نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

راه اندازی ویدئو کنفرانس؛ زیر ساخت و موارد مورد نیاز

تاریخ انتشار: 2019/06/30

راه اندازی ویدئو کنفرانس

برای راه اندازی ویدئو کنفرانس می بایست چندین فاکتور مهم  را در نظر گرفت:

  • زیر ساخت مورد نیاز برای ارتباط ویدئو کنفرانسی

اولین موضوعی  که اهمیت زیادی در برقراری یک ارتباط ویدیو کنفرانس دارد  مربوط به وضعیت شبکه ای مکانی است که قصد تجهیز ویدئو کنفرانس دارید، هر چه شبکه وضعیت مناسب تری داشته باشد  برای  مثال دارای کمترین میزان Jitter و Packet lost  باشد ارتباط ویدئویی از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

اطلاعات شبکه ای  مورد نیاز جهت راه اندازی ویدئو کنفرانس شامل  IP subnet ،Gateway و پهنای باند  می باشد.
قبل از نصب و راه اندازی تجهیزات ویدئو کنفرانس نیاز است که شبکه مشتری بررسی شود و این بدین معنی نمی باشد که مشتری از قبل این اطلاعات را دارد و باید با همکاری با شرکتی که ارائه دهنده این تجهیزات هستند بررسی نماید. برای مثال به مشتریان پیشنهاد می شود که دو نرم افزار ویدئو کنفرانس را در نقاطی که قصد راه اندازی ویدئو کنفرانس دارند تست کنند تا از این طریق مشکلات شبکه و delay ، پهنای باند و … را متوجه شوند.

محدودیت هایی که ممکن است در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی وجود داشته باشد:

نکته حائز اهمیت در برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس این است که نباید ارتباط دارای jitterو packet lost  بالای 10  میلی ثانیه باشد.

Packet lost ( در مورد packet بیشتر بدانید)
Jitter ( در مورد Jitter بیشتر بدانید)
پهنای باند (در مورد پهنای باند بیشتر بدانید)

با پهنای باند 1 مگا بایت بصورت اختصاصی در هر  نقطه ارتباط Full HD، پهنای باند 512 ارتباط HD  و با پهنای باند 128 bit/sec تنها ارتباط ویدئویی برقرار می شود. و با پهنای باند 64 تنها ارتباط صوتی برقرار می شود.

 

  • تجهیزات جانبی مورد نیاز در برگزاری یک کنفرانس ویدئویی

جهت برگزاری ارتباط ویدئویی ایده آل باید تجهیزات در سالنی نصب و راه اندازی شود که کمترین اکو صدا و همچنین نور مصنوعی مناسبی را داشته باشد به این معنی که دیوارها شیشه ای نباشند. همچنین به یک تلویزیون با پورت HDMI جهت نمایش تصویر و یک کابل شبکه نیاز است.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =