نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

دلایل عدم موفقیت ویدئو کنفرانس

تاریخ انتشار: 2020/02/01

عدم موفقیت ویدئو کنفرانس

شاید ترجیح بدهیم این موضوع را به روی خودمان نیاوریم اما ممکن است در اجرای ویدئو کنفرانس به دلایل متعدد مشکلی پیش بیاید. به خصوص اگر تجهیزات خودتان را تست نکرده باشید و یا سرعت شبکه غیر قابل اطمینان باشد، اجرای ویدئو کنفرانس به راحتی دچار مشکل می شود. دلایل بسیاری برای عدم موفقیت ویدئو کنفرانس وجود دارد، ممکن است اتصال شما ضعیف باشد. یا میکروفون جدید شما نامناسب باشد.
تجهیزات و اتصالات تماس ویدئویی هر ساله بهبود می یابند، از این رو، روبرو شدن با مشکلات عمده تماس ویدئویی نسبت به قبل کاهش یافته است. با این وجود، همیشه راهی برای بهبود عملکرد کنفرانس ویدئویی وجود دارد. تا از حواس پرتی دیگران حین تماس ویدئویی با پیش آمدن این مسائل جلوگیری نمایید.

پنج راه برای جلوگیری از عدم موفقیت ویدئو کنفرانس

بسیاری از ما تجربه ی ناخوشایند ناشی از قطع شدن یک کنفرانس ویدئویی را طی یک جلسه مهم تجربه کرده ایم و یا اینکه جلوی یک صفحه نمایش خالی منتظر مانده ایم تا اتصال مجددا برقرار شود.
به هر حال مشکلات همیشه فنی نیستند. مصاحبه های کلاسیک BBC نشان می دهد که شما همیشه باید از محیط پیرامون قبل از شروع هرگونه تماس ویدئویی حرفه ای آگاه باشید.

اما در اینجا پنج روش وجود دارد که از مواجه شدن با برخی از مشکلات حین ویدئو کنفرانس در امان بمانید، و این پنج روش شامل تمامی نکات مهمی است که به محدود کردن احتمال وجود مشکلات فنی گرفته تا مطمئن شدن از مرتب بودن ظاهر شما می پردازد:

  1. قبل از ویدئو کنفراس یک اجرای آزمایشی داشته باشید.
  2. پهنای باید دستگاه خود را کاهش دهید.
  3. یاد بگیرید که عاشق تصویر خود باشید.
  4. از اطراف خود باخبر باشید.
  5. ویدئو کنفرانس را ساده برگزار کنید.

تمام توصیه ها با یک نکته شروع می شوند که همگی باید به آن توجه داشته باشیم: تمرین و تست کردن!

  1. قبل از ویدئو کنفرانس یک اجرای آزمایشی داشته باشید

تمرین عالی است اما لازم نیست که کل اجرای خود را تمرین کنید یا حتی تماس واقعی برقرار کنید تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که انتظار دارید؛ پیش می رود. حتی سرویس های رایگان مانند اسکایپ، تشخیص قبل از تماس ارائه می دهند تا این اطمینان را به شما دهند که وب کم و دستگاه های صوتی به درستی کار می کنند. به طور مشابه، باید بتوانید یک پیش نمایش از خود ببنید تا متوجه شوید که برای مخاطبین آنلاین چگونه به نظر می رسید.

برای تماس های مهم، گاهی اوقات این ارزش را دارد که برای کنترل اتصال خود با یکی از دوستان خود تماس برقرار سازید. و همانطور که شما اسلایدها را پیش از ارائه در دفتر آماده می سازید، باید کل لینک های وب، فایل های ویدئویی و برنامه ها را برای ارائه روی صفحه نمایش برای عموم چک کنید.

  1. پهنای باند خود را کاهش دهید

هزاران بسته از داده های دیجیتالی در چندین جهت و هر ثانیه ای که شما صرف یک تماس ویدئویی می کنید؛ در جریان هستند این ها همان محاسبه سرعت اینترنت به مگابیت در ثانیه هستند. ماهیت زنده یک تماس ویدئویی بدین معناست که دستگاه شما نمی تواند این اطلاعات را بافر کند، و یا به تعویق اندازد و دوباره بفرستد، به عبارتی برقراری تماس ویدئویی باید مبتنی بر اطلاعات استاتیک یا وب باشد مانند فیلمی که از طریق سرویس جاری سازی (streaming service) پخش می شود.

شما می توانید فشار روی دستگاه های خود را کاهش داده و احتمال قطعی اتصال را با کم کردن پهنای باند و تنظیمات  رزولوشن محدود سازید. برای مثال، با کم کردن 1080p HD به 720p هنوز هم تصویر شفاف بوده و داده های از دست رفته و جیتر (Jitter،  تفاوت زمانی است که بسته اطلاعاتی ما از لحظه ارسال درشبکه تا زمان رسیدن به مقصد سپری می کند) کاهش می یابد.

اکثر سیستم های ویدئو کنفرانس پیشرفته این امکان را به شما می دهند تا تنظیمات مختلفی را برای ویدئو کنفرانس خود درنظر بگیرید، در عین حال یک وب کم با کیفیت و نرم افزار مرتبط نیز این امکان را برای شما فراهم می آورند تا جریان بدون اختلالی از تصاویر را نسبت به وضوح یا رزولشن اولویت بندی کنید.

اگر شما در حال حرکت هستید، پس جابجایی میان وای فای و اتصالات شبکه نیز می تواند عملکرد سیگنال شما را بهبود بخشد. برخی از سرویس های تماس ویدئویی، مانند زوم و واتساپ، حتی کیفیت تماس را بر اساس نوع و کیفیت اتصال اینترنت شما تنظیم خواهند کرد.

  1. یاد بگیرید که عاشق تصویر خود باشید

گرچه بسیاری از ما ممکن است از تصویر زنده خود در یک تماس ویدئویی خوشمان بیاید یا از آن متنفر باشیم، اما به هرحال تصویر ما روش مفیدی است که نشان می دهد دیگران ما را چگونه می بینند. کنترل لحظه ای در دوربین سلفی این روزها به مشاهده تصویر خودمان کمک شایانی کرده که می تواند ما را به عنوان محور اصلی تصویر از لغزش دوربین، زاویه های بدون تابش و یا هر گونه مسئله ی دیگر مطلع کند. همه ی ما در چنین موقعیتی خود آگاهی کمی داریم اما باید یاد بگیریم که به آن پنجره کوچک اعتماد کنیم و توجه داشته باشیم که توجه دیگران را بیشتر به مطالبی که ارائه می شود جلب کنیم نه خودمان.

  1. از محیط اطراف خود آگاه باشید

در زمان برقراری یک کنفرانس ویدئویی باید کاملا نسبت به پیرامون خود آگاه باشید. از تصمیمات اساسی طراحی اتاق ویدئو کنفرانس که باعث تقویت صدا، تثبیت روشنایی و حذف حواس پرتی های غیر ضروری شده گرفته تا تعویض پس زمینه که تمام توجه دیگران را معطوف خود می سازد، روش های زیادی وجود دارد که یک تصویر ویدئویی شفاف ارائه شود به طوری که نتواند حواس دیگران را نسبت به پیرامون پرت کند.

  1. ساده برگزار کنید

عرضه کنندگان ویدئو کنفرانس با تمرکز بر نرم افزار و سخت افزار این تجهیزات، بخوبی آگاه هستند که رشد پیوسته ویدئو کنفرانس به دسترس پذیری آن به عنوان یک ابزار ارتباطی روزمره بستگی دارد. بدین ترتیب، آن ها طیف وسیعی از راه حل های نرم افزاری و سخت افزازی را معرفی نموده اند که راه اندازی، اتصال و میزبانی جلسات را آسان تر می سازند.

پس تنظیمات و مراحل نصب را ساده کنید. ترکیبی از یک دوربین و نرم افزار بیابید که در خانه و یا محل کار شما کار کند. از طریق تنها یک ضربه به تماس های خود دسترسی داشته باشید و یک مکان ثابت را برای جلسه خود انتخاب کنید به طوری که نخواهید هر بار نور، زوایای دوربین و پوزیشن میکروفون را در هر لجظه تنظیم نمایید. تولید کنندگان ویدئو کنفراس سعی بر آن دارند تا زندگی شما را ساده تر سازند.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =