن ها چیست؟

وقتی در حال جستجو برای یک ویدئو پروژکتور جدید برای سینمای خانگی، سرگرمی خانگی، کافه و رستوران و یا اتاق جلسات خود هستید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: دیتا پروژکتور چقدر روشن است یا حداکثر نوع وضوح تصویر در چه مواردی قابل اجرا است؟ آیا می توان آن را بر روی سقف نصب کرد؟ و سوالاتی از این قبیل.

 

ویدئو پروژکتور short throw

اما، شاید مهمترین سؤالی که باید از خود بپرسید، این است که: تفاوت بین ویدئو پروژکتور فاصله کوتاه و فاصله بلند چیست؟

پروژکتورهای استاندارد یا پرتاب بلند

پروژکتورهای استاندارد همچنین ممکن است به عنوان پروژکتور “پرتاب بلند” (long throw) شناخته شوند. همانطور که از نام دوم پیداست، این پروژکتور ها نیاز به در نظر گرفتن فاصله زیادی بین ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش دارند. فایده آن ها هنگام تولید این است که نسبت به پروژکتور های فاصله کوتاه و فوق کوتاه بسیار ارزان تر هستند. پروژکتور های فاصله استاندارد دارای نسبت پرتاب بیشتر از 1 هستند. برای مثال، ویدئو پروژکتور Acer H7850 دارای نسبت پرتاب 1.2  و ویدئو پروژکتور هیتاچی مدل CP-EX303 دارای نسبت پرتاب 1.8  است، بنابراین برای یک تصویر 150 اینچی، باید 180 اینچ – دقیقا 15 فوت – از صفحه نمایش فاصله داشته باشد. این ممکن است در بعضی از اتاق های نشیمن قابل انجام باشد، اما مطمئناً برای یک اتاق یا فضای کوچک مناسب نیست.

ویدئو پروژکتور های Short Throw (پرتاب کوتاه)

این پروژکتور ها را می توان کمی نزدیکتر به صفحه نمایش قرار داد. بسته به میزان تصویر مورد نظر شما، ویدئو پروژکتور های پرتاب کوتاه باید بین 5 تا 10 فوت از صفحه نمایش فاصله داشته باشند. پروژکتورهای فاصله کوتاه نسبت پرتاب بین 4/0 و 1 دارند. به عنوان مثال ویدئو پروژکتور هیتاچی مدل CP-AW2505WN  با نسبت پرتاب 0.3 برای نمایش یک تصویر 100 اینچی، نیاز به فاصله 40 تا 60 سانتی متر از صفحه نمایش دارد. می توان به سادگی آن را پایین یک میز تلویزیون قرار داد و نیاز به هیچگونه نصب لوازم جانبی نیست.

پروژکتور پرتاب کوتاه برای کسی که آپارتمان اجاره کرده، مناسب است، زیرا لازم نیست که روی دیوار یا سقف نصب شود. فقط مطمئن شوید که فضای کافی بین ویدیو پروژکتور و صفحه نمایش باقی مانده است.

پروژکتور های پرتاب فوق کوتاه

گرانترین نوع پروژکتور از نوع پرتاب فوق کوتاه است، اما اگر فکر می کنید که فضای کمی دارید، به قیمتش می ارزد. پروژکتور های پرتاب فوق کوتاه نسبت پرتاب کمتر از 0.4 دارند مانند ویدئو پروژکتور هیتاچی مدل CP-AW2505WN که نسبت پرتاب 0.3 دارد، بنابراین برای طراحی یک تصویر عظیم فقط به 40 الی 60 سانتی متر از پرده نمایش فاصله نیاز دارند.

مقایسه ویدئو پروژکتور های پرتاب کوتاه، پرتاب بلند و پرتاب فوق کوتاه

تمام اندازه گیری های لنز کوتاه یا بلند، صرف نظر از نام تجاری، برای ایجاد یک تصویر 100 اینچی با توجه به فاصله پروژکتور از صفحه نمایش طبقه بندی می شوند.
مدل های پرتاب بلند به شش پا یا فضای بیشتری بین محل نصب پروژکتور شما و مکان نصب صفحه برای رسیدن به حد اندازه 100 اینچی نیاز دارند. مزیت لنزهای پرتاب بلند (علاوه بر ارزان قیمت تر بودن نسبت به پرتاب های کوتاه)، این است که آن ها برای برنامه های کاربردی در فضای بزرگ سالن یا نمایشگاه، مانند نمایش های تجاری، یک تئاتر در فضای باز یا تصاویر کنسرت مناسب هستند. حتی اگر یک اتاق بزرگ در اختیار دارید، می توانید آن ها را به عنوان پروژکتورهای بزرگ تئاتر خانگی به خدمت بگیرید. با این حال، اگر ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش را به هم نزدیک تر کنید تصویر بزرگتری دریافت نمی کنید، این تصویر کوچک می شود و باعث می شود در اتاق های کوچکتر ویدئو پروژکتور  Short Throw جایگزین ویدئو پروژکتورهای خانگی شوند.

از طرف دیگر، پروژکتور های Short Throw  دارای لنزهایی هستند که می توانند در مدل های خاص تصویر بسیار بزرگتری از مسافت های کوتاه تر ایجاد کنند. آن ها را می توان برای نمایش تصویر روی یک دیوار یا صفحه نمایش پروژکشن استفاده کرد. فایده خرید ویدئو پروژکتور Short Throw کاملا واضح است: فضای کمتری بین پروژکتور و صفحه نمایش به معنای فضای کمتری برای افراد برای قرار گرفتن در مسیر نور پروژکتور ها است  به همین منظور این ویدیو پروژکتور ها برای فضای کوچک از قبیل اتاق جلسات ، آپارتمان ها، کافی شاپ ها، رستوران ها، اتاق خواب و …. مناسب هستند، اما این راحتی با پرداخت هزینه بالاتر همراه است. به طور متوسط، شما باید انتظار داشته باشید که حدود 100 تا 250 دلار بیشتر برای دو پروژکتور قابل مقایسه هزینه کنید که تنها تفاوت آن در ظرفیت پرتاب لنزهای آن هاست. بسیاری از افراد از این پروژکتور ها برای بازی های ویدئویی استفاده می کنند تا فضای زیادی برای گرفتن یک تصویر بزرگ خیره کنند و نیازی به ایجاد دیواره های ویدیویی کامل نداشته باشند. باز هم به همین دلیل افرادی که مدام در حال سفر هستند دوست دارند از آن ها به عنوان یک ویدئو پروژکتور تجاری استفاده کنند زیرا از فاصله کمتری تصویری بزرگتری را ارائه می دهد. این ها کم و بیش ویدئو پروژکتور های قابل حمل نیز هستند زیرا معمولا اندازه کوچکتری دارند.

در آخر، پروژکتورهای “پرتاب فوق کوتاه” وجود دارند، که می توانند تصویری تا 100 اینچ از فاصله 15 اینچی ایجاد کنند. این پروژکتورهای پرتاب فوق کوتاه معمولاً برای برنامه های تجاری یا سازمانی محفوظ است، اگرچه می توانند در خانه های کوچکتر یا آپارتمان هایی که فضای کمتری دارند به جای آن پروژکتور های پرتاب کوتاه استاندارد هم مفید باشند. متأسفانه، لنزهایی که یک پرتاب فوق العاده کوتاه را ممکن می سازند نیز بسیار گران تر هستند، به همین دلیل عمدتاً برای برنامه های تجاری اختصاص داده شده اند. همانطور که در ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه هیتاچی مدل CP-AW2505WN مشاهده می شود.

اگر واقعاً یک ویدئو پروژکتور پرتاب فوق کوتاه می خواهید، چند مدل فوق کوتاه بسیار عالی در بازار وجود دارد، اما انتظار داشته باشید که هزینه بسیار بیشتری را برای یک پروژکتور کم نور تر و کم مصرف تر پرداخت کنید که فقط برای نمایش تصاویر و ویدئوهای بسیار خاص کار کند.

 

ویدئو پروژکتور مناسب فضای کوچک

کدام ویدئو پروژکتور برای شما مناسب است؟

مانند اکثر خریدهای فناوری امروز، در بحث ویدئو پروژکتور Short Throw در مقایسه با پروژکتورهای پرتاب طولانی: همه چیز به آنچه شما به دنبال آن هستید؛ بستگی دارد.

از یک طرف، طیف Short Throw فقط برای اتاق های نشیمن جذاب هستند، هرچند که این نوع پروژکتور با هزینه بیشتری همراه است چون ویدئو پروژکتورهای Short Throw در زمان پرداخت، بسیار گران قیمت تر هستند. اگر قصد دارید به طور انحصاری از پروژکتور خود برای هر پروژه یا نمایش دیگری در خارج از یک سینمای خانگی استفاده کنید، ویدئو پروژکتور های معمولی می تواند انتخاب بهتری باشد.

نکات بیشتر در مورد ویدئو پروژکتور ها

  • اگر می خواهید رنگ ها به خوبی نمایش داده شوند؛ حتماً مدلی را انتخاب کنید که دارای روشنایی مناسب رنگ باشد که با واحد لومن اندازه گیری می شود. هر چه پروژکتور روشن تر باشد، لومن بالاتر خواهد بود.
  • بیشتر پروژکتورها دارای ریموت کنترل هستند که بدون نیاز به بلند شدن، تنظیمات آن ها قابل تغییر است. با این حال، همه ویدئو پروژکتورها این امکان را به شما نمی دهند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هنگام خرید، دقیقا از ویژگی های پروژکتور خود مطلع باشید.
  • اگر نصب روی سقف همان چیزی است که شما از یک پروژکتور پرتاب طولانی انتظار دارید، مطمئن شوید که پروژکتور شما از این طریق قابل نصب است. دقت کنید که همه آن ها به یک اندازه طراحی نشده اند و حتی اگر بتوانید آن را روی سقف نصب کنید، ممکن است لوازم جانبی لازم برای این کار وجود نداشته باشد. بنابراین، حتما، مطمئن شوید که قرار است برای چه دستگاهی هزینه کنید.
  • پروژکتور LCD می تواند یک تصویر واضح تر با کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد، در حالی که یک پروژکتور DLP معمولاً سبک تر و قابل حمل است. بنابراین مدل پروژکتور خود را براساس نیازهای منحصر به فرد خودتان انتخاب کنید. پروژکتورهای LED نسبت به ال سی دی و DLP از روشنایی محدودی برخوردار هستند، بنابراین برای اتاق هایی که نور از هر جهت به  آن وارد می شود، عالی نیستند.
  • بسیاری از پروژکتورهای امروزی می توانند با خانه هوشمند شما همکاری کنند و با اتوماسیون منزل نیز هماهنگ شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که ویدیو پروژکتور شما می تواند نسبت ابعاد را تنظیم کند زیرا برخی از محتواهای تصویری قدیمی تر به صورت مربع فیلم برداری شده است، در حالی که محتوای جدیدتر به شکل مستطیل است.

مشاوران خرید شرکت مهندسی نوآوران تحقیق همه چیزهایی را که باید در مورد فناوری های جدید ویدئو پروژکتور بدانید در اختیار شما قرار خواهند داد تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و مدل های ویدئو پروژکتور مناسب خود را بخرید. به یاد داشته باشید که اندازه تصویر و کیفیت تصویر مهمترین ویژگی های یک ویدئو پروژکتور است که بر اساس مسافت پرتاب تعیین می شود.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =