نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

طریقه استفاده از ویدئو پروژکتور در کلاس آموزشی

تاریخ انتشار: 2014/07/23

دیتا ویدئو پروژکتور

هنگام خرید ویدئو پروژکتور برای محیط آموزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید ویدئو پروژکتور برای محیط آموزشی ، یک چالش است. باید ویژگی‌های محیطی را که می‌خواهید از ویدئو پروژکتور استفاده کنید، شامل اندازه محیط، فضا و نور را در نظر داشته باشید و همچنین باید ویژگی‌های مختلف موجود را بدانید تا بتوانید پروژکتوری را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. در این مقاله جامع به همه موارد می پردازیم.

برای دانستن هر آنچه که در مورد خرید ویدئو پروژکتور برای محیط آموزشی به آن نیاز دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر قصد خرید یک پروژکتور آموزشی برای کلاس‌های درس یا سالن کنفرانس را دارید، حرکت هوشمندانه ای است. این فناوری مفید، سابقه طولانی در کمک به اساتید در ارائه محتوا دارد. بیش از یک قرن است که معلمان از سیستم‌های ویدیو پروژکتور برای ارائه محتوای جذاب به دانش آموزان استفاده کرده‌اند.

امروزه کیفیت تصویر این دستگاه‌ها بهتر از گذشته شده‌است. با وجود مدل‌های ویدئو پروژکتور آموزشی متعددی که برای خرید وجود دارد، رفع نیازهای مربیان، مدیران و کارکنان فناوری اطلاعات آسان‌تر از همیشه شده‌است. با این حال، انتخاب یک پروژکتور مناسب می‌تواند دلهره‌آور باشد. درک فناوری‌ها و مشخصات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند بهترین ویدئو پروژکتور آموزشی خود را پیدا کنید.

ویدئو پروژکتور برای محیط آموزشی

انتخاب ویدئو پروژکتور کلاسی

اول از همه با ارزیابی نیازها و شرایطی که پروژکتور در آن نصب می‌شود می‌توانید پروژکتور آموزشی را انتخاب کنید که از آن راضی باشید. اندازه کلاس و تعداد دانش آموزان را در نظر بگیرید. شرایط نور و توانایی کنترل نور محیط را نیز ارزیابی کنید.

نیازهای دانش آموزان نیز در انتخاب ویدئو پروژکتور آموزشی نقش دارند. این نیازها  شامل مواردی می شود از جمله: بررسی نوع محتوایی که می‌خواهید نمایش دهید، اهداف تعاملی شما، و اینکه آیا می‌خواهید از ایجاد سایه‌ها و تابش خیره کننده که حواس پرتی ایجاد می‌کند جلوگیری کنید یا خیر.

در پروژکتورهای آموزشی، ویژگی‌های خاصی برای رفع هر یک از این نیازها وجود دارد. ویدیو پروژکتورهای پرتاب کوتاه (short throw)، بهترین نتیجه را برای به حداقل رساندن سایه‌ها خواهند داشت. پروژکتورهای تحت شبکه امکان کنترل متمرکز را فراهم کرده و موجب صرفه جویی در زمان می‌شوند. طرح تعاملی، امکان همکاری بیشتر را فراهم می‌کند. البته همپوشانی زیادی بین این انواع ویدئو پروژکتور وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر پروژکتورهای تعاملی دارای قابلیت‌های تحت شبکه هستند و در مدل های پرتاب کوتاه یا فوق کوتاه در دسترس می باشند.

مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور آموزشی

بهتر است برخی از مشخصات کلیدی دیگر را نیز در نظر بگیرید که بر کیفیت تصاویری که پروژکتور آموزشی نمایش می‌دهد، تأثیر می گذارد. این ویژگی‌ها، عبارتند از:

  • تکنولوژی ویدئو پروژکتور
  • منبع نور
  • تکنولوژی پردازش رنگ
  • وضوح
  • نسبت کنتراست
  • روشنایی
  • نسبت تصویر
  • قابلیت های صوتی

در نهایت، باید نوع اتصال را ارزیابی کنید و همچنین به دنبال ویژگی‌هایی باشید که نحوه نصب و راه اندازی و همچنین نحوه استفاده از ویدئو پروژکتور را راحت‌تر می‌کند. در ادامه، هر یک از انواع و مشخصات کلیدی ویدیو پروژکتورهای آموزشی را بررسی خواهیم کرد. ابتدا، به این مسئله خواهیم پرداخت که چرا دیتا پروژکتور، یک سیستم نمایشی ایده آل برای محیط‌های آموزشی است.

 

پروژکتور خانگی

مزایای ویدئو پروژکتور برای محیط آموزشی

پروژکتور کلاس درس بسیار بزرگ‌تر از تمامی صفحه نمایش‌های بزرگ هستند. استفاده از نمایشگرهای تلویزیونی برای آموزش یکی از روند‌هایی است که اخیرا مد شده که تا حد زیادی به دلیل در دسترس بودن بیشتر و کاهش هزینه است. پروژکتورها و نمایشگرهای بزرگ، هر دو فناوری‌های مفیدی هستند که می‌توانند تجربه موثری در نحوه تدریس در کلاس‌های درس ارائه دهند. البته هر کدام ویژگی‌ها و مزایای متفاوتی دارند. کاهش هزینه و آسان بودن نگهداری، از مزایای اصلی نمایشگرهای صفحه تخت تعاملی است. به این دلیل که آن‌ها فاقد لامپ و فیلترهای مورد استفاده در پروژکتورهای مبتنی بر لامپ سنتی هستند.

اما پروژکتورها نیز مزایای زیادی را ارائه می‌دهند که با نمایشگرهای دیجیتال قابل مقایسه نیستند. مزایای ویدئو پروژکتورها برای محیط‌های آموزشی عبارتند از:

  • اندازه تصویر

    پروژکتورها می توانند تصاویر بسیار بزرگی را ارائه دهند. بسیار بزرگتر از اندازه نمایشگرهای صفحه تخت. بسیاری از پروژکتورها می توانند تصویر HD را تا 300 اینچ (از نظر قطر صفحه نمایش)، پخش کنند. در مقایسه با نمایشگرهای دیجیتال، اندازه صفحه نمایش ثابتی دارند.

  • زاویه دید

    نمایشگرهای LED برای دانش آموزانی که مستقیماً در مقابل آن‌ها نشسته اند عالی به نظر می‌رسند. اما برای کسانی که در خارج زاویه دید نشسته‌اند، تصویری مبهم و تیره خواهند داشت. در ویدئو پروژکتورها، تصاویر ارائه شده صرف نظر از زاویه دید، بدون تغییر باقی می‌مانند.

  • صرفه جویی در فضا

    پرده‌های نمایش نازک (Paper-thin) و پروژکتورهای نصب شده در سقف، فضای کمتری را نسبت به یک صفحه نمایش بزرگ اشغال می‌کنند. به‌علاوه، پرده نمایش ویدئو پروژکتور می‌توانند به راحتی جمع شده و زمانی که بخواهید دور از دید قرار بگیرند، کامل بسته می‌شوند.

  • بسیار بادوام

    قرار دادن نمایشگرهای بزرگ در کلاس درس بچه‌ها معمولا انتخاب عاقلانه‌ای نیستند. این صفحات دیجیتال مثل تلویزیون ممکن است در اثر شیطنت بچه‌ها آسیب ببینند. پرده‌های جمع شونده و پروژکتورهای نصب شده در سقف، در زمان‌هایی که از اتاق برای مقاصد دیگری استفاده می‌شود، تجهیزات را از آسیب دور نگه می دارند.

  • کاهش خستگی چشم

    نمایشگرهای صفحه تخت می‌توانند چشم‌ها را خسته کنند. این به این دلیل که تصاویر آن‌ها معمولا کوچکتر و روشن‌تر از تصاویر نمایش داده شده توسط ویدئو پروژکتور‌ها هستند. تصاویر پروژکت شده درصد بیشتری از میدان دید را پر می‌کنند. این ویژگی‌ها می تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

ویدئو پروژکتورهای آموزشی برای کلاس‌های درس

با مزایای بسیار زیادی که ارائه می‌شود، جای تعجب نیست که چرا فناوری پروژکتور شکوفا شده و در طیف وسیعی از مشاغل، صنایع و مصارف خانگی محبوب است. پروژکتورهای آموزشی امروزی، سبک‌های مختلفی را شامل می‌شوند. از مدل‌های کوچک و فوق سبک قابل حمل گرفته تا دستگاه‌های فوق پیشرفته برای استفاده در سالن‌های کنفرانس و حتی مدل‌های متنوعی که برای کلاس‌های درس، می توان ویژگی آن‌ها را محدود کرد.

معلمان بیش از ۲۰۰ سال است که مطالب درسی را بر روی تخته سیاه و اخیرا بر روی تخته وایت برد می نویسند، این کار برای معلمان خسته کننده و زمان بر است به خصوص زمانی که مطالب زیادی برای نوشتن دارند و یا این که نیاز به ویرایش متن نوشته شده را دارند. استفاده از ویدئو ها و سایت ها ی اینترنتی هم می توانند مفاهیم و اطلاعات زیادی را به دانش آموزان منتقل کنند اما هنگامی که سعی در نشان دادن صفحه کوچک مانیتور به ۳۰ دانش آموز را دارید، مشکلات زیادی بوجود خواهد آمد. ترکیب LCD با دیتا ویدئو پروژکتور های سقفی در کلاس درس، باعث توجه بیشتر دانش آموزان به درس و نیاز کمتر به توضیح دادن اساتید خواهد شد.

ویدئو پروژکتور

دستورالعمل‌های استفاده از ویدئو پروژکتور کلاسی هیتاچی

1.قبل از شروع کلاس، استفاده از دیتا ویدئو پروژکتور را تمرین کنید تا طریقه راه اندازی و اتصالات صحیح آن را بدانید.
2.طریقه استفاده از دیتا ویدئو پروژکتور را به دانش آموزان آموزش و اجازه دهید که آنها از آن برای ارائه های کلاسی خود استفاده کنند.
3.به دانش آموزان اجازه دهید که با نوشتن بر روی Overhead Transparency (برگه های شفافی که اطلاعات بر روی آنها چاپ یا نوشته و بر روی صفحه دیتا پروژکتورهای سقفی نصب می شوند و اطلاعات به وسیله آن ها برای بینندگان نمایش داده می شود ) و یا با جستجوی اطلاعات در کامپیوتر در درس مشارکت کنند.
4.از ویدئو پروژکتورهای LCD برای مواردی که قصد معرفی و نمایش آن ها با جزئیات کامل را دارید مانند Virtual Field Trip (ابزارهای تحت وبی که به سفر مجازی معروف هستند و به خصوص برای آموزش به دانش آموزان دبستانی برای نمایش مکان ها یا اشیایی که در دنیای واقعی دسترسی به آن ها مشکل است، کاربرد دارند) تصاویر، صور فلکی ، فیلمهای آموزشی، تورهای مجازی ۳۶۰ درجه (که برای گشت و گذار مجازی در یک مکان مثل موزه یا بنای تاریخی به کار می رود) استفاده می شوند.
5.از دیتا پروژکتورهای سقفی برای نمایش متن یا تصویر به تمام دانش آموزان به طور هم زمان می توانید استفاده کنید و موضوعی را با جزئیات بیشتر توضیح دهید.
6.Overhead Transparency را برای استفاده در آینده آماده کنید. با چاپ کردن تصاویر یا متون اصلی بر روی آنها و یا استفاده از ماژیک های قابل پاک شدن، بطوریکه مجدد قابل استفاده باشند، برای کلاس های ساعت بعدی استفاده نمائید.
7.مطالب خود را قبل از شروع کلاس بر روی Overhead Transparency بنویسید تا زمان کمتری را صرف نوشتن کنید و زمان بیشتری به آموزش بپردازید.
8.می توانید از دیتا ویدئو پروژکتور در کلاس درس برای شیوه های آموزشی غیر متعارف استفاده کنید، مثلا نمایش سایه ها (شیوه نمایش و تئاتر سنتی که مبدا آن کشور اندونزی است و ابزار اصلی این گونه نمایش ها عروسک هایی هستند که با چوب یا نخ حرکت داده می شوند) را با استفاده از نور پروژکتور ایجاد کنید و یا توسط سایه های دانش آموزان مطلب و موضوعی را ایجاد و ارائه کنید.

جمع بندی

پروژکتورهای آموزشی روشی مقرون به صرفه برای مدارس جهت نمایش محتوای چندرسانه‌ای برای مشاهده آسان در کلاس درس ارائه می‌کنند. آن‌ها طیف وسیعی از قابلیت‌های ایده آل را برای آموزش عالی و فضاهای بزرگتر ارائه می‌دهند. دوام، صرفه جویی در فضا، و دید با زاویه باز از جمله مزایایی است که ویدئو پروژکتورهای آموزشی ارائه می‌دهند. بسیاری از آموزشی امروزی طراحی بدون فیلتر و عمر طولانی لامپ را برای مزیت TCO بیشتر ارائه می‌دهند که می تواند به طور موثر مدارس را قادر سازد تا فناوری به کار رفته را در عین کاهش هزینه‌ها، ارتقا دهند. ارزیابی دقیق نیازمندی‌های کلاس درس و ویژگی‌های ذکر شده در بالا به اطمینان از خرید ویدئو پروژکتور آموزشی مناسب به شما کمک می‌کند.

تماس با ما

اگر قصد خرید ویدئو پروژکتور آموزشی دارید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

شماره تلفن: 02142981

واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =