تازه ها

افزایش مهارت لامسه در سلول های مغز-کاربرد ویدئو کنفرانس در پزشکی

ویدئو کنفرانس
دانشمندان دانشگاه شیکاگو به دنبال راهی برای بهبود حس لامسه هستند، آنها تحقیقات خود را برای شبیه سازی حس لامسه در مغز با استفاده از محرکهای الکتریکی آغاز کرده اند.
این گروه در تلاش است با قرار دادن الکترودها در بخش کنترل حواس پنجگانه مغز میمون به طور مصنوعی احساس لمس و فشار را خلق کنند.
بدین ترتیب روش جدید می تواند بدون نیاز به تمرینات گسترده بیمار، چالاکی و کارکرد مناسب اعضای مصنوعی بالا تنه را به شکل چشمگیری بهبود بخشد و حس لامسه را به معلولین ذهنی بازگرداند.
از آنجاییکه این روش نیاز به جراحی عمیق مغز دارد درحال حاضر تنها پس از روش های دیگر به بیماران پیشنهاد می شود اما در آینده نزدیک امید است به روشی ایمن برای بهبود لامسه بدل شود.
کاربرد ویدئو کنفرانس درعلم پزشکی :
امروزه ویدئو کنفرانس به ابزاری حیاتی در بخش پزشکی مبدل شده است و در تله مدیسین و تله نرسینگ ( پرستاری از راه دور ) از آن بهره گرفته می شود.
ویدئو کنفرانس دربخش بهداشت و درمان مزایای زیر را به همراه دارد :
ارتباطات بیشتر و سریع جهت به اشتراک گذاری تاریخچه پزشکی، علائم بیماری و اطلاعات بیماران
 افزایش سرعت درمان و پیشگیریهای لازم برای بیماران ساکن در نقاط دور افتاده نظیر کارخانجات صنعتی خارج شهر و مناطقی که با کمبود متخصص مواجه هستند و یا نیاز به مشاوره بیشتر دارند.
در مراقبتهای درمانی دسترسی سریع و کاهش زمان بسیار حیاتی است. با بهره گیری از ویدئو کنفرانس مراقبتهای اضطراری میتواند در زمان مناسب بدون انتقال بیماران صورت گیرد.
ارائه مراقبت پزشکی مقرون بصرفه با کاهش هزینه سفر بیماران

اطلاعات بیشتر درمورد ویدئو کنفرانس و نحوه خرید آن
تکنولوژی ساخت اندام مصنوعی پزشکی طی چند سال گذشته راه دراز و موفقیت آمیزی را پشت سر گذارده و به پیشرفت های شگرفی دست یافته است اما اعضای مصنوعی هنوز از نظر حس لامسه از اندام های طبیعی بسیار ضعیف تر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =