تجهیزات ویدئو وال

تجهیزات ویدئو وال نسل جدید شامل ماژول‌هایی است که یکی از اصلی ترین قسمت‌های ویدئو وال می‌باشند. این ماژول‌ها، نمایشگر ویدئو وال را تشکیل می‌دهند و نقش تعیین کننده ای در سایر تجهیزات از قبیل پروسسورها، ریسیورها، پاورها، نوع سازه و نرم افزار ویدئو وال را دارا می باشند.

 

تجهیزات ویدئو وال

جدیدترین نسل ویدئو وال

برای دسترسی سریع به هر یک از عناوین روی آن کلیک کنید

نمایشگر ویدئو وال

نمایشگر ویدئو وال متشکل از ماژول‌هایی است که کنار هم چیده شده‌اند. این ماژول‌ها بسته به کاربری، دارای رزولوشن‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال بیشترین رزولوشن برای ناظرانی که کمترین فاصله با ویدئو وال را دارند، در ماژول‌های 1.2 میلی متری تامین می شود. بدین معنی که فاصله مرکز تا مرکز هر LED از LED کناری 1.2 میلی متر می‌باشد. این فاصله تعیین کننده فاصله ناظر تا ویدئو وال نیز هست. به طور مثال در ماژول های 1.2 میلی متری، حداقل فاصله ناظر تا ویدئو وال حدود 1.2 متر می باشد.

بسته به کاربری، فاصله ناظر تا صفحه نمایش و ابعاد ویدئو وال، رزولوشن‌های مختلف به مشتریان پیشنهاد می‌‍شود. در ویدئو وال‌ها با کاربری های تبلیغاتی مثل پاساژها، لابی‌ها و … از ماژول ها با فاصله بیشتر از 3 میلی متر هم میتوان استفاده نمود.

تفاوت دیگر رزولوشن‌های بالا و پایین در میزان refresh rate این نمایشگرها می‌باشد که به کاربر یا مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نویز از صفحه نمایش با کیفیت بالا تصویر برداری کنند، بنابراین در صورتی که نیاز به فیلمبرداری از صفحه نمایش ویدئو وال را دارید، حتما از ماژول‌هایی که refresh rate بالاتری دارند استفاده نمایید تا نویز تصویر در فیلمبرداری‌ها از بین برود.

برای نمایشگرهای فضای باز مانند تلویزیون‌های شهری و ویدئو وال های صنعتی و موارد مشابه می توانید از تراکم پیکسلی بالاتر از 5 میلی متر هم استفاده نمایید. از طرفی با توجه به این که نیاز به فیلمبرداری از نمایشگر های outdoor کمتر پیش می آید، معمولا از refresh rate پایین تری در این ویدئو وال‌ها استفاده به عمل می آید. البته در برخی موارد خاص و برای جنبه های تبلیغاتی خاص که در آنها ویدئو وال ها در فضای باز نصب می شوند و معمولا تصاویر سه بعدی را به نمایش در می آورند، با توجه به این که فیلم برداری توسط مردم و عابران از این نمایشگرها، از Refresh rate بالا در ساخت این نمایشگرهای صنعتی استفاده به عمل می آید.

نرم افزار ویدئو وال

معمولا ویدئو وال ها برای نمایش انواع محتویات نیاز دارند تا از نرم افزارهای خاصی استفاده به عمل آورند. اما این مورد در خصوص ویدئو وال‌ های نسل جدید صادق نمی باشد و در این مورد این محصولات مستقل از نرم افزار ویدئو وال، محتویاتی را که توسط انواع ورودی ها به ویدئو وال ها ارسال می گردد به نمایش در می آورند.

در برخی موارد خاص که نیاز به چینش تصاویر به صورت خاص یا نمایش تصویر در تصویر در نمایشگر های ویدئو وال وجود داشته باشد، توسط برخی نرم افزارهای تحت ویندوز و اندروید این امکان برای مشتریان فراهم می شود.

پروسسور ویدئو وال

پروسسور ویدئو وال بسته به نیاز مشتری، ابعاد و رزولوشن؛ به این معنا که اگر نیاز به تصاویر همزمان، تغییر چینش تصاویر همزمان و یا یک تصویر یکپارچه تعیین می‌شود. در داخل پروسسور‌ها sender card ها وجود دارند که این sender card با توجه به ابعاد متفاوت هستند.

پروسسور ویدئو وال

دو نوع sender card وجود دارد:

  • Onboard که داخل پروسسورهای سایز کوچکتر نصب می‌شود.
  • sender cardهای مستقل

 

کارت ‌های ریسیور

وظیفه کارت ریسیور تبدیل زبان پروسسور و sender card به زبان قابل فهم ماژول‌هاست. ریسیور کارت‌ها بسته به نوع ماژول و ابعاد تعیین می‌شوند.

پاور ویدئو وال

ماژول‌ها 5 ولت هستند، تعداد پاور‌ها بر اساس نوع ماژول‏‌ها تعیین می‌شود. برای مثال برای سازه‌های outdoor که روشنایی زیادی دارند (p=8 یا p=10) به ازای هر سه ماژول یک پاور 40 آمپری و برای سازه‌های indoor برای هر شش ماژول استفاده می‌شود. میزان روشنایی و Refresh rate در تعداد پاور‌ها تعیین کننده هستند.

سیستم‌های کنترل

این سیستم‌ها برای مدیریت و کنترل ویدئو وال استفاده می‌شوند. آنها به شما امکان می‌دهند تا منابع ویدئویی را انتخاب کنید، تنظیمات تصویر را تغییر دهید، ترتیب نمایشگرها را تعیین کنید و عملکرد دیگری را بر روی ویدئو وال انجام دهید.

کابل‌ها و اتصالات

این شامل کابل‌های اتصال بین نمایشگرها، پردازنده‌های ویدئو و  سیستم‌های کنترل است. کابل‌ها و اتصالات کیفیت
بالا و پایداری برای انتقال ویدئو و سیگنال‌های کنترلی از منابع به نمایشگرها را فراهم می‌کنند.

سیستم‌های نصب و نگهداری

این شامل قاب‌ها، قابلیت‌ها و سیستم‌های نصب مورد استفاده برای نصب ویدئو وال است. آن‌ها برای نصب و ثبت نمایشگرها به صورت مستقیم روی دیوار، سقف یا سازه‌های دیگر استفاده می‌شوند.

تجهیزات صوتی

برخی از ویدئو وال‌ها ممکن است دارای سیستم صوتی همراه باشند. این شامل بلندگوها، آمپلی‌فایرها، میکروفون‌ها و سایر تجهیزات صوتی است که صدای همراه تصاویر را ارائه می‌دهند.

متن سربرگ خود را وارد کنید