نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

قیمت ویدئو پروژکتور به چه پارامتر هایی بستگی دارد ؟

تاریخ انتشار: 2019/09/16

قیمت ویدئو پروژکتور

آیا در هنگام خرید ویدئو پروژکتور گیج شده اید؟! زمانی که تصمیم به  خرید ویدئو پروژکتور دارید پارامتر هایی بسیاری وجود دارند که بر روی قیمت ویدئو پروژکتور تاثیر گذارند. در این مقاله می خواهیم چند نکته برای اینکه بتوانید پروژکتور مورد نیاز خود را انتخاب کنید بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت ویدئو پروژکتور

  • طول عمر لامپ ویدئو پروژکتور

تعویض لامپ بخش اعظمی از هزینه‌های کلی صاحب پروژکتور را شامل می شود. در حقیقت هنگام خرید پروژکتور باید طول عمر و هزینه تعویض آن را نیز در نظر بگیرید. به طور متوسط لامپ پروژکتور بین 3000 تا 6000 ساعت و در حالت اکو تا 12000 ساعت کار می کند. البته نمی توان گفت که لامپ ویدئو پروژکتور تا پایان طول عمر خود عملکرد مشابهی دارد. گاهی اوقات ممکن است لامپ ها طول عمر طولانی‌تری نیز داشته باشند اما خروجی لامپ به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد.

  • نسبت کنتراست (Aspect Ratio)

تفاوت بین تاریک ترین و روشن ترین پیکسل با نسبت کنتراست مشخص می شود. هرچه نسبت کنتراست بیشتر باشد کیفیت تصویر نیز بهتر است و نشان می‌دهد که دستگاه می تواند نواحی تاریک تر را همزمان با ثابت نگه داشتن کیفیت نواحی روشن تر، به‌خوبی نمایش دهد. نسبت دینامیک معمولا بالاتر و غیر واقعی تر است که نسبت آن با مقایسه تفاوت تصویر کاملاً سفید و تصویر کاملا سیاه مشخص می شود. اما برای محاسبه کنتراست ANSI از الگویی با ۱۶ مربع سفید و سیاه یکی در میان استفاده می شود. هرچه میزان کنترانست یک دیتا پروژکتور بالاتر باشد اصطلاحا انسی لومن بیشتری داشته باشد قیمت ویدئو پروژکتور بالاتر است.

  • رزولوشن (Resolution)

از رزولوشن برای بیان تعداد پیکسل های تصویر یا صفحه نمایش استفاده می شود که بصورت یک جفت عدد زوج نمایش داده می شود. دقت کنید هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد تصویر از کیفیت بالاتری برخوردار است. که این یک عامل تاثیر گذار بر روی قیمت ویدئو پروژکتور می باشد، یعنی هر چه رزولوشن پروژکتور بیشتر باشد قیمت دیتا پروژکتور بالا تر است.

  • شدت روشنایی(ANSI lumens)

شدت روشنایی از مهمترین مشخصات فنی ویدئو پروژکتور ها می باشد که به شرایطی از جمله نور محیط، اندازه پرده نمایش و… بستگی دارد یه این معنی که با توجه به تعداد افرادی که در اتاق حضور دارند، میزان نور محیط (محیط پر نور است یا کم نور) و ابعاد پرده نمایش شدت روشنایی پروژکتوری که می خرید متفاوت است. هر چه ویدئو پروژکتور روشنایی بیشتری داشته باشد یعنی میزان انسی لومن آن بالا تر است و در نتیجه قیمت دیتا پروژکتور بیشتر است.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =