نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون: ۸ نکته ای که باید بدانید!

تاریخ انتشار: 2020/06/10

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

انتخاب بین ویدئو پروژکتور و تلویزیونی با صفحه نمایش بزرگ می‌تواند کمی مشکل باشد. برای بسیاری از افراد، زمانی که به تماشای فیلم های مورد علاقه یا نمایش های تلویزیونی فکر می کنند، داشتن تلویزیون یک ضرورت است. در حالی که می توان پروژکتورها را نیز به عنوان گزینه مناسبی برای پخش فیلم های سینمایی در نظر گرفت.
این طرز فکر تا حدودی تأسف آور است. چون ویدئو پروژکتور های خوب، هم قیمت مناسبی دارند و هم در دسترس اند. در حالی که با توجه به قیمتی که برای تلویزیون ها پرداخت می شود، امکانات پروژکتور ها می تواند بسیار بیشتر باشد. اما کدام یک برای اتاق پذیرایی (سینمای خانگی یا اتاق رسانه) شما مناسب تر است؟ اجازه بدهید مشخصات هر کدام را بررسی کرده و با هم مقایسه کنیم تا بهترین تکنولوژی را برای سرگرمی خود انتخاب کنید.

بزرگترین مزایای ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون

چند سال قبل بسیاری از مردم تلویزیون­ های قدیمی خود را با صفحه های مسطح مبادله کردند و آن ها تقریبا منسوخ شدند. از آغاز سال 2015 به بعد، برخی از مشتریانی که بسیار مدرن بوده و با فناوری پیش می رفتند مزایای ویدئو پروژکتور های را کشف کردند. نه تنها این دستگاه­ها ارزش استثنایی پول شما را از نظر طراحی، عملکرد و کیفیت بالا نشان می دهند بلکه همچنین از مزایای زیادی برخوردارند که تلویزیون های قدیمی حتی نمی توانند به آن ها نزدیک شوند. اگر شما زیاد با پروژکتور ها آشنا نیستید، یکی از تلویزیون هایی که صفحه ی غول پیکری دارند را با یک پروژکتور مقایسه کنید. قطعا یک تلویزیون 80 یا 90 اینچی که روی دیوار اتاق نشیمن شماست بسیار چشمگیر به نظر می رسد اما باید از خود بپرسید که آیا واقعا همانند یک ویدئو پروژکتور ارزشمند است یا خیر. زمانی که نگاهی دقیق به مزایای ویدئو پروژکتور نسبت داشته باشید،  نه تنها به سرعت متوجه خواهید شد که دیتا پروژکتور یک تلویزیون با صفحه ی بزرگ است بلکه یک انتخاب هوشمندانه است که به شما امکان می دهد یک تئاتر شخصی در منزل خود داشته باشید. از نظر اصولی، یک ویدیو پروژکتور نه تنها بهتر از یک تلویزیون غول پیکر است بعلاوه دارای همان ارزش پولی است.

در حالی که ممکن است از خود بپرسید چطور تلویزیون های غول پیکر گاهی اوقات با قیمت های بسیار پایین نزدیک تعطیلات فروخته می شوند باید مزایای بسیاری را در نظر بگیرید.

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

  •  قیمت

حداقل اگر سایز صفحه نمایش را نسبت به قیمت آن ها تخمین بزنید، متوجه خواهید شد که پروژکتور های تلویزیونی مقرون به صرفه تر هستند. به عنوان مثال شما می توانید یک دیتا پروژکتور با صفحه‌نمایش 100 اینچی را زیر 1000 دلار خریداری کنید، در حالیکه تلویزیون ۸۰ اینچی، هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ دلار دارد. (اگر بیشتر نباشد.) با وجود این که سایز صفحه نمایش مهمترین نکته‌ای است که خریداران برای شروع خرید خود در نظر می گیرند اما خصوصیات دیگری نیز وجود دارد که در افزایش قیمت ویدئو پروژکتور و تلویزیون موثر است. به عنوان مثال تکنولوژی OLED در تلویزیون‌ها و لیزر در پروژکتور HD یکی از این خصوصیات است.

  • حفظ و نگهداری

تلویزیون های مدرن تقریباً نیازی به حفظ و نگهداری ندارند. LED هایی که تلویزیون ها را روشن نگه می دارند، طول عمر بسیار بالایی دارند، به طوری که بدون اینکه خراب شوند خریدار به علت پیشرفت تکنولوژی بدون اینکه نگران از دست رفتن روشنایی آن باشد،  اقدام به تعویض تلویزیون می کند.

از طرف دیگر، ویدئو پروژکتور ها نیاز به استفاده از لامپ دارند که به صورت دوره ای امکان سوختن آن وجود دارد. نکته دیگر این است که برای نگهداری از پروژکتور باید مراقب ورود گرد و خاک داخل آن باشید. برای خیلی از افراد رعایت نکاتی برای حفظ و نگهداری وسایل به خودی خود مشکل بزرگی است و از خرید ویدئو پروژکتور به همین علت پشیمان می شوند. اگر قصد دارید از پروژکتور در محیط کاری استفاده کنید بهتر است چند لامپ تهیه کنید تا در صورت نیاز لامپ ویدئو پروژکتور را تعویض نمایید. البته تعویض لامپ ویدئو پروژکتور کار چندان سختی نیست. هزاران فروشگاه وجود دارد که لامپ دیتا پروژکتور را به فروش می رسانند.

  • رزولوشن

رزولوشن 4k این روزها همراه با تلویزیون های با صفحه نمایش بسیار بزرگ و پروژکتور هایی که بتوانند چنین کیفیتی را نمایش دهند متداول شده است. تکنولوژی که پشت رزولوشن هر دستگاه وجود دارد بسیار فراتر از یک عدد یا حرفی است که با آن مشخص می شود. در رزولوشن 4K تشخیص پیکسل های متمایز حتی در نمایشگرهای بسیار بزرگ نیز مشکل است. گنجاندن این تعداد پیکسل در تلویزیون هایی با اندازه متداول در سایز متوسط یا کوچک تمایز آن ها را از یکدیگر واقعاً مشکل می‌کند.

اینجاست که ویدئو پروژکتور های HD خودنمایی می‌کنند. چون صفحه نمایش آن ها به اندازه کافی بزرگ است و می تواند جزئیاتی را که در رزولوشن 4K ارائه می شود به خوبی نشان دهند. تلویزیون ها، هر سال بزرگ و بزرگتر می شوند بنابراین، این اختلاف بین پخش تصاویر ویدئو پروژکتور و تلویزیون تقریبا از بین رفته است. با این وجود نمایش تصاویر در نمایشگر های بسیار بزرگ با یک پروژکتور، خالی از لطف نیست پس اگر یک محتوای 4K را تماشا می کنید، می توانید از تماشای تصاویر در پروژکتور هایی که رزولوشن 4K را پیشنهاد می دهند لذت ببرید.

 

ویدئو پروژکتور

 

  • اندازه صفحه نمایش پروژکتور

زمانی که صحبت از اندازه صفحه نمایش می شود پای دو اندازه ی بزرگ یا خانگی به میان می آید. اگر ویدئو پروژکتور را برای منزل می خواهید پس نیازی به اندازه بزرگ نیست. منظور از اندازه بزرگ، بسیار بزرگ است. یکی از مهمترین مزایای ویدئو پروژکتور این است که شما می توانید صفحه نمایشی با اندازه دلخواه را انتخاب نمایید. اگر شما خواهانِ تغییر اتاق هستید و یا حتی نقل مکان به منزلی دیگر، دیگر لازم نیست نگران این باشید که صفحه نمایش متناسب با آن مکان باشد. در بیشتر موارد ، پروژکتور می تواند با انجام بزرگنمایی متناسب با فضای شما باشد.

بسته به اینکه کدام پروژکتور را انتخاب می نمایید، می توانید اندازه ی صفحه نمایش را بر روی دیوار تنظیم نمایید. در واقع شما تئاتر شخصی خود را دارید. آیا هرگز در یکی از سالن های سینما حضور داشته اید که به نظر می رسد صفحه نمایش آن از تناسب خوبی برخوردار نیست و یا در خانه ای بودید که صفحه نمایش برای اتاق بسیار کوچک باشد؟ با استفاده از یک ویدئو پروژکتور نه تنها شما می توانید اندازه صفحه نمایش را تغییر دهید بلکه می توانید صفحه نمایش را پس از استفاده مخفی نمایید.

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

مزیت ویدئو پروژکتور ها نسبت به تلویزیون در اندازه صفحه نمایش است. البته همانطور که پیش از این اشاره کردیم  این اختلاف در حال از بین رفتن است. تلویزیون های مدرن با سایز صفحه نمایش بیش از ۸۰ اینچ تولید شده‌اند و حتی از 100 اینچ نیز فراتر رفته اند و تقریباً به پای پروژکتورها رسیده‌اند. ما حتی انتظار داریم که اندازه صفحه نمایش تلویزیون ها باز هم بزرگتر شود. البته در عمل معلوم نیست که صفحه نمایش تلویزیون ها تا چه حد می تواند بزرگ شود چون به هرحال شخصی باید بتواند آن ها را وارد خانه کرده و نصب کند. به علاوه تلویزیون هایی با صفحه نمایش عظیم، قیمت بسیار بالایی دارند که با استفاده از تجهیزات سینمای خانگی چندین برابر افزایش خواهد یافت.

مزایای ویدئو پروژکتور

  • شفافیت

شفافیت اهمیت بسیار زیادی دارد چون صفحه نمایش خوب حتی زمانی که اتاق تاریک نباشد باید بتواند به وضوح تصاویر را نمایش دهد. اکثر پروژکتور ها برای اینکه بتوانند تصویر واضحی را ارائه دهند باید در محیط تاریک قرار بگیرند. بنابراین برای نصب ویدئو پروژکتور ها باید به فکر یک اتاق رسانه و سینمای خانگی باشید. چون پروژکتورها نمی‌توانند نور کافی برای مقابله کردن با نور خورشید در اتاق پذیرایی که پنجره های زیادی دارد؛ بتابانند. حداقل، پروژکتور هایی که قیمت مناسبی دارند این خصوصیات را نخواهند داشت.

درعوض تلویزیون ها به راحتی روشنایی بسیار زیادی را منتشر می کنند. بخصوص تلویزیون های مدرن LED، توانایی بیشتری در افزایش شفافیت دارند. شفافیت بیشتر همیشه نشان‌دهنده بهتر بودن نیست. اگر در یک اتاق تاریک بخواهید فیلمی تماشا کنید همانند یک محیط سینمایی و تئاتری، ساطع شدن نور توسط پروژکتورها کمتر چشم را اذیت می کند و مشاهده تصاویر برای چشم با آن ها راحت تر است. اما در استفاده های معمول راحتی و چند کاربردی بودن تلویزیون ارجحیت دارد.

  • کنتراست

ویدئو پروژکتور ها می‌توانند نسبت کنتراست بسیار بالایی داشته باشند. به عنوان مثال ویدئو پروژکتور  Maxell مدل MP-WX5603 دارای نسبت کنتراست   1.500.000:1می باشد. این موضوع که شفافیت روی کنتراست تاثیر می‌گذارد را نیز باید مورد توجه قرار داد. همانطور که پیش از این اشاره کردیم پروژکتورها اگر در اتاق تاریک قرار نداشته باشند کنتراست خوبی نیز نخواهند داشت.

تلویزیون ها به اندازه کافی روشن هستند تا با روشنایی محیط اطراف مقابله کنند. پس اگر در مدل OLED مشغول تماشای تصاویر هستید نسبت کنتراست قابل قبولی با توجه به اینکه تکنولوژی صفحه نمایش چگونه کار می کند، خواهید داشت. اگر کنتراست برای شما بسیار مهم است یا اگر می خواهید هر جایی به جز اتاق تاریک تصاویر را تماشا کنید،  تلویزیون برای شما بهتر از ویدئو پروژکتور است.

  • مدیریت فضا

یکی دیگر از مزایای ویدئو پروژکتور، مدیریت فضایی است که می خواهید از آن استفاده نمایید بدون اینکه آن را هدر دهید. خودِ پروژکتورها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. در واقع، شما می توانید ویدئو پروژکتور را بر روی سقف سوار کنید. به این ترتیب، فضایی از دیوار یا مبلمان اشغال نخواهد شد.

شما حتی می توانید برای صفحه نمایش خود یک دیوار را نقاشی کنید. در حالی که برخی به دلیل بافت ناهمگنی که در اثر نقاشی به وجود می آید این نوع دید را دوست ندارند اما در هر صورت یک گزینه است. شما همچنین می توانید صفحه را بر روی دیوار نصب نمایید. از آنجا که آن ها بسیار سبک هستند، این راه دیگری برای مدیریت فضا محسوب می شود. لازم نیست که دیگر نگران آسیب دیدن دیوار طی نصب باشید، چون همانند تلویزیون ها بسیار سنگین نیستند و ضربه ای را وارد نخواهند نمود.

خود ویدیو پروژکتورها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. در حالی که صفحه نمایش ها ممکن است بسیار جاگیر باشند. آنچه که موجب جاگیر بودن پروژکتورها می‌شود حفظ فاصله کافی بین صفحه نمایش و دستگاه پروژکتور برای مشاهده راحت تصاویر است. اگر قصد دارید یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ را در یک اتاق کوچک جا بدهید باید بسیار نزدیک صفحه نمایش بنشینید که در نتیجه مشاهده جزئیات تصاویر را برای شما مشکل می کند. البته چون هدف اصلی ویدئو پروژکتور، نمایش تصاویر روی صفحه نمایش های بسیار بزرگ است، انتخاب تلویزیون برای اتاق های کوچک، هوشمندانه تر به نظر می رسد.

  • کیفیت صدا

تقریباً تمام تلویزیون ها، دارای اسپیکرهای داخلی هستند. بسیاری از پروژکتور ها نیز این ویژگی را دارند. اما کیفیت آن ها چندان جالب نیست. اگر می خواهید تجربه یک سینمای خانگی فوق‌العاده را داشته باشید باید برای خرید تجهیزات سیستم اسپیکر نیز هزینه کنید. می‌توان گفت که پروژکتورهای باکیفیت به اسپیکرهایی که داخل شان تعبیه شده باشد مجهز نیستند و حتی اگر به اسپیکر مجهز باشند کیفیت آن نسبت تلویزیون ها پایین تر است.

  • کیفیت بهتر تصویر

کیفیت تصویر اولین موردی است که می توان به آن اشاره نمود. در حالی که برخی از صفحه نمایش های مسطح، تصویری با کیفیت عالی ارائه می دهند اما باید اذعان داشت که یک پروژکتور خوب با آن قابل قیاس نیست. همچنین در تلویزیون های قدیمی شما قادر نیستید تصویر را از زوایای مختلف ببینید. درحالیکه وقتی پروژکتور را با صفحه نمایش خاصی هماهنگ می کنید می توانید به یک دید کامل 180 درجه برسید. با وجود دیتا پروژکتورها شما کیفیت تصویر را از دست نمی دهید و این به دلیل رزولوشن شگفت انگیز آن است.

  • راحتی

مزیت بعدی مربوط به راحتی است. شاید از خودتان بپرسید که “راحتی” چه ارتباطی با ویدیو پروژکتور دارد. پاسخ این مسئله به چگونگی دید چشمان شما در برابر صفحه نمایش مقابل شما مربوط می شود.اگر شما قادر باشید یک صفحه ی بزرگ را پر کنید، قطعا دید چشمان شما راحت تر خواهد بود البته تا زمانی که رزولوشن بالا باشد. با یک ویدئو پروژکتور با کیفیت شما قطعا این راحتی را دریافت خواهید کرد.

  • قیمت ویدئو پروژکتور

مزیت دیگر قیمت ویدئو پروژکتور است. ممکن است شما هزینه ی برخی از پروژکتور ها را ببینید و نگران باشید که خرید آن ها برای شما بسیار پرهزینه خواهد بود. در حالی که قیمت برخی از ویدئو پروژکتورها تفاوت چندانی با تلویزیون­ های آخرین مدل ندارد اما به خاطر داشته باشید که در این تلویزیون ها تصاویر باورنکردنی پروژکتور ها را نخواهید داشت.

همچنین، شما پروژکتورهایی با طیف قیمتی 1000 دلار خواهید یافت. شاید در مواقع خاصی از سال تلویزیون هایی با تخفیف زیاد پیدا کنید، اما در واقع در اکثر موارد، آن ها اصلا ارزان نیستند. علاوه بر این، بسیار مهم است که درک کنید پروژکتور ها و تلویزیون ها واقعا قابل قیاس نیستند. شما نه تنها باید قیمت را در نظر بگیرید بلکه باید برندهای معتبر را نیز در نظر داشته باشید. مواردی همچون صفحه نمایش، رزولوشن و نسبت ابعاد نیز مهم هستند. تمامی آن ها نقش مهمی را برای انتخاب شما ایفا می نمایند. تلویزیون های موجود در بازار نمی توانند با پروژکتورها رقابت کنند.

مزایای ویدئو پروژکتور نسبت به تلویزیون

تلویزیون در مقایسه با ویدئو پروژکتور برای سرگرمی خانگی

تصمیم گیری برای خرید تلویزیون در مقایسه با پروژکتور یک گام مهم در تجهیز یک مرکز سرگرمی خانگی کاملاً جدید یا جهت انرژی بخشیدن به یک اتاق نشیمن شلوغ است. برخی از عوامل اصلی که برای انتخاب دستگاه سرگرمی خانگی موثر است، اندازه اتاق، آنچه که تلویزیون یا پروژکتور برای آن استفاده خواهد شد و بودجه اختصاص داده شده است. هنگامی که به همه این سوالات پاسخ داده شد، انتخاب بهترین گزینه برای شما آسان می شود.

تلویزیون‌ها در سال 1925 معرفی شدند، اما تا دهه 1950 محبوبیت پیدا نکردند. این زمانی بود که تلویزیون‌های سیاه و سفید در خانه‌ها، ادارات و موسسات ظاهر شدند. از آن زمان، تلویزیون‌ها اصلی‌ترین راه تماشای یا تجربه سرگرمی مردم در خانه‌ها یا بیرون مثلا در قهوه خانه‌ها یا رستوران‌ها بوده است.

پروژکتورها در اواخر دهه 1800 اختراع شدند و عمدتاً به مدت صد سال در سالن‌های سینما دیده می‌شدند. اما اخیراً استفاده از این فناوری گسترش یافته است و پروژکتورهای کوچکتر و مقرون به صرفه‌تر برای استفاده در خانه‌ها نیز در دسترس هستند. اینجاست که سوال مهمی در ذهن شما شکل می‌گیرد: کدام یک برای شما بهتر است؟ تلویزیون یا پروژکتور سینمای خانگی؟

پاسخ این سوال احتمالاً به این مسئله بستگی دارد که می خواهید از تلویزیون یا پروژکتور خود برای چه کاری استفاده کنید.

آیا دوست دارید فیلم و ورزش تماشا کنید؟

تلویزیون‌ها اکنون بزرگ‌تر، روشن‌تر و شفاف‌تر از همیشه شده‌اند. خیلی خوب است که دوستان‌تان برای تماشای یک بازی به خانه شما بیایند و از اندازه و وضوح تلویزیون شگفت زده شوند در حالی که تیم‌های مورد علاقه شان را تشویق می‌کنند. تماشای فیلم در یک تلویزیون جدید زمانی که جلوه‌های ویژه آن بیننده را خیره می‌کند و باعث می‌شود احساس کنند در یک تئاتر واقعی هستند، سرگرم کننده است.

در عین حال، پروژکتورهای مدرن نیز راه طولانی را در مدت زمان کوتاهی پیموده اند و می‌توانند تصاویری با لومن کم یا زیاد تولید کنند. اگرچه پروژکتورها هنوز از نظر وضوح، روشنایی و کنتراست به خوبی تلویزیون نیستند، اما می‌توان پروژکتورها را برای مدت طولانی روی هر دیوار یا سقفی بدون آسیب دیدن چشم‌ها، پخش کرد. پروژکتورها به راحتی قابل جابجایی هستند، بنابراین می‌توان آن‌ها را در اتاق‌های مختلف یا حتی در بیرون از خانه قرار داد تا با تماشای فیلم یا بازی در طبیعت اوقات خوشی را گذراند.

آیا شما یک گیمر هستید؟

بازی بخش بزرگی از زندگی کنونی بسیاری از مردم است، زیرا آن‌ها ساعت‌ها در روز را در مقابل صفحه نمایش می‌گذرانند و با دیگران در سراسر جهان بازی می‌کنند. در حالی که قبلاً تنها راه بازی روی صفحه نمایش بزرگ، استفاده از پروژکتور بود، ابعاد تلویزیون‌های جدید نیز به سرعت در حال افزایش و قیمت آن‌ها در حال کاهش است. برای افرادی که عاشق بازی‌های چند نفره هستند، پروژکتورها عالی می‌باشند. هنگام اجرای بازی‌هایی مانند Mario Kart ، که می‌تواند حداکثر چهار بازیکن را با استفاده از چهار قسمت از یک صفحه به نمایش بگذارد، استفاده از یک پروژکتور، به این دلیل که هر بخش از صفحه نمایش که هر بازیکنی استفاده می‌کند می‌تواند به اندازه یک تلویزیون معمولی باشد، عالی است.

متأسفانه، پروژکتورها به خوبی تلویزیون‌ها یا مانیتورهایی که وضوح 4k یا 8k دارند، خوب نیستند. برای اینکه ویدئو پروژکتورها رزولوشن بالاتر از 1080p داشته باشند، باید یک صفحه نمایش و یک اتاق تاریک با نور بسیار کمی داشته باشند.

انتظار شما از مشاهده تصاویر و ویدیوها چیست؟

نبرد اصلی تلویزیون در مقایسه با پروژکتورها در نحوه مشاهده تصاویر و ویدئوها توسط چشمان شما است. آیا تا به حال شده در رختخواب خود بنشینید و قبل از رفتن به رختخواب بدون هدف در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید؟ در این شرایط وقتی سعی می‌کنید بخوابید، خوابیدن برای شما سخت می‌شود. چرا؟ به این حالت فشار چشم دیجیتال می‌گویند و به این دلیل است که نور آبی صفحه به چشمان شما آسیب می رساند و نمی‌گذارد بخوابید.

یک فرد به طور متوسط ​​روزانه 10 ساعت را جلوی صفحه نمایش می‌گذراند. این بدان معناست که آن‌ها با کامپیوتر در محل کار خود سر و کار دارند، سپس به خانه می‌رسند و هر روز چند ساعت از برنامه‌های مورد علاقه‌شان را روی صفحه تلویزیون می‌بینند. هنگام تماشای فیلم یا نمایش در تلویزیون با وضوح 4k  یا8K فشار چشم دیجیتال ایجاد می‌شود.
این در حالی است که پروژکتورها، نور آبی تولید می‌کنند، اما بینندگان آن را به طور غیر مستقیم می‌بینند. این به این دلیل است که نور به صفحه یا دیوار می‌تابد و سپس به چشمان شما می‌رسد. با عدم دریافت مستقیم نور آبی به چشم، احتمال اینکه دچار فشار چشم دیجیتال شوید، بسیار کمتر است.

 

آیا تجربه واقعی تماشای فیلم یا بازی کردن برای شما اهمیت دارد؟

یک تلویزیون بزرگ و کاملاً جدید بسیار جالب است. می‌تواند تماشای هر فیلم یا بازی را به یک لذت واقعی تبدیل کند. با این حال، صادقانه بگویم، تجربه تماشای فیلم یا بازی کردن با یک پروژکتور بدون شک واقعی‌تر است. تصور کنید زمانیکه برای انجام یک بازی سرگرم کننده به خانه کسی می‌روید، و او یک ویدئو پروژکتور گیمینگ دارد که می‌توانید در ابعاد بسیار بزرگتر از تلویزیون، صفحه بازی خود را ببینید. بازیکنان NBA Live تقریباً به اندازه خودشان در زندگی واقعی هستند! احساس تجربه واقعی بر روی یک صفحه یا یک دیوار بزرگ اصلا با صفحه تلویزیون قابل قیاس نخواهد بود. شاید پس از چند سال داشتن یک پروژکتور، این تازگی از بین برود، اما در حال حاضر، ویدئو پروژکتورها واقعا عالی هستند.

 

از لحاظ قیمت کدامیک به صرفه تر است؟ ویدیو پروژکتور یا تلویزیون؟

زندگی خیلی بهتر می‌شد اگر پول چندان مهم نبود. متأسفانه برای بیشتر ما، اینطور است. قیمت تلویزیون های 4k و 8k از 1000 تا 5000 دلار متغیر است. پروژکتورها کمی ارزان‌تر هستند، از 500 دلار آمریکا برای ارزان‌ترین پروژکتورها تا 3000 دلار آمریکا برای پروژکتور لیزری با بالاترین سطح قیمت. فاکتورهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما پروژکتورها واقعاً می توانند اتاق نشیمن شما را با قیمت بهتری پر کنند.

هنگام مقایسه تلویزیون با ویدئو پروژکتورها به عنوان سیستم سرگرمی خانگی، هیچ راه درست و کاملاً روشنی برای تصمیم گیری وجود ندارد. متغیرهای زیادی وجود دارند که قبل از انتخاب باید مورد بحث و بررسی قرار گیرند. غوطه ور شدن در صفحه نمایش یک پروژکتور احساسی است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. وقتی کسی درگیر آن می‌شود و روی یک دیوار یا صفحه نمایش بزرگ بازی می‌کند و احساس می‌کند که یک تجربه واقعی همه جانبه را دارد، نمی‌توان میزان رضایت آن را با یک صفحه تلویزیون کوچک مقایسه کرد.

 

پس کدام را باید انتخاب کنید: تلویزیون یا ویدئو پروژکتور؟

مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون

 با وجود این که به نظر می رسد در موارد مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون مزایای بیشتری برای تلویزیون وجود دارد (پنج در مقابل سه)، اما این رقابت بسیار نزدیک است و در نهایت به نظر می رسد انتخاب بین تلویزیون و ویدئو پروژکتور بستگی به شرایط و ارجحیت های هر فرد و برنامه او برای استفاده از آن داشته باشد.

اگر شما هم به دنبال تجربه واقعی تماشای فیلم یا بازی کردن هستید، می‌توانید مجموعه کامل ویدئو پروژکتور خانگی ما رادر سایت ببینید یا درباره خرید یک پروژکتور هوشمند برای سینمای خانگی خود با کارشناسان ما مشورت کنید.

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =