نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نقش ویدئو کنفرانس در حفاظت از محیط زیست

تاریخ انتشار: 2019/04/22

ویدئو کنفرانس

حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است

کسب و کارها و مصرف کنندگان به طور یکسان از اهمیت حفاظت از محیط زیست آگاه هستند و شرکت ها در سراسر جهان بر روی چالش کاهش اثرات زیست محیطی در حال تلاش می باشند زیرا مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مقررات دولتی کسب و کار را به سمت آگاهی بیشتر محیط زیست سوق می دهد. در اکثر کشورها انتظار می رود شرکت ها به سوی یک استراتژی شرکت سبزتر تلاش کنند و اقدامات خاصی را برای پیوستن به اهداف زیست محیطی انجام دهند. یکی از بزرگترین نگرانی های شرکت ها در مورد تاثیرات زیست محیطی، انتشار کربن است.

زمین هرساله درحال گرم تر شدن است که این گرمای فزاینده اثر مستقیم گازهای گلخانه ای می باشد. امروزه کسب و کارهای مختلف بطور یکسان از اهمیت حفاظت از محیط زیست اگاهی دارند.

اهمیت ویدئو کنفرانس در حفظ محیط زیست

کاهش سفر یک روش قابل اندازه گیری برای کمک به کاهش انتشار کربن است. سیستم ویدیو کنفرانس می تواند کمک شایانی به کاهش سفرهای تجاری، ماموریت ها و خدمات پشتیبانی انجام دهد. طی  تحقیقات انجام شده   اگر شما 20 درصد از سفر تجاری در اتحادیه اروپا را با ویدیو کنفرانس جایگزین کنید، میزان انتشار کربن در سال به بیش از 22 میلیون تن کاهش خواهد یافت. این مطالعه همچنین نشان می دهد که اگر نیمی از کارکنان اتحادیه اروپا یک جلسه را با یک سیستم ویدئو کنفرانس جایگزین کنند، این مقدار 2.13 میلیون تن در سال صرفه جویی خواهد کرد.در نتیجه استفاده از کنفرانس ویدئویی به صورت مستقیم به حفظ محیط زیست و در درازمدت به کاهش اثرات گازهای گلخانه ای از طریق کاهش تولید کربن و مونوکسید کربن کمک می کند.

ویدئو کنفرانس

چگونه برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس به کاهش اثرات منفی روی محیط زیست کمک می کند؟

نگاهی به اثرات واقعی برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس به عنوان جایگزین سفرهای تجاری

با استفاده از پلت فرم های ارتباط ویدئویی مثل ویدئو کنفرانس که به شدت در حال افزایش است، سفرهای تجاری به منظور برگزاری جلسات رو در رو کمتر مورد نیاز است. این کاهش تعداد سفرها، به طور قابل توجهی روی کاهش اثرات منفی تجارت روی محیط زیست مؤثر است. چقدر این تغییر در کاهش چاپ با مواد کربنی مؤثر بوده است؟ اجازه بدهید نگاه دقیق تری بیندازیم.

برگزاری جلسات مجازی رو به افزایش است

درحالیکه انجام سفرهای تجاری رو به کاهش است، برگزاری جلسات مجازی به سرعت در حال افزایش و جایگزین شدن با آن هاست، استفاده از دستگاه هایی مانند ویدئو کنفرانس ، ویژگی هایی را در اختیار کاربر قرار می دهد که برگزاری جلسات مجازی را به مراتب کاراتر از برگزاری جلسات حضوری می کند.

  • 4 میلیون تماس ویدئویی در 2018 برقرار شده و انتظار می رود که در 2019 تا 25 میلیون افزایش پیدا کند.
  • طبق مطالعات انجام گرفته، در 5 سال آینده 25% کاهش در سفرهای تجاری مشاهده خواهد شد.

بیایید نگاهی به میزان تاثیر جلسات ویدئویی روی محیط زیست بیندازیم

اجازه بدهید یک جلسه مجازی ( ویدئو کنفرانس) با یک جلسه حضوری مقایسه کنیم:

جلسات ویدئویی:

برای مثال در برگزاری یک جلسه ویدئویی 60 دقیقه ای زمانی که صرف رفت و آمد می شود شامل مدت زمان رفتن از خانه به محل کار و برگشت از محل کار به خانه می باشد که با عث صرفه جویی به میزان زیادی شده است. 62% از کاربران ویدئو کنفرانس اذعان دارند که با برقراری تماس های ویدئویی توسط کارکنانشان، میزان انتشار CO2 را به طور مؤثر تا صفر درصد کاهش داده اند.

یک درخت طی 2 ماه می تواند میزان CO2 منتشر شده در اتمسفر به علت برگزاری یک جلسه مجازی را به O2 تبدیل کند.

جلسات حضوری :

اجازه بدهید نگاهی به یک سفر بین شهری برای ملاقات یک مشتری به صورت حضوری همراه با اقامت در هتل بیندازیم.

یک جلسه حضوری شامل  هزینه بلیط، هزینه حمل نقل درون شهری ،هزینه هتل جهت اقامت و هزینه غذا می شود.

32 درخت باید یک سال به طور کامل کار کنند تا میزان CO2 منتشر شده در اتمسفر به علت برگزاری یک جلسه حضوری را به O2 تبدیل کنند.

کاهش سفرهای تجاری علاوه بر کاهش انتشار میزان کربن، به کاهش هزینه های شرکت های تجاری نیز کمک می کند. به همین علت استفاده از ویدئو کنفرانس یک معامله برد-برد است.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

1 thoughts on “نقش ویدئو کنفرانس در حفاظت از محیط زیست

  1. آرزو عظیمی گفت:

    مطلب خیلی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =