نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مراحل راه اندازی ویدئو وال

تاریخ انتشار: 2022/12/12

راه اندازی ویدئو وال

مزایای استفاده از ویدئو وال

مزیت و برتری استفاده از ویدئو وال نسبت به سایر نمایشگرها این است که می‌تواند محتوای سفارشی شده را روی پنل‌های جداگانه نمایش دهد و بنابراین می‌توانید محتوای مختلف را به صورت همزمان برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید. همچنین از آنجایی که ویدئو وال برای مصارف طولانی مدت طراحی شده، می‌توانید با خیال راحت از آن به صورت 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته استفاده کنید. نقش اصلی یک ویدئو وال علاوه بر نمایش اطلاعات ویدئویی یا گرافیکی، انجام این کار به صورت سریع و در یک نسخه بزرگ شده است. امروزه به لطف فناوری روزافزون، کیفیت وضوح ویدئو وال بسیار بالا رفته و به لطف تکنولوژی بزل لس ( بدون بزل ) که باعث به حداقل رسیدن فضای بین دو پنل صفحه نمایش شده، تجربه کاربری دلپذیر‌تری را ایجاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در خصوص نصب و راه اندازی ویدئو وال بپردازیم.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

 ویدئو وال برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

از ویدئو وال به صورت گسترده در سراسر جهان برای اطلاع رسانی، نمایش تبلیغات و تصاویر ویدئویی بزرگ و با کیفیت در فضای شهری و داخل فروشگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود ، اما این بدین معنی نیست که شما از ویدئو وال نمی توانید در فضای کوچک و خانه استفاده کنید، با پیشرفت تکنولوژی ویدئو وال، این نمایشگرهای پیشرفته نیازی به خنک کننده در پنل خود ندارند، لذا فضای کمتری را اشغال می‌کنند، از این رو انتخاب مناسبی برای عاشقان فیلم و بازی های کامپیوتری برای استفاده در منزل خواهد بود.

مزیت دیگر ویدئو وال این است که قادر است چندین تصویر جداگانه را به صورت همزمان و سفارشی سازی شده نمایش دهد، که برای اطلاع رسانی در مراکز بزرگ مانند فروشگاه های زنجیره‌ای و فرودگاه‌ها کاربرد بسیاری دارد.

از جمله سایر پروژه‌هایی که ویدئو وال می‌تواند به آن‌ها در تسهیل کارهای روزمره کمک کند می توان به نمایشگاه‌ها، اتاق‌های هیئت مدیره، نمایشگاه‌های عمومی، سالن‌های دانشگاه، اتاق‌های سخنرانی، مراکز کنفرانس، مرکز کنترل ترافیک، مرکز نظارت پلیس، اتاق‌های نظارت تاسیسات، اتاق‌های نظارت امنیتی، مراکز کنترل و نظارت صنعتی یا حتی اتاق‌های کنترل بحرانی ماموریت که نیاز به نمایش اطلاعات بیشتری نسبت به یک صفحه نمایش دارند.

مراحل راه اندازی ویدئو وال

راه اندازی یک ویدئو وال می‌تواند یک کار دشوار باشد و بنابراین ما می‌خواهیم نکات و ترفندهایی را به شما ارائه دهیم که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید. هنگام تصمیم گیری در مورد پروژه نصب ویدئو وال، باید از قبل تصمیماتی بگیرید.

مرحله 1: تصمیم بگیرید که چه تعداد نمایشگر در ویدئو وال خود می‌خواهید.

در نخستین مرحله تصمیم گیری، باید بدانید چه عوامل محدود کننده‌ای دارید. اما این عوامل محدود کننده انتخاب شما کدامند؟

شما ابتدا باید مساحت محلی که قرار است از ویدئو وال استفاده کنید را بدانید و بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

عامل دوم تاثیر گذار، تعداد مخاطبانی که قرار است محتوای تصویری را برایشان نمایش دهید. شما برای اینکه یک تجربه کاربری خوبی ایجاد کنید، با توجه به تعداد مخاطبان، اندازه ویدئو وال را طوری انتخاب کنید که همه بتوانند از آن بهره ببرند . ما سوالات اولیه ای که قبل از نصب و خرید ویدئو وال از خود بپرسید در زیر آورده‌ایم:

  • چقدر مساحت دارید؟
  • چه نوع محتوایی در اینجا نمایش داده می‌شود؟
  • آیا به یک سطح عمودی یا افقی بیشتری نیاز دارید؟
  • تعداد مخاطبان شما چند نفر است ؟

 همه این‌ها سوالات مهمی هستند که باید قبل از تصمیم گیری در مورد نکات زیر به خاطر بسپارید.

تعداد سطر و ستون برابر است

در این ابعاد نصب، شما می‌توانید با توجه به عواملی که در بالا به آن اشاره کردیم، ویدئو وال 2×2، 3×3، 4×4، 5×5 یا هر تنظیمی داشته باشید که دارای طول و عرض یکسانی هستند.. چنین نصب‌هایی حسی شبیه به صفحه تلویزیون می‌دهند، بنابراین برای تصاویر فیلم پیشنهاد می‌شوند و در عین حال نسبت ابعاد اصلی محتوا را حفظ می‌کنند.

تعداد سطر و ستون متفاوت است

در این سناریو، تعداد ستون و ردیف صفحه نمایش مانیتور متفاوت است. این را می‌توان به صورت عمودی و همچنین افقی انجام داد تا نمای جذابی از یک سطح نسبتاً بزرگ ایجاد کند.

 

ویدئو پروسسور

مرحله 2: یک کنترلر ویدئو وال بخرید

تولید کنندگان کنترلرهای ویدئو وال در سراسر جهان وجود دارند و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. اما مطمئناً برای یافتن راه حل مناسب باید به چند نکته توجه کرد. بنابراین این مرحله بعدی در نصب ویدئو وال برای شماست.

مهم‌تر از همه، شما باید اطمینان حاصل کنید که کنترلر مناسب با نیازهای پروژه شما مطابقت دارد. آیا تمام عملکردهای مورد نظر شما را دارد؟ آیا می‌تواند اندازه دیوار ویدیویی را که در اختیار دارید، پشتیبانی کند؟ تعداد پورت‌های ورودی و خروجی برای مطابقت با نیازهای شما مناسب است ؟

یکی دیگر از مواردی که ممکن است اشتباه باشد، انتخاب یک کنترلر ویدئو وال است که از نظر نوع سیگنال ورودی و خروجی قابل تنظیم نیست. بنابراین، بر اساس اینکه آیا از HDMI یا سیگنال های دیگر استفاده می‌کنید، باید بردهای مناسب را درخواست کنید.

ویدئو وال به طور کلی برای کاربردهای طولانی مدت ساخته می‌شوند بنابراین، در اینجا یک نکته دیگر وجود دارد – کنترلی را انتخاب کنید که در دراز مدت به نیازهای شما پاسخ دهد!

کنترل کننده دیواری انتخابی باید عنصر مرکزی راه حل AV شما باشد. کنترلر ویدئو وال یا معمولاً پردازنده ویدیویی نامیده می‌شود باید با بیشترین دقت انتخاب شود. پردازشگر ویدئویی مناسب سیگنال‌های ویدئویی با کیفیت عالی را در زمان واقعی نمایش می‌دهد تا کاربران و مشتریان راضی باشند.

مرحله 3: نصب و راه اندازی ویدئو وال

پس از گذشت از مرحله 1 و 2 حال نوبت به نصب و راه اندازی ویدئو وال خریداری شده است، شاید شما در اصطلاح یک فرد فنی و آچار به دست باشید، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای نصب ویدئو وال از افراد متخصص و با تجربه بهره بگیرید، تا متحمل هزینه اضافی برای تعمیر و رفع عیب در اثر نصب غیر اصولی نشوید.

یک تیم نصب حرفه‌ای علاوه بر نصب سریع و مناسب، نکاتی را به شما آموزش می دهند تا بتوانید بهتر و کاربردی تر از ویدئو وال خود استفاده کنید.

تماس با ما

اگر قصد خرید و راه اندازی ویدئو وال دارید همکاران ما در واحد فروش و فنی ویدئو وال آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند.

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 thoughts on “مراحل راه اندازی ویدئو وال

  1. حسین پاکدل گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون خیلی کامل توضیح دادید، من اتفاقا مطلبی درباره کاربردهای سازمانی ویدیو وال توی مجله بانک اقتصاد میخوندم، واقعا برای کسب و کارها هم کاربردهای زیادی داره، بیشتر در حوزه تجربه مشتری 🙂

    1. نوآوران تحقیق گفت:

      ممنون از وقتی که برای مطالعه گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =