نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

ویدئو پروژکتور چیست ؟

تاریخ انتشار: 2019/04/08

ویدئو پروژکتور چیست

ویدئو پروژکتور  دستگاهی است که برای نمایش تصاویر دیجیتالی ارسالی از کامپیوتر ها و لپ تاپ ها در ابعاد بسیار بزرگ و با کیفیت بسیار بالا  روی یک پرده یا دیوار سفید استفاده می‌شود. با رشد سریع تکنولوژی در انتشار اطلاعات و ارتباطات در  ۱۰سال اخیر شرکت ها، سازمان ها و مراکز آموزشی برای سادگی در آموزش و برگزاری بهتر جلسات  از این دستگاه ها  استفاده می‌کنند.

تاریخچه اختراع ویدئو پروژکتور

پروژکتور زمانی که اختراع شد  مجموعه ای ازعکس های به هم چسبیده را با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه در غالب یک نوار پیوسته  نشان می داد. این دستگاه ابتدا با نام ادیسون ویتاسکوپ نامیده شد آن هم به علت مشهور بودن ادیسون در اون زمان که می توانست به موفقیت فروش این دستگاه کمک کند. امروزه شرکت ها ویدئو پروژکتورها را معمولا همراه با یک برد هوشمند استفاده می کنند و البته ویدئو پروژکتور ها بخش جدا نشدنی از هوشمند سازی مدارس هستند.

چرا از پروژکتور استفاده مي کنيم ؟

استفاده از پروژکتور در بسیاری از موارد از جمله کارهای آموزشی، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و جلسات کاری مفید است.

با استفاده از پروژکتور می‌توانید تصاویر و فیلم‌ها را بر روی صفحه بزرگتری نمایش دهید، که به بینندگان کمک می‌کند تا محتوای ارائه شده را به راحتی تر و با کیفیت بیشتری مشاهده کنند. همچنین، با استفاده از پروژکتور می‌توانید به صورت همزمان با چندین نفر ارتباط برقرار کنید و برای آن‌ها یک محتوای یکسان و همزمان را به نمایش بگذارید.

در بازاریابی با چه اهدافی از ویدئو پروژکتور استفاده می شود؟

ویدئو پروژکتورها ابزاری قدرتمند برای ارائه و نمایش تصاویر و ویدئوهای مرتبط با اهداف بازاریابی هستند. در زیر چند کاربرد ویدئو پروژکتور در بازاریابی بررسی می‌شود:

  • نمایش محصولات و خدمات: با استفاده از ویدئو پروژکتور می‌توانید تصاویر و ویدئوهایی را از محصولات و خدمات خود نمایش دهید. این روش می‌تواند به تبلیغ و برندسازی محصولات و خدمات شما کمک کند.
  • ارائه پیشنهادات و تخفیف‌ها: با استفاده از ویدئو پروژکتور می‌توانید تخفیف‌ها و پیشنهادات خود را به مشتریانتان نمایش دهید. این کار می‌تواند به فروش و بازاریابی محصولات و خدمات شما کمک کند.
  • نمایش پرفورمنس‌ها و آمارها: با استفاده از ویدئو پروژکتور می‌توانید پرفورمنس‌ها و آمارهای مرتبط با کسب و کار خود را به شکل گرافیکی و بصری نشان دهید. این کار می‌تواند به گسترش کسب و کار و جذب مشتریان جدید کمک کند.
  • برگزاری جلسات و سمینارها: با استفاده از ویدئو پروژکتور می‌توانید سمینارها و جلساتی را برگزار کنید و محتوای مربوط به کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. این کار می‌تواند به آموزش و آگاهی دادن به مشتریان و همکاران شما کمک کند.
  • نمایش فیلم‌های تبلیغاتی: با استفاده از ویدئو پروژکتور می‌توانید فیلم‌های تبلیغاتی خود را به شکل بزرگتر و جذاب‌تری نمایش دهید.

 

حال که متوجه شدیم ویدئو پروژکتور چیست در بخش بعدی این مقاله به معرفی قابلیت های پروژکتور ها می پردازیم.
برق ورودی این دستگاه 220 ولت و مصرف لامپ و مدار الکترونیکی آن در حدود 300 وات است . ورودی تصویر آن در مدل های ساده با کابل VGA و  AV هم امکان پذیر است و در مدل های جدید تر که از تکنولوژی روز بهره برده اند از پورت HDMI و یو اس بی هم  پشتیبانی می کنند.

 

ویدئو پروژکتور

قابلیت‌های ویدئو پروژکتور

  • شدت روشنایی

شدت روشنایی لامپ ویدئو پروژکتور در واحد Ansi lumens (انسی لومنس ) اندازه گیری می شود.  مقدار انسی لومن ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار متفاوت می باشند. شدت نور و روشنایی برای دیدن تصویر با نورمحیط رابطه معکوس دارد. یعنی هرچه شدت نور بیش تر باشد جهت بهتردیده شدن تصاویر محیط نیاز به تاریکی کمتری دارد. مثلا ویدئو پروژکتور ی با شدت نور کم تر از 3000 لومن به فضای نسبتا تاریک و دستگاه با شدت نور 6500 لومن به بالا قابلیت پخش تصویر در محیط نسبتا روشن را دارا ست.

ویدئو پروژکتور چیست

  • رزولوشن (تفکیک تصاویر)

رزولوشن یا تفکیک تصاویر  به صورت XGA،HD یا WX و FULL HD نمایش داده می شود، هر چه رزولوشن بالاتر باشد، تصویر بزرگتر و با کیفیت تر می شود.

  • کنتراست یا شفافیت تصویر

کنتراست یا شفافیت  تصویر، از مقادیر 200:1،تا 3500:1 نمایش داده می شوند. همان طور که مشخص می باشد هر چه این عدد بزرگتر باشد شفافیت و کیفیت تفکیک رنگ ها  تصویر بیشتر می شود.

  • نسبت طول و تصویر

نسبت طول و تصویر که  شامل دو مقدار 4:3 و 16:9 ضریب مقیاس نامیده می شود که 4:3 سایز تصویر تلویزیون های قدیمی بوده و نزدیک  به مربع  می باشد و 16:9 حالت Wide یا کشیده  بوده که اکثر تلویزیون و مانیتورهای جدید به این شکل هستند.

منتظر پادکست های بعدی ما باشید.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دوازده =