نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

نظر به اختلالات پیش آمده در خطوط تلفن منطقه، لطفا از طریف دکمه واتس‌اپ ، شماره تماس خود را اعلام فرمایید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند

چطور یک ویدئو کنفرانس حرفه‌ای و استاندارد برگزار کنیم؟

تاریخ انتشار: 2022/08/16

ویدئو کنفرانس حرفه‌ای

این واقعیت است که در دنیای پرمشغله امروز، برگزاری ویدئو کنفرانس حرفه ای تبدیل به امر روزمره برای بسیاری از شرکت‌ها و کارآفرینان شده است، که به آن‌ها کمک می‌کند علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، بتوانند با همکاران و مشتریان خود یک ارتباط تصویری موثر برقرار کنند.

نتیجه تحقیقات نشان داده که بیش از 60% مدیران عنوان کرده‌اند که تماس‌های ویدئویی در ویدئو کنفرانس سبب برقراری ارتباط مطلوبتری نسبت به تماس‌های صوتی کاری می‌شوند .

فناوری ویدئو کنفرانس این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که از منزل و محل کارتان در جلسات تجاری در هر نقطه از جهان شرکت کنید بدون اینکه نیاز باشد متحمل هزینه‌های سنگین سفر شوید. حتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید از خانه کار کنید ولی با همکارانتان در ارتباط باشید. اما برگزاری یک جلسه ویدئو کنفرانس حرفه‌ای مستلزم پیش نیاز‌های سخت افزاری و نرم افزاری هست که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 تجهیزات سخت افزاری برای برگزاری ویدئو کنفرانس

دوربین ویدئو کنفرانس

دوربین ویدئو کنفرانس وظیفه انتقال تصویر را در جلسات ویدئویی بر عهده دارد اما چه دوربینی مناسب شماست؟

برخی از عواملی که قبل از خرید دوربین باید به آن‌ها توجه کنید به شرح ذیل می‌باشد:

  • تعداد نفرات شرکت کننده در جلسه: دوربین‌های تعبیه شده برای جلسات ویدئویی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند، یکی از این ویژگی‌ها زاویه دید دوربین می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک دوربین چند نفر به راحتی در جلسه شرکت کنند بدون آنکه نیاز باشد با فاصله بسیار کمی از هم بنشینید.
  • کیفیت تصویر یا رزولوشن: امروزه با پیشرفت فناوری و آمدن دوربین‌هایی با کیفیت تصویر 4K حق انتخاب زیادی دارید، اما همیشه نیاز به تهیه دوربین با بالاترین کیفیت را ندارید و این امر به جزئیاتی که مایلید در جلسات ویدئویی به اشتراک بگذارید بستگی دارد.

میکروفون ویدئو کنفرانس

قطعا برگزاری یک جلسه ویدئو کنفرانس حرفه‌ای بدون انتقال صدا واضح و با کیفیت، منجر به ارتباطی موثر نمی‌شود. از این رو علاوه بر دوربین مناسب، تهیه میکروفون کنفرانس با کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه به چند نکته مهم درباره خرید میکروفون  ویدئو کنفرانس اشاره خواهیم کرد.

  • میکروفون‌های کنفرانس به صورت سیم دار و بیسیم به بازار عرضه می‌شوند، اگر دچار محدودیت محیطی برای استفاده از کابل‌های میکروفون هستید می‌توانید از میکروفون‌های بیسیم استفاده کنید.
  • شعاع پوشش دهی میکروفون کنفرانس: میکروفون‌های موجود در بازار دارای شعاع پوشش دهی متفاوتی هستند، که تا شعاع معینی قادر به دریافت و انتقال صدا هستند لذا تعداد افراد شرکت کننده در جلسات و همچنین فاصله شرکت کنندگان از همدیگر در انتخاب نوع میکروفون کنفرانس حائز اهمیت می‌باشد.

مانیتور کنفرانس

معمولا در جلسات نیاز به ارائه گزارشات برای تحلیل گروهی و یا اطلاعاتی که نیاز است به افراد حاضر در جلسه نمایش داده شود، این وظیفه در جلسات ویدئویی بر عهده مانیتور کنفرانس می‌باشد. در انتخاب ابعاد و کیفیت مانیتور کنفرانس به چند نکته از جمله اندازه اتاق، تعداد افراد شرکت کننده و فاصله افراد حاضر در جلسه از مانیتور بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب مانیتور ویدئو کنفرانس مناسب مقاله بهنگام انتخاب مانیتور ویدئو کنفرانس چه ویژگی‌هایی را باید در نظر بگیرید؟ بخوانید.

 

مانیتور ویدئو کنفرانس

اسپیکرفون

اسپیکرفون دستگاهی است که همزمان قابلیت بلندگو و میکروفون را داراست و به بهبود کیفیت صدا در ارتباطات آنلاین و جلسات حضوری به کاربران کمک چشمگیری می‌کند.

ویدئو کنفرانس نرم افزاری

ویدئو کنفرانس نرم افزاری معمولا برای استفاده شخصی و غیرتجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله نرم افزارهای پر کاربرد برگزاری ویدئو کنفرانس می‌توان به Skype  و Zoom  اشاره کرد.

موارد مورد نیاز برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس حرفه‌ای

زیرساخت مناسب برای ویدئو کنفرانس

یکی از موضوعات مهم در برقراری یک ارتباط ویدیو کنفرانس عالی اینترنت و وضعیت شبکه‌ای مکانی است که قصد تجهیز ویدئو کنفرانس دارید، هر چه اینترنت و بستر شبکه وضعیت بهتری داشته باشد یعنی دارای کمترین میزان Jitter و Packet lost  باشد ارتباط ویدئویی از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. در خصوص زیرساخت مناسب برای کنفرانس ویدئویی مقاله زیرساخت مورد نیاز جهت راه اندازی ویدئو کنفرانس چیست؟ را مطالعه کنید.

نور محیط

در یک جلسه ویدئویی افراد این امکان را دارند که به صورت رو در رو به یکدیگر متصل شوند، حتی زمانی که کیلومترها از هم فاصله دارند. فرقی نمی‌کند با شرکای تجاری یا مشتریانتان تماس بگیرید یا برای اولین بار با یک مشتری جدید ملاقات کنید و یا یک مصاحبه شغلی انجام دهید، یک فضای جلسه با نور مناسب می‌تواند به شما کمک کند بهترین خود را ارائه دهید و بیشترین بهره را از هر تماس ببرید. مقاله 7 نکته برای نورپردازی اتاق ویدئو کنفرانس را بخوانید.

نورپردازی اتاق ویدئو کنفرانس

با توجه به هزینه راه‌اندازی ویدئو کنفرانس، آیا خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس به صرفه است؟

اگرچه هزینه اولیه خریداری و راه اندازی تجهیزات ویدئو کنفرانس در نگاه اول ممکن است زیاد به نظر بیاید، اما با نگاهی بلند مدت متوجه می شوید که خرید ویدئو کنفرانس با کاهش هزینه‌های سفر و برگزاری جلسات حضوری نه تنها هزینه نیست بلکه صرفه جویی در هزینه و زمان است.

اگر قصد خرید تجهیزات ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس را دارید با ما تماس بگیرید:

شماره تماس: 02142981

شماره واتس اپ: 09103334800

 

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =