نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مزایای ویدئو کنفرانس و کاربردهای آن

تاریخ انتشار: 2018/10/08

ویدئو کنفرانس

فهرست مطلب

ویدیو کنفرانس چیست؟

ویدیو کنفرانس تکنولوژی است که با استفاده از آن کنفرانس با حضور شرکت کنندگانی از مکان های مختلف برگزار می شود. با ویدئوکنفرانس، حضار می توانند از طریق انتقال صوت و تصویر یکدیگر را ببیند و صدای هم را بشنوند. این کنفرانس زنده به گونه ای است که برقراری ارتباط در زمان واقعی امکان پذیر است و در آن امکان تبادل تصاویر ویدئویی، صوت، متن و عکس نیز در صورت نیاز وجود دارد. سیستم ویدئو کنفرانس با تماس های تصویری تلفنی متفاوت است چون تعداد نامحدودی از شرکت کنندگان می توانند در آن حضور داشته باشند؛ در صورتی که مکالمه تصویری از طریق تلفن فقط بین دو نفر انجام می گیرد. در ادامه برخی مزایا و معایب ویدئو کنفرانس مطرح شده است:

ویدئو کنفرانس ارتباط بصری با مشتریان و همکاران را در هرکجا و هر زمان تسهیل می‌کند. علاوه بر این، یک کنفرانس ویدئویی می‌تواند در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی کند و اثرات زیست محیطی را به روش‌های شگفت انگیز (اما قابل توجه) کاهش دهد. با همه مزایای برتر کنفرانس ویدئویی ، جای تعجب نیست که جلسات آنلاین به یک روش ارتباطی برای بسیاری از مشاغل در سراسر جهان تبدیل شده‌است.

برای مشاهده عمیق در مورد کنفرانس ویدیویی و اینکه چگونه برای کسب و کار شما مفید است، به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

استفاده از کنفرانس ویدئویی در سال‌های گذشته به دلیل هزینه‌های بالا و تاخیر در شبکه بسیار محدود بوده است، اما امروزه همه چیز تغییر کرده است و نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که جلسات مجازی و غیر حضوری جایگزین جلسات حضوری شده است.

برخی از ویژگی‌های ویدئو کنفرانس

در ابتدا از ویدئو کنفرانس برای کاهش هزینه‌های سفر استفاده می‌شد. در حال حاضر، مزایای گسترده‌تر، ابزارهای ارتباطی آنلاین به طور مداوم در حال گسترش هستند. کار کردن با یکدیگر هرگز آسان‌تر نبوده است، و توجه به این تغییر، بهره‌وری همکاری از راه دور فراهم می‌کند. برخی از ویژگی‌های ویدئو کنفرانس به شرح ذیل می‌باشد:

  • کیفیت ارتباطات را بهبود می‌بخشد.
  • روابط تجاری را تقویت می‌کند.
  • بهینه سازی جلسات
  • جلب رضایت کارکنان

همه مزایا حول یک نکته کلیدی می چرخند: زمانی که بتوانیم افرادی را که در حال کار هستیم ببینیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم، سریعتر به سمت اهداف خود حرکت می‌کنیم.

افزایش تقاضا برای ویدئو کنفرانس

جلسات آنلاین برای استراتژی همکاری بسیاری از شرکت‌ها حیاتی شده‌اند. سیستم‌های کنفرانس ویدیویی از لپ‌تاپ‌های معمولی روی یک میز کار ساده تا مجموعه‌های پیچیده تر را شامل می‌شوند. به لطف فناوری قابل اعتمادتر و قیمت‌های پایین‌تر، کنفرانس از راه دور در حال تبدیل شدن به یک ابزار اصلی بهره وری سازمانی است. جریان ثابت فناوری جدید نیز قابلیت استفاده را به شدت بهبود بخشیده است. همراه با قابلیت اطمینان بیشتر، هزینه کل مالکیت کاهش می‌یابد.

سیستم ویدئو کنفرانس

مزایای ویدئو کنفرانس

  • کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری

ویدیو کنفرانس، کار افرادی که مجبور به سفرهای تکراری برای برگزاری کنفرانس هستند را راحت تر کرده است. این تکنولوژی امکانی را برای این افراد فراهم می آورد تا کنفرانس ویدئویی را بسیار راحت از داخل خانه و یا محل کار خود برگزار کنند و در نتیجه سفرهای کاری درون شهری و برون شهری به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

  • برگزاری کنفرانس در هر زمانی

هیچ محدودیت زمانی برای برگزاری کنفرانس ویدئویی وجود ندارد بلکه می توان ویدئوکنفرانس را در هر زمانی که مورد نیاز باشد؛ برگزار کرد. حتی اگر اعضای کنفرانس در شهرهای مختلفی در جهان ساکن باشند؛ فقط کافی است که با تجهیزات ویدئو کنفرانس خود حضور پیدا کنند.

  • برقراری ارتباط بهتر

با ویدئو کنفرانس می‌توان ارتباط بهتری از طریق تصاویر، فایل های ویدئویی و صوتی برقرار کرد. به این ترتیب ایده ها و نظرات مطرح شده در در طول جلسات به وضوح و روشنی مطرح خواهند شد و با اشتراک گذاری صفحه نمایش، توضیح بیشتری در خصوص هر مطالب در صورت نیاز ارائه داده خواهد شد.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

همانطور که پیش از این اشاره شد ویدئوکنفرانس نیاز به سفرهای تجاری را به طور قابل توجهی کمتر می کند. در گذشته هزینه های بسیار زیادی برای سفر، خوراک و اقامت حاضرین جلسه صرف می شد. سفر کردن در مسیرهای طولانی و فقط برای حضور در یک جلسه موجب اتلاف وقت و هزینه است اما تمام اینها را می توان با کمک ویدئو کنفرانس و شرکت در یک جلسه مجازی برطرف کرد.

  • بهبود کارایی

برقراری ارتباط راحت و سریع موجب بهبود کارایی جلسات ویدئو کنفرانس خواهد شد. برگزاری ویدئو کنفرانس محیط کاری مطلوبی را برای افراد پدید می آورد به طوریکه می توانند از هر جایی در آن شرکت کنند. به این ترتیب هیچ ایده یا نظری بدون توضیح باقی نمی ماند و هر فرد می تواند با ورود به حساب کاربری از هر مکانی نظرات خود را به روز کند.

  • افزایش بازگشت سرمایه

کاهش تعداد سفر های مورد نیاز موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها شده و بازگشت سرمایه با سرعت افزایش پیدا می کند. به این ترتیب نرخ رشد درآمد شرکت نیز بالاتر خواهد رفت.

هزینه‌های پایین‌تر، روند تقاضا و سهولت استفاده باعث گسترش استفاده از ویدئو کنفرانس شده است. در طی چند سال گذشته، حتی زمانی که بسیاری از کارمندان اداری مجبور به کار از منزل شدند ، این ابزار برای بسیاری از مشاغل در سراسر جهان از اهمیت حیاتی برخوردار شد. اکنون ما بیشتر آگاه هستیم که محیط‌های کاری مشترک و متمرکز بر تیم می‌توانند مزایای تجاری باورنکردنی را به ارمغان بیاورند. در میان بسیاری از مزایای تحقیقاتی نشان داده شده، ویدئو کنفرانس باعث بهبود در موارد زیر می‌شود:

  • یک شرکت را به طور موثرتر به سمت اهدافش سوق می‌دهد.
  • پرورش خلاقیت و یادگیری
  • ترکیب مهارت‌ها، نقاط قوت و دیدگاه های مکمل
  • ایجاد اعتماد؛ مشارکت برابر را تشویق می‌کند.
  • یک حس قوی از هدف را ایجاد می‌کند.
  • افزایش توسعه کارکنان
  • آموزش مهارت‌های حل تعارض
  • ترویج احساس مالکیت گسترده‌تر
  • تشویق بهمشارکت و تلاش‌های مشترک
  • ارائه سریع‌تر حل مشکل و افزایش نوآوری
  • بهبود رضایت شغلی و حفظ کارکنان

افزایش تقاضا برای کنفرانس ویدئویی با ظهور کار از راه دور به شدت افزایش یافت.

همانطور که گزارش تاثیر کنفرانس ویدئویی نشان می‌دهد، پیش از شیوع همه‌گیری، روند بزرگی وجود داشت. با این حال، ظهور Covid-19 باعث افزایش چشمگیر بازار جهانی ویدئو کنفرانس در سال 2020 شد.

ویدئو کنفرانس

مزایای برتر کنفرانس ویدئویی

به غیر از کاهش هزینه سفر و رفت و آمد، مزایای گسترده دیگری مانند کاهش زمان تلف شده در جلسات وجود دارد. در زیر برخی از اصلی‌ترین دلایلی که شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری از ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند آورده شده است:

  • صرفه جویی در هزینه

هزینه‌های سفر به سرعت افزایش می‌یابد. با برقراری تماس ویدیویی، هزینه‌های حمل و نقل، هتل‌ها و وعده‌های غذایی کارمندان را حذف می‌کنید. کاهش هزینه‌های سفر برای تنها یک کارمند، بیش از هزینه یک سیستم ویدئو کنفرانس است که می‌تواند توسط کل شرکت استفاده شود. و سخت افزار کنفرانس ویدیویی هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است. از دوربین‌های اتاق کنفرانس گرفته تا مانیتورهای ویدئو کنفرانس، قیمت راه اندازی در چند سال گذشته کاهش یافته است.

  • بهره وری بهبود یافته و عملیات بهینه شده

شما می‌توانید همزمان در دو یا چند مکان باشید و همه این‌ها به لطف ویدئو کنفرانس است. پیامدها برای بهره وری بسیار زیاد است. در حالی که کاهش نیازهای سفر به کارمندان کلیدی کمک می‌کند تا راندمان خود را به حداکثر برسانند، برقراری تماس‌های ویدیویی با مشتریان و شرکا در سراسر جهان باعث بهبود کارایی می‌شود.

تماس‌های ویدیویی به میزان زیادی مشکلاتی که از طریق ایمیل یا تماس‌های تلفنی بوجود می‌آید را کاهش داده‌اند. با جدیدترین ابزار کنفرانس ویدئویی یکپارچه، حالات چهره و زبان بدن پیام کامل‌تری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، زمانی که علاوه بر صدا، تصویر همکاران  خود را نیز می بینند‌،هوشیارتر و متمرکزتر خواهند ماند.

به طور کلی، ویدئو کنفرانس منابع انسانی شما را به حداکثر می‌رساند. پروژه‌ها می‌توانند سریع‌تر تکمیل شوند و شرکت کنندگان احساس کنند که با یکدیگر و اهداف جلسه هماهنگی بیشتری دارند.

  • بهره وری بهبود یافته

نشانه‌های تصویری، سطحی از کارایی را به ارمغان می‌آورد که با تماس‌های صوتی امکان پذیر نیست. به همین دلیل، شرکت‌کنندگان کارهای بیشتری از طریق کنفرانس ویدیویی انجام می‌دهند، مانند مدل‌های نمایشگر و محصولات نمایشی و این می‌تواند به تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه کمک کند. طرفداران اعتراف می‌کنند که حتی کارآمدتر از جلسات حضوری است. وقتی همه در یک اتاق هستند به دلیل نظرات جانبی و انحرافات، بحث‌ها می‌توانند به سرعت از مسیر خارج شوند. ساختار یک ویدئو کنفرانس فضای کمتری را برای گفتگوهای کوچک فراهم می‌کند.

تماس‌های تلفنی (تماس‌های صوتی) می‌تواند شرکت کنندگان را وسوسه کند که به تلفن‌های هوشمند خود نگاه کنند، به کار با لپ تاپ خود ادامه دهند یا در اینترنت جستجو کنند. در عین حال، با محصولاتی مانند بلندگوهای کنفرانس با کیفیت بالا، همه می‌توانند به وضوح بشنوند و شنیده شوند، که همراه با ویدئو خوب، سطح رضایت و تعامل را افزایش می‌دهد.

  • گسترش سریع

اگر جلسه ای دارید که باید فورا برگزار شود ویدئو کنفرانس بهترین انتخاب است. چه نمایش دموی جدیدترین طراحی محصول باشد، چه ارائه اطلاعات حیاتی یا تعیین اهداف جدید، نیازی به جمع آوری همه کارکنان در یک مکان نیست. برخلاف یک کنفرانس تلفنی، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش برای تاثیر بصری روی آن سهمیه‌ها، مهلت‌ها یا تغییرات استراتژیک کافی است. علاوه بر این، شما کنترل بیشتری بر این دارید که مطمئن شوید پیام شما به گوش همه می‌رسد و به وضوح توسط همه قابل درک است.

  • افزایش رضایت کارکنان

کارکنان فعال، کارمندان مولد هستند. ویدئو کنفرانس به این مسئله کمک می‌کند. سفرهای مکرر عوارض جسمی و روحی دارد که می‌تواند به شدت بر تعادل کار و زندگی تاثیر بگذارد. جایگزینی این سفرها با تماس‌های ویدیویی باعث سلامتی و رضایت شغلی بیشتر می‌شود. این به نوبه خود، عملکرد و بهره وری را افزایش می‌دهد.

میزان دورکاری در حال افزایش است و تحقیقات نشان می‌دهد که کار از راه دور باعث رضایت کارکنان می‌شود. در مطالعه‌ای که اخیراً توسط آزمایشگاه انجام شده است، 77 درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند که داشتن امکان کار از خانه پس از همه‌گیری باعث خوشحالی بیشتر آن‌ها می‌شود.

کارمندانی که کمتر سفر می‌کنند و در عوض کنفرانس ویدیویی دارند، سالم‌تر، شادتر و بهره‌ورتر هستند. انعطاف پذیری دفتر همچنین باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها می شود. Global Workplace Analytics، پس انداز سالانه 11000 دلاری را به ازای هر نفر در سال گزارش می‌دهد که کارگران می توانند 50٪ مواقع از خانه کار کنند.

  • ارتباطات بهبود یافته و روابط مستحکم تر

ارتباطات انسانی پیچیده است: زبان بدن، تماس چشمی و لحن صدا. گاهی اوقات، فقط کلمه گفتاری به تنهایی چیز زیادی برای تفسیر باقی می‌گذارد. تماس‌های تلفنی لحن را آشکار می‌کنند، اما زبان بدن، ژست‌ها و حالات چهره را که برای درک مهم هستند، کنار گذاشته‌اند. با این حال، تاثیر کیفیت صدا را دست کم نگیرید. ناتوانی در شنیدن واضح صدای افراد در جلسه می‌تواند باعث ناامیدی شود زیرا تمرکز و انرژی بیشتری بر روی فهمیدن آنچه که کسی می‌خواهد بگوید تا هدف جلسه صرف می‌شود.

درک و ارتباط شخصی کلیدهای روابط کاری موفق است که در طی کنفرانس ویدیویی ایجاد می‌شود. در نهایت، این چیزی است که باعث ایجاد همکاری موثر می‌شود.

  • حمایت از ابتکارات سبز

سفرهای کاری از بسیاری جهات بر محیط زیست تاثیر می گذارد. کنفرانس ویدیویی یک روش هوشمندانه و اقتصادی برای شرکت در جلسات یا حمایت مالی است. سازگار با محیط زیست نیز هست.

کاهش سفرهای کاری به موارد زیر کمک می‌کند:

  1. مصرف انرژی – پرواز، رانندگی و اقامت در هتل مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کند که باعث تولید آلاینده‌های هوا و دی اکسید کربن می‌شود که به تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.
  2. تولید زباله – جلسات حضوری باعث ایجاد زباله‌های زیادی می‌شود. از جمله زباله: کاغذ، جوهر چاپگر، تونر، بطری‌های پلاستیکی آب و ظروف شیرینی غیر قابل بازیافت.
  3. ضایعات مواد غذایی – سازمان دهندگان کنفرانس معمولاً بیش از آنچه که شرکت کنندگان می‌توانند مصرف کنند سفارش می‌دهند.

جایگزینی سفر با کنفرانس ویدئویی، تاثیرات زیست محیطی عمیقی دارد. منطق اقتصادی هم دارد. یک مطالعه نشان داد که کسب‌وکارهایی با درآمد سالانه ۱ میلیارد دلاری یا بیشتر با افزودن ویدئو کنفرانس به بازگشت سرمایه در ۱۵ ماه می‌رسند. نزدیک به 900 سفر کاری در سال اول حذف خواهد شد. تاثیر زیست محیطی؟ کاهش 2271 متریک تن آلودگی طی پنج سال. این معادل گازهای گلخانه ای حذف 434 وسیله نقلیه مسافربری از جاده است.

ویدیو کنفرانس

سایر مزایا و کاربردهای ویدئو کنفرانس

از دیگر مزایای ویدئو کنفرانس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش از راه دور
  • مشاوره از راه دور
  • پزشکی از راه دور
  • برگزاری جلسات منظم بین مدیران سازمان ها
  • برپایی جلسات مالی بین روسای شعب با ادارات کل بانک ها
  • برگزاری و شرکت درمناقصه‌ها و مزایده‌های بین‌المللی
  • برگزاری جلسات در شرایطی که امکان برگزاری جلسه حضوری وجود ندارد
  • برگزاری و شرکت در سمینارها و کنفرانس‌ های مهم داخلی و خارجی
  • تجارت از راه دور شامل: بازاریابی، معرفی محصولات و خدمات و تبادل اسناد مالی و عقد قرارداد و خدمات پس از فروش
  • گزارش ازراه دور شامل: تبادل نظر و ارائه گزارش به مدیران در مورد پروژه های برون شهری مانند سدسازی، معدن وغیره
  •  امکان اتخاذ تصمیمات خطیر در شرایط بحرانی
  • امکان نظارت و مدیریت سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه به طور دائم
  • برقراری ارتباط بین دفاتر شرکت های بزرگ حتی در کشور های مختلف
  • برپایی جلسات نظامی با رعایت پیشرفته ترین الگوریتم های رمزنگاری
  • امکان ضبط محتوی جلسات از طریق اتصال به رسانه های Recorder
  • قابلیت تعامل با کلیه سیستم های صوتی و تصویری از ابتدایی تا پیشرفته

مزیت رقابتی

هر یک از مزایای ذکر شده در بالا، مزیت رقابتی شرکت‌ها را تقویت می‌کند. تیم‌هایی که از طریق تماس‌های ویدیویی ارتباط برقرار می‌کنند، دانش را سریع‌تر و کارآمدتر به اشتراک می‌گذارند. این امر زمان ورود به بازار را کاهش می‌دهد. بخش‌های پشتیبانی روابط شخصی با مشتری را ایجاد می‌کنند. تولیدکنندگان می‌توانند زمان را کاهش دهند و کیفیت را از طریق کنفرانس های ویدئویی بهبود بخشند. آن‌ها می‌توانند کیفیت را تأیید کنند، تغییراتی را پیشنهاد کنند و از دقت در طول چرخه عمر محصول اطمینان حاصل کنند.

ارزش افزودن به ویدئو کنفرانس

گستره گزینه‌ها برای انتخاب ویدئو کنفرانس متناسب با نیاز و بودجه شما بسیار زیاد است. گزینه‌ها شامل سیستم‌های مبتنی بر سخت افزار، مجموعه‌های نرم افزاری و سیستم‌های مجازی می‌شوند. قیمت‌ها نیز نسبت به چند سال پیش کاهش یافته است.

مجموعه وسیعی از محصولات نیازهای کارمندان را چه در شرکت‌های کوچک و چه در شرکت‌های بزرگ برآورده می‌کند. حتی این سیستم‌های کنفرانس ویدئویی تجربه کار از منزل را نیز ارتقا می‌دهند.

نمایشگرهای با دید بالا

اتاق‌های کنفرانس نیاز به نمایشگرهای بزرگ دارند. ارائه توانایی حاشیه نویسی و ذخیره مطالب ارائه کمک بیشتری می‌کند، به خصوص با ابزارهای اشتراک گذاری و ذخیره محتوای آنلاین.

برای افزودن خدمات کنفرانس ویدیویی، به دنبال نمایشگرهایی باشید که دارای گزینه‌های تعاملی و اشتراک‌گذاری محتوا هستند که برای ارائه همکاری ساده در جلسات طراحی شده‌اند.

ویدئو کنفرانس 

بهره مندی از مزایای برتر کنفرانس ویدئویی

ویدئو کنفرانس به عنوان یک ابزار ارتباطی با سرعتی بی سابقه در حال رشد است. کسب و کارها به دنبال بهره مندی از مزایای نشان داده شده همکاری اضافه هستند. کسانی که سیستم ویدئو کنفرانس را پیاده سازی می‌کنند به سرعت مزایای بسیاری از ویدئو کنفرانس را تجربه می‌کنند.

مزایای قابل سنجش شامل کاهش هزینه‌های سفر و افزایش بهره‌وری است. حتی مزایای تاثیرگذارتر در ارتباط بهبود یافته، روابط تجاری بهتر و کارایی بیشتر جلسات است. با افزایش رضایت کارکنان و کاهش اثرات زیست محیطی، شرکت‌ها مزیت رقابتی خود را بهبود می‌بخشند.

19 درصد افراد ویدئو کنفرانس را یا بصورت آنلاین یا بر روی یک تلفن همراه انجام می دهند. با ما همراه باشید تا با مزایای ویدئو کنفرانس و کاربرد های آن آشنا شوید.

  • کاربران جوان تر ترجیح می دهند بیشتر از تماس های ویدئویی برای ارتباطات استفاده می کنند:

    1- 29 درصد گروه سنی 18 تا 29 سال
    2- 25 درصد گروه سنی 30 تا 49 سال
    3- 16 درصد گروه سنی 50 نا 64 سال
    4- 15 درصد گروه سنی بالاتر از 65 سال

  • مزایای ویدئو کنفرانس

1- افزایش بهره وری (94 درصد)
2- افزایش تاثیر جلسات (88 درصد)
3- تسریع در تصمیم گیری (87 درصد)
4- کاهش هزینه های سفر (87 درصد)

  • دستگاه های رایج مورد استفاده در ویدیو کنفرانس

1-طبق آمار 71 درصد از دستگاه های که در ارتباط ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند کامپیوتر ها و لپ تاپ ها می باشند.
2-در 65 درصد از ارتباطات ویدیو کنفرانسی از  تجهیزات سخت افزاری ویدئو کنفرانس استفاده می شود.
3- از تبلت ها در  34 درصد کنفرانس های ویدئویی استفاده می شود.
4-و سهم تلفن های هوشمند در ارتباطات ویدئویی 33 درصد می باشد.

  • 79 درصد جلسات با استفاده از ارتباط ویدیویی (ویدئو کنفرانس) انجام می گیرد.ویدئو کنفرانس

آیا از کاربرد های ویدئو کنفرانس اطلاع دارید؟

ویدئو کنفرانس کاملا فراگیر شده است و در تمام صنایع از آن استفاده می شود. پیشرفت های اخیر در زمینه شبکه های وایرلس و وسایل قابل حمل موجب شده توجهات بیشتری به سمت تبادل اطلاعات ویدئویی در هر کجا و هر زمانی جلب شود.
کاربردهای عمومی بسیاری را می توان برای ویدئوکنفرانس برشمرد. هر دپارتمانی در هر سازمان که جلسات مختلفی اعم از مالی، مهندسی، منابع انسانی، تولید، بازاریابی، توسعه محصول، فروش و آموزش در آن برگزار می شود.

مکان مناسبی برای استفاده از کنفرانس ویدئویی است تا:

-با کارمندان در نقاط مختلف بدون سفر کردن ارتباط برقرار شود
-با متخصصان دور از دسترس به منظور مشاوره یا آموزش تماس حاصل شود
-با منتخبین جویای کار یا بازرسین مصاحبه شود
-برای مشتری یا فروشنده پرزنتیشن ارائه شود
-بتوان داده ها و پرزنتیشن ها را در زمان مقتضی یا به صورت آن لاین مشاهده کرد
-بتوان اطلاعات را در هر زمان و هر مکانی دریافت کرد

ویدئو کنفرانس

افزایش بازده از طریق ویدئو کنفرانس

با کاهش زمان مسافرت بی ثمر، پیشگیری از تاخیر در برگزاری جلسات، برگزاری جلسات سازنده تر و کوتاهتر و ارسال و دریافت پیامهای غنی تر با استفاده از ویدئوکنفرانس می توان کارایی و بازده را افزایش داد. ویدئوکنفرانس به شما اجازه می دهد؛ تعداد شرکت کنندگان را افزایش دهید. معمولا مشکل است که بتوانید اطلاعات مختلف را به صورت همزمان به افراد مختلف بدهید؛ اما با ویدئوکنفرانس هر شخصی که به داده ها نیاز داشته باشد می تواند در صورت لزوم هر نوع اطلاعاتی را دریافت کند.
بسیاری از سازمانها مزیت رقابتی استفاده از ویدئوکنفرانس را به خوبی درک کرده اند. با ویدئوکنفرانس محصولات توسعه پیدا کرده و بسیار سریعتر به بازار معرفی می شوند؛  مشکلات بسیار سریعتر حل شده و هرشخصی که باید در تصمیم گیری دخالت کند می تواند بدون نیاز به سفر یا انتظار برای حضور آن شخص در محل جلسه از راه دور نظر خود را بیان کند.

کاربرد ویدئو کنفرانس

با مراکز کاربرد ویدئو کنفرانس آشنا شوید

کاربرد های ویدئو کنفرانس

تجهیزات ویدئوکنفرانس با توجه به ماهیتی که در برقراری ارتباطات تصویری دارند کاربرد های بسیار زیاد و قابل اهمیتی دارند.
ویدئو کنفرانس معمولا برای مراکز درمانی ، آموزشی جهت برگزاری کلاس های آموشی و در سازمان های دولتی، موسسات مالی و خصوصی جهت برگزاری جلسات تصمیم گیری که بصورت نقطه به نقطه و یا چند نقطه ای قابل استفاده می باشد.

در این مقاله در نظر داریم کاربرد های ویدئوکنفرانس را در سازمان های مختلف بررسی کنیم ، با ما همراه باشید .

  • کاربرد ویدئو کنفرانس در سازمان های نظامی

اهمیت بالا در عدم نفوذ اطلاعات و حساسیت در برقراری جلسات ویدئوکنفرانس دلیل دقت بالا در انتخاب برند های ویدئوکنفرانسی در سازمان های نظامی و دولتی شده است. تجهیزات ویدئو کنفرانس  به دلیل دارا بودن پروتکل  امنیتی AES این امکان را فراهم می کنند تا جلسات کاملا بصورت محرمانه و با امنیت بالا برگزار شوند.

امکان استفاده ااز Firewall در دستگاه های ویدئو کنفرانس و تغییر رنج پورت ها (کم یا زیاد کردن) موارد قابل توجه دایره فاوا می باشد.

ویدئو کنفرانس

  • کاربرد ویدئو کنفرانس در علوم پزشکی (تله مدیسین) 

در بعضی از موارد عدم دسترسی به پزشک  به بهای جان یک انسان تمام می شود. از موارد مورد استفاده ویدیو کنفرانس در پزشکی می توان به آموزش و افزایش تجربه دانشجویان پزشکی تا بتوانند یک عمل جراحی و مشکلات احتمالی را به صورت زنده ببینند، رویت جراحی های پر اهمیت بدون حضور پزشک، ویزیت بیماران توسط متخصص از راه دور و حتی اتصال دستگاه های اسکوپ پزشکی در هر حوزه را به ویدئو کنفرانس و … اشاره کرد.

ویدیو کنفرانس

  • کاربرد ویدیو کنفرانس در آموزش

انتقال اطلاعات همیشه امر مهمی برای هر سازمان دولتی یا خصوصی است ،

دستگاه های ویدیو کنفرانس با توجه به قابلیت ضبط و انتشاری که دارند می توانند در این حوزه به آموزش و صرفه جویی در زمان کمک کنند. قابلیت  انتشار یا همان streem  کردن  باعث کاهش هزینه شده است. قابلیت رکود کردن در بعضی از سیستم های ویدئوکنفرانس باعث آرشیو سازی کلاس های اموزشی شده است که از برگزاری مجدد کلاس ها جلو گیری کنند.

  • کاربرد ویدئو کنفرانس در تجارت

اولین کلماتی که به ذهن ما بعد از شنیدن تجارت می رسد کاهش هزینه افزایش درآمد و یا در خانه ماندن و کار کردن بوده
ایا ماهیت ویدئوکنفرانس چیزی جز این است ؟

کاربرد ویدئو کنفرانس

  • کاربرد ویدئوکنفرانس در بحران

در وضعیت های فوری و اضطراری که زمان برای حضور در محل وجود ندارد یا بحران هایی مثل سیل و زلزله و… که دسترسی به مناطق مربوطه را محدود می سازد میتوان از ویدئوکنفرانس بهره برد.

  • کاربرد ویدئوکنفرانس در صنعت

نظارت بر تولید و توزیع و صادرات بدون صرف وقت برای سفر های تجاری.
پرزنت برای مشتریان و تصمیم گیرندگان از راه دور که این امر خود کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان را به دنبال دارد که باعث دستیابی هر  چه سریع تر به مقاصد می شود.

ویدئو کنفرانس

  • استفاده از تجهیزات ویدئو کنفرانس در دفاتر حقوقی

اهمیت  ویدئو کنفرانس

فرایند کشف جرم از اهمیت بسیار زیادی در پرونده های حقوقی متعدد برخوردار است و می تواند یک روش ضروری برای هر دو طرف از لحاظ جمع آوری و بدست آوردن اطلاعات پیش از محکمه نهایی باشد.
ما با چند محکمه و وکلای حقوقی که از ویدئو کنفرانس برای این جلسات مهم استفاده کردند تا حین جمع آوری اطلاعاتی که برای تکمیل پرونده هایشان به آن نیاز دارند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند؛ صحبت کرده ایم.

حالا می خواهیم به شما کمک کنیم تا بدانید چطور این وسیله ارتباط جمعی قدرتمند می تواند در زمینه های قانونی از طریق به کار بردن ویدئو کنفرانس برای شهادت های قانونی مفید باشد.

1.در استفاده از ویدیو کنفرانس نشانه های غیرکلامی نادیده گرفته نمی شوند.

استفاده از ویدئو کنفرانس به وکیل مدافع اجازه می دهد تا علائم غیرکلامی شاهد را که بدون اینکه نیاز به حضور شخص در اتاق بازجویی باشد؛ ببیند.
بسته به اندازه اتاق و تنظیمات موجود، وکیل مدافع می تواند درخواست کند که دوربین کل بدن اشخاص را نشان دهد یا فقط روی چهره آنها زوم کند.

اگر وکیل مدافع احساس کند که نمی تواند افکار دورنی شخص را کاملا درک کند، می تواند یک کارشناس حقوقی یا دستیار قانونی برای مشاهده اعمال و رفتار شخص به عنوان مشاور داخلی  استخدام کند. این کار بازهم از لحاظ هزینه بسیار به صرفه تر از سفر کردن است و نکته دیگر اینکه هزینه فردی که وکیل نیست از یک وکیل بسیار کمتر است.

2.مشارکت بیشتر با مشاوره حقوقی

می توان به طور خصوصی بدون اینکه شخص دیگر صدای شما را بشنود با مشاور حقوقی مشورت کنید و در اینصورت زمان بسیار کمتری صرف همفکری خواهد شد تا اینکه مجبور باشید با نوشتن گفته های خود مشورت کنید.

با این مشارکت و کمک گرفتن بیشتر از افرادی که به وکیل مدافع کمک می کنند می توان سوالات بهتری  از شاهد پرسید و به این ترتیب فرایند کشف جرم بسیار بهتر انجام خواهد گرفت.

3.صرفه جوبی در زمان با استفاده از ویدئو کنفرانس

زمان سفر معمولا یک زمان بدون فعالیت است که عملاً به هدر می رود. صرفه جویی زمان سفر و افزایش استفاده از ابزار ویدئو کنفرانس به وکلای مدافع امکان صرفه جویی چندین ساعت در ماه را می دهد. آن ها از این زمان اضافه می توانند برای بررسی پرونده های بیشتر و افزایش ساعات کاری ماهیانه خود استفاده کنند.

افزایش ساعات کاری یکی از روش های محاسبه ROI (بازگشت سرمایه) برای یک دفتر حقوقی است که موجب ROI بهتر برای “مشتری” نیز می شود چون در این صورت نیازی به پرداخت هزینه توسط مشتری برای سفر و زمان تلف شده نیست.

4.افزایش عملکرد

با صرفه جویی در زمان و هزینه، کنفرانس ویدئویی می تواند به دفاتر حقوقی بزرگ و کوچک در ارتقای سطح کیفی آنها کمک کند. با روش های منعطف تر و سخت افزارهای تواناتر، جلسات مجازی روشی بسیار مناسب برای کاهش هزینه های سفر و افزایش درآمد دفاتر حقوقی است.

دفاتر حقوقی با اضافه کردن تکنولوژی شبیه این به ابزارهای ارتباطی خود می تواند از یک دفتر حقوقی محلی فراتر رفته و در گستره جغرافیایی بسیار بزرگتری کار کنند. اکثر اوقات، دفاتر در شعب و مکان های مختلف از یک شرکت یا گروه شروع به استفاده از تکنولوژی های شبیه به این کرده اند تا مکان های جدید اضافه شده و اعضای جدید تیم و همچنین مشتریان تازه خود را به خوبی در ارتباط با هم نگهدارند.

ویدئو کنفرانس

  • استفاده از ویدئو کنفرانس در مصاحبه کاری

استقبال از مصاحبه ها از طریق ویدئو کنفرانس

کاریابی: هرشخصی در طول زندگی با این موضوع مواجه شده است و برخی تجربیات مربوط به آن نیز مانند قرارگرفتن در یک گروه یا قرارگرفتن در صف طولانی افراد جویای کار ناخوشایندتر بوده است، هدف اصلی این است که بدانید شخصی که در طرف دیگر قرار گرفته چه چیزی می خواهد پیشنهاد دهد. در هر صورت در بیشتر موارد اولین مصاحبه ای که انجام می شود به صورت صوتی یا تصویری است. البته به نظر می رسد مصاحبه های تلفنی استرس کمتری برای افراد ایجاد کند اما ارتباطات بدون کلام در مصاحبه های تصویری مخصوصا در مراحل اولیه فرایند مصاحبه درصد موفقیت را بسیار بالاتر خواهد برد.
ارتباط بی کلام ترکیبی از تمام چیزهایی است که وقتی صحبت نمی کنید؛ بیان می کنید. مواردی مانند حرکات دست، تغییر حالت چهره، حالت و تون صدا گاهی اوقات بهتر از یک جمله یا پاراگراف منظور ما را می رساند. حالات و رفتارهای بی کلام که در مصاحبه با ویدئو کنفرانس که جایگزین مصاحبه تلفنی شده انتخاب می کنید می تواند موفقیت شما را در یک پیشنهاد شغلی جالب توجه که تنها یک بند انگشت با شما فاصله دارد؛ تضمین کند.

در ادامه بیشترین دلایلی که ارتباط غیرکلامی در مصاحبه تصویری از مصاحبه تلفنی پیشی گرفته؛ مطرح و نکاتی نیز برای تحت تاثیر قرار دادن از طریق تصویر بیان شده است:
1) پشت خط تلفن شما تقریبا ناشناس هستید که می تواند برداشت های نادرستی ایجاد کند. حتی با بررسی مناسب ایمیلتان یا درنظر گرفتن همه چیز هنگام مصاحبه تلفنی، برداشت اشتباه نمی تواند اثر مثبتی روی طرف مقابل میز بگذارد. اما وقتی با شخص چشم در چشم می شوید و نگاه دوستانه ای به او می اندازید، جلب توجه او نسبت به تایید صلاحیت شما برای یک سِمَت خاص بسیار ساده تر است.
2) لبخند زدن: اشخاص خوششان نمی آید با افراد بداخلاق کار کنند. نشان دادن خوشحالی و سرزندگی از پشت تلفن تنها از طریق صدا امکان پذیر است که شما بیشتر به شکل یک دلقک در ذهن طرف مقابل نشان داده شوید. اما نشان دادن حالات در چهره به شما اجازه می دهد تا علاقه خود را نشان داده و کاملا هوشمندانه بدون هیچگونه زیاده روی به طرف مقابل بفهمانید که موضوع مورد بحث را به طور کامل درک کرده اید.
3) اعتماد به نفس کلید موفقیت شماست. ممکن است به علت اغراقی که در رزومه تان کرده اید برای انجام مصاحبه پذیرفته شده باشید. اما شما خودتان می دانید که قادر به انجام چه کاری هستید و می توانید به مصاحبه کننده اجازه دهید که ازطریق ژست های رفتاری شما به این موضوع پی ببرد. ژست خوب نشان دهنده اعتماد به نفس شماست. بنابراین زمانیکه حین مصاحبه تصویری از طریق ویدئو کنفرانس صاف نشسته اید و سرتان را بالا گرفته اید ؛ متانت و در عین حال تبحر خود را برای مصاحبه کننده به نمایش می گذارید.
4) جو را کنترل می کنید! با ویدئو کنفرانس ، منتخبان می توانند رو در رو با مدیر شرکت استخدامی برای اولین بار در یک موقعیت راحت صحبت کنند. بعلاوه فقط از این طریق است که می توانید رفتارهای کلیدی شخصیت خود را به طرف مقابل نشان دهید و توجه آنها را به این موارد جلب کنید. آیا می خواهید توانمندی سازماندهی خود را به رخ بکشید؟ تماس ویدئویی برقرار کنید و از کتابخانه منظم و طبقه بندی شده اتاق خود به عنوان پس زمینه استفاده کنید. آیا در گوگل سرچ کردید و متوجه شدید که مدیر آینده تان مثل شما به موسیقی علاقه دارد؟ پس گیتارتان را پشت سرتان قرار دهید. البته مطمئنا منظورمان این نیست که تمام دیوار پشت سرتان را با پوستر تیم فوتبال مورد علاقه او بپوشانید اما قرار دادن زیرکانه یک تصویر به کسی بر نمی خورد!

  • استفاده از ویدئو کنفرانس در شرکت‌های تجاری

استفاده از ویدئو کنفرانس به علت هزینه های بالا و رکود نتورکینگ محدود شده است. اما اکنون کارمندانی که ارزش تکنولوژی را درک کرده اند متقاضی استفاده از آخرین ابزارهای پیشرفته برای پشتیبانی از کارایی حرفه ای هستند. شرکت هایی که از این تکنولوژی جدید استفاده کرده‌اند مزایای ویدئو کنفرانس را به سرعت تجربه نموده اند.
در سال‌های اولیه کنفرانس ویدیویی صرفاً به عنوان ابزاری که هزینه ‌های سفر را کاهش می‌داد؛ مورد استفاده قرار می گرفت. اما حالا مزایای ویدئو کنفرانس گسترش بسیاری پیدا کرده است. همکاری گروهی تا به حال این چنین ساده نبوده است. آگاهی بیشتر از مزایای تعامل با ویدئو کنفرانس موجب رشد روز افزون آن شده است.

ویدئوکنفرانس می تواند دستیابی به اهداف زیر را تضمین نماید:

• بهبود در برقراری ارتباط
• روابط تجاری بهتر
• جلسات بزرگتر
• رضایتمندی بیشتر کارمندان
• ارتقا توانمندی رقابت

مزایای ویدیو کنفرانس همگی در یک عبارت کلیدی خلاصه می شود. “ما هر چه سریعتر به سمت اهدافمان حرکت می‌کنیم چون می توانیم افرادی را که با آن ها همکاری می‌کنیم؛ ببینیم و با آن ها تعامل کنیم.”

مزایای ویدئو کنفرانس

مزایای ویدئو کنفرانس در شرکت‌های تجاری

نسبت هزینه به درخواست همچنین کاربرد آسان، از مزایای ویدئو کنفرانس در اکثر شرکت های تجاری است. آنچه که ما از برقراری ارتباط انتظار داریم در گسترش هر چه بیشتر ویدیو کنفرانس تاثیرگذار است. بدیهی است که کارمندان همواره می خواهند با یکدیگر صحبت کنند آنچه که اکنون درک شده این است که محیط های کاری تیمی که روی برقراری ارتباط تمرکز کرده‌اند مزایای تجاری فوق العاده ای به دست آوردند.

علاوه بر مزایای قابل توجهی که در تحقیقات به دست آمده است؛ برقراری ارتباطی ویدیویی می تواند:

• به شرکت تجاری کمک کنند تا با کارایی بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کند.
• یادگیری و خلاقیت را در سازمان افزایش دهد.
• مهارت ها، قدرت ها و افق دید گسترده را با هم ترکیب کنند.
• اعتماد سازی کند و کارمندان را تشویق به مشارکت یکسان نماید.
• دید گسترده در خصوص اهداف ایجاد کنند.
• به پیشرفت کارمندان کمک کند.
• به آموزش مهارت های حل اختلاف کمک کند.
• دید گسترده تری برای کاربر ایجاد کند.
• افراد را به مشارکت و پیوستن به بحث تشویق کند.
• به حل سریع تر مسئله و افزایش خلاقیت و نوآوری کمک کند.
• به ایجاد روند گام به گام برای انجام کارها کمک کند ( الگوریتم تقسیم و حل مسئله )
• رضایت مندی از شغل را بهبود بخشیده و به باقی ماندن کارکنان در محل کار کمک کند.

تحلیلگران اعتقاد دارند که تقاضا برای کنفرانس ویدئویی دو فاکتور اضافی را نیز در بر می گیرد: افرادی که به صورت دورکاری همکاری می کنند و نسل جدید. این کارمندان زمانی که با تکنولوژی‌های دارای ابزار های کاربری آسان کار می کنند؛ رضایت بیشتری دارند. به همین علت کاربرد ویدئو کنفرانس به شدت در حال گسترش است.
بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ استفاده از ویدئو کنفرانس تا ۸۷ درصد افزایش یافت. طبق نظرسنجی انجام گرفته توسط شرکت ها، ۷۱ درصد از شرکت های تجاری طی دو سال اخیر اتاق های کنفرانس خود را به ویدئو کنفرانس مجهز کردند.

 

سیستم ویدئو کنفرانس

اصلی ترین مزایای ویدئو کنفرانس

کاهش نیاز به مسافرت های کاری مهم ترین مزیت ویدئوکنفرانس است اما مزایای ویدئو کنفرانس بیشتر از این هاست. در حقیقت حداقل منفعت استفاده از ویدئو کنفرانس تاثیرگذاری قابل توجه روی طرف مقابل است. یکی دیگر از بزرگترین منافع ویدئو کنفرانس کاهش مدت زمانی است که در جلسات هدر می رود. طبق نظرسنجی انجام گرفته از ۴۷۰۰ کاربر،

اصلی ترین مزایای ویدئوکنفرانس شامل موارد زیر می شود:

• افزایش بازده و کارایی جلسات – ۹۴%
• افزایش تاثیر مذاکرات – %۸۸
• بهبود روند تصمیم گیری – ۸۷%
• کاهش مدت زمان سفر – ۸۷%

ما در عصری زندگی می کنیم که افراد با فناوری با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اکنون با پیشرفت در فناوری ارتباطات به روش های پیچیده تر و مؤثرتری از ارتباطات دسترسی داریم. مردم می توانند از طریق رسانه های الکترونیکی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این مسیری را فراهم می کند که شرکت ها و مشاغل ارتباط بهتری با شرکا و کارمندان برقرار کنند. روش های زیادی وجود دارد که می توان جلسات و کنفرانس ها را برگزار کرد و شرکت کنندگان در آن زمان در مکان های مختلف حضور دارند. فناوری به ما این امکان را داده است تا در هر زمان و هرجای دنیا با افراد مورد نظر خود ارتباط برقرار کنیم.

ویدیو کنفرانس یا کنفرانس ویدئویی چیست ؟

سیستم ویدئو کنفرانس نوعی کنفرانس از راه دور است که در آن دو یا تعداد بیشتری از افراد می توانند به صورت بصری با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و گفت و گو کنند. این روش، کسب و کارها و سازمان ها را قادر ساخته است تا بدون نیاز به انتقال به یک مکان خاص، جلساتی رو در رو با مردم داشته باشند. ویدیو کنفرانس به شما کمک می کند تا کنفرانس های ویدیویی با مردم سراسر جهان برگزار کنید و طیف گسترده ای از راه حل های ویدئویی را برای همه نیازهای تجاری شما دارد. این روشی بسیار رایج و قدرتمند برای برگزاری نمایش ها، همایش ها و سایر مطالب ویدیویی و صوتی به صورت زنده و قابل دسترسی برای همه اعضا از مناطق مختلف است. در این مقاله ما در مورد اهمیت سیستم ویدئو کنفرانس برای تجارت توضیح خواهیم داد.

کنفرانس ویدیویی توسط نرم افزار یکپارچه ای امکان اطمینان از تجربه غنی و با کیفیت را فراهم می کند و این امکان را به شما می دهد تا به کاربران مختلف وصل شوید و همزمان با آن ها گفتگو کنید. این نرم افزار همچنین دارای امکاناتی برای برنامه ریزی جلسات، اشتراک گذاری صفحه، ایمیل، قابلیت چت، آنالیز رأی و تعداد زیادی ابزار دیگر است که این امکان را برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می کند تا جلساتی را با چند نفر انجام دهند و از آن ها ورودی نیز بگیرند. بنابراین به افراد کمک می کند تا کنفرانس ها و جلسات خود را در زمان واقعی(real time effect) انجام دهند. همچنین می توانید افراد کنفرانس ویدیویی را نیز بر روی سیستم عامل های متقاطع قرار دهید. به همین دلیل کنفرانس ویدیویی مهم است. کاربران و شرکت کنندگان می توانند در زمان واقعی با شخصی که می بینند روی صفحه یا مانیتور صحبت کنند. در این مقاله دلایل سودمند بودن کنفرانس ویدیویی را برای صاحبان مشاغل ذکر خواهیم کرد.

 

ویدیو کنفرانس

چرایی سودمندی ویدئو کنفرانس

  1. دسترسی به چند شخص به طور همزمان

کنفرانس ویدئویی به شما امکان می دهد همزمان با چندین نفر جلسه برگزار کنید. می توانید با سهولت در محل اقامت یا محل کار خود، با افراد بخش های مختلف جهان صحبت و گفتگو کنید. صاحبان مشاغل می توانند با مشتریان و کارمندان ارتباط برقرار کرده و بحث و گفتگو کنند. برنامه ریزی استراتژیک و جلساتی که به حضور چند عضو نیاز دارد، می تواند با سهولت انجام شود. شما می توانید همزمان با چند نفر صحبت کنید و استراتژی های تجاری خود را به راحتی انجام دهید. بنابراین پروژه ها سریعتر به پایان می رسند و معاملات در مدت زمان کوتاهی نهایی می شوند.

  1. صرفه جویی در هزینه و زمان به هنگام سفر

کنفرانس ویدیویی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های مربوط به سفر تجاری می شود. صاحبان مشاغل با برگزاری کنفرانس ویدئویی برای جلسات روزمره، مذاکره در معاملات، مصاحبه با کاندیدهای استخدام و غیره با افراد ارتباط برقرار می کنند، بنابراین پول زیادی از هزینه های سفر برای کارهای مختلف پس انداز می شود. این کار برای یک شرکت بسیار سودمند است زیرا آن ها شروع به دریافت بازده بیشتر می کنند. بنابراین کنفرانس ویدیویی نقش اساسی در کاهش هزینه های یک اداره را دارد.

  1. مرتبط کردن تمام کارکنان خود از طریق یک نرم افزار

شغل شما ممکن است کارکنانی همراه داشته باشد که در مکان های مختلف پراکنده باشند. می توانید همه آن ها را از طریق ویدئو کنفرانس با تلفن های همراه متصل کنید. همچنین به شما امکان می دهد محل زندگی و فعالیت های کارمندان را بررسی کنید. بنابراین می توانید تمام کارکنان خود را در هر مکانی که لازم باشد تحت نظر داشته باشید.

  1. افزایش بهره وری

ویدئو کنفرانس باعث افزایش بهره وری در بین تیم ها می شود. کنفرانس ویدئویی شرکت کنندگان را قادر می سازد تا در موضوع بحث بیشتر متمرکز و هوشیار باشند. بنابراین پروژه ها بسیار سریعتر به پایان می رسند. بهره وری نیز افزایش می یابد و کارمندان شما احساس هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند. همچنین می توان انواع فایل ها با فرمت های گوناگون مانند فیلم ها و فایل های صوتی به اشتراک گذاشت. این کمک می کند تا با همه ابزارهای مدیریتی یک کنفرانس موثر داشته باشید.

کنفرانس ویدئویی

 

  1. راهی بهتر برای برقراری ارتباط با افراد

کنفرانس ویدیویی به بهبود ارتباط و برقراری روابط کمک می کند. در طی یک کنفرانس ویدئویی ، شما می توانید زبان بدن و بیان چهره شرکت کنندگان را مشاهده کنید. این منجر به همکاری مؤثرتر و سریعتر می شود. این کمک می کند تا کارکنان احساس کنند که نزدیک به خانه هم هستند و اعتماد به کارفرمایان خود و اعتماد به نفس آنان نیز افزایش یابد.

  1. کمک به ارتباط از راه دور

کنفرانس ویدیویی همچنین به ارتباط از راه دور کمک می کند. این کمک می کند تا یک تماس تصویری را جایگزین تماس صوتی معمولی خود کنید. اگر کارمندان دارای زمان کاری انعطاف پذیر و قابل تغییر باشند، کنفرانس ویدیویی می تواند راهی مناسب برای مهار عدم تعامل بین کارمندان باشد.

  1. مزایای دیگر

همچنین می توانید کنفرانس ها و جلسات خود را مستقل از زمان برگزار کنید. می توانید در روز با چند نفر در جاهای مختلف صحبت کنید که با سفر به همه آن ها امکان پذیر نبود. همچنین قابلیت های کار گروهی شما را بهبود می بخشد و نتایج بهتری از پروژه های گروهی دریافت خواهید کرد. سیستم ویدئو کنفرانس همچنین به شما امکان می دهد تا کنفرانس را با ویژگی هایی مانند تخته های سفید دیجیتال، ترتیب و برنامه ریزی کنفرانس ها و گفت و‌گو روی متن نیز تغییر دهید.

نتیجه

بنابراین سیستم ویدئو کنفرانس هم برای مشاغل و هم برای شرکت ها مفید است. این کمک می کند تا فاصله بین کارفرما و کارمندان کمتر شود. کنفرانس ویدئویی اکنون محبوب تر نیز شده است زیرا زیرساخت های زیرین شبکه استفاده می کند تا ارتباطات به صورت رایگان انجام شود. ویدئو، صدا و سایر داده ها از یک نقطه به نقطه دیگر به شکل بسته ها(packet) منتقل می شوند. کنفرانس ویدیویی همچنین در مقایسه با یک اتصال ویدیویی معمولی، به پهنای باند بالایی نیاز دارد. کنفرانس ویدئویی باعث شده است تا مشاغل و سازمان ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این منجر به افزایش تعدادی از برنامه ها و نرم افزارهای کنفرانس ویدئویی نیز شده است. از کاهش هزینه های سفر، تکمیل سریعتر پروژه ها گرفته تا ارتباطات بهتر بین اعضای یک تیم، ویدیو کنفرانس می تواند یک مزیت برای هر کسب و کار یا سازمان باشد.

 

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =