نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

دیجیتال ساینیج یک تحول در عرصه تکنولوژی

تاریخ انتشار: 2019/07/01

دیجیتال ساینیج

تحول دیجیتالی به چه معناست؟

تکنولوژی های دیجیتالی آنچنان به سرعت در حال پیشرفتند که بسیاری از شرکت های تجاری مخصوصا شرکت های قدیمی تر به سختی در تلاشند که از آن عقب نمانند. طبق گفته تام گودوین معاون اجرایی  و سرپرست نوآری ها در Zenith Media در جلسه ای  که از 26 تا 29 مارس در لاس وگاس برگزار شد؛ بسیاری از شرکت های تجاری از اینکه اینترنت بوجود آمده اظهار پشیمانی می کنند.
یکی از اصطلاحات معروفی که برای جبران عقب افتادگی های دیجیتالی به طور مداوم مطرح می شود؛ تحول دیجیتالی است. گودوین گفت با اینکه این عبارت زیاد به کار برده می شود اما معنای آن به درستی درک نشده است.

  • این عبارت مربوط به تکنولوژی نیست.

اکثر افراد به تحول دیجیتالی به عنوان نوع خاصی از تکنولوژی مانند بلاک چین، AI، ربات ها یا واقعیت مجازی نگاه می کنند. گودوین اظهار داشت: “این عبارت مربوط به VR، بلاک چین یا ارز دیجیتال نیست. شما می توانید از افراد بخواهید آن هایی که ارز دیجیتال  دارند دستشان را بالا ببرند و به این ترتیب بگویید که ارزش آن چقدر است.”
گودوین گفت:”یکی از اشتباهات رایج افراد این است که بیشتر به خود تکنولوژی فکر می کنند تا به تاثیری که تکنولوژی روی مشتری واقعی می گذارد.”  او همچنین پیشنهاد داد:”بیشتر به افراد و احساساتشان فکر کنید.”

دیجیتال ساینیج پدز

شرکت ها احتمالا در میان انبوهی از تکنولوژی های پیشرفته گیر افتاده اند و این توهم در آن ها ایجاد شده که باید همه چیز را امتحان کنند. گودوین اشاره کرد به جای این کار شرکت ها باید ساده فکر کنند و به جای اینکه به دنبال تکنولوژی باشند؛ راحتی مردم را در نظر بگیرند.”

  • این عبارت فقط به معنی به روزرسانی نیست.

مسئله دیگر در مورد تحول دیجیتال این است که اکثر شرکت ها صرفا تکنولوژی دستگاه های قدیمی خود را به روز رسانی می کنند.
گودوین به عنوان مثال از UI امازون نام برد که همچنان براساس کاتالوگ های قدیمی ارائه می شود. در این وب سایت، روش های مشارکت شخصی سازی شده به مشتری ارائه نمی شود. او نمونه های دیگری از این تکنولوژی به نام دیجیتال ساینیج  که جهت ارائه اطلاعات، اخبار و…  ارائه می شود  را نیز مثال زد:

  • دیجیتال ساینیج که هنوز از کارمندانی که جلوی فروشگاه می ایستند برای انتخاب و گزینش محصولات استفاه می کند.
  •  تابلو اعلانات هوشمند (یا همان دیجیتال ساینیج )پروازها که طراحی آنها همچنان شبیه صفحه اعلانات قدیمی غیرپویا هستند.
  •  اپلیکیشن هایی که از چک ها و پول نقد عکس می گیرند.

ساینیج

  • این عبارت به معنای دوباره از نو ساختن است.

هدف اصلی تحول دیجیتالی ایجاد تجربه های جدید از پایه و اساس است. این تحول باید یک تجربه همه جانبه باشد که به مولفه های مختلفی در آن توجه شود. گودوین اذعان داشت:”تحول دیجیتالی نگاه ویژه ای به رفتارهای مدرن، انتظارات، مدل تجارت و هرآنچه که تکنولوژی آن را امکان پذیر کرده دارد و به شما این اجازه را می دهد که به همه چیز از اول نگاه کنید و آن ها را از نو بسازید.”

تکنولوژی دیجیتال ساینیج

یک مثال واضح در این خصوص، تکنولوژی دیجیتال ساینیج است که می تواند”رابطه درستی” با مشتری برقرار کند. به جای نمایش تبلیغات به صورت یک گزارش ساده که فقط نام مشتری را می شناسد؛ دیجیتال ساینیج می تواند تمام اطلاعات مربوط به مشتری مانند سن و جنسیت آن ها را نیز در نظر بگیرد تا تبلیغاتی متناسب با آن برایشان نمایش دهد.
طبق گفته گودوین، تحول دیجیتال درست، نگاهی به قابلیت ها و امکانات جدید دارد نه اینکه فقط به مواردی که از ورژن های قدیمی تر استفاده می کنند، اکتفا کند. این بینش به شما این امکان را می دهد که به جای استفاده از سیستم های واقعی به ابزارهای شخصی مانند نمایشگرها نیز توجه کنید.

ما هنوز به انتهای مسیر نرسیده ایم.

گودوین می گوید با اینکه تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، ما همچنان با از هم گسیختگی های فراوانی روبرو هستیم. به عنوان مثال، رستوران ها یا مغازه ها از دستگاه های پرداخت پول متنوعی استفاده می کنند تا بتوانند همه نوع پرداختی را پوشش دهند. یا مثلا از نگاه مشتری، هرکسی در خانه اش چندین ریموت کنترل برای دستگاه های مختلف دارد.
گودوین اشاره کرد:”ما هنوز به پسورد نیاز داریم، ما هنوز درک نکرده ایم که چطور حقوق مربوط به محتوای دیجیتال را به فروش برسانیم.” همه این ها نشان می دهد که ما در میانه عصر دیجیتال قرار داریم. گودوین اضافه کرد ما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که بتوانیم دنیای دیجیتال را درک کرده و آن را در یک جهت یکپارچه کنیم.
اما ما همیشه در میانه راه نمی مانیم. گودوین مثالی در مورد اینکه چطور اندیشمندان در زمان های قدیم در مورد الکتریسیته و نحوه استفاده از آن بحث می کردند؛ بیان کرد.  و سپس اضافه کرد:”در آینده ما از همه جهت به تکنولوژی احاطه پیدا می کنیم و آن را قابل پیش بینی تر و روشن تر خواهیم کرد.”
گودوین بیان کرد ما به عصری قدم خواهیم نهاد که تکنولوژی را درک کنیم. این مرحله کاملاً غنی و اقتصادی خواهد بود. “پس بهتر است نسبت به آنچه امکان پذیر است مشتاق باشید.”

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

One thought on “دیجیتال ساینیج یک تحول در عرصه تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =