نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

بررسی سیستم ویدئو کنفرانس بعنوان برترین ابزار مشارکت

تاریخ انتشار: 2018/02/06

سیستم ویدئو کنفرانس

بر اساس مطالعات انجام شده سیستم ویدئو کنفرانس به یک ابزار ارتباطی درجه یک در سال 2016 تبدیل شد.
در ادامه مقاله ای توسط تیم Sandle برای مجله دیجیتال منتشر شده است که آن را مطرح می کنیم. چگونه با آخرین روشهای ویدئو مانند ویدئوی سه بعدی سازگار شویم؟ آیا شما با نیازهای مشتریان خود همگام می شوید؟ یا همچنان با روشهای ابتدایی کار می کنید؟
ما چند موضوع را در این مقاله بیان کرده ایم که بینش بهتری در مورد روند پیشرفت ویدیو کنفرانس به شما خواهد داد.
مهمترین نکته ای که از این مقاله نتیجه می شود این است که ویدئو مانند رسانه های دیگر تعاملی تر، از لحاظ بصری جذاب تر و به طور خلاصه واقعی تر می شود.
تجارت در سال 2016 به نقطه ای رسید که سیستم ویدئو کنفرانس به تمام رسانه های ارتباطی دیگر ترجیح داده شد.
ویدئوکنفرانس روش استفاده از کامپیوتر برای ایجاد یک رابطه ویدئویی بین دو نفر یا بیشتر است که به جای برقراری ارتباط صرفا تلفنی، اشخاص می توانند به خوبی یکدیگر را ببینند. از طریق تجهیزات ویدئو کنفرانس می توانید فایل های گرافیکی، نقشه ها و ویدئوها را آپلود کنید. ویدئوکنفرانس چند نقطه ای سه نفر یا بیشتر را قادر می سازد تا در اتاق کنفرانس مجازی و به نحوی که انگار کنار یکدیگر نشسته اند با هم ارتباط برقرار کنند.

طبق نظر BCC، مزایای یک سیستم ویدئو کنفرانس عبارتند از:

– جلسات را می توان بدون ترک کردن دفترکار برگذار کرد.
-هزینه و زمانی که برای سفر صرف می شود را می توان به طور قابل توجهی کاهش داد.
-جلسات را می توان فورا در سراسر جهان در زمان بسیار کوتاهی برگزار کرد.
-نمایندگان /وکلا می توانند در جلسات شرکت کنند حتی اگر توانایی حضور فیزیکی ندارند.

کالج لندن مزایای زیر را به موارد بالا اضافه کرده است:
-ویدئوکنفرانس مانع وجود فواصل دور را از میان برمی دارد.
-ویدئوکنفرانس می تواند به ارتقای سودآوری کمک کند.
-این روش برگزاری جلسات چند نقطه ای را در مناطق زمانی و مرزهای جغرافیایی مختلف برای شما فراهم می آورد.

معایب احتمالی نیز برای این سیستم ها مطرح شده که عبارتند از:
– جلسات ممکن است به اندازه مذاکره پشت میز پربار نباشد.
-ممکن است اسناد محرمانه ای وجود داشته باشد که باید توسط خود فرد بررسی و امضا شود.
-همواره زمانهایی وجود دارد که افراد نیاز دارند تا یکدیگر را رو در رو ملاقات کنند.

با این وجود به نظر می رسد مزایای آن به هر عیب احتمالی می چربد. بعلاوه، روند پیشرفت ارتباط تجاری نشان می دهد که ویدئوکنفرانس درحال گسترش است و طبق یکی از نظرسنجی های انجام شده، به برترین واسط ارتباطی در سال 2016 تبدیل شد که گوی رقابت را از جلسات رو در رو و سخنرانی های ضبط شده ربود. توسعه سیستم ویدئوکنفرانس با پیشرفت تکنولوژی و کاهش هزینه ها تسهیل شده است. چنین تغییرات تکنولوژی موجب می شود حتی بتوان تصور کرد که تصویر ویدئو کنفرانس در حالت سه بعدی پخش شود.
نظرسنجی که با عنوان” دیدگاه جهانی: استفاده و پیشرفت ویدئوکنفرانس در تجارت” توسط تحقیق Redshift انجام گرفته و توسط شبکه TMC گزارش شده، نشان داده است که 96% از تصمیم گیران در تجارت که در نظرسنجی شرکت کرده اند عقیده دارند که ویدئوکنفرانس یک ابزار کمکی ضروری است که مشارکت تیمی را بهبود بخشیده و فاصله فرهنگی و فیزیکی بین همکارانی که در فواصل دور از هم کار می کنند را از بین می برد. به همین دلیل است که تجارت های بسیاری نشان داد که این نوع ارتباطات تا سال 2016و پس از آن مطلوب ترین روش خواهد بود.
تا سال 2014 پاسخ دهندگان به نظرسنجی، ویدئوکنفرانس را پس از Email (89%) و تماسهای کنفرانس صوتی/تلفنی(64%) در رتبه سوم قرار دادند. اما با تغییر الگوها در سال 2016، همان سرپرستان تجاری، بیان داشتند که ویدئوکنفرانس برترین ابزار مشارکت در سه سال گذشته(52%) پس از Email(51%) و تماسهای کنفرانس/ تلفنی(37%) بوده است.

 

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

1 thoughts on “بررسی سیستم ویدئو کنفرانس بعنوان برترین ابزار مشارکت

  1. حمید تربتی گفت:

    ویدئو کنفرانس از هر لحاظی فوق العاده است تاثیراتی که در بازگشت سرمایه و صرفه جوی در هزینه ها و زمان دارد غیر قابل انکار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 2 =