نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

وب کم کلاس آنلاین: پل ارتباطی و آموزشی در دنیای مجازی

تاریخ انتشار: 2024/06/01

وب کم کلاس آنلاین

شیوع بیماری کرونا منجر به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و در نهایت ایجاد خلل بزرگی در بخش آموزش شد. با این وجود بشر به مانند همیشه توانست از یک تهدید بزرگ، فرصتی استثنایی ایجاد نماید. وجود زیرساخت‌های مناسب همانند بستر ارتباطی اینترنت و کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ و موبایل‌های هوشمند باعث شد استفاده از فناوری‌های ارتباط تصویری و ویدئو کنفرانس جایگزین کلاس‌های حضوری شده و فرصتی فراهم گردد که دانش آموزان و دانشجویان بتوانند در کلاس‌های آموزشی خود بصورت مجازی شرکت نمایند.

این فناوری توانست در حوزه صنعت و خدمات نیز مفید واقع شود. کارمندان توانستند بخش زیادی از فرآیندهای کاری خود را بوسیله زیرساخت‌های فوق و با استفاده از شبکه اینترنت از منزل انجام دهند.

انقلابی در آموزش با استفاده از وب کم کلاس آنلاین

بحث آموزش از راه دور و موضوعات دورکاری از دو دهه پیش آغاز شده بود اما با توجه به موضع گیری انسان‌ها در مواجهه با فناوری نتوانسته بود مقبولیت چندانی ایجاد نماید.

در ایران نیز این فناوری‌ها در سطح مدیران کلان از اوایل دهه 80 شروع شد. اما مواردی چون فرهنگ سازی، هزینه زیرساخت و تجهیزات مورد نیاز گران قیمت باعث شده بود مقبولیتی در حوزه آموزش در استفاده از این فناوری در سطح مراکز آموزشی ایجاد نگردد.

اپیدمی کرونا توانست سد فوق را شکسته و استفاده از ویدئو کنفرانس‌های نرم افزای و وب کنفرانس را به شکل قابل توجه‌ای افزایش دهد.

امروز، پس از گذشت چند سال از این پاندمی و پذیرش فناوری در سطح مدارس و آموزشگاه‌ها شاهد افزایش روز افزون استفاده از فناوری وب کنفرانس و به صورت خاص‌تر وبکم مناسب کلاس آنلاین هستیم.

شرکت در جلسات آموزشی با حضور موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها و اینترنت خانگی برای هر فردی به سادگی امکان پذیر شده است. اما توسعه و افزایش کیفیت صدا و تصویر اساتید و معلم‌ها، خلائی است که کاملاً مشهود می‌باشد.

برای افزایش سطح کیفیت آموزش از راه دور، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم به بهینه سازی زیرساخت‌ها و خرید وب کم کلاس آنلاین نموده‌اند.

وبکم کلاس آنلاین

بهترین وب کم برای کلاس آنلاین

در ادامه این سوال مطرح می‌شود که با توجه به موارد مطرح شده و ایده‌آل‌های لازم برای داشتن یک کلاس آموزش مجازی، بهترین وبکم برای کلاس آنلاین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

کمپانی‌های تولید کننده وب کم و در راس آن‌ها کمپانی تنوو، با افزایش کیفیت لنز دوربین‌های خود و افزایش قابلیت اتوترک بوسیله هوش مصنوعی (AI)  توانسته است بخش مهمی از نیازهای یک مدرس را مرتفع نماید.

با توجه به این که مدرسین معمولاً در هنگام تدریس، نیازمند حرکت در سکوی کلاس می‌باشند، تجهیزاتی همانند تخته سیاه یا تخته هوشمند و میز استاد و متعلقات آن باعث شده اساتید بصورت ناخودآگاه در حین تدریس در فضای فوق حرکت کرده و اقدام به تشریح مسائل نمایند.

در سال‌های گذشته تصویر برداری از فردی که در حال حرکت بود بسیار سخت و پیچیده بود. اما امروزه با ایجاد فناوری هوش مصنوعی و قابلیت‌ اتوترک توسط وب کم‌ها، این موضوع یک مساله حل شده است.

وب کم tevo va300  نسل جدیدی از وب کم‌ها می‌باشد که با دارا بودن فناوری AI، ریموت کنترل و زوم 5 برابری این امکان را به بهترین شکل فراهم نموده است.

وب کم فوق با قابلیت plug and play  به سادگی به کامپیوتر و لپ تاپ استاد متصل شده و بدون هیچگونه اقدامی بصورت اتوماتیک در نرم افزار یا وب سایت ارتباطی متصل می‌گردد.

فرآیند تصویر برداری اتوماتیک دغدغه استاد در تصویر برداری را از بین برده است. اما چالش صدا برداری یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اساتید می‌باشد، چرا که وب کم‌های معمولی و میکروفن‌های موجود در لپ تاپ توانایی پایینی داشته و زمانی که استاد از پشت میز خود بلند می‌شود، جلسه یا کلاس را دچار مشکل می‌نمایند.

وب کم tevo VA300 با داشتن 2 کپسول قوی میکروفون Omnidirectional  که توانایی صدا برداری 360 درجه‌ای در شعاع 3 تا 5 متر را داراست، این دغدغه را نیز مرتفع نموده است.

وب کم Tenveo TevoVA300B

 

شما با خرید محصول tenveo tevo VA300  یک سیستم پخش صدای حرفه‌ای نیز در دست خواهید داشت. اضافه نمودن اسپیکرهایی با کیفیت پخش صدای عالی باعث شده ارتباط دو طرفه بین استاد و دانش آموزان به بهترین شکل ممکن برقرار گردد.

از مزایای استفاده از این محصول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما با خرید یک محصول، دیگر نیاز به خرید وب کم، میکروفون  و اسپیکر ندارید. چرا که tevo Va300 هر سه محصول را بصورت یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشخصات فنی این دستگاه به شرح زیر می باشد:

  • کیفیت تصویر برداری 4K
  • مجهز به هوش مصنوعی جهت تصویر برداری خودکار (AI Auto Framing)
  • دارای اسپیکر داخلی بسیار قوی
  • قدرت بزرگنمایی تصویر تا 5 برابر
  • مجهز به ریموت کنترل جهت حرکت در تصویر
  • مجهز به میکروفون گروهی (omni 360 درجه) با شعاع گیرایی صدای 3 متر و قابلیت حذف اکو، نویز محیط
  • پشتیبانی از استاندارد 264
  • قابلیت کار بر روی Webex,Skype,Zoom,Apple 5.1/6.0/7.1, Android,Windows 7/8/10/11 و ….

شرکت مهندسی نوآوران تحقیق با 30 سال تجربه در حوزه تجهیزات سمعی و بصری و بکارگیری متخصصین مجرب و با تجربه توانسته است بهترین محصولات را در سطوح نیاز مختلف در سبد محصولی خود قرار دهد.

تیم تحقیق و توسعه با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و بازدید از بروز‌ترین محصولات تولیدی کمپانی‌های بزرگ و تمرکز بر نیاز داخلی کشور و بودجه سازمان‌ها تلاش می‌نماید بهترین انتخاب‌ها را در این حوزه داشته و چالش‌های وب کنفرانس در حوزه آموزشی و سایر حوزه‌ها را مرتفع سازد.

امید است با افزایش روز افزون فناوری های ارتباطی و تصویر برداری در مراکز آموزشی شاهد تحولات چشم گیری در بخش آموزش کشور باشیم.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =