تازه ها

جلسه توجیهی سیستم های ویدئو کنفرانس برای مدیران آی.تی. بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های پزشکی تهران برگزار شد

در روز سه شنبه 29 مرداد ماه جلسه توجیهی سیستم های ویدئو کنفرانس برای مدیران IT بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های پزشکی تهران برگزار گردید. در این جلسه نمایندگان و مدیرانی از بیمارستانهای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، بهداری ناجا، بیمارستان‌های تابع و بیمارستان بوعلی شرکت کرده بودند و آقای مهندس نوبخت کارشناس سیستم های ویدو کنفرانس شرکت نوآوران به ارایه مطلب پرداختند.
هدف از برگزاری این جلسه توجیهی، آشنا سازی هرچه بیشتر شرکت کنندگان با تکنولوژی ویدئو کنفرانس و پزشکی از راه دور، کاربردهای نوین تله مدیسین، فرهنگ‌سازی پزشکی از راه دور ، افزایش بهره‌وری سازمان های پزشکی با کاربرد ویدئو کنفرانس و چگونگی دسترسی سریع متخصصان و مسوولین به شبکه های ارتباطی در شرایط بحرانی و بلایای طبیعی بود.
آقای مهندس نوبخت یکی از کاربردهای سیستم ویدیو کنفرانس را درون آمبولانس ها ذکرکرد و اشاره نمود: «آمبولانس‌های خاصی برای این کار در نظر گرفته شده که دارای تجهیزات پزشکی بالایی است. به دلیل اینکه پرسنل آمبولانس پزشکیار یا متخصص اورژانس هستند برای استفاده از دانش پزشکان متخصص نیازمند ارتباط تصویری و ویدئو کنفرانس با کادر بیمارستان می باشند تا حین حرکت آمبولانس علائم بیمار ارسال شود و فعالیت های لازم قبل از رسیدن به بیمارستان برای نجات جان بیمار انجام شود. »
صادق نوبخت به مزیت استفاده از سیستم های ویدیو کنفرانس در جریان مراقبت و مداوای بیماران تازه ترخیص شده اشاره کرده و گفت: «بعد از عمل جراحی و ترخیص از بیمارستان، اکثر بیماران نیازمند مراجعه به پزشک مورد نظر می باشند تا مداوای آنها تحت نظر قرارگیرد. این رفت و آمد برای اکثر بیماران مشکل سازاست درحالیکه سیستم ویدئو کنفرانس راهکار خوبی برای بیماران و حتی پزشکان ارائه می‌دهد. به این صورت که بیمار مورد نظر می‌تواند درخانه با سیستم ویدئو کنفرانس با پزشک ارتباط برقرار کنند و وضعیت خود را به صورت تصویری گزارش دهد. با این روش دوران نقاهت با کمترین رفت و آمد و بهترین شکل ممکن سپری می‌شود. درحال حاضرچنین امکاناتی در منازل وجود ندارد اما درآینده نزدیک این امر محقق می شود.»
مهندس نوبخت کاربرد امروزی ویدئو کنفرانس پزشکی را بیشتر در حوزه آموزش از راه دور ذکر نمود که باتوجه به بستر خوب ارتباطی بین مراکز پزشکی و دانشگاه ها به سرعت درحال گسترش است.
باتوجه به رضایت شرکت کنندگان و درخواست برای جلسات آینده، شرکت نوآوران آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آینده اعلام کرده است و دوره های آشنایی با کاربردهای ویدئو کنفرانس ادامه دارد. علاقمندان می توانند با پیگیری اخبار سایت و تماس با شرکت در دوره های آینده ثبت نام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =