نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

معرفی دوربین ویدئو کنفرانس برای pc

تاریخ انتشار: 2021/08/08

دوربین ویدئو کنفرانس برای pc

وبکم یا دوربین ویدئو کنفرانس دستگاهی است که با اتصال به رایانه شخصی خود می‌توانید یک جلسه ویدئو کنفرانس برگزار کنید یا با دوستان و اعضای خانواده در سراسر جهان ارتباط تصویری برقرار کنید و همچنین بازی‌های آنلاین انجام دهید.

 همچنین با توجه به افزایش کلاس‌ها و جلسات مجازی شاید شما هم جزء افرادی باشید که از پشت میز کارشان در منزل کلاس‌های اموزشی خود را ادامه می‌دهید و شاید به علت شیوع کرونا و حفظ سلامت خود و خانواده‌تان ترجیح می‌دهد روز هایی پشت کامپیوتر شخصی خود به کارها و امورتان رسیدگی کنید.

لپ تاپ‌ها دارای یک وبکم داخلی هستند اما این دوربین برای برقراری یک ارتباط تصویری حرفه‌ای و با کیفیت مناسب نیست به همین منظور برای ارائه تصویر ایده ال به طرف مقابل نیاز به تهیه وب کم یا دوربین ویدئو کنفرانس برای pc می‌باشد.

راهنمای خرید وبکم برای کامپیوتر

معیار هایی که قبل از خرید دوربین ویدئو کنفرانس برای pc باید به آن توجه کنید:

  • وضوح و نرخ فریم وبکم

به تعداد تصاویری که طول می‌کشد تا یک وبکم به صفحه مانیتور منتقل کند، نرخ فریم گفته می‌شود که واحد اندازه‌گیری آن فریم در ثانیه است. برای مثال اگر نرخ فریم یک وب کم 60 فریم در ثانیه باشد، به این معناست که در هر ثانیه 60 عکس می‌گیرد و به صفحه کامپیونر یا مانیتور منتقل می‌کند. فریم ریت معمولا روی جعبه‌ی وبکم‌ها با عنوان FPS  مشخص شده است، پس هر چه عدد FPS  بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتری دریافت خواهید کرد. حداقل فریم ریت وبکم‌ برای کامپیوتر 15 می‌باشد ولی معمولا بهترین و محبوب ترین وبکم‌ها دارای فریم ریت 30 هستند که می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بالاترین فریم ریت موجود در بازار برای وبکم‌ 60 است، اما هم در بازار رایج نیستند هم قیمت مناسبی ندارند.

  • رزولوشن وبکم کامپیوتر

وضوح تصویر یکی مهم‌ترین معیارهایی است که هنگام خرید وبکم باید به آن توجه کنید. هر چه رزولوشن کمتر باشد، تصویر روی صفحه نمایش هم تارتر می‌شود. معمولا وبکم‌ها در رزولوشن‌های متفاوتی وجود دارند که عبارتند از  SD ،HD ،Full HD و  4k. وب کم‌های SD با رزولوشن 640*840 و وب کم  HD  با رزولوشن 720*1280 که وضوح تصویر به مراتب بالاتری نسبت به کیفیت SD دارد. از وضوح تصویر HD معمولا برای اهداف بسیاری استفاده می‌شود. اگر قصد خرید وب کم برای کامپیوتر را دارید که تا چند سال بتوانید از آن استفاده کنید بهتر است وب کمی با رزولوشن HD  یا Full HD خریداری کنید که به نسبت سری‌های SD  از کیفیت تصویر به مراتب بالاتری برخوردارند.

  • تنظیم نور و فوکوس وبکم

اگر قرار است از وب کم لپ تاپ در اتاقی که نور کافی ندارد استفاده کنید بهتر است هنگام خرید وبکم، به فناوری‌های تنظیم نور و زوم خودکار هم توجه داشته باشید. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که افراد معمولا نمی‌توانند به خوبی وب کم خود را در زاویه مناسب تنظیم کنند. یک وب کم خوب می‌تواند به طور خودکار تنظیم شود و حداقل کمی روی نقطه مورد نظر متمرکز شود. امروزه اکثر وب کم ها از تکنولوژی زوم خودکار برخوردارند. اما وب کم‌هایی هم پیدا می‌شود که هنوز باید با دست آن‌ها را تنظیم کنید. بنابراین هنگام خرید وبکم کامپیوتر به این مسئله توجه داشته باشید. تنظیم نور وب کم از دیگر ویژگی‌های مهم وبکم است که هنگام خرید، حتما باید به آن توجه کنید؛ چراکه روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد. فاصله فوکوس وبکم به شما نشان می‌دهد که نزدیکترین فاصله تا جسم یا شخص مورد نظر چقدر می‌تواند باشد تا از فوکوس خارج نشود. مثلا وقتی روی لنز  شما عدد 1.1m درج شده است این بدان معناست که برای فوکوس بر روی سوژه این فاصله اجباری است و اگر فاصله بیشتر یا کمتر از این عدد شود از فوکوس خارج می‌شود.

 

 

وبکم برای کامپیوتر
  • لنز وب کم

لنز در وب کم‌ها معمولا در دو نوع شیشه‌ای و پلاستیکی هستند. وبکم‌های غیر حرفه‌ای معمولا لنز‌های پلاستیکی دارند. لنز پلاستیکی نسبت به لنزهای شیشه‌ای از کیفیت تصویر پایین‌تری برخوردارند، البته لازم به ذکر است که این لنزها از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند، پس شما می‌توانید بسته به بودجه و نیاز خود وب کم با لنز شیشه‌ای یا پلاستیکی انتخاب کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال ارسال تصاویر با کیفیت هستید و جزئیات تصاویر ارسالی برای شما مهم است، وبکمی با لنز شیشه‌ای خریداری کنید.

  • اسپیکر و میکروفون وبکم رایانه

در گذشته وبکم‌ها تنها از یک دوربین تشکیل شده‌بودند که می‌بایست هنگام برقراری ارتباط تصویری از میکروفن و اسپیکر استفاده می‌شد، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی وب کم‌های بروز و حرفه ای شده اند و اکثر آن‌ها به میکروفن و اسپیکر مجهز شده‌اند. برای شرکت در یک کلاس آموزشی یا جلسه ویدئویی، برای برقراری ارتباط موثر، نیاز است که کیفیت صدای انتقالی نیز قابل قبول باشد، پس انتخاب وبکمی که میکروفون باکیفیت داشته باشد بسیار مهم است. وب‌کم‌هایی با رنج قیمت بالا عموما از میکروفون استریوی داخلی بهره‌مند هستند تا بهتر بتوانند صدای شما و محیطی را که در آن حضور دارید ثبت کنند.

  • قابلیت ضبط ویدئو

امروزه بیشتر وب کم ها قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت HD  (720 پیکسل) دارند. قابلیت ضبط ویدئو از پرکاربردترین آیتم‌هایی است که یک وب کم خوب می‌تواند داشته باشد؛ چون اکثر افراد بعد از ویدئو کنفرانس یا کلاس‌های آموزشی می‌خواهند آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا برای خود ذخیره کنند. اما اگر می‌خواهید ویدئو حرفه‌ای‌تری داشته باشید، یا استریمر هستید، می‌توانید وب کمی با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت Full HD بخرید.

  • افکت‌های ویدئویی

شاید نیاز داشته باشید از خانه در جلسات کاری شرکت کنید، اما اتاقی که در آن هستید، پس زمینه مناسبی برای حضور در جلسات ندارد، برخی از وب کم‌ها این قابلیت را دارند تا کاربر بتواند از تصاویری برای پس زمینه استفاده نماید. با وجود این قابلیت کاربران می‌توانند بدون نیاز به پرده، تصویر پس زمینه را حذف کرده و تصویر زنده کاربر را بر روی تصویری که در حال استریم آن است، قرار دهد.

نصب و راه اندازی

بطور معمول اتصال این نوع از وبکم ها  به pc به دلیل plug & play  بودن آن ها بسیار ساده است. بطوری که کاربر  به راحتی می تواند نصب و تنظیمات آن را با رایانه شخصی خود انجام دهد.

انواع وب کم کامپیوتر

  • وب کم با سیم
  • وب کم بی‌سیم

وب کم‌های بی سیم هم مثل وب کم‌های با ‌سیم از طریق USB به سیستم متصل می‌شوند، اما اگر مشکل فضا دارید و دوست ندارید سیم‌‌های روی میز کارتان باشد، می‌توانید از وبکم بیسیم استفاده کنید. وب‌کم بی‌سیم را می‌توانید به راحتی در هر جایی قرار دهید، البته مشروط بر اینکه در محدوده شبکه وای فای یا بلوتوث باشد.

معرفی وبکم Logitech C505e

در ادامه به معرفی وبکم logitegh c505e که مناسب برای اتصال به رایانه های شخصی و کاربران خانگی است و با قیمت بسیار مناسب توسط شرکت مهندسی نوآوران ارائه می شود می پردازیم:

وب کم logitegh c505e  محصولی است که دو نیاز میکروفن و دوربین را برای شما پوشش می‌دهد، کیفیت این دوربین p720 است حتی اگر شما یک میهمان در این جلسه در کنار خود با فاصله اجتماعی 1 متری هم داشته باشید می‌تواند به راحتی تصویر را پوشش دهد. این دستگاه شامل یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش است.

قدرت میکروفن این وبکم نیمه حرفه ای تا حدود 1 الی 2 متر با کیفیت عالی می باشد، از اسپیکر لپ تاپ یا یک اسپیکر معمولی تر یا یک هدست ساده هم می توانید برای دریافت صدا استفاده کنید.

شما قرار نیست برای استفاده از وب کم  logitech c505e تنظیمات سختی را انجام دهید فقط کافی است کابل 1.5 متری این وبکم که پورت  usb دارد را به کامپیوتر شخصی خود متصل کنید، معمولا به صورت خودکار نرم افزار شما وب کم را شناسایی می‌کند در صورتی که این اتفاق نیفتاد می‌توانید به راحتی چند کلیک وب کم نیمه حرفه‌ای  logitech c505e  را به نرم افزار ویدئوکنفرانسی یا وبکنفرانسی خود شناسایی نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =