نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

لابراتوار زبان چیست ؟

تاریخ انتشار: 2019/05/13

تجهیزات لابراتوار زبان

معرفی لابراتوار زبان کلسمیت

لابراتوار زبان آموزشی بر اساس  آخرین تکنولوژی روز و نیازهایی که در حوزه آموزش وجود دارد، بصورت یک سیستم چند رسانه ای طراحی گردیده است. طراحی و اجرای این سیستم توسط شرکت مهندسی نوآوران تحقیق، بر اساس جدید ترین لابراتوار های اموزشی در سطح جهان و با در نظر گرفتن نیاز های مراکز آموزشی و مشتریان ایرانی انجام شده است. این نرم افزار دارای گواهی تایید فنی از شورای عالی انفورماتیک، نظام صنفی رایانه ای کشور و مجوز انتشار از مراکز  توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال می باشد.

معرفی لابراتوار زبان CHieru 

CHieru در سال 2006 در زاپن با هدف رفع نیاز های رو به رشد مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها در زمینه آموزش تاسیس شد. این شرکت با استفاده از فناوری نرم افزار و روش های نوین آموزشی توانسته است راه حل های  دیجیتال یکپارچه ای از جمله سیستم های آموزش زبان و علوم مختلف را ارائه نماید.

مراکز استفاده لابراتوار زبان

لابراتوار زبان در دانشگاه ها، مدارس، مراکز آموزش عالی، آموزشگاه ها و بطور کلی در هر فضای آموزشی که نیاز به تعامل، نظارت و یا ارتباط  چند رسانه ای بین استاد و دانشجو باشد قابل استفاده است.

 

لابراتوار زبان چیست

در ادامه به برخی از قابلیت های لابراتوار زبان آموزشی می پردازیم.

قابلیت های لابراتوار زبان چیست ؟

  • پیشرفت در مهارت های شنیداری

مهارت شنیداری یکی از مهارت های ضروری برای روان صحبت کردن به یک زبان خارجی است. لابراتوار زبان به زبان آموزان کمک می کند تا در مهارت شنیداری خود پیشرفت کرده و مشکلی در برقراری ارتباط به زبان خارجی نداشته باشند. زبان آموزان به جای اینکه لغات را از طریق تلفظ زبان آموزان دیگر که ممکن است به درستی نیز آن ها را تلفظ نکنند؛ بشنوند؛ همواره لغات را با تلفظ صحیح از طریق هدست های خود می شنوند.

لابراتوار زبان

  • سخن گویانNative  / صوت های گوناگون

زبان آموزان از طریق لابراتوار می توانند به جای اینکه فقط به صدای مدرس (که معمولاً لهجه Native نیز ندارد) گوش دهند؛ به چند صدای مختلف با لهجه Native گوش دهند. تمام سیستم های جدید یک صوت پیش فرض دارند که توسط فردی با لهجه Native بیان شده و می توان آن را به عنوان صوت اصلی برای تمام کلاس مورد استفاده قرار داد.

  • بازده

مدرس می تواند هر کدام از زبان آموزان را به طور مجزا مونیتور و با آنها صحبت کند که بازده بسیار بیشتری نسبت به کلاسهای درس متداول دارد. معمولا در یک کلاس عمومی هنگامی که مدرس با یکی از دانش آموزان گفتگو می کند؛ دانش آموزان دیگر سکوت می کنند اما در سیستم لابراتوار زبان بقیه دانش آموزان می توانند بدون ایجاد مزاحمت به یادگیری خود ادامه دهند. همچنین مدرس می تواند با تعداد بسیار بیشتری از زبان آموزان تعامل داشته باشد چون فقط کافی است به جای اینکه با تک تک دانش آموزان در ارتباط باشد؛ روی موس کلیک کند یا یک دکمه کیبورد را بفشارد. با لابراتوار زبان، استفاده بهینه ای از زمان می شود و نسبت زمان برقراری ارتباط بین مدرس و زبان آموز افزایش یافته و زمانی که مدرس در یک کلاس مشخص در اختیار دارد بسیار بیشتر می شود. در یک کلاس درس منحصر بفرد، زبان آموزان به طور مجزا نسبت به یک ترم کلاس معمولی با حدود 30 دانش آموز شانس بیشتری برای صحبت کردن دارند.

  • تنوع

لابراتوار زبان نسبت به یک کلاس عمومی از تنوع بسیار بیشتری برخوردار است. نقش مدرس تغییر کرده و زبان آموزان فعالیت بیشتری در دوره های زمانی طولانی تر انجام می دهند. استفاده از خصوصیات بصری همراه با مطالب صوتی منتخب، تمرکز و دقت زبان آموزان را به شدت بالا برده و به خود معطوف می کند.

  • ذخیره سازی/ مقایسه

زبان آموزان می توانند صدای خود را همزمان با پخش صوت اصلی ذخیره کنند. هر زبان آموز می تواند در بخش های مختلف با دیگر زبان آموزان در برنامه مشابه مشارکت کند یا روی یک برنامه و مطلب کاملاً متفاوت کار کند.

  • امکان ذخیره سازی ساده

مدرس به راحتی می تواند هر بخش از فعالیت شرکت کنندگان را ذخیره سازی کرده و به آنها نمره بدهد. می تواند پاسخ های شفاهی را به صورت آزمون های چند گزینه ای یا درست و غلط بررسی کند. سیستم ذخیره سازی خودکار حین فرایند پرسش و پاسخ موجب صرفه جویی مناسبی در زمان می شود.

  • آزمون شفاهی

خصوصیات آزمون شفاهی در لابراتوار زبان به مدرسان اجازه می دهد تا بتوانند از طریق سوالات موجود یا طراحی شده از زبان آموزان دیگر امتحان بگیرند و پاسخ آنها را ذخیره کنند. سپس مدرسان با پخش مجدد پاسخ زبان آموزان دیگر به آنها نمره می دهند بدون اینکه نیاز باشد مجددا به سؤالات گوش فرا دهند.

  • نظارت مدرس

چون نیازی نیست مدرس روی مطرح کردن سؤالات بعدی تمرکز کند می تواند توجه بیشتری به پاسخ دادن دانش آموزان داشته باشد. پس مدرس زمان بیشتری برای فراهم آوردن مطالب و نظارت بر فعالیت های کلاسی به سبب کنترل خودکار روند ارائه مطالب آموزشی به جای کنترل دستی آن دارد.

  • تمرین ایفای نقش

استفاه از سیستم تشکیل گروه های دونفره و چند نفره تصادفی که تمام سیستم های آموزشی مدرن نیز به آن مجهز هستند مدرس را قادر می سازد تا تمرین های ساختار بندی شده مختلفی را به صورت ایفای نقش طراحی و اجرا کند. زبان آموزان در گروه های دونفره و چند نفره با یکدیگر تمرین مکالمه می کنند. به سبب انتخاب تصادفی گروه های زبان آموزان، میزان علاقه و توجه آنها به اینکه چه کسی به عنوان هم گروهی آنها انتخاب می شود بسیار بالاتر می رود. مدرس همچنین امکان گوش کردن به مطالب صوتی را در کنسول لابراتوار برای زبان آموزان فراهم می آورد و به آنها اجازه می دهد تا حین پاسخگویی به سؤالات مطرح شده از طریق سیستم با یکدیگر نیز تمرین کنند.

  • دسترسی به مطالب ذخیره سازی شده دیجیتالی

زبان آموزان می توانند به برنامه های ذخیره شده دیجیتالی دسترسی داشته باشند و با آنها تمرین کرده و آزمون برگزار کنند و هر زمان که تشخیص دهند برای آنها مناسب است یک گام جلوتر بروند.

 

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =