نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

لنز شیفت در ویدئو پروژکتور به چه معناست؟

تاریخ انتشار: 2022/05/24

لنز شیفت

لنز شیفت یک ویژگی عالی برای ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس یا سینمای خانگی است زیرا انعطاف پذیری بیشتری حین نصب ایجاد می­‌کند. به نظرتان چه انعطاف پذیری در نصب، چه مزیتی برای شما دارد؟

انعطاف پذیری در نصب به این معنی است که نصابان سینمای خانگی و پروژکتورهای تجاری می­‌توانند زمان کمتری را صرف محاسبات نصب دستگاه کرده و زمان بیشتری را برای لذت بردن از ویدئو پروژکتور جدید خود صرف کنند.

لنز شیفت چیست؟

لنز شیفت فضایی را برای حرکت لنز به چپ و راست یا بالا و پایین در محفظه ویدئو پروژکتور فراهم می­‌کند. این تنظیمات را می‌­توان به صورت دستی با صفحه یا joystick  و یا با استفاده از دکمه­‌های منو انجام داد. این فضای اضافی برای تغییر مکان لنز به معنای آزادی عمل بیشتر در قرار دادن پروژکتور در یک اتاق است.

به عنوان مثال، تصور کنید که به یک عکس روی دیوار نگاه می‌­کنید، حالا تصور کنید که عکستان به سمت بالا یا پایین حرکت می‌­کند، به طوری که اکنون بالای تصویر در جایی قرار دارد که مرکز تصویر قبلا قرار داشت.

یک ویدئو پروژکتور با لنز شیفت می‌­تواند تنظیماتی مانند این کار را بدون نیاز به حرکت فیزیکی ویدئو پروژکتور انجام دهد، زیرا لنز داخل محفظه پروژکتور، برای ایجاد افکت به راحتی حرکت می­‌کند.

برخی از پروژکتورها، مانند هیتاچی HOME-1، دارای انعطاف پذیری وسیع‌تری هستند که به شما این امکان را می­‌دهد تصویر را تقریباً دو برابر دورتر حرکت دهید، این لنز دارای یکی از بهترین انواع لنز شیفت در مقایسه با سایر ویدئو پروژکتورهای سینمای خانگی است.

تصحیح Keystone در مقایسه با لنز شیفت

تصحیح keystone دیجیتال یک ویژگی عالی برای ارائه دهندگان قدرتمند است.

با این حال، استفاده از لنز شیفت برای تصحیح تصویر، تصاویری با کیفیت بهتر تولید می‌­کند، می­‌پرسید چرا؟ زیرا هنگامی که از تصحیح keystone دیجیتال استفاده می‌کنید، تصویر تحت فشرده‌سازی قرار می‌گیرد که پیکسل‌های لبه را دوباره ایجاد کند و گاهی اوقات باعث ایجاد آثار قابل توجه در امتداد بخش تصحیح شده­‌ی تصویر می‌شود.

تصحیح Keystone در نصب موقت با تصاویر ثابت و ویدئویی به خوبی کار می­‌کند ولی در نصب دائمی، لنز شیفت بهترین تصاویر را تولید می‌­کند.

انواع لنز شیفت

انواع مختلفی از لنز شیفت وجود دارد، برخی از پروژکتورها می‌­توانند یک نوع جابجایی را انجام دهند که اغلب عمودی است، در حالی که پروژکتورهای دیگر، انواع حرکات از جمله حرکت عمودی، افقی و متغیر (مورب) را ارائه می‌­دهند. برخی از پروژکتورها دارای لنز شیفت دستی هستند در حالی که برخی دیگر دارای تنظیم لمسی می‌باشند.

خرید بهترین سینمای خانگی

مشتریانی که قبل از خرید ویدئو پروژکتور، پرده نمایش را خریداری و نصب می­‌کنند، اغلب دچار مشکل می‌­شوند زیرا هنگام خرید ویدئو پروژکتور متناسب با نیازهایشان امکان انتخاب از بین مدل‌های کمتری را دارند که بتواند روی آن پرده نمایش خاص، اندازه تصویر مناسبی را از یک فاصله مشخص، که به آن فاصله پرتاب می‌­گویند، تنظیم کنند.

به همین دلیل است که توصیه می‌­کنیم قبل از خرید پرده نمایش، ویدئو پروژکتور و پایه سقفی را خریداری کنید.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =