نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

با ویژگی ها و مزایای ویدئو وال آشنا شوید

تاریخ انتشار: 2021/04/19

مزایای ویدئو وال
در این ویدئو سعی کردیم شما را به زبانی ساده با مزایای ویدئو وال آشنا کنیم. پس اگر تمایل دارید در باره ویدئو وال یا تلویزیون های شهری بیشتر بدانید تماشای ویدئو را از دست ندهید.
نام این خانم سارا است. سارا به دنبال ویدیو وال برای کسب و کارش می‌گردد و راهکاری لازم دارد که در عین قدرت و انعطاف، با بودجه اش هم سازگاری داشته باشد.

ویدئووال هایی که او می‌تواند تهیه کند در ابعاد کوچک، متوسط، بزرگ و حتی طرح های سفارشی باشد. همه ی این موارد فقط با یک رایانه ساده و شبکه قابل کنترل هستند.

اولین واکنش سارا چیزی نیست جز اینکه حیرت زده شده است. اما او باید از امکاناتی که نیاز دارد اطمینان حاصل کند. سارا این را متوجه شده که ویدیو وال ها می‌توانند به بخش های مختلفی تقسیم شوند. او می‌تواند به صورت پیش فرض بخش بندی ها و حتی محتویات مورد نیاز برای نمایش را آماده کند و بعد این بخش ها رو با محتویات مورد نظرش و با بهره گیری از موبایل و تبلت پر کند. به همین دلیل است که تغییر محتوا و تنظیمات ویدئو وال به راحتی انجام می‌شود.

با استفاده از همان تبلت  سارا می‌تواند محتویات تعاملی را مثل نمایش وبسایت ها بر روی ویدئو وال نمایش دهد. در واقع گوشی موبایل یا تبلت به عنوان ماوس و کیبورد ویدئو وال یا بخشی از آن عمل می‌کند.

برخی از ویژگی‌های ویدئو وال

سارا از انعطاف ویدئو وال خیلی راضی است، اما می‌داند که محتوا نقش اساسی در استفاده از ویدیووال دارد! او ویدئو والی می‌خواهد که

  • واقعا مشتریان رو به تعامل وادار کند.
  • نمایش محتوا به صورت Real time از طریق یک شبکه یا از طریق پورت HDMI
  • نمایش محتوا توسط سیستم های مدیریت محتوای یکپارچه متعدد
  • نمایش محتوا که به صورت تکراری از یک هارد دیسک خوانده می‌شود
  • نمایش محتوا از طریق یک مرورگر

سارا از انتخابی که کرده ابراز رضایت می‌کند و به دوستانش نیز توصیه می‌کند.

ویدئو وال ها از یک کامپیوتر ساده استفاده می کند و به هیچ سخت افزار اختصاصی نیاز ندارد. همچنین برای اتصال نمایشگرهای زیرو کلاینت های ارزان قیمت و نمایش محتوای آن‌ها از زیرساخت شبکه استفاده می‌کند.

با این تعاریف، این راهکار نه تنها گرانتر از بقیه راهکارها نیست، بلکه راه اندازی و مدیریت بسیار راحتی هم دارد !

انواع ویدئو وال چیست؟

دو نوع ویدئو وال وجود دارد :

  • ویدئو وال LCD
  • ویدئو وال های LED

 تصمیم گیری در مورد کدام گزینه اولین قدم شما در انتخاب ویدئو وال است که می‌خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید.

ما تفاوت‌های اصلی را در زیر پوشش خواهیم داد:

تفاوت در تکنولوژی

  • پنل‌های ویدئو وال LCD از فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) استفاده می‌کنند. ال سی دی ها نور ساطع نمی‌کنند، به این معنی که آن‌ها دارای نور پس زمینه (معمولا LED) در پشت شیشه هستند تا نمایشگر را روشن کنند.
  • LED‌‌‌ها از دیودهای ساطع کننده نور به عنوان پیکسل‌های جداگانه در کل صفحه نمایش استفاده می‌کنند. هر LED به عنوان یک لامپ کوچک عمل می‌کند که هنگام درگیر شدن با برق رنگ ساطع می‌کند. نیازی به نور پس زمینه نیست زیرا LED‌ها در حین تولید تصویر نور تولید می‌کنند. این فناوری را می‌توان با عنوان Direct View LED نامید.

هیچ یک از گزینه‌ها به طور جهانی بهتر از دیگری نیست. اینکه کدام فناوری را انتخاب می‌کنید به محیط و نیاز شما بستگی دارد. عوامل اصلی که بر انتخاب شما تاثیر می‌گذارد عبارتند از:

  • استفاده در فضای داخلی یا خارجی
  • روشنایی
  • اندازه
  • هزینه
  • روشنایی و محیط

روشنایی و محیط داخلی و خارجی

از نظر روشنایی کلی صفحه نمایش‌های LED قادر به ارائه سطح بالاتری هستند. این ویژگی ویدئو وال LED باعث شده که از آن‌ها در محیط‌های بیرونی نیز استفاده شود، زیرا برای خواندن محتوا در نور خورشید به روشنایی بالایی نیاز دارند. پنل‌های LED تا 6000 نیت روشنایی خواهند داشت. از آنجایی که ویدئو وال‌های LCD برای محیط های داخلی طراحی شده‌اند، نیازی به سطوح روشنایی بالایی ندارند و بنابراین در حدود 500 نیت یا 700 نیت هستند.

اندازه

اندازه‌ای که می‌خواهید  با ویدئو وال پوشش دهید، عاملی در تعیین نوع صفحه نمایش مناسب با نیازهای شما خواهد بود. از ویدئو وال LED بیشتر در فضای باز استفاده می‌شود مانند ساختمان‌های شهری، یا در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها. از ویدئو وال LCD نیز می‌توان در اتاق کنترل و موارد مشابه استفاده کرد. با این حال، LCD دارای محدودیت است، در حالی که دیوارهای LED از نظر اندازه بسیار نامحدود هستند.

هزینه

بعداً در این راهنما به جزئیات بیشتری در مورد هزینه پروژه ویدئو وال خواهیم پرداخت. به طور کلی، هزینه یک ویدئو وال LED بسیار بالاتر است.

مزایای ویدئو وال چیست و چگونه ویدئو وال‌ها می‌توانند به تبلیغ برند شما کمک کنند؟

  • انعطاف پذیری بالا
  • سادگی
  •  مقرون به صرفه
  • سادگی در مدیریت بخش های مختلف
  • ارتباطات خارجی موثر
  • این فناوری را می‌توان در محیط‌های مختلف برای برقراری ارتباط موثر اطلاعات مهم و افزایش تعامل با پیام‌های برند و محصول مورد استفاده قرار داد.
  • با ماهیت صفحه نمایش با فرمت بزرگ، ویدئو وال‌ها چشم نواز هستند و می‌توانند مخاطبان زیادی را به یکباره جذب کنند.
  • در یک فروشگاه خرده فروشی یا مرکز خرید، می‌توان از ویدئو وال برای تبلیغ محصولات و فروش جدید استفاده کرد. همچنین رستوران‌ها می‌توانند از ویدئو‌ وال برای نمایش پیشنهاد‌های ویژه و تبلیغات محصول استفاده کنند.
  • انتظار می‌رود که ویدئو وال در چند سال آینده با افزایش تقاضا برای تبلیغات دیجیتال بویژه در فضای باز، محبوبیت قابل توجهی پیدا کنند.
  • ارتباطات داخلی و تعامل
  • ویدئو وال‌ها یک خروجی موثر برای ارتباطات داخلی نیز هستند. بسیاری از سازمان‌ها از نمایشگرهای ویدئو وال در اتاق‌های کنترل، مراکز فرماندهی و اتاق‌های شبیه سازی استفاده می‌کنند. اندازه نمایشگر اجازه می‌دهد تا حجم زیادی از داده‌ها از منابع مختلف به سرعت به اتاقی پر از کارمند منتقل شود. با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید، کل نیروی کار می‌تواند به عنوان یک واحد واکنش نشان دهد. افزایش همکاری می‌تواند به شما در رسیدن به ضرب الاجل‌ها و واکنش موثر به موقعیت‌ها در صورت بروز آن‌ها کمک کند.
  • عمر طولانی و نگهداری آسان
  • یکی دیگر از مزایای ویدئو وال این است که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند و برای استفاده طولانی مدت طراحی شده‌اند. در مقایسه با یک جایگزین مانند پروژکتور، عمر و ساعات کارکرد یک ویدئو وال بسیار طولانی‌تر است و در طول زمان کاهش روشنایی و کیفیت تصویر کمتری را شاهد خواهد بود.
  • طول عمر ویدئو وال به عوامل مختلفی بستگی دارد، اگر ویژگی‌هایی مانند روشنایی به حداکثر برسد و صفحه نمایش LED یا LCD باشد. میانگین طول عمر یک دیوار ویدئویی LED 100000 ساعت است در حالی که انتظار می رود یک LCD حدود 50000 ساعت دوام بیاورد.

خووووب، حالا که با ویژگی‌ها و مزایای ویدئو وال آشنا شدید، شما چه نوع ویدئو والی نیاز دارید؟

نتیجه گیری

با توجه به موارد اشاره شده در بالا، به صورت کلی ویدئو وال LED برای فضای به دلیل روشنایی بیشتر مناسب‌تر هستند، اما از آنجایی که ممکن است بودجه شما برای خرید ویدئو وال محدود باشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید ویدئو وال از مشاوره کارشناسان با تجربه ما در شرکت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق بهره بگیرید.

تماس با ما

از طریق اطلاعات زیر با ما تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 thoughts on “با ویژگی ها و مزایای ویدئو وال آشنا شوید

  1. ali گفت:

    تلویزون شهری هم همین ویدئو وال هست یا متفاوته؟

    1. نوآوران تحقیق گفت:

      تلویزیون شهری شباهت های زیادی با ویدئو وال دارد. بسته به محل استفاده و شرایط جوی شما میتونید تصمیم بگیرید که از تلویزیون شهری استفاده کنید یا ویدئو وال اوتدور. برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با تلویزیون شهری مقاله مرتبط با خرید تلویزیون شهری را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =