نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

باید ها و نباید هایی که در یک ارتباط ویدئو کنفرانس رعایت کنید!

تاریخ انتشار: 2018/05/05

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس یا کنفرانس ویدیویی به سرعت تبدیل به یک استاندارد تجاری در بسیاری از صنایع شده است . فن آوری های جدید، ارتباط با مشتریان، شرکا و کارکنان در سرتاسر جهان را از همیشه آسان تر کرده است . برای کسب و کارهای مختلف آموزش کارکنان در خصوص ویدئو کنفرانس بسیار مهم است، به دلیل اینکه استفاده از این تکنولوژی در سرتاسر دنیا روز به روز در حال افزایش میباشد . در اینجا به 10 باید و نبایدی که در ویدئو کنفرانس برای یک تجربه بهتر باید رعایت کنید اشاره میکنیم :

  • میکروفون خود را بیصدا کنید حتی زمانی که صحبت نمیکنید یا در اتاق تنها هستید . صداهای موجود در پس زمینه میتواند باعث مزاحمت و بهم ریختگی جلسه شود .
  • همیشه از تنظیمات ویدئویی خود مطمئن باشید . هم چنین زمانی که به صورت تک نفره سخنرانی میکنید حتما میکروفون خود را بررسی نمایید که روشن است یا خاموش !!!
  • هیچگاه دوربین ویدیو کنفرانس را در سطح خیلی پایین یا خیلی بالا قرارندهید . هم چنین قرار دادن دوربین با زوایای نامناسب میتواند باعث مزاحمت و به هم ریختگی در حین کنفرانس شود . همیشه اطمینان حاصل کنید که دوربین هم سطح با چشمان شما باشد ( eye Level )
  • مطمئن باشید که اتاق شما به اندازه کافی روشن باشد ( روشنایی جانبی بهترین حالت میباشد ) نور نامناسب در سالن جلسات باعث میشود فردی که با شما صحبت میکند فکر کند شما در زندان هستید . با استفاده از نور طبیعی و یا نور بالاسری اتاق خود را روشن نگه دارید .
  • لباس مناسب بپوشید حتی اگر از خانه در یک جلسه ویدئو کنفرانس شرکت میکنید .
  • دکوراسیون محیط کار شما باید مناسب کار شما باشد، همیشه اتاق کنفرانس خود را تمیز نگه دارید در غیر این صورت برای انجام جلسه ویدئو کنفرانس اتاق دیگری پیدا کنید . این تمیزی بیشتر از هرقسمتی شامل میز کنفرانس شما میباشد، وجود لیوان ها و ظروف مصرف شده میتواند چهره جلسه ویدیو کنفرانس را از سمت شما مختل کند .
  • قبل از برقراری تماس ویدئویی به خصوص جلسات ویدئو کنفرانس مهم میکروفون خود را تست کنید، این تست را با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با همکاران خود انجام دهید . در یک جلسه مهم هیچ چیز بدتر از مشکل در به اشتراک گذاری یک محتوای مهم و صدای ضعیف نیست .
  • اگر در یک تماس گروهی بدون ویدئو هستید، قبل از صحبت کردن حتما خودتان را معرفی کنید . بعضی جملات مانند “سلام من احمد هستم، من یه سوال دارم” این کار در واقع به نفرات حاضر در ارتباط اطلاع میدهد که چه کسی در حال صحبت کردن میباشد . پس همیشه به یاد داشته باشید به صورت مودبانه خودتان را معرفی کنید .
  • در هنگام تماس ویدیویی، ایمیل هایتان را بررسی نکنید، مقاله بخوانید همچنین کار اضافی خارج از تماس ویدئویی انجام ندهید. برای دیگر شرکت کنندگان در ارتباط آسان است تا بفهمند شما تمرکز ندارید.
    در طی ارتباط ویدئویی وقتی صحبت می کنید، به جای نگاه کردن به خودتان در صفحه نمایشگر صحبت کنید. این به دیگران در تماس کمک خواهد کرد احساس کنید که شما 100 درصد در کنفرانس حضور دارید.
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید