نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

5 مشکل اساسی که کاربران ویدئو کنفرانس با آن مواجه هستند

تاریخ انتشار: 2019/01/22

ویدئو کنفرانس

در مقاله قبلی در مورد این موضوع که چرا افراد در استفاده از ویدئو کنفرانس تردید دارند صحبت کردیم حال در این مقاله به شرح موارد ذکر شده خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

5 مشکل اساسی که کاربران ویدئو کنفرانس

1-نصب، راه اندازی و ساختار آن ها بسیار مشکل است.

بسیاری از این موضوع شکایت می کنند که نصب و راه اندازی ویدئوکنفرانس بدون کمک پرسنل IT بسیار سخت و مشکل است. در زمانی نه چندان دور، پیوستن به ویدئوکنفرانس نیاز به نصب برنامه ها یا نرم افزارهای خاص روی لپ تاپ یا کامپیوتر داشت. شما باید یک حساب کاربری تحت سرویس مربوط به ویدیو کنفرانس ایجاد می کردید تا بتوانید کار را شروع کنید. در برخی سرویس ها، باید تنظیمات خاصی در ارتباط با موقعیت پهنای باند بعد از نصب انجام می دادید.
اما امروزه همه چیز خیلی تغییر کرده است. به عنوان مثال افراد را قادر ساخته تا بدون نیاز به نصب و دانلود نرم افزار یا پلاگین خاصی در کنفرانس ویدئویی شرکت کنند. شما فقط نیاز دارید که به یک browser مبتنی بر وب متصل شده و جلسه ویدئویی را شروع یا در آن شرکت کنید.
برخی از ارائه دهندگان تجهیزات ویدئوکنفرانس روش هایی را برای اطمینان از ارائه کیفیت بالا برای ویدئوکنفرانس توسعه داده اند. نیازی به تنظیمات دستی نیست. دستگاه شما، نیازهایتان را تشخیص داده و کیفیت ویدئو را برمبنای اطلاعاتی که از پهنای باند شما دریافت می کند، تنظیم می کند.
بعلاوه بسیاری از سرویس ها فراتر از کامپیوترهای رومیزی رفته اند به طوریکه می توان از طریق لپ تاپ، تلفن های هوشمند و تبلت ها به راحتی با اتصال اینترنت از آنها استفاده کرد.

2-نکات فنی بسیار زیادی در زمینه ویدئو کنفرانس وجود دارد.

اکثر افراد درک نادرستی از سرویس های ویدئوکنفرانس دارند و تصور می کنند که برای راه اندازی و استفاده از ویدیوکنفرانس با مشکلات فنی بسیاری مواجه می شوند. این برداشت به این علت است که در گذشته واقعا همین طور بوده است. سازمان ها مکرراً تحت فشار بودند و با مشکلات متعددی مانند پایین بودن کیفیت، تاخیر و مشکلات کیفی دیگری مواجه می شدند.
اما امروزه ویدئوکنفرانس پیشرفت بسیاری کرده است (دراصل سبب بالاتر رفتن سرعت اینترنت و پیشرفت در تکنولوژی فشره سازی ویدئواست.) و در نتیجه امکان بروز خطا و مشکلات بسیار کمتر شده است. هیچ مشکلی نیست که با یک تنظیم ساده صوت و تصویر توسط مسئول IT شما حل نشود.

3-من نمی خواهم با دوربین دیده شوم.

افرادی که باید جلوی دوربین قرار بگیرند و در جلسات آن لاین شرکت کنند؛ نیاز به اعتماد به نفس بالایی دارند. گاهی اوقات اعتماد به نفس پایین موجب می شود افراد بیشتر از اینکه نگران محتوا و اصل جلسه باشند، نگران این هستند که ظاهرشان در نظر فرد مقابل چگونه است.
اما باید این اطمینان را به خودتان بدهید که دلیل ندارد از دوربین خجالت بکشید. اگر می توانید تلفنی یا رو در رو با فرد دیگر یا مدیرتان صحبت کنید پس دلیل ندارد که در هنگام صحبت زنده ویدئویی نیز احساس ناراحتی داشته باشید.
احتمالا دلیل دیگری که چرا افراد نمی خواهند توسط دوربین دیده شوند این است که آن ها می خواهند همزمان علاوه بر شرکت در جلسه کار دیگری نیز انجام دهند.
اگرچه انجام کارهای کوتاه و موقتی حین جلسه برای افرادی که وظایف متعددی دارند معمول و قابل قبول است اما اگر در حدی باشد که این حس را به طرف مقابل بدهد که شما کامل در جریان جلسه قرار ندارید؛ رفتاری بی ادبانه است. پس اگر تصمیم دارید در چنین جلسه ای شرکت کنید باید به طور کامل درگیر آن شوید. اگر نمی توانید بهتر است کارهای دیگر را کنار بگذارید.

ویدئو کنفرانس

4-استفاده از آن بسیار مشکل است.

تأمین کنندگان این تکنولوژی معمولاً تمام تلاش خود را می کنند که بهترین تجربه را برای کاربر آن فراهم آورند. تعامل کاربران با این تکنولوژی با افزایش سرعت اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ویدئوکنفرانس این قابلیت را دارد که به عنوان سرویس منحصر به فرد برقراری ارتباط برای شخص دربیاید و شخص آنقدر حس راحتی و آشنایی داشته باشد که در تمامی ارتباطات روزمره خود از آن استفاده کند.
همانطور که پیش از این مطرح شد، تأمین کنندگان یکپارچگی سیستم کنفرانس را در دستگاه های مختلف تضمین می کنند به طوریکه شما می توانید از طریق کامپیوتر رومیزی یا موبایل خود یا از طریق کافی نت یا لپ تاپ، به یک برنامه ویدئوکنفرانس که تمامی قرار جلسات و برنامه های خود را روی آن تنظیم کرده اید دسترسی داشته باشید.
درست مانند هر اپلیکیشن اینترنتی دیگر فقط باید زمان بسیار کوتاهی صرف کنید تا به این تکنولوژی عادت کنید.

5-من نمی توانم افراد بیشتری را به جلسه موردنظر خود دعوت کنم.

برخی افراد تصور می کنند ویدئو کنفرانس های جدید قادر نیستند که تعداد زیادی شرکت کننده داشته باشند اما این مسئله اصلاً درست نیست چون سرویس های بسیار زیادی وجود دارد که در بازار عرضه شده و از طریق آن می توانید میزبان بیش از 500 شرکت کننده باشید.
این افراد می توانند از تمام قابلیت هایی که معمولاً توسط ویدئو کنفرانس ها ارائه می شود مانند اشتراک گذاری صفحه نمایش، چت کردن و اشتراک گذاری فایل های حین جلسه استفاده کنند.
برای کنفرانس ویدئویی با تعداد شرکت کنندگان بیشتر مانند پرزنتیشن های معرفی محصول یا آموزشی، امکان دیگری به نام Webinars وجود دارد که اجازه پخش تصویر را برای هزاران نفر در آن واحد می دهد.
بنابراین زمانیکه تصمیم گرفتید از ویدئو کنفرانس استفاده کنید نباید نگران هیچ چیز باشید تکنولوژی می تواند بدون هیچ مشکلی تعداد افراد بیشتری را شامل شود که همه آن ها تنها در یک اتاق کنفرانس جای بگیرند.
با توجه به موضوعات مختلفی که تکنولوژی در حال وارد شدن به آن است، تعداد افراد بیشتری چه به طور شخصی و چه از طریق بیزینس باید مشارکت برای برقراری ارتباط ویدئویی را شروع کنند.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =